אבחון פסיכודיאגנוסטי

$(function(){setImageBanner('a83e0b41-1dc3-4324-bc2f-8a705a9053c7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

freepik

לעתים נוצר צורך להבין ילד בגלל בעיות התנהגות ותפקוד כללי או בגלל טראומה או פגיעה כלשהי שמסיטה אותו מהמסלול. כדי לדעת בדיוק מהי תמונת המצב הנפשית שלו פונים לקבל אבחון פסיכודיאגנוסטי בתל אביב, אצל אנשי מקצוע מוסמכים ומומלצים לכך. לפעמים הפנייה נעשית על ידי בית הספר והמסגרת החינוכית ולפעמים ביוזמת ההורים. נדיר שילד מבקש עזרה במפורש ולכן צריך לשים לב לסימני המצוקה שהוא משדר משום שזו קריאת העזרה שלו בדרך כלל.

מהו אבחון פסיכודיאגנוסטי?

זהו האבחון שמוכר גם כאבחון פסיכולוגי מקיף שמטרתו לצייר את התמונה המלאה של הילד הן מבחינה נפשית והן מבחינה קוגניטיבית ותפקודית. באבחון זה מבינים מהו הקושי ומהו הגורם לכך ומנסים לתת מתווה לטיפול ולהתייחסות מקצועית להבא כדי שהילד יקבל את העזרה שמגיעה לו. ככל שמגיעים אליו מוקדם יותר ומטפלים בסימני המצוקה שלו כך גם הוא יימנע מהידרדרות שצפויה ככל שיתבגר ויצטרך להתמודד עם העולם בכוחותיו שלו כמבוגר.

תמונת מצב פסיכולוגית

קושי אצל ילד מתבטא בכמה דרכים ובעיקר במסגרת החינוכית והמשפחתית. לכן, חשוב לבודד את המרכיבים של ההתנהגות ולהבין אותם בנפרד ואחר כך להרכיב את המכלול מחדש בעזרת הידע הזה. אתם יכולים להבין טוב יותר היכם הילד עומד בעזרת אבחון זה משום שהוא יאתר את המקור לבעיה ולאמוד את מידת הקושי שהוא נתקל בה. כך אפשר יהיה גם להבטיח את ההתקדמות שלו בעזרת טיפול רלוונטי, מה שייתן גם לילד ביטחון משום שיש מי ששם לב אליו ודואג לו כעת.

איך מגיעים לאבחון כזה?

אם ההורים אינם שמים לב לבעיה או שאינם מודעים לכך שבמסגרת החינוכית הוא מתנהג אחרת מאשר הוא מתנהג בבית, בית הספר והגן יידעו אותם על כך. הם יפנו את הילד לאבחון שיכלול גם שיחה עם ההורים. כך אפשר יהיה להבין טוב יותר גם את מהות הנתק ואת חוסר המודעות של ההורים לבעיה. זה יכול לבוא גם מצד הורים שחשים שהילד אינו זוכה לתשומת לב מקצועית ראויה בבית הספר מצד הצוות החינוכי כאשר ברור להם שלילד יש בעיה שגורמת לו לקשיי תפקוד כלשהם. כדי לקבל שיתוף פעולה מלא רצוי להסביר לילד למה הוא הולך לאבחון ושזה עשוי לעזור לו להרגיש טוב יותר.

 

קשיי תפקוד

קשיי תפקוד יכולים לנבוע ממקור רגשי שאינו קשור לבית הספר או בגלל קושי חברתי. האבחון יכול להצביע על הסיבה גם כאשר מדובר בשיחה משום שילד יכול לתת אמון טוב יותר בפסיכולוג הקליני שמבצע את הראיון והאבחון ולכן חשוב לתת לו לבצע את עבודתו מבלי להתערב. חשוב לומר שבאבחון כזה אין גם טעם לתדרך או להכין את הילד לשאלות משום שאין כאן נכון או לא נכון. יש רק תמונת מצב שהיא מדויקת ונעזרת בכלים מקצועיים.

כיצד יודעים שילד זקוק לאבחון?

יש כמה כלים ודרכים לדעת לפיהם שילד זקוק לאבחון על מנת להתאים לו טיפול ולמצוא לו עזרה. המובן מאליו הוא ילד שעבר משבר או טראומה כלשהי וברור שיש מי שצריך לדבר אתו ולהבין אצלו מהו אופן הביטוי שלו למצוקה. אם הורים אינם מיומנים בכך אבל יודעים שי שבעיה ושהם בעצמם זקוקים לעזרה כדי להדריך אותם, מומלץ לפנות לבית הספר או למסגרת פרטית כלשהי כדי למצוא אנשי מקצוע שיוכלו לברר זאת במקומם.

ילד שמביע מצוקה

ילד שמביע מצוקה הוא ילד שצריך לעזור לו משום שמלבד מצבו הנפשי כל התפקוד שלו ויכולתו ללמוד ולהשתלב בבית הספר ובחברה ייפגעו מאוד. במקרים כאלה יש להתייעץ ולהיעזר באנשי המקצוע הפדגוגיים כמו יועצת פסיכולוגית בבית הספר. הם יוכלו להצביע על דרכים לסייע לו שמתחילו בכל מקרה על ידי אבחון זהו התפקיד של אבחון פסיכודיאגנוסטי שנותן תמונה מלאה הן של מצבו הנפשי והן של מצבו הקוגניטיבי והמיומנויות שלו לעבד וללמוד ולהתגבר על כך.

לתמוך בילד גם בכיתה

יש מקרים שבהם תפקודו של הילד נפגע גם בהיבטים החברתיים ועל כך יש לעדכן מי שיכול לעזור לו גם בכיתה. אם צריך לנהל שיחה עם התלמידים והמורים מומלץ לעשות זאת במקרים חריגים שיכולים לשנות לגמרי את כל התמונה. בדרך זו תוכלו לעזור לילד להשתלב ולקבל מוטיבציה להתקדם עוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9dbe6f5d-f516-483d-acd5-707521279e5a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה