אלו הפיתוחים הטכנולוגיים שהתקדמו בזכות התכנית לקידום סטארט-אפים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dcb73513-cfb3-4bf5-9ba1-fed67395d006','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('dcb73513-cfb3-4bf5-9ba1-fed67395d006','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,39323,'Image','');},7]]);})

תחת מגבלות הקורונה, 7 מיזמים חדשים הוצגו השבוע במסגרת אירוע ה-DEMO DAY לאקסלרטור DisrupTech בדימונה, מטעם משרד הכלכלה

במסגרת תכנית האקסלרטור בדימונה, "DisrupTech", בה משתתפים יזמים מהעיר דימונה והסביבה, הציגו משתתפי המחזור הראשון את מיזמיהם בפני משקיעים פוטנציאליים, באירוע הסיום שהתקיים ביום שני (7/9/2020). מעל 70 משתתפים, קרנות הון סיכון, חממות רשות החדשנות ונציגי תעשייה לקחו חלק באירוע הסיום המרגש, שעקב הקורונה התקיים בצורה מקוונת. אקסלרטור DisrupTech  (מאיץ יזמות טכנולוגית) פועל בדימונה במסגרת תכנית ארצית של משרד הכלכלה באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, מעוף-טק, מרכז תנופה- ובניהול מקצועי של טל כתרן ומעוף דימונה.

אירוע זה חותם 6 חודשי עבודה מאומצת של היזמים בגיבוש והעברת רעיונותיהם למציאות עמוסת אתגרים. במסגרת התכנית קיבלו היזמים כלים וסיוע בפיתוח מיזמיהם, חיבור למנטורים עסקיים, ליווי איש ומקצועי מיועצי מעוף של משרד הכלכלה, מפגש עם משקיעים, סדרת הרצאות וסדנאות ממיטב המומחים בתעשיית הסטארטאפ וההייטק ועוד.

בין הפיתוחים הטכנולוגיים של המשתתפים באקסלרטור, ישנם מיזמים שעתידים לספק מענה למציאות הקורונה כמו, אפליקציה המחברת בין מתנדבים לארגונים פרטיים, ספריית סרטוני ווידיאו ערוכים ומותאמים לתכנית הלימוד של משרד החינוך, פלטפורמה לקידום ושיווק עסקים קטנים ברשתות החברתיות ומחולל למידה דיגיטלי שיאפשר למעצבי הלמידה ליצור מסלול אינטראקטיבי. בנוסף, הוצגו מיזמים יצירתיים כמו, רשת חברתית ייעודית למטיילים, תוכנה ללימוד ילדים שפה שניה, דיבור נכון והנחייה פדגוגית ועוד.

אקסלרטור DisrupTech דימונה הינו יוזמה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, המופעל באמצעות מערך השטח מעוף ובשיתוף עיריית דימונה. האקסלרטור שהוקם במסגרת תכנית MaofTech של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, נועד לקדם יזמות טכנולוגית בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, והוא אחד מלמעלה מ-20 אקסלרטורים הממוקמים ברחבי הארץ. האקסלרטור משולב באקוסיסטם המיוחד שנבנה בדימונה ואזור רמת נגב, יחד עם התעשייה האזורית והשותפים: עיריית דימונה, מועצה אזורית רמת נגב, ועוד. אלו ימשיכו לעודד את השתלבותם של בוגרי התכנית בתעשייה המקומית.

בני ביטון, ראש עיריית דימונה שמלווה את התכנית מקרוב, בירך את המשתתפים וציין את המהפך שהעיר דימונה עברה בשנים האחרונות: "עיריית דימונה משקיעה משאבים רבים בפיתוח הכלכלה והתעסוקה בעיר. אחת מהמטרות שסימנתי לעצמי כראש עיר זה לדאוג לתעסוקה איכותית עבור החברה' הצעירים שגדלו בעיר, ולכן אנחנו תמיד דואגים לצעוד עם הקדמה ולהתפתח. בשנים האחרונות הוקמו 25 מפעלים חדשים שנתנו מענה תעסוקתי עבור התושבים בעיר. וכן עתידה להיפתח מכללת סייבר בעיר שתהיה שלוחה של אוניברסיטת בן גוריון ובית ספר לפיסיקה וכימיה שיוקם בשיתוף מכון וייצמן ועוד. שיתוף הפעולה עם הסכנות לעסקים קטנים ובינוניים הינה אסטרטגית וחשובה לעיר דימונה. כיף לי לשמוע על מיזמים חדשים שמתפתחים כאן בעיר ואני מאמין כי עם הכלים החדישים והאנשים הנכונים נוכל להיות חלק גדול מהפיתוח הטכנולוגי שנעשה בנגב. בכוונתי לפעול להעצמת תכנית האקסלרטור ברמה הארצית, כל שכן בנגב ובדימונה".

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "תכנית האקסלרטורים של מעוף טק מוכיחה את עצמה פעם נוספת, עם 7 סטרטאפים נוספים שמסיימים את המאיץ ומתחילים את דרכם בסטרטאפ ניישן. פתיחת תכנית האקסלרטורים בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל מאפשרת ליזמים מכל רחבי הארץ לממש את הפוטנציאל שלהם ולהפוך את חזונם למציאות, באמצעות ליווי מקצועי של מיטב המנטורים. בעת הזו, כשאנו בעיצומו משבר כלכלי, נותן תקווה לקחת חלק בצמיחתם של סטרטאפים חדשים שיסייעו להניע את גלגלי המשק".

 בני ביטון, ראש עיריית דימונה. קרדיט- באדיבות מעוף סניף דימונה

רפי איילון, מנהל סניף מעוף דימונה ונגב מזרחי: "בשנים האחרונות מושקעים משאבים רבים בפיתוח יוזמות טכנולוגיות בפריפריה. הדרום הופך אט אט למעצמה טכנולוגית, ולא בכדי יזמים פרטיים ובעלי חברות הייטק מכוונים את עסקיהם לדרום. עשרות יזמים צעירים בוחרים לקחת חלק בתכנית האקסלרטור, מתוך הבנה כי אנחנו חייבים לצעוד עם הקדמה ולהיות מובילים בכל הקשור ליזמות וטכנולוגיה. ולכן אני מאחל לבוגרים שייקחו את הכלים שקיבלו באקסלרטור ויצטרפו לשורה מכובדת של בוגרי התכנית שהצליחו לגייס משקיעים ולהפעיל מיזמים מצליחים".

טל כתרן מנהל האקסלרטור הוסיף כי "סטרטאפים הם אנשים לפני שהם טכנולוגיה, והצלחתם תלויה בעיקר בהתמדה לאורך זמן, במיקוד היזם במטרה, וביכולת ביצוע מהירה ואיכותית. תקופת הקורונה היוותה משוכה מאתגרת, שדרשה התאמה והתאקלמות לעבודה מרחוק בכל אספקט, יכולת ניהולית ופיתוחית מורכבות יותר. היזמים הציגו בצורה מקצועית רעיונות חדשניים וזכו לפרגון הן מפאנל המשקיעים ומהקהל הווירטואלי, אך עירני למאמץ הרב הנדרש מיזמים לממש את רעיונותיהם. אני גאה מאד בהישגיהם, ומודה למנטורים המקצועיים, חברות ופירמות ישראליות ובינלאומיות שמלוות את התוכנית, כמו גם לכלל הגופים הממשלתיים והעירוניים שיזמו מימנו ואפשרו את ביצוע התוכנית". 

עומרי דאי, מנהל המאיץ מטעם מעוף: "אני נרגש ושמח מאוד על הצלחת התוכנית המדהימה הזו. כאשר גויסתי לנהל את הפרויקט לא הרבה האמינו שנמצא יזמים ומיזמים מספיק טובים בדימונה. בשנים האחרונות אני מעורב בקהילת ההי טק הדרומית ואלו בדיוק המילים שיוצא לי לשמוע לא מעט בקשר ליזמות הי טק בדרום. ההון האנושי כאן לא פחות טוב מכל אזור אחר בארץ או בעולם. בהינתן הכלים הנכונים ליזמים אנו נראה פה אקו-סיסטם חזק שמייצר קרקע פורייה ליזמים ולחברות סטארטפ לצמוח דווקא פה בנגב. וזה בדיוק מה שתכנית המאיצים של מעוף מייצרת- קרקע פורייה ליזמים להצמיח ולקדם רעיונות טכנולוגיים ולהצליח לפרוץ את תקרות הזכוכית שקיימות באזור".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3357bc4-e2cd-4fce-85d7-704a41fadc28','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה