שיתוף פעולה מנצח: קבוצת רכיבת האופניים המשלבת בין מתנדבים ולקויי ראייה

$(function(){setImageBanner('68dfb735-c790-4060-8763-aa4f03aa0c0a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

הכירו את קבוצת 'הפועל can do באר שבע', קבוצת רוכבי אופני טנדם דו מושבי בה חברי הקבוצה הם מתנדבים רואים לצד אנשים עם עיוורון או לקות ראייה, כשהם רוכבים יחד בשיתוף פעולה

הרכיבה על אופני טנדם, אופניים דו מושביים לשני רוכבים, יוצרת שיתוף פעולה אתגרי. כל אדם שיש בנפשו פתיחות ויכולת נתינה מוצא את הפעילות המשותפת מרתקת ומהנה. רכיבה זו מאפשרת לבעלי מוגבלות ולקות ראייה לרכוב על אופניים וליהנות מפעילות ספורטיבית תחרותית. הכירו את קבוצת רכיבת האופניים 'הפועל can do באר שבע', המורכבת ממתנדבים רואים המשתתפים בפעילויות השונות לצד אנשים עם עיוורון או לקות ראייה. מדובר בקבוצת ספורט באר שבעית המשתתפת בתחרויות שונות ברחבי הארץ.

קבוצת הפועל can do באר שבע

קבוצת 'הפועל can do באר שבע' נוסדה לפני שנתיים וחצי על ידי אילנה וסמי ביטון. אילנה, עובדת ההסתדרות, הייתה אחראית על שילוב ספורטאים עם מוגבלויות בספורטיאדה, אירוע ספורט הנערך על ידי מרכז הפועל שבבעלות ההסתדרות ומסכם את הליגה למקומות עבודה. "לפני ארבע שנים החליטו לשלב ספורטאים עם מוגבלויות וגם רוכבי טנדם ללקויי ראייה בספורטיאדה. זה העיר בנו את הרצון להקים קבוצה כזו גם בבאר שבע", סיפר ל'באר שבע נט' סמי ביטון מנהל ומקים הקבוצה. כיום הקבוצה לוקחת חלק בליגה למקומות עבודה תחת איגוד הספורט 'הפועל' ובתמיכה של עיריית באר שבע.

"היום יש לנו מועדון ברמה מאוד גבוהה בזכות מנכ"ל הפועל ספורט יורם אונשטיין, שנותן לנו אופניים ותקציב, בזכות תמיכתו של ראש העיר רוביק דנילוביץ' ועיריית באר שבע שתרמה לנו מקום בעיר בו הקמנו את מועדון האופניים שלנו וגם סייעה לנו בתקציב שנתי, ובזכות הסיוע והתמיכה של מאיר אלפסי מנהל אגף הספורט בכיוונים ואצטדיון טרנר", אומר סמי. כיום בקבוצה רוכבים יחד מתנדבים רואים ואנשים בעלי לקויות ראייה ועיוורון. הקבוצה מתחרה בספורטיאדה ובשלל תחרויות אזוריות, כשהם נפגשים מידי שבוע לאימון של 20-25 ק"מ ורוכבים יחד. "בשנה שעברה באוקטובר היינו בתחרות השנייה שלנו. לשמחתי זכיתי במקום שלישי עם הרוכב שהיה איתי", סיפר ל'באר שבע נט' ליאור מהרבני, רוכב בקבוצה, "הבאנו את הגביע הראשון למועדון. אנחנו באים לקבוצה בתור תחביב ומתוך רצון לעשות ספורט".

קבוצת הפועל can do באר שבע

כיום בקבוצה מבאר שבע ישנם כ-9 לקויי ראייה או עיוורים וכ-15 מתנדבים. רכיבה על אופני טנדם דורשת, כאמור, שני אנשים. הקפטן (Captain) שרוכב מקדימה ואחראי על ההיגוי, החלפת ההילוכים וניווט המסלול. הקפטן צריך להזהיר את הסטוקר (Stoker) שיושב מאחוריו לגבי מכשולים וחייב לתאם איתו פעולות כמו האטה או פנייה. לאחרונה גם ענף הרכיבה על אופניים חזר לפעילות בעקבות הפוגת הקורונה. לפני כשבוע וחצי, בבוקר יום שישי, יצאו לדרך עשרות רוכבות ורוכבים למרוץ שטח של 20 ק"מ באוויר הפתוח סביב מטעי החוחובה של קיבוץ חצרים. במרוץ השטח לקחו חלק גם שישי אופני טנדם ועוד שני מלווים לקבוצת לקויי הראייה כן דו.

"עבור הסטוקרים זו פעילות ספורטיבית שאחרת לא יכלו לעשות, זו פעילות גופנית שטובה לנו, תוך כדי הרכיבה נוצרים קשרי חברות וזה היופי בקבוצה", אומר ליאור. בקבוצה תמיד מקבלים בברכה עוד מתנדבים שירצו לקחת חלק פעיל, כשהם זקוקים גם לתרומות וציוד כדי לאפשר את קבלתם של אנשים לקויי ראייה נוספים שרוצים להצטרף. סמי מוסיף: "כיום יש לנו רוכבים עיוורים בהמתנה שמחכים להיכנס למועדון, אנחנו זקוקים לעוד ציוד ותרומות כדי שנוכל לאפשר להם להצטרף. תמיד נשמח לגדול ולקבל עוד מתנדבים ועוד ציוד שיעזור לנו לקבל עוד חברים לקבוצה".

קבוצת הפועל can do באר שבע

מה מיוחד בקבוצה בעיניכם?

ליאור: "נוצרו חיבורים בין חברי הקבוצה, יש אנשים שלא היו ספורטאים לפני כן או כאלה שמוותרים על עיסוקים אחרים כדי לבוא ולרכב איתנו, זה לא מובן מאליו. כשמישהו עולה על האופניים יש לו גם אחריות על זה שמאחוריו ורוכב איתו, אנחנו עושים את זה יחד. אחד מהקפטנים מגיע כל פעם מירוחם כדי להשתתף. יש מחויבות גדולה בקבוצה אחד כלפי השני".

סמי: "הרוכבים הם אנשים מדהימים. אנחנו שנתיים וחצי בעשייה, מתקדמים לאט אבל בטוח. אנחנו מוציאים מהבית אנשים עם מוגבלות או לקות ראייה לרכיבה אתגרית מקצועית ומאפשרים להם לעסוק בספורט מידי שבוע. הקבוצה היא כבר מעבר לרכיבה, אנחנו כמו משפחה, עוזרים אחד לשני ותומכים, שותפים לעשייה".

קבוצת הפועל can do באר שבע

קבוצת הפועל can do באר שבע

קבוצת הפועל can do באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c7a54a39-2374-4478-8947-2cab28d21642','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה