"אנחנו מתעסקים בחקר האמת" – סיפורים ממשרד חקירות מקומי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('90426d1b-2564-44f9-908d-6d524143b84b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('90426d1b-2564-44f9-908d-6d524143b84b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

עולם החקירות הפרטיות מכיל בתוכו מניפה רחבה של תחומים – חקירות פרטיות למען עורכי דין, האזנות סתר, ואף כניסות במסווה, כלומר – כניסה אל בית פרטי במסווה של דמות על מנת לתעד את השטח. משהו בין ג'יימס בונד לשרלוק הולמס אם תרצו.

קרדיט - מורן גז

תכירו את אדיר סנה, בן 33, תושב באר שבע. בעברו ניהל סנה את האזור המשפטי בקבוצת "זאפ", וכיום הוא סמנכ"ל משרד החקירות הפרטיות "קואנטין" אשר יושב ביישוב מיתר. אדיר, בחור צעיר ושאפתן, עשה את המסלול המקיף של לימודי חקירות פרטיות. מסלול אשר כולל בתוכו – מספר שנים של הכשרה בתחום, כולל סטאז' ועבודה במשרד חקירות בתור חוקר זוטר, ועד מבחני מעבר עד לקבלת אישור להיותך חוקר פרטי מוסמך מטעם משרד המשפטים בישראל.

נפגשנו עם אדיר, לשמוע ממנו מה זה אומר בכלל משרד חקירות פרטיות, על מאגר המידע הענק והיחיד מסוגו של חוקרים פרטיים ברחבי הארץ, וגם כמובן – קצת פרטים על חקירות עסיסיות שקרו כאן בבאר שבע. מי אמר שמשעמם פה בדרום?

מה זה אומר בכלל משרד חקירות פרטיות?

"אנחנו בעיקרון עושים מעקבים דיסקרטיים בפריסה ארצית, למשל במקרים של בגידה - אנחנו שולחים חוקר פרטי, שיעקוב אחר האובייקט אשר אותו לקוח שנכנס למשרדנו מבקש שנמצוא, ונתעד את מעשיו. מעבר לכך אנחנו גם מתעסקים בנושאים כמו - חקירות פרטיות למען עורכי דין, שמנסים למצוא מידע כלשהו על לקוח אחר. יש גם משהו מאד בלשי בעבודה שלנו – לפעמים אנחנו עושים גם כניסות בכיסוי, כלומר - להיכנס לבית פרטי במסווה של דמות, וכך אנחנו מתעדים את פני השטח, למשל במצב של תביעות עבודה כשהתובע טוען שהוא נפצע, ואנחנו נשלחים לראות האם הוא דובר שקר או אמת. מעבר לכך אנחנו עושים גילוי האזנות סתר וכד'. בסופו של יום אנחנו צריכים להיות הצל של הבן אדם."

קרדיט - מורן גז

איך מגיעים להיות חוקר פרטי?

"אני בצבא הייתי ביחידת מודיעין, ולאחר מכן בכלל עברתי לתחום השיווק. ובמשך השנים כשהתחלתי להיכנס לתחום החקירות, עשיתי התמחות, במהלכה יצאתי לשטח ולמעקבים. יש עוד המון אנשים שמגיעים מרקע צבאי, כמו שמוליק ממן – הבעלים של "קואנטין". יש הכשרה מאד ארוכה, שכוללת התמחות במשרד מספרי חקירות, יציאה למעקבים "פשוטים" יחסית בתור חוקר זוטר, כשבסופו של דבר אתה מקבל רישיון מטעם משרד המשפטים לעסוק בחקירות פרטיות. אותי אישית התחום מאד עניין בזמנו, ורציתי לשלב אותו עם העבודה שלי. ככל שהזמן עבר, התחלנו עם האינדקס של החוקרים הפרטיים בישראל, ועם הזמן קודמתי לסמנכ"ל של משרד החקירות". האינדקס עליו מדבר אדיר, הינו מאגר נתונים ראשון מסגו ,אותו מכינים במשרד "קוואנטין" שמטרתו לאגד תחת קורת גג אחת את כל החוקרים הפרטיים בארץ, כך שבלחיצת כפתור יוכל הלקוח להגיע אל החוקר הרצוי שיתאים לעבודה אותו הוא מבקש להוציא לפועל"

אדיר טוען כי כ-90 אחוז מהלקוחות מגיעים אל המשרד לאחר שעולה החשד לגבי בגידה של בן או בת הזוג שלהם/ן. במצב כזה טוען סנה – " אנחנו סוגרים עם הלקוח את מספר שעות המעקב עליהן הוא מעוניין לשלם, ואז אנחנו מתחילים מעקב דיסקרטי אחרי האובייקט המבוקש, מצלמים אותו, ובודקים לאן הוא הולך ועם מי הוא נפגש. כשיש לנו מספיק ממצאים אנחנו מעבירים את  זה ללקוח כתוצאה מוגמרת".

קרדיט - "קואנטין משרד חקירות"

יש מקרה שזכור לך במיוחד?

"בוודאי, זה היה מקרה באמת מיוחד במינו – נכנס לקוח, תושב באר שבע, אלינו למשרד, ובאופן די רגיל כמו רבים מהלקוחות מהסוג הזה, הציג לנו את התחושות שיש בליבו לגבי בת זוגתו. הוא אמר כי לאחרונה היא לא ממש נמצאת עמו והוא מוכן לשלם כדי להיות רגוע ולראות מה היא עושה בזמן שהוא לא נמצא איתה. לאחר שסגרנו עימו על שלושה ימי מעקב, קיבלנו טלפון מהלקוח על כך שאשתו מתכננת לצאת היום בערב מהבית. הוא הדגיש בפנינו כי הנושא מאוד חשוב לו והוא רוצה להיות רגוע ולקבל תמונות מדויקות בזמן שהיא נפגשת עם מישהו אם בכלל.

התחלנו את המעקב על ידי צוות חוקרים מיומן, האישה יצאה מביתה ונסעה לחברתה בעיר אחרת, לאחר כשעתיים יצאה מבית חברתה והחנתה את רכבה בחניון ציבורי. לאחר שהמתינה כרבע שעה ברכב, יצאה ממנו ופסעה לכביש הראשי, שם נאספה ע"י בחור צעיר. בשלבים אלו עודכן הלקוח לבקשתו, בשיחה עמו נאמר  לו שהיא נאספה ע"י בחור צעיר והחוקרים הפרטיים בדרך אחריהם. הופתענו מתגובתו הקרה והמוזרה שלו - "בסדר קיבלתי, תמשיכו לעקוב אחריהם ואני רוצה תמונות מכל המעקב ומהמצבים האינטימיים שלהם". השניים הגיעו לחוף הים בהרצליה, החנו את הרכב ויצאו ממנו, התחבקו ופסעו לחוף שהיה מלא באנשים.

לאחר שהתיישבו בחוף, התנשקו והתמזמזו, תמונות בזמן אמת נשלחו ללקוח שלא הגיב לקבלתם של התמונות, לאחר כשעה וחצי שישבו בחוף פסעו לרכבם ונסעו לחניון צדדי וחשוך, שמו ציליות בחלונות להחשיך ולקבל יותר פרטיות. בשלב זה מובן שלא יכולנו להתקרב למקום, הסתפקנו בצילום הרכב חונה ממרחק והיציאה שלהם בסיום המעשים שלהם מהרכב, הם הסתדרו ולא ממש נשאר מקום לספק מה עשו שם בתוך הרכב.

יום לאחר מכן, נפגשנו עם הלקוח והצגנו בפניו את כל החומר, הוא הסתכל ונראה מעט עצוב למראה הממצאים שקיבל, לדבריו היה רוצה לראות מגע פיזי ולא רק נשיקות וחיבוקים למרות שברור מאוד מה עשו בתוך הרכב ובסיום הפגישה בנינו ביקש לבצע את המעקב בעוד כשבוע בדיוק באותו היום כי לדבריו היא תפגוש אותו שוב.

לא היה נראה לכם מוזר התגובה שקיבלתם ממנו?

"ברור שכן, גם תהינו לעצמנו - "איך פתאום הוא יודע שהיא תיפגש אתו שוב?". אז יצאנו לאחר שבוע ושוב חזינו בדיוק  באותו תסריט, רק שהפעם היא נפגשה עם בחור אחר והלכו בדיוק לאותן המקומות, התנשקו התחבקו ולאחר מכן לחניון חשוך ששם לא ניתן היה לתעד את הנעשה אך גם שם לא נשאר מקום לספק. שוב הצגנו את הממצאים לבעלה שקיבל אותם בקרירות רק שהפעם לא יכולנו לשמור על איפוק ושאלנו אותו - "מה פשר התגובה? אם תפסנו אותה שבוע שעבר וגם השבוע וברור שהיא בגדה בו אז מה הוא רוצה מעבר?".

ושם באמת הגיעה התפנית הגדולה, אשר לטענת אדיר ממקמת את המקרה כאחד מהמקרים היתר מיוחדים שקרו במשרד שלנו - "הבחור שכבר שוחח עמנו הרבה והרגיש די פתוח, סיפר כי הם החליטו לפני מספר שבועות לפתוח את הקשר מיני שלהם ולהיקרא זוג ביחסים פתוחים. אז שאלנו אותו "למה כל המעקבים אם הוא גם ככה יודע שהיא הולכת לבגוד בו?". הוא הסביר כי חשוב לו להיות איתה לנצח והוא אוהב אותה ולא מוכן שהיא תתאהב בגבר אחר אלא רק תקיים עמם יחסי מין. מאז מידי פעם אנחנו יוצאים למעקב אחר האישה לוודא כי היא מחליפה את הגברים שהיא נפגשת איתם ולא נשארת עם אותו הגבר שחס וחלילה לא תתאהב בו (צוחק). אז כל פעם שאני חושב שראינו הכול אני נזכרים בסיפורים מהסוג הזה".

"אנחנו צריכים להיות הצל של הבן אדם". קרדיט - shutterstock

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('01c55f12-c868-45ac-82a5-f4eba8b74170','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה