"אם בעונה הבאה לא יגיע קהל – הליגה לא תפתח"

$(function(){setImageBanner('16d16da7-5d35-474e-9726-bb21f518d9b6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

הדברים האלה היום (רביעי) נאמרו בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת הספורט בכנסת שהוקדשה לאתגרי הקורונה, על ידי משה חוגג, בעלי קבוצת בית"ר ירושלים. יו"ר ועדת החינוך והספורט: "אנחנו צריכים לוודא שלא יקרה מצב שנחזיר קהל, אך תוך שבוע נצטרך לסגור מחדש"

הבוקר התקיימה ישיבה מיוחדת בוועדת הספורט בראשות ח"כ רם שפע, שהוקדשה לאתגרי הקורונה, בה משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים התריע כי "אם בעונה הבאה לא יורשה להגיע קהל למגרשים – העונה לא תפתח".  יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ רם שפע הודיע כי יוודא שמשרד הספורט אכן יעמוד בלוח הזמנים ויציג מתווה לחזרה לפעילות בתוך כשבוע.

"הקבוצות הגדולות נשענות על -60-70% מההכנסות שלהם מהקהל. אם לוקחים את ההכנסות הללו זה פשוט בלתי אפשרי להעמיד קבוצה בליגת העל ולהעמיד את הליגה. אני גם חושב שאין גם ערך ספורטיבי לשחק בלי קהל כי זה מרגיש כמו משחקי אימון" אמר משה חוגג שהוזמן להשתתף בישיבה, "אם ענף הכדורגל חשוב למדינת ישראל, חייבים לאפשר את כניסת האוהדים, או לתת רשת ביטחון מוחלטת ומלאה להיבט הכלכלי שלה".

חוגג התייחס לפערים הכספיים בין המנהלות לבין משרד הספורט ואמר: "במשא ומתן, פקידי האוצר טובים בהרבה מאנשינו. אם בהתחלה הליגה דיברה על 100 מיליון ₪ פיצוי, היום כבר מדברים על עשרות בודדות, אבל כן נאמר שיהיו הקלות רגולטוריות שיעזרו לכדורגל ולענפי ספורט נוספים עם מצב כזה בעתיד. לבנות ענפי ספורט שנתונים לחסדיהם של פילנתרופים, זה לא בריא לא לליגה, ולא למדינה. אם ההקלות יתאפשרו אז ההכנסות לכל ענפי הספורט יהיו גדולים משמעותית ממה שהם היום ,ותהיה לליגה היתכנות כלכלית".

צילום: זאב דיקמן

גיא אטיאש, מנהל אגף בכיר, תקציבים ותכנון במשרד הספורט סקר את הפעילות של משרד הספורט: לדבריו,  משרד הספורט מחויב לאפשר לגופים להתנהל תחת המגבלות שמשרד הבריאות מטיל על הענף, ובנוסף להתנהל תחת הסוגיות התקציביות. כאשר האתגר הגדול הוא ליגות העל בכדורגל ובכדורסל שרוב ההכנסות הן מהכנסות עצמיות. "אנחנו מקיימים שיח כבר תקופה ארוכה מול משרד האוצר לבדוק איך מוצאים פתרון לעונה הקודמת שתסתיים עוד מעט, והסוגיה היותר מורכבת – איך פותחים את העונה הבאה. אנחנו מקווים שעד סוף השבוע נמצא פתרון ונוכל לצאת בבשורה. כדי לפתוח את העונה הבאה צריך וודאות כבר עכשיו, ואנחנו לא מתכוונים למשוך את הנושא יותר מדי. לכל אחד יש עמדה ואנחנו צריכים לסגור את הפערים שיש בינינו לבין אגף תקציבים. הפער הזה קיים גם בינינו לבין המנהלות. הפער הוא בכל מיני סוגיות ואני לא חושב שיהיה נכון לרדת לרזולוציות האלה. אנחנו חושבים שיש פער שניתן לגישור בינינו לבין המנהלת".

אטיאש גם התייחס לגופים נוספים שנפגעו כמו הוועד האולימפי והספורטאים האולימפיים ואמר כי משרד הספורט משתדל לתת מענה לכלל הגופים. "קיבלנו אישור מהחשב הכללי להעביר 50%  מהתקציב לגופי הספורט על אף שלא היתה פעילות וזה לא טריוויאלי". עידו שוואב מאגף התקציבים במשרד האוצר, הציג את עמדת משרד האוצר והבהיר כי חוסר הודאות בהנחיות של משרד הבריאות לגבי העונה הבאה משפיעה על היכולת של משרד האוצר להגיב, אך בד בבד הממשלה עדיין ממשיכה לגבש מתווים.

לקיומם העתידי של המשחקים האולימפיים התייחס בוועדה גידי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "המשחקים האולימפיים יחלו ב23.7.2021 אבל כל התחנות בדרך עדיין בסימני שאלה מאוד מאוד גדולים, והמצב מחייב אותנו ליצירתיות מאוד גדולה כגון מחנות אימונים בתוך הארץ.  אני שמח שחלק מהאיגודים חוזרים לתחרות.  לשם כך אנחנו צריכים לדעת שלפחות עבור שנת  2019 אנחנו נקבל את כל התקציב שגם ככה הוא לא גדול מדי. המשק הישראלי נמצא בצרות וזה משליך גם על נותני החסויות שלנו". הוא נתן כדוגמה את חברת אל על וציין שגם הנושא הזה מוטל לפתחו של הוועד האולימפי.  

יציעים ריקים בטרנר. צילום: יהלי אוזן

נציג האוהדים, אוהד מכבי תל אביב, הציג את עמדת האוהדים: "אני מייצג אינטרס של עשרות אלפי אוהדים בארץ, שהקורונה הצליחה לאחד.  אנחנו רואים בשבועות האחרונים התהללויות המוניות ברחובות, בסופו של דבר קל להצביע על האוהדים כחוליגנים ומפרי סדר, אבל אנחנו מחוברים לתמונה - אי אפשר לדבר על חזרה מידית למגרשים, אבל מצפים שתהיה חזרה מדורגת. אנחנו מאמינים שתוכנית כזאת היא לטובת בריאות הציבור. אפשר לכנס אוהדים תחת הגבלות משרד הבריאות. בהונגריה חזרו לפעילות, וגם בספרד ובאיטליה יש כבר מתווים. מדובר באיצטדיונים של 50,000 איש ואפשר להחזיר את האוהדים בחזרה מדורגת".

"אנחנו רחוקים מלחזור לשגרה, מדובר בינתיים אך ורק בצמצום נזקים. הטרגדיה היא בהכנסות ובחסויות, ובליגות החובבניות זה פשוט דרמטי. אנחנו חווים ירידה בהכנסות של למעלה מ30%. כל מה שקשור לפיתוח הכדורגל הוצאנו עובדים לחל"ת ולכן אומרים לנו שאין לנו נזק ולכן לא משפים אותנו", אמר רותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, "לא יכול להיות מצב שאנחנו נשבית את הכל כי אנחנו לא רוצים להיכנס לגירעונות, ובגלל זה לא ישיבו לנו את הכספים. העברנו למשרד הספורט את הנזקים שנגרמו - בליגות החובבניות מדובר בעשרות מיליונים. הליגות  האלה נסמכות על מועצות מקומיות שיתקשו להעביר את התקציבים הנדרשים".  גם מנכ"ל איגוד השחייה התייחס למשבר בענף וציין כי כל עוד אין תחרויות תהיה נשירה של ספורטאים.

בישיבה השתתפו גם חה"כ אורלי פרומן, יואל רזבוזוב ווליד טאהא, יוסף ג'בארין ואימאן ח'טיב. לדברי ח"כ רזבוזוב "בספורט אין קואליציה ואופוזיציה וחשוב ללכת ביחד ולתמוך, כי כל הענף בקריסה". חברי הכנסת מהרשימה המשותפת הפנו את תשומת הלב למחסור התקציבים ובמתקני ספורט במגזר הערבי. יו"ר הוועדה ח"כ שפע אמר בתגובה כי קרן המתקנים והתשתיות הרעועות הם הדבר הכי חשוב שהוועדה תעסוק בו, רגע אחרי שיסתיים משבר הקורונה. "סיירתי בחדרה, שהקבוצה שלה עלתה לליגת העל,  וכשהגעתי למגרש שלהם חשכו עיניי. אנחנו מצפים מהנבחרות להצליח אבל נותנים להם תשתיות רעועות ומגרשים מלאים מים. זה מצב בלתי אפשרי ואנחנו בוועדה נטפל בזה. הבעיה רוחבית – בכל הארץ – ספורט לא יכול להתקיים בלי מתקנים ראויים".

יו"ר הועדה ח"כ רם שפע סיכם את הישיבה: "הצהרנו בתחילת הדרך שהספורט יהיה חלק מהותי מהוועדה הזאת. לא אתן לספורט להידחק מסדר יומה של הכנסת ואני אומר את זה כחובב ספורט מושבע, וכמי שמודע לכך שעולם הספורט עובר משבר מאוד מאוד גדול בתקופה האחרונה- משבר של ספורטאים, אוהדים והנהלות. אנחנו בוועדה וגם כמובן שר התרבות והספורט, מאוד מחויבים להחזיר את הספורט לפעילות כמה שיותר מהר ומחוייבים במקביל גם לבריאות הציבור. אנחנו צריכים לוודא שלא יקרה מצב שנחזיר קהל, אך תוך שבוע נצטרך לסגור מחדש. אנחנו מנסים לסייע לכולם גם לספורט החובבני". הוא התייחס גם לתקציבים ואמר כי הוועדה לא תרפה עד שכל התקציב יעבור לאיגודים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('01978c8a-40c5-4f3d-8ae3-4a7c3c10a560','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה