לקראת העונה החדשה - נדב יעקבי בראיון בלעדי

$(function(){setImageBanner('ba4dad0d-2048-4bba-b238-8a789add4b8f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

במסגרת סדרת כתבות לקראת תחילת העונה החדשה של הפועל "מחסני השוק" באר שבע נפגשנו עם שדרן הכדורגל הבכיר של ערוץ הספורט נדב יעקבי, לשמוע ממנו - מה זה בשבילו מועדון הפועל באר שבע, מהם הזיכרונות הכי חזקים שלו מהקבוצה, וכמובן – איך תיראה לדעתו העונה הקרובה והאם היא תסתיים באליפות או באכזבה גדולה?

נדב יעקבי בטרנר. קרדיט - תוכן גולשים (ע'פ סעיף 27א)

נדב יעקבי כבר שידר אלפי משחקים בחייו - במונדיאל, ביורו, ובגמר ליגת האלופות. ראה מולו את רונאלדו, מסי, ניימאר ועוד גדולים וטובים אחרים. אבל כשזה מגיע להפועל באר שבע משהו אחר קורה – יש לחיבור בין יעקבי ולקבוצה מין קסם פרטי, שרק מי שגדל בעיר מכיר, וזה לא משנה אם היה נוכח בכמה מהמשחקים הגדולים בהיסטוריה.

מבחינת יעקבי, הפועל באר שבע תהיה תמיד קבוצת ילדותו, זאת שבשבילה ייסע לכל מקום - גם בשלג, באוטובוס דרך חברון. נדב נולד בבאר שבע, וגדל ברחוב המפעילים בשכונה ג', ולאחר כמה שנים, עברה משפחתו לרחוב חוגלה בשכונה ה'. למרות שלא הצליח להעביר את אותה אהבה לקבוצה שעברה מאביו, גם אל בנו (כפי שתיאר בספרו הנפלא "לא היה כדבר הזה"), מבחינתו האהדה לקבוצה היא לנצח, גם היא מפסידה לבית"ר באר שבע בשנים היותר נוראיות של הקבוצה.

מה זה מועדון הפועל באר שבע בשבילך?

"זאת הקבוצה שלי לכל החיים, מאז שאני זוכר את עצמי שאבא שלי היה לוקח אותי, עוד שהכל היה חול ואפר במקום יציעים. הכדורגל אז היה מאד חזק בבאר שבע – עם הליגות המקומיות של בן יעקב, והקבוצה שמאד הצליחה בזמנו. אז בדור שלי באמת הכדורגל מילא מקום מאד משמעותי בחיים".

מה הזיכרונות הכי חזקים שלך מהקבוצה?

"בוא נגיד שבשנות ה-70, ששם יש לי את הזיכרונות החזקים ביותר, יש לי כמה רגעים שחקוקים במוחי. למשל משחק ההכתרה מול "הכח רמת גן", בעונת האליפות הראשונה - הייתי בן 14, והוריי בדיוק נסעו לחופשה מחוץ לעיר, ואני נשארתי לבדי בבית. אמרתי לעצמי שאסור לי לפספס את המשחק הזה, במיוחד אחרי שהייתי נוכח בכל משחקי הבית באותה עונה, ולא הייתי מוכן לוותר וזה היה פשוט רגע מדהים מבחינתי".

"כמובן שבעונה לאחר מכן הזיכרונות הפכו להרבה יותר חזקים, במיוחד אחרי המחזות של משחק סיום העונה – כשהתמודדנו מול בית"ר ירושלים עד המחזור האחרון, שבו הפסדנו מול מכבי יפו. אבל למזלנו הגדול גם בית"ר הפסידה מול מכבי תל אביב, ובאותו רגע, כשהגיעו הידיעות, הם הגיעו דרך השוטרים שנכחו ב"ווסרמיל", שקיבלו דיווח דרך מכשיר הקשר שבית"ר הפסידה והאליפות היא שלנו. הרגעים שאחרי שריקת הסיום יישארו איתי לכל החיים – התמונה הזאת, של אלפי האוהדים שפורצים למגרש בטירוף היא אחד מהרגעים הכי מרגשים שלי עם הקבוצה".

אז איך לדעתך תיראה העונה הקרובה?

"אני אופטימי מאד, ואני חושב שיש הזדמנות לחזור למקום הטבעי שלנו, בפסגה לצד מכבי חיפה ומכבי תל אביב. אני חושב שהמטרה המרכזית היא להיות מספר שתיים ולאו דווקא לנסות לקחת אליפות – כמו בעונות שאלישע לוי היה על הקווים, והתחלנו למצב את עצמנו כקבוצת צמרת. אני חושב שיש חומר שחקנים מאד טוב העונה, ובניגוד לכמה שנים האחרונות, נראה שהגיעו העונה שחקנים שבאמת אכפת להם מהקבוצה ומהמועדון".

באיזה מקום נסיים את העונה?

"אני מקווה מאד שמקום שני, וזה כי אני מאד ריאלי. מכבי תל אביב ומכבי חיפה מאד חזקות, וכפי שאמרתי קודם, אליפות מבחינתי היא לא צורך מידי. יותר חשוב לי לראות שיש בנייה וחשיבה עתידית, ועם סגל השחקנים הנוכחי והרכש החדש, שאני מאד מרוצה ממנו, אני בהחלט חושב שראוי שנהיה בפסגה".

מי יהיה השחקן מצטיין העונה?

אני מקווה שמיגל ויטור, כי אני מת עליו, ונותר לי רק לקוות שהוא לא ייפצע. לפחות לפי תחילת העונה, נראה שהוא בכושר מעולה, ואם הוא ימשיך ככה, גם כל הקבוצה תצליח".

מי יהיה השחקן המאכזב של העונה?

"אני לא רוצה שאף אחד יהיה מאכזב, ואני מקווה שכל אלו שבשנה שעברה לא הראו יכולת גבוהה, ייתנו השנה קצת יותר מעצמם".

כמה מאמנים נחליף העונה?

"לפי דעתי רוני לוי יהיה איתנו עד סוף העונה. אני חושב שרוני השתנה בשנים האחרונות, ונראה שהוא מחובר מאד לשחקנים. הוא הרבה יותר רגוע היום, פחות קשוח ממה שהיה פעם, ואני מאד אוהב לראות את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2bb1f184-5186-4d8b-8540-dc5933247f7a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה