$(function(){setImageBanner('cd7dd6ac-7e19-4b26-ba74-e61ef1154297','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

התרבות שלנו, שפעם סיפרה סיפור בו נשים צריכות לדאוג לבית ולבשל בעוד שהגברים צריכים לצאת לעבוד ולפרנס, עברה הרבה שינויים לאורך עשרות השנים האחרונות, וטוב שכך. עוד שינוי, קטן אך מעניין, הוא שכולם רוצים לבשל, נשים, גברים, ילדים, כולם רוצים לדעת להכין אוכל טוב, לעצמם ולחברים, למשפחה ולסועדים, והמטבח נהיה החדר הפופולארי ביותר. סכין שף, סירים מקצועיים, פלאנצ’ות, ועוד ציוד מקצועי נמכר כיום בכמויות גדולות למשקי הבית, ודברים שבעבר הלא רחוק היו מגיעים רק למטבח המקצועי נמצאים כעת בכל ארון ביתי.

pixabay

אם גם אתם נדבקתם בחיידק הטעים, ונכנסתם לעולם הבישול, אתם בוודאי תרצו לדעת מה הכלים הבסיסיים שאתם חייבים לרכוש לעצמכם, כלים שהופכים את העשייה שלכם במטבח לנוחה יותר, מקצועית יותר, מדויקת יותר, ובהרבה מקרים גם טעימה יותר.

לפני הכול: סכין שף

סכין לשף זה כמו חרב לסמוראי, כלי בסיסי, חיוני, שבלעדיו המקצוע לא יכול להתבטא. סכין טוב זו נקודת מוצא מעולה לכל מנה, חמה או קרה, קינוח או עיקרית, ואפילו סלט פשוט נשען על סכין חדה ונוחה לעבודה. מסיבה זו סכין השף היא המוצר הנמכר ביותר לחובבי המטבח, ויש, כפי שאתם בוודאי יודעים, הרבה יותר מסכין שף אחת.

הרעיון הוא למצוא סכין ברמה גבוהה, מפלדה. סכין שנשמרת לאורך שנים, ויודעת לעבוד אינספור שעות. סכין שכזו רוכשים פעם אחת, והיא נשארת, תמיד, נאמנה ליד שלכם, וליכולת החיתוך שלה. חלוקת המשקל בין חלקי הסכין חשובה במיוחד, כדי לאפשר עבודה נוחה ולאורך זמן, מבלי לבזבז אנרגיה. מי שמבשל הרבה מבין במה מדובר, כי ככל שמבשלים יותר, כך הידיים מתחילות להתעייף, וזה קורה בהרבה פעמים מעבודה לא נכונה, ועם הסכינים הלא נכונות.

הסכינים הכבדות, ויש סכיני שף כבדות, הן לרוב רכות יותר, וכמה שנוח לעבוד איתן, הן גם נוטות לאבד מהחיוניות שלהן מהר יותר, ודורשות השחזה תכופה (עקב הרכות היחסית של הלהב). הסכינים הקלות יותר הן לרוב מהמזרח (יפן בעיקר), והן עשויות מפלדה קשה, מה שאומר שהן שומרות על חדות לאורך זמן רב, אך הן קשות יותר להשחזה בעתיד.

אתם, כטבחים מקצועיים או חובבים, תצטרכו להחליט בעצמכם, מניסיון, האם אתם מעדיפים סכין קלה יותר או כבדה יותר, ופעמים רבות זה תלוי גם מה אתם חותכים. דבר זה נכון גם לגבי שאר תכונות הסכין.

תכונות חשובות נוספות

סכין שף צריכה להתאים לכם, ולמושא החיתוך ובעצם היא מהווה מעין מתווך תקשורת ביניכם לבין מה שאתם חותכים. קלה או כבדה, יפנים או מערבית, חשוב שהיא תתאים לכם גם באורך וברוחב, ממש ברמה האנטומית. אם הידיים שלכם גדולות מאוד, סכין קטנה עלולה להיעלם לכם בין כפות הידיים, ולהרגיש לא נוחה. אם הידיים שלכם קטנות מאוד, סכין גדולה מאוד תהיה לא נוחה לכם, מגושמת.

הבחירה נובעת מניסיון, בשילוב עם התקציב, שנשען הרבה על סדר העדיפויות שלכם. אם אתם באמת אוהבים לבשל, אתם חייבים סכין מושלמת עבורכם, ולפעמים זה אומר לרכוש שתיים שונות, ולנסות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה