חגיגת גבינות ויין: ההמלצות של בית העסק הבאר שבעי לארוחת חג מנצחת

$(function(){setImageBanner('1b195790-f2d4-45a2-a421-b5357732d6b2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,43241,'Image','');})

כולנו נתכנס היום לארוחת חג השבועות בה אנו נוהגים לאכול ממיטב הגבינות וכמובן משלבים יין טוב. אור דאי ורועי שמחון, בעלי "פרידה- דברים טובים ויין" סיפרו ל'באר שבע נט' על ההמלצות שלהם לחג הלבן של השנה

למרות המצב הביטחוני המורכב והימים הלא פשוטים, כולנו נתכנס היום לארוחת חג שבועות ונאכל ממיטב הפסטות, המאפים  וכמובן- הגבינות! לכבוד החג הלבן של השנה שמענו מאור דאי ורועי שמחון, בעלי העסק הבאר שבעי "פרידה – דברים טובים ויין", על ההמלצות שלהם לשילוב נכון של גבינות, איך מעצבים פלטת גבינות מנצחת ומהם היינות המומלצים לחג.

כמה סוגי גבינות אתם ממליצים לשים בפלטת הגבינות בשולחן החג?

"זה תלוי בסועד, אנחנו אוהבים חגיגה של טעמים אבל כדאי להרכיב לפחות שלושה סוגים שונים של גבינות, כמובן שמומלץ יותר וזה גם תלוי במספר הסועדים או אורחים. הפלטה הזוגית שלנו בבית כוללת לפחות חמישה סוגי גבינות משתנות לצד מעדנים, פיצוחים ופינוקים שאנחנו אוהבים".

איך משלבים נכון בין סוגי גבינות?

"כדאי לגוון בין סוגי המרקמים, סוגי הטעמים והתוספות שילוו את הגבינות. בקשו טעימה מהגבינה לפני שאתם קונים וככה תדעו מה אתם אוהבים, תתייעצו עם המוכר, הוא מכיר את הגבינות השונות ויוכל לתאר את הטעמים שלהן ולעשות שילוב בניהן. באשר לתוספות זה תלוי אם אתם אנשים של לחמים, פירות, ירקות, מאפים או כאלו שאוהבים חגיגה קולינרית עשירה של הכל".

קרדיט: פרידה דברים טובים ויין. צילום: גיל אבירם

מהם סוגי היינות המומלצים ביותר לארוחת גבינות? מדוע יין אדום פחות נפוץ בחג שבועות? האם בירה למשל גם תתאים?

"קודם כל ננפץ מיתוס – זה ממש לא נכון שיין אדום לא מתאים לגבינות, יש יינות אדומים שמושלמים לארוחת גבינות. מהיינות שאנו מגישים הייתי ממליצה על תלפיות אדום של יקב לה פורה בלאנש או על גארז' דה פאפא אבל כמובן שצלחת גבינות נהדרת גם עם יינות לבנים, כתומים ורוזה כמו הרוזה של ננה או אריאל לבן של לה פורה בלאנש שאנו אוהבים במיוחד. בירה פחות תתאים לארוחת גבינות לטעמנו".

האם יש גבינות שישתלבו טוב יותר עם לחמים ופירות שנרצה להוסיף לפלטת הגבינות?

"אין סוף להמלצות והשילובים שאפשר לעשות- גבינת בושה עם ריבת פירות עונתית,  גבינת סנט מור לצד משמשים טריים,  גבינות רכות חריפות כמו שחת וקורסיקה של ברקנית עם מרמלדה ולחם מחמצת טוב, מנצ'גו כמהין ארומטית עם לחם מעודן וגם גבינות מעודנות כמו ברי פקאן או תום כבשים לצד ירוק קלוי או מאפה".

 צילום פרטי

מעבר לשילובים עצמם בין סוגי הגבינות והיינות, רבים מאיתנו אוהבים להשקיע בערב החג גם בעיצוב של פלטת הגבינות. אור ורועי מסבירים כי גם כאן יש מקום לקחת בחשבון טעם אישי וסגנון. "אנחנו ממליצים על כלי מרכזי גדול וחגיגי עם מגוון גבינות שבניהם תוספות של פיצוחים, מחיות, ממרחים, ריבות, פירות ושאר מעדנים". הם מוסיפים: "לאלו מכם שמעדיפים ליצור ארוחה מובנת חגיגית נוכל להמליץ על מנות אישיות של פתיח גבינות עם תוספת, מאפה גבינות, צלחת גבינות אישית לכל אורח, פסטות עם גבינות ועוד שילובים. עבור אלו, אפילו ישבנו ויצרנו ערכות של מוצרים למנות שבועות חגיגיות הכוללות גם גבינות אבל לא רק, כמו קסדיה גבינות מקסיקנית, לינוויני עם ערמונים וכמהין, פונטה של גבינות קלאסית ועוד אופציות. לא פחות חשוב מהגבינות – יין. קנו את היין שאתם הכי אוהבים ותתאימו אליו את הגבינות. זה מה שאור עושה וזה עובד כל פעם מחדש".

מהי הגבינה האהובה ביותר על לקוחות פרידה? מהי הגבינה האהובה ביותר עליכם בחג?

"הלקוחות שלנו הכי אוהבים שחת של בקרנית, קורסיקה של בקרנית ומנצגו כמהין. אלו הגבינות הכי פופולאריות שלנו גם במקום וגם בקניה הביתה. אלו באמת גבינות איכותיות ונהדרות. אנחנו אוהבים את כל הגבינות בחנות. זה נשמע מוגזם? אז זהו – שטעמנו וככה בחרנו את המחלבות והגבינות. אבל בסוף יום שאנו רוצים להתפנק אנחנו מנשנשים גרוייר רזרב עם ריבה טובה לצד יין שרדונה".

מה תרצו לאחל לקוראים הבאר שבעים לחג שבועות?

"אנו רוצים לאחל לקהל הבאר שבעי ולכל ישראל שנדע רק ימים של שמחה וחגיגות".

קרדיט: פרידה דברים טובים ויין. צילום: גיל אבירם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('149bb1b4-a700-4578-8f40-62388887dda9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,43243,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה