חינוך קודם לכל!

$(function(){setImageBanner('682c3a83-f871-40d2-9440-ed430f2262ca','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

אחרי שכבר עבר בכמה מועדונים, מאמן הכדורגל אורי היקלי החליט שהוא רוצה פרוייקט משלו בו יוכל לשנות תפיסת עולם של ענף שלם.
בין לבין הוא מנהל שתי קבוצות כדורגל במקביל ומנסה להשתית פה דרכי עבודה כמו במועדונים הגדולים באירופה.

צילום - פרח היקלי

ישנם כמה אישים פורצי דרך בעולם הספורט הישראלי ככלל ובכדורגל הישראלי בפרט, בין אם אלו בתחום הניהולי דוגמת מיץ' גולדהאר המיליארדר הקנדי יהודי של מכבי ת"א, זה שהביא לישראל שיטות ניהול אירופאיות, או בין אם זאת אלונה ברקת מיודענו מהפועל באר שבע, שסללה את דרכן של עוד מספר נשים אל עבר עמדות המפתח בישראל.

אך בכל הקשור לשילוב נשים בפן המקצועי מעטים הם אלו שבאמת הצליחו לשנות תפיסות מיושנות על אופי המשחק ועל אלו ש'צריכות' לשחק אותו. בליגות הנמוכות שם התנאים הכלכליים מעטים וגם איכות המתקנים ירודה, כל ניסיון לייצר שינוי אמיתי נתקל לא אחת בקשיים מנהלתיים ובדעות קדומות, אך ישנו בן אדם אחד אשר הולך בדרך בה הוא מאמין.

אורי היקלי (45) הוא פיגורה ידועה בחממת הכדורגל הדרומית, עם קריירת אימון שכוללת קרבות הישרדות עם קבוצות כמו מ.ס דימונה ועוד תקופות אימון בערד, מכבי באר שבע וכמובן קדנציה ארוכה כמאמן במחלקת הנוער של הפועל ב"ש, חווה היקלי את הכדורגל בגנב על כל צורותיו ופניו.

לפני כשנתיים החליט היקלי שעליו לקחת את ההגה לידיו והקים מועדון כדורגל חדש העונה לשם 'עצמה' באר שבע שמשחקת בליגה ג' לאחר שבשנה שעברה ערכה את עונת הבכורה שלה בליגה האחרונה ולא הצליחה להעפיל לליגה ב'. כמו כן כמה שנים לפני כן הפך אורי למחזיק השליטה במועדון מכבי 'לי' באר שבע – קבוצת כדורגל הנשים מהבכירות בדרום שכרגע אמנם משחקת בליגה הלאומית אך הדרך לליגת העל נראית מבטיחה. שני הקבוצות שבבעלותו מתנהלות בסנכרון מושלם ושיתוף הפעולה ביניהן הינו חלק אינטגרלי מהתהליך אותו התחיל המאמן הבאר שבעי.

 הבנות המוכשרות של מכבי 'לי'. קרדיט - פרח היקלי

מתי הוקם המועדון?

עצמה באר שבע כאמור הוקם לפני שנתיים, מכבי לי באר שבע הוקם כבר לפני 18 שנה ע"י מוטי וחיה יונה, והם החליטו לקרוא למועדון על שם לי זאדה ז"ל שנהרגה בתאונת דרכים בגיל 17.

הרגשת שיש צורך בעוד ארגון כדורגל בעיר שבה יש קבוצה כה דומיננטית?

הרגשתי שיש צורך להקים עוד קבוצה כי מבחינתי השחקנים הבאר שבעיים צריכים עוד מועדון שייתן להם מענה - קבוצת בת שתשחק בליגות הגבוהות יותר שבה יוכלו השחקנים להתחשל ולהתפתח (ליגה א' היא אופציה ריאלית לחלוטין) ויש גם את מחלקת הנוער שם יש לנו תמיד דרישה לשחקנים צעירים שרוצים להיות בקבוצת כדורגל תחרותית, כי תראה אנחנו נמצאים בעיר גדולה עם המון יישובי לווין מסביב, ובנוסף לכך יש גם את המגזר הבדואי כמובן שבו יש דרישה למחלקות ילדים בהם יוכלו ילדי האזור לקחת חלק במסגרת תחרותית.

מהם סדרי הגודל?

במכבי 'לי' רשומות כרגע 90 ספורטאיות וב'עצמה' באר שבע יש 90 ספורטאים.

מי מממן אתכם?

כרגע אנחנו לא נתמכים בשום צורה, גם לא על ידי העירייה, ומי שמממן את המועדונים הוא 'עבדכם הנאמן', ואני משקיע מכספי האישי בתחזוק הקבוצות וכל מה שיוצא בזאת.

מה היו התגובות בהתחלה?

התגובות בהתחלה היו בחלקן שליליות, אני מאמין שהם הגיעו מחוסר ידיעה או אפילו מחוסר הבנה שיש עוד מועדון בעיר שנקרא 'עצמה' באר שבע, אבל עם הזמן כשמחלקות הנוער כמו ילדים א' וג' החלו להוביל את הליגה בו הן נמצאות, אז התגובות הפכו למפרגנות ותומכות מאד, ואפשר לראות שבסופו של דבר ההצלחה של הילדים באה אך ורק מגישה נכונה אליהם, ועל ידי מתן כלים מקצועיים וצוות חינוכי ומקצועי הדרך להצלחה נסללת לאט לאט.

 אורי היקלי. צילום פרטי

ותמיד היה שילוב של בנים ובנות בקבוצת 'עצמה'?

מכיוון שהמועדונים הם סוג של אח ואחות, ומותר עד גיל ילדים א' לשתף בנים ובנות (גיל 16), אנחנו לוקחים את השחקניות המצטיינות שמוכנות ובשלות, ובנויות באופיין בצורה חזקה – כזאת שתתאים לשני הקבוצות שלנו.

וכעת בילדים ג' משחקת אור דיוון שהיא שחקנית הרכב לכל, ובילדים א' משחקת נדין אבו סבילה שגם היא כמובן שחקנית לכל דבר וחלק מהרכב הבנים, מעבר לזה אנחנו מעבירים פה מסר שהוא ערך חינוכי חשוב – בנות שוות לבנים, אם לא יותר, והן יכולות לעשות כל מה שבנים עושים ואפילו בצורה טובה יותר.

אתה חושב שיש מקום לכך גם בליגות גבוהות יותר?

לצערי אין לזה כרגע מקום בליגות הגבוהות יותר, וזאת אך ורק בגלל השינוי הפיזי שהבנים חווים – הם נעשים חזקים יותר ומהירים יותר כך שפערי הרמות במובן הפיזי גדלים מה שמקשה על תחרות אמיתית בין שני המינים

 קרדיט - פרח היקלי

מה המטרות הלאה?

להמשיך ולבנות בצורה שקטה מחלקת נוער קטנה איכותית וקומפקטית, כאשר המטרה הסופית היא כשהשחקנים מגיעים לגילאי 16 לשלוח אותם לקבוצת הבוגרים, זהו מודל שיש באירופה שבו שחקנים טובים שמגיעים לגיל הזה, במידה והם ראויים, אין שום סיבה שלא יתמודדו על מקום בהרכב עם הקבוצה הבוגרת.

מטרה נוספת היא כמובן לעלות ליגות ולהפוך למועדון שמייצג את הדרום בליגות קצת יותר גבוהות, להמשיך לחנך את הילדים והנוער לקבלת האחר ולאורח חיים ספורטיבי, כל המאמנים אצלנו הם מורים לחינוך גופני בהכשרתם וזה משהו שאני מאד מקפיד עליו, כך שאין סיבה שלא נמשיך לצמוח ולהתפתח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bcdd25d7-a4e7-4e35-87e9-43c5fee4bf58','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה