אגרו-גרדן: הכירו את העסק המשפחתי שמוסיף מימד חדש לעולם הגינון

$(function(){setImageBanner('309e2a66-0795-4816-a88f-207dbf540119','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מתוך הרצון לחדש בעולם הגינון וליצור חיבור בין האהבה לאדמה, לעיצוב ולאנשים נולדה המשתלה 'אגרו-גרדן' של עידו בשן ממושב ניר בנים. הוא חבר לאביו בעסק המשפחתי הוותיק, ויחד הם הוציאו לדרך מיזם ייחודי של עצים דו מימדים שישדרגו כל גינה או מרפסת

לא פעם אנחנו מחפשים את העציץ או הצמח המיוחדים שישדרגו לנו את הגינה או המרפסת ויוסיפו צבע לבית שלנו, ויש מי שחשב על פתרון ייחודי עבור כל מי שרוצה להוסיף טאצ' אחר לגינה. מדובר בעצי אספלייה המעוצבים בצורה דו מימדית אותם תוכלו להשיג במשתלת 'אגרו-גרדן' השייכת לעידו בשן, בן 33 ממושב ניר בנים שבדרום.

"אני נולדתי וגדלתי במשק חקלאי בניר בנים להורים חקלאים, כל היום התעסקתי עם האדמה ועם צמחים. סיימתי בית ספר, את השירות הצבאי ואם כמה שההורים ניסו להרחיק אותי מהחקלאות לא הצלחתי להתרחק כי תמיד התחברתי לזה", סיפר בראיון ל'באר שבע נט' עידו, "אז עשיתי תואר ראשון בביוטכנולוגיה וחקלאות ואני אגרונום בהכשרתי ומרצה לחקלאות. עבדתי בכמה פרויקטים בארץ ובחו"ל אבל תמיד היה מצפן כזה שכל פעם משך אותי לכיוון המשק והמושב, היה ברור לי שאחזור ואתעסק זה".

עידו מסביר שמבחינתו עולם החקלאות הוא עצום ומסחרי, אז דרך הגינון יש לו באמת אפשרות לגעת באדמה ולהתחבר לשורשים. "החלום שלי היה לעבוד עם אנשים, חקלאות ועיצוב ולחבר בין העולמות האלו". כך יצא שהקים את העסק שלו 'אגרו-גרדן' בו הוא מייצר עצי האספלייה שמעוצבים בצורה דו ממדית, כאשר ענפיו של העץ גדלים לצדדים בצורה פיסולית. הם מתאימים לגידול ליד חומות, קירות, מעקות וכגדרות הפרדה בגינה ובמרפסת.

עידו בשן, אגרו-גרדן. צילום: רגב כלף

אז אתה מגשים כרגע את החלום?

"לגמרי, אני אוהב אדמה, אנשים ועיצוב ומחבר בן שלושת הדברים. גינון ועיצוב גינות זה ממש כיף אבל רציתי לממש את הידע והיכולות שאספתי אז הקמתי את המשתלה לפני מספר שנים. אני ואבא שלי עובדים שם יחד, ראינו את המצוקה שיש לאנשים בגינה היום... גינה על שטח קטן או במרפסת קטנה, כל מה שנשאר לגנן זה רצועות קטנות בהיקף של הבית. אז חשבנו איך אפשר יהיה לעשות גינון יפה בשטח קטן וכולם רוצים עצי פרי שיוסיפו צבע לבית. העצים הדו מימדיים מאפשרים לגדל ירקות ופירות לצריכה ביתית וגם לעיצוב הגינה".

ספר עוד על מיזם העצים הדו מימדיים

"מדובר בעצים שכולם מכירים, אם זה לימון, ליים, קלמנטינה, תפוח, גפן, תאנה, רימון... אז אנחנו מעצבים אותם בדו מימד במקום תלת מימד, רוחב העץ לא עולה על 20-30 ס"מ. ככה העץ לא תופס מקום, יכול לעמוד במרפסות או גינות קטנות וגדולות ובעצם להתאים לכל סוג גינה".

ואין בתהליך איזושהיא פגיעה בעץ?

"זו שאלה טובה, ולא. אנחנו לא שוברים את העץ, אנחנו עובדים איתו בשלב שהענף דק ורך, מכופפים אותו ופשוט תומכים אותו עם קונסטרוקציה, כך הוא ממשיך לצמוח בצורה בה הכוונו אותו. הצורה בה הוא גדל וגם החשיפה לשמש יותר מאוזנת וטובה, אין אזורים חשוכים ומתים שיש שמתנוונים בעצים רגילים... העצים אוהבים את זה ורואים את זה בכמות הפרי והחיוניות שלהם, העצים זוהרים בשיטה הזו".

יש לזה ביקוש אצל הלקוחות?

"בטירוף, זה נחטף, לא ציפינו שיעבוד ככה וזה מדהים, אנשים רוצים עצים כאלה בבית שלהם. זה לא מוצר זול כי לוקח זמן לייצר אותו, מדובר בשלוש שנים של עבודה כדי לכופף את הענפים, לקטום אותם ולעצב את העץ איך שאנחנו רוצים... זה מאפשר להוציא יותר פרי, זו בעצם שיטת עיצוב בה מגדלים מטעים באירופה. אנחנו לא המצאנו את זה, זה הומצא לפני כמה מאות שנים בארמונות המלוכה באירופה".

 צילום: רגב כלף

בשביל עידו המשתלה שלו זו הזדמנות עבורו להמשיך לשתף פעולה עם אביו ואחיו ולקחת חלק בעסק המשפחתי. "זה הכרטיס כניסה חזרה שלי לעולם החקלאות, לציונות ולעיבוד של הקרקע. יש לנו משק חקלאי משפחתי, אבא מתבגר ואני ניסיתי למצוא דרך לעשות חקלאות אבל יותר מתוחכמת ומעניינת ולשלב כמה דורות של המשפחה", הוא מסביר, "עבורי זו דרך להתחבר אל אבא שלי ואל המשק, אנחנו שותפים מלאים בזה. הוא חקלאי של פעם בכל רמ"ח איבריו, ואני למרות התואר והידע והניסיון שלי עדיין בא אליו לשאול אותו שאלות ולהתייעץ. התחשוה היא שזכיתי בו מחדש, בעיני זו פלטפורמה לקרב את כל המשפחה, זה לא קל אבל זה כיף".

אתה מרגיש שבשנים האחרונות יש יותר רצון לחידושים גם בגינה ובחצר בבית? אנשים מחפשים את העץ או הצמח המיוחד?

"אני חושב שהמודעות לגינון ועיצוב חוץ מאוד עולה. אם פעם היו גננים שעושים את אותן גינות של דשא סינטטי וכמה צמחים... היום יש מודעות לאסתטיקה והרמה עולה משמעותית, אנשים לוקחים ברצינות את עיצוב הגינה שלהם ומחפשים את הדברים הייחודים והשונים שאין לאף אחד וזו אחלה במה בשבילנו".

אז מה אתם מתכננים בעתיד?

"בעתיד יהיו לנו עוד סוגי עצים ושיטות עיצוב שונות, אם עכשיו אנחנו מייצרים עצים עם ענפים אופקיים בעתיד ניצור גם חנוכיות ובכלל כל עיצוב שאנשים מזמינים בהתאמה אישית- אם זה לבבות לאולמות אירועים או ריבועי סלפי, הכל בנוי מעיצוב הענפים. כל לקוח יכול לעשות בגינה שלו מה שהוא רוצה, אנחנו לא מוגבלים לצורה המקורית הטבעית של העץ, עם עבודת עיצוב והכוונה אפשר ליצור כל צורה שרוצים בעץ".

 

אגרו גרדן, מושב ניר בנים. פרטים באתר או בטלפון 0525702719

 עידו בשן, אגרו-גרדן. צילום: רגב כלף

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה