"אנחנו בונים כאן מורשת בשביל הדורות הבאים" - מנכ"ל הפועל באר שבע בראיון מיוחד

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('97a6797a-5d37-4720-a2de-1349600124a6','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('97a6797a-5d37-4720-a2de-1349600124a6','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7]]);})

תומר ירון, מנכ״ל מועדון הכדורסל של הפועל ״אלטשולר שחם״ באר שבע מספר בראיון לבאר שבע נט - על החיים לאחר עזיבתו של רמי הדר, ההחלטה על מינוי מאמן זר, מחלקת הנוער המתפתחת, האקדמיה החדשה והחלום של כפיר ארזי הבעלים ושלו להביא את קבוצת הנשים של המועדון לליגה הראשונה

מנכ"ל המועדון, תומר ירון. קרדיט - עודד קרני״זה כבר לא רק בייבי של כמה אנשים. הפכנו לארגון גדול, מתפתח ומתקדם מאד עם אחריות חברתית ואג׳נדה מקצועית": תומר ירון (46) יכול להתרווח במשרדו ולאחר 8 שנות פעילות לצידו של כפיר ארזי לסמן וי ענק על פועלם. מי שכבר שנים מנסה למצב את מועדון הפועל באר שבע בכדורסל כשם דבר בדרום, ובארץ כמובן, מדבר כעת על התהליך הארוך שעבר המועדון במהלך העשור האחרון - ״כפיר ואני בנינו יחד תוכנית שאפתנית, והיום אחרי כמעט עשור של פעילות משותפת אני יכול לומר בסיפוק, שאנחנו מאד קרובים להשלים את רוב השלב הראשון בתוכנית שבנינו עבור העשור הנוכחי למועדון״.

מהו השלב הזה שעליו אתה מדבר?

״כ-1,000 ילדים וילדות משחקים כדורסל כיום במחלקת הנוער ובבית הספר לכדורסל וזה לא במקרה, כי כיוונו לשם מהיום הראשון. בקטע הזה אני יכול לציין את הגעתו של המנהל המקצועי של מחלקת הנוער (עמית רשף) כנקודת ההתחלה: עמית הגיע מלב השרון והתחבר מהר לחזון. אל הרכבת הדוהרת הצטרפה גם חברת ״כיוונים״, שעזרה לנו מאד בהבאתו של המנהל המקצועי של המחלקה, וכמובן בנושא המתקנים שהועמדו לרשות המועדון. משם כבר הצטרפו מאמנים מהאזור ומבחוץ ושדרגו גם את הרמה המקצועית וגם הגדילו את כמויות השחקנים והשחקניות המשתייכים למועדון".

ירון מציין, כי המועדון הדרומי עבר שינוי מאסיבי בתפיסה שלו, וכי כבר אין חיפוש מתמיד אחר ה"סטאר" החדש - "אנחנו לא מחפשים כאן רק את ה״שחקן הבא״, אלא בונים בעיר מסורת של כדורסל. בוגרי המחלקה יהיו בראש ובראשונה האוהדים הבאים שלנו, הם ומשפחותיהם, מהם יצמחו נותני החסות הבאים של המועדון והפעילים והמאמנים הבאים, רק מלמטה נמשיך לגדול".

מבחינת הפועל באר שבע, לא מדובר רק בספורט נטו, אלא בבניית בני אדם טובים ואיכותיים - "התפיסה שלנו מדברת על כך שהילדים מקבלים אצלנו ערכים שיהיה להם קשה מאד לקבל במקומות אחרים. זו סוג של תנועת נוער: ערכים כמו - חברות, הצטיינות, הליכה עד הקצה, התמדה, התמודדות עם אכזבות, ניצחונות, קבלת מרות. כל אלא מגיעים מהכדורסל. ואנחנו באמת מאמינים שילד שגדל בתוך הענף יהפוך לבוגר איכותי יותר".

עם זאת, ולמרות ההתפחות המדהימה של מחלקות הנוער, בקבוצת הבוגרים ידע המועדון תהפוכה רצינית בחודשים האחרונים - מאמן הקבוצה בשלושת השנים האחרונות, רמי הדר עזב בהודעה מפתיעה את המועדון. הדר, שאמון על הובלת האדומים לראשונה בהיסטוריית המועדון לפלייאוף ליגת העל, יישאר לפי ירון לעד כחלק בלתי נפרד מהפועל באר שבע - "רמי יחקק בהיסטוריה של המועדון, כאחד האנשים שהשפעתם היא הגדולה ביותר ולא רק בפאן המקצועי. רמי לימד אותנו סטנדרטים מהגבוהים ביותר בענף, בכל הקשור להתנהלות שוטפת ובניית סביבת עבודה בריאה סביב הקבוצה הבוגרת. מעבר לכך, אני חושב שמה שרמי לימד אותנו, גרם לזה שעזיבתו היתה חלקה יותר".

לאחר התפטרותו של הדר, חרושת השמועות סביב מאמן חדש הלכת והתרחבה מיום ליום. אבל ירון, בדרך הניהולית השקטה שלו, ידע בדיוק מה הוא רוצה עבור המועדון. וכך, כשבוע לאחר עזיבתו של המאמן הקודם, נבחרה דמות חדשה שתעמוד על הקווים בקונכייה - כריסטופורוס ליבאדיוטיס הקרפיסאי בן ה-41. "כריס" כפי שקורא לו ירון, הגיע לאחר שזכה במספר אליפויות בארצו, ומבחינתו של המנכ"ל מדובר היה בבחירה מושכלת לחלוטין - "הבחירה במאמן זר עבורנו הייתה מקצועית נטו. לא צריך לדעתנו להיות שום הבדל מאיפה המאמן מגיע, אלא רק דבר אחד צריך לעמוד אל מול עינינו - ״מי המאמן הטוב והמתאים ביותר ברגע נתון לקבוצה, לחומר השחקנים, לצוות ולפילוסופיית המשחק שבחר בה המועדון".

מהי הפילוסופיה של המועדון?

"הפועל באר שבע לא רק משחקת בצורה אגרסיבית ושורטת בקבוצה הבוגרת שלה, אלא כל מחלקת הנוער משחקת באותה השיטה. בסוף זה ישתלם לנו, וכל הקבוצות שלנו לוחצות ומאד אגרסיביות, וזה כיף לראות את זה כבר מהגילאים הצעירים".

"בחירה מקצועית נטו", כריסטופורוס ליביאדוטיס. קרדיט - הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע

כמו כן, בכל הקשור לבחירת הזרים בשנים האחרונות, המועדון נחשב כמי שלרוב פוגע בול בשחקנים זרים. היו כאן לא מעט חבר׳ה שעשו עונות יפות ומכאן עשו קפיצה למועדונים גדולים באירופה, מהו הסוד?

"דרך קבלת ההחלטות של בניית הסגל שלנו, ובחירת הזרים נעשית במועדון בצורה ייחודית: הצוות שמקבל את ההחלטות כולל את - דניאל רביץ, המנהל הספורטיבי שלרוב הוא זה שמביא את השמות אל השולחן, אלעד שפרן, היועץ המנטלי שלנו שאמון על בדיקת הצד האישיותי של המועמדים. וכמובן שמאמן הקבוצה יחד איתי ועם כפיר ארזי הבעלים. כל אחד מאיתנו שותף לדיון ולבחירה ויש לנו כמה כללים מאד ברורים - לעולם לא יהיה כאן שחקן שאחד מאיתנו שם וטו על הגעתו".

והוטו הזה הגיע כבר בעבר?

״כן, זה בהחלט כבר קרה בעבר״.

ובהקשר ישיר כמעט לקבוצה הבוגרת, ולשינויים התהומיים שהתרחשו בה, הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע הציבה לעצמה מטרה להטביע חותם גם במגדר הנשי. לפי ירון, הקמתה של מחלקת הנשים של המועדון, היא ציון דרך משמעותי מאד במועדון שלא הכיר את התחום הנשי עד לפני כארבע שנים: ״כשעמית הגיע, הצבנו בפניו את התפיסה ביחס להקמתה של מחלקת הנשים שלנו. והיום המחלקה מונה 4 קבוצות תחרותיות (קטסל, ילדות, נערות) וקבוצת בוגרות שמשחקת בליגה הארצית וצוברת ניסיון (מקום שלישי) לקראת עלייה ליגה לליגה הלאומית בעונה הבאה".

אתה רואה את הקבוצה מתקדמת לשלב הבא מתישהו?

"אני לגמרי מאמין שתהיה כאן קבוצת נשים בליגה הראשונה. זה ייקח זמן אבל זה יקרה, ואני בהחלט מאמין שנעשה היסטוריה גם פה. אין מצב שנעשה כאן כדורסל רק לגברים, יש לנו ערכים לקדם במועדון הזה ואחד מהם זה שיוויון מגדרי והעצמה נשית. כל ילדה שמתחילה את צעדיה בגיל 5-6 בבית הספר לכדורסל שלנו, תחייה עם האמונה שהיא יכולה להשיג לא פחות מכל גבר ויותר מכך, זה המסר שמלווה את השחקניות שלנו מגיל צעיר״.

השנה יצא לדרכו גם ״פרוייקט האקדמייה של המועדון״ - 10 נערים בגילאי 14-18 חיים יחד ב״בולדוג אקדמי וילה״: וילה שאובזרה לשם כך, ובה מלבד השחקנים הצעירים מתגורר אחד ממאמני המועדון, יחד עם מבשלת שמגיעה לוילה בכל יום - "חשוב לציין כי יש לא מעט ילדים שמגיעים למועדון ממקומות מרוחקים באזור, וההבנה המקצועית היתה שמלבד המעטפת המקצועית יש צורך לתת להם פתרונות לחיים מקצועניים ונוחים יותר. השחקנים לומדים במקיף ג׳ וזוכים לתוכנית מצויינות של אימוני כושר וכדורסל נוספים ע״י מאמני המועדון מנואל לופס (מאמן הכושר הספרדי של הקבוצה הבוגרת) ופבלו דה קוסטה (עוזר המאמן האורוגוואי של הקבוצה הבוגרת ומאמן במחלקת הנוער במועדון)".

אני מניח שמדובר במיזם לא פשוט בכלל?

"תראה, לא פשוט להרים פרוייקט כזה ובעיקר לא זול. לשם ההקמה נרתם אחד התורמים שלנו, ברק בר כהן, איש עסקים ישראלי-אמריקאי יליד עומר שמתגורר בפרינסטון, ארה״ב. ברק הוא אחת הסיבות המרכזיות לכך שיצאנו לדרך, ואחד הדברים היפים זו סגירת המעגל שלו: בשנה שעברה, בנו של ברק, גפן, שיחק בקבוצת הנוער שלנו מליגת העל (לפני שהחל את עונת הקולג׳ שלו בארצות הברית). בתקופה הזו יצא לו קצת לטעום מהישראליות וכך למעשה נחשף אביו לקשיים של חבריו של בנו לקבוצת הנוער, שחלקם נאלצו לבלות שעות באוטובוסים בכדי להגיע לאימונים״.

קבוצת הבוגרות חוגגות אליפות ליגה א׳ דרום. קרדיט- הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע

הבן והאב למשפחת כהן. קרדיט - צילום פרטימעבר להתפתחות המקצועית, עתידה הנהלת המועדון לעבור בקרוב למתחם משרדים חדש ומשופצר, שגם הוא חלק מההתפחות הנהדרת של הקבוצה: "זה חלום גדול שמתגשם. שיתוף הפעולה עם חברת כיוונים ועיריית באר שבע בנושא הזה הניב תוצאה טובה, וזה לקח לא מעט שנים חלומות ותכנון. אלא משרדים מהמתקדמים במועדונים באירופה, וזהו בית ראוי לגמרי לעובדי המועדון. אני יכול לומר לך שהארגון שלנו גדל מאד והחשיבות של משרדים מכובדים למועדון היא עצומה". ירון לא שוכח גם לנצל את הבמה, על מנת להודות לאלו שעמדו לצד הפועל באר שבע במשך כל התהליך - "כאן המקום להודות לאנשי כיוונים, שלומי נומה ומאיר אלפסי וכמובן שגם לרוביק דנילוביץ' ודודי ליפשיץ שנלחמו שהמתחם הזה יקום".

לסיום תומר, חשוב לי לשאול - עד כמה החיבור לקהילה, ולקהל בכלל חשוב למועדון?

בכל הקשור לחיבור לקהילה, מדובר בנושא שהוא לגמרי נר לרגלינו לאורך השנה כולה. אמנם לא תראו אותנו מצטלמים אחרי אירוע או ביקור נקודתי, אבל אנחנו משתדלים לעשות בצניעות טוב למי שצריכים את זה, בין אם אלו עמותות וארגונים מכל רחבי הנגב שזוכים לחיבוק חם ואוהב, וגם עולים חדשים, נוער בסיכון, חבר׳ה עם צרכים מיוחדים ועוד. כולם שווים בשבילנו, ונמשיך לעשות הכל בכדי לתת להם להיות מאושרים ולהאמין בעצמם".

"מבחינת הקהל, פה מדובר אולי בנקודה הכי מאכזבת עד עכשיו ואני מודה שבמובן מסויים נכשלנו בנושא - לא הצלחנו למלא את ההיכל לגמרי, וזה לא שלא ניסינו. ניסינו ואנחנו עדיין מנסים. העונה זה נראה יותר טוב ואני בטוח שזה יראה טוב יותר גם בעונות הבאות. לבנות מסורת כדורסל זה מרתון, ובסוף זה יקרה. וכמו שכבר אמרתי, החבר׳ה שמשחקים במועדון והמשפחות שלהם יהיו הגרעין של האוהדים בעונות הבאות, כי בסוף זה שלהם. כפיר ארזי והמערכת בונים כאן מורשת, וזה בעיקר בשביל להשאיר כאן תשתית לדורות הבאים".

המשרדים החדשים של המועדו. קרדיט - הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע

עמית רשף, המנהל מקצועי של מחלקת הנוער. קרדיט - הפועל "אלטשולר שחם" באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('283af055-eeea-4dea-895d-f94917b92ae7','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה