השקעה סולידית אך עדיין משתלמת – יש דבר כזה?

$(function(){setImageBanner('48740ea9-cdb2-4c9b-8b43-9be02107ca9a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

השקעת כספי החיסכון שלנו באפיק השקעה זה או אחר היא מחויבת המציאות. מזה שנים רבות שהשארת הכסף בבנק, בין אם בפיקדונות בנקאיים "סטנדרטיים" ובין אם בחשבון העובר ושב, גורמת בפועל לשחיקתו בהשוואה לעליית המחירים והאינפלציה.

pixbay

גם לאור העלאת הריבית במשק לאחרונה, אשר עשויה להעלות מעט את הריבית שיתנו לנו הבנקים עבור החסכונות שלנו, עדיין מדובר בשחיקה של הכסף בהשוואה לעליית המחירים הממוצעת הצפויה במשק. בקיצור – על מנת שלא לאבד מערך הכסף שלנו כדאי להשקיע אותו. בעוד מרביתנו מחפשים אחר אפיקי השקעה סולידיים ולא מסוכנים, חשוב לבחון את השאלה – האם (והיכן) ניתן למצוא אפיקי השקעה סולידיים אשר עדיין יהיו משתלמים?

 

מהי השקעה סולידית ומהו האתגר במציאת השקעה סולידית משתלמת?

עבור מי שאינו בקיא בעולם הכספים והפיננסים אך מעוניין להבין דבר מה בנוגע לאפשרויות ההשקעה העומדות בפניו (השקעת כספים רלבנטית עבור כולנו, גם אם אין לנו כל ידע או הבנה בנושא...), חשוב להבין מה המשמעות של השקעה סולידית ומהו האתגר שבמציאת אפיק השקעה שיהיה סולידי מצד אחד, אך עדיין רווחי ומשתלם מצד שני.

השקעה סולידית היא השקעה המתאפיינת ברמה נמוכה יחסית של סיכון. למשל – אגרות חוב מטעם המדינה או השקעה בפיקדון בנקאי פשוט. מה שחשוב להבין כאן זה כי בכל הנוגע לכספים והשקעות, מידת הסיכון עומדת בדרך כלל ביחס הפוך למידת הרווחיות – ככל שההשקעה בטוחה יותר, כך התשואה עליה (הרווח המתקבל ממנה לאורך זמן) תהיה נמוכה יותר. האתגר כאן, אם כן, הוא למצוא השקעה שתהיה סולידית מצד אחד (לא מסוכנת, בטוחה יחסית), אך עדיין רווחית ומשתלמת יותר מאשר פיקדון בנקאי סטנדרטי, בו כאמור הכסף שלנו נשחק, מצד שני.

 

אפיקי השקעה סולידיים ומשתלמים יחסית

החדשות הטובות הן כי השקעה סולידית ומשתלמת, כזו שתהיה יחסית בטוחה אך עדיין תניב תשואה יפה וגבוהה יותר מזו של החיסכון הבנקאי הפשוט, היא אכן בנמצא, ואף קיימות כמה אפשרויות שונות –

אפשרות מעניינת ביותר שכדאי להכיר היא השקעות P2P, הידועות גם כהשקעות בין אנשים או השקעות אלטרנטיביות. אלו הן השקעות הנעשות באמצעות פלטפורמה ייעודית ומוסדרת, אשר מייתרת את תפקידו של הבנק כמתווך בין לווים למלווים, ומאפשרת למלווים לקבל תשואה טובה יותר בעבור הכסף שהם מלווים (=משקיעים). כך ניתן לייצר תשואה משתלמת יחסית לאורך זמן, תוך שמירה על רמת סיכון נמוכה. תחום זה צובר תנופה ופופולאריות בפרט בישראל, בשנים האחרונות, מאחר ואכן מדובר באפשרות לתשואה סולידית ומשתלמת בעת ובעונה אחת.

אפשרות עיקרית נוספת היא של השקעה בנדל"ן. מחירי הנדל"ן בארץ (ובמרבית העולם המערבי) רק הולכים ועולים, וכך גם מחירי שכירויות. זה הופך את ההשקעה לבטוחה יחסית, ומשתלמת מבחינת תשואה לפחות בחלק מהשווקים. עם זאת, מדובר באפיק השקעה אשר אינו רלבנטי לכל המשקיעים ולכל הסכומים לאור חסמי הכניסה, בניגוד להשקעות בין אנשים אשר פתוחות ונגישות גם למשקיעים בסכומים נמוכים יחסית. לפרטים נוספים הכנסו לאתר https://www.tarya.co.il/

 

 

*האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.  אין לראות באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה