הפלה בכדורים – מה זה אמר?

$(function(){setImageBanner('9e0c2c42-0530-4895-91d0-637cf80dcfe2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

הפלה תרופתית היא הפסקת הריון יזומה האפשרית עד סוף שבוע 8 להריון, באמצעות 2 סוגי כדורים.
מדובר בהליך לא פולשני, המדמה הפלה טבעית ומאושר על-ידי משרד הבריאות, FDA ואיגוד הרפואה העולמי, ומתבצע בכל העולם.
אמנם ניתן לבצעו עד שבוע 9, אך ככל שנעשה מוקדם יותר, כך עולה שיעור ההצלחה של ההליך.

Depositphotos

מה זה אומר הפלה בכדורים?

הפלה בכדורים מתבצעת בשני שלבים ובאמצעות שתי תרופות, הניתנות כמעט תמיד בבליעה. הראשונה, מיפפריסטון (Mifepristone) -  או בשמו המוכר, מפיג'ין, מדובר בנטילת 3 כדורים אשר גורמים לחסימת הורמון הפרוגסטרון שנוצר בגופך במהלך ההיריון, ניתוק שק ההריון מרירית הרחם, והפסקת ההריון.

48 שעות לאחר מכן, יש ליטול 2 כדורי מיסופרוטול ((Misoprostol, או בשמם המוכר, ציטוטק, כדורים אלו ניתנים במציצה מתחת ללשון, ואלו גורמים להתכווצויות של הרחם ודימום.

 

הדרך להפלה בכדורים עוברת גם היא דרך וועדת להפסקת הריון

למרות שהשיטה שונה עדיין מדובר בהפלה הדורשת, על פי הוראות משרד הבריאות בישראל, אישור של ועדה להפסקת הריון. ​בחודש יוני השנה, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה מספר הקלות, הכוללות את ביטול חובת ההופעה בפני הוועדה ושינוי השאלון על ידי הסרת השאלות האישיות ועוד.

תהליך אישור ההפלה בוועדה, כולל שיחה עם העובדת הסוציאלית של בית החולים בו היא אמורה להתקיים, הכולל הסבר על ההליך ובחינת מצבך; פגישה עם רופא/ה לקבלת הסבר על התהליך והסיכונים הפוטנציאליים; חתימה על 'טופס הסכמה מדעת'; ומענה מיידי לגבי אישור או סירוב לתהליך. גם אם סורבת, החוק בישראל מאפשר לך להופיע בפני חברי הוועדה כדי להציג בפניהם את המקרה האישי שלך. לאחר קבלת אישור הוועדה, ייקבע מועד לביצוע הפסקת ההריון, שתתקיים ברוב המקרים בבית החולים בו ניתן האישור, אלא אם תחליטי לבצע את ההליך בבית חולים פרטי או בקופת החולים שלך – באחרון, מדובר בתיקון נוסף שהתקבל בחודש יוני האחרון (אך טרם נכנס לתוקפו)

 

הפלה בכדורים ותופעות לוואי

למרות שמדובר בתהליך קל ופשוט יותר, הוא עדיין כרוך בתופעות לוואי עם דגש על דימום שיכול להופיע לאחר השלב הראשון או השני - שעוצמתו משתנה מאחת לשנייה ותלויה בעיקר בגיל ההריון. ברוב המקרים הדימום נמשך בין שבוע לשבועיים. במידה ואינו פוחת עם הזמן חשוב לעשות בירור ובדיקה, כדי לוודא שלא נשאר תוכן של ההריון ברחם.

במידה ואכן קיים, יש צורך להמשך טיפול, בין אם מתן נוסף של ציטוטק, או בשאיבה.

מתי הפלה בכדורים מסוכנת?

  • אם עברת 9 שבועות להריון
  • את סובלת מבעיה רפואית שמונעת ממך לבצע זאת (שוחחי על כך עם הרופא המטפל)
  • את עם התקן תוך רחמי- חובה להסירו תחילה.
  • את אלרגית לאחד המרכיבים שבמפיגין או בציטוטק.
  • את נוטלת תרופות מסוימות (עליך לפרט זאת לרופא המטפל)

 

זכרי לקבוע תור נוסף כשבועיים עד חודש לאחר ההליך.

חשוב להגיע לבדיקת מעקב לאחר תום ההליך כדי לוודא שהרחם נקי.המחזור הראשון צריך להגיע כ4-6 שבועות אחרי. בריאות שלמה.

 

 

את המאמר כתב ד"ר גיא גוטמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה