השוטרת הג'ינג'ית של מחוז דרום, אירית מוסטקי דנא: "ניתן לומר שחלה במשטרה מהפכה סביב פעילות הנשים בארגון"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8df33fb1-fdaf-414a-b0a4-6b15f9429045','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33896,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8df33fb1-fdaf-414a-b0a4-6b15f9429045','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33896,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8df33fb1-fdaf-414a-b0a4-6b15f9429045','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33896,'Image','');},7]]);})

לכבוד יום האישה, תכירו את השוטרת הכי ג'ינג'ית במשטרת מחוז דרום, אירית מוסטקי דנא, שכבר 28 שנים לובשת מדים תכולים ועושה הכל כדי שלאזרחים יהיה טוב יותר. כמי שבעברה גילמה "רופאה", דבר שהביא לפענוח של תיק רצח של עבריין מוכר, היא מספרת על החיים כילדה ג'ינג'ית שחטפה הערות פוגעניות, שילוב של הורות וקריירה, קידום והצלחה ועל מעמד האישה בעולם המשטרה שנחשב כגברי יותר וגם על החלום הגדול

אירית מוסטקי דנא. צילום: פרטי. איפור: רינת נגיד

תכירו את השוטרת הג'ינג'ית שכולכם צריכים להכיר, כדי להבין שלנשים יש גם כוח במשטרה: אירית מוסטקי דנא, בת 45, נשואה ואמא לארבעה ילדים מבאר שבע, כבר 28 שנים מתפקדת כשוטרת מוכשרת ואהובה שעושה הכל כדי שיהיה פה טוב לאזרחים. כשהיא כיום בתפקיד דסקאית בק אופיס של מוקד 100 במחוז דרום, שבו דואגת שתקבלו מתן מענה מהיר ומקצועי לשוטרי השטח, במיוחד שאתם מחייגים מאה מכל טלפון בישראל וזה ינתב את השיחה למוקד חירום טלפוני של משטרת ישראל לצורך קבלת קריאת חירום. ואין לכם מושג כמה חשוב לה שכל מי שמתקשר יקבל את המענה האנושי החשוב והמיוחל.

למעשה זה המענה הכי נחוץ כיום

"מזה מספר שנים קיים מערך מודיעיני המסייע לשוטרי השטח במתן אינדיקציה ראשונית. תחקור נתונים לכדי תובנה מודיעינית אופרטיבית תוך זיהוי וניתוח במסגרת אירועים שונים כמו אלימות במשפחה, אירועי ניסיון התאבדות, חפץ חשוד, נעדרים, אירועים פליליים ועוד. הפעלת מערכות מידע מודיעיניות, מערכות תחקור ייעודיות וסביבת אינטרנט גלויה. שזה אומר עבודה במשמרות לרבות לילות, חגים וסופי שבוע.24/7".

הסיפור הכי מזוהה עם אירית ארע בשנת 2003, שבו היא גילמה "רופאה" בתפקיד - דבר שהביא לפענוח תיק רצח של עבריין מוכר שנפצע קשה בניסיון רצח וסירב לגלות לשוטרים מי שיסף את גרונו  - רק שוטרת מחופשת לרופאה הצליחה להוציא ממנו את ה"סוד", והשוטרת הייתה אירית ששיחקה אותה בתפקיד אווירת חג פורים. "במסגרת תפקיד נאלצתי להתחפש לא פעם ,במקרה זה היה לרופאה" נזכרת באותו אירוע "וזאת כמובן עם הסכמת בית החולים. התרגיל הצליח, העבריין שבר את שתיקתו וסיפר לחוקר שעבד איתי את מה שכל כך ניסה להסתיר מהשוטרים, וכך הוגש נגד המבצע כתב אישום והתיק פוצח".

איך מסכמים 28 שנה בתחום והאם חשבת לעבור למקצוע אחר?

"28 שנים זו חתיכת תקופה כמעט שלושה עשורים באותו ארגון. לפעמים במבט אחורה זה על גבול הלא יאומן. הזמן טס הין שנרצה ובן שלא, אבל אנחנו יכולים לבחור לאן לטוס איתו ובהחלט מסתכלת אחורה בסקירה מהירה ויכולה לומר שזכיתי ונפתחו בפניי מגוון תפקידים באגפים שונים. עברתי כל כך הרבה  - תפקידים, מפקדים/ות, קורסים, השתלמויות וחוויות בארגון, שעם השנים השתנה ויחד עם השינוי נולדו עבורי אתגרים והזדמנויות חדשות. העבודה נעשית דינמית מורכבת ומגוונת יותר".

אירית מוסטקי דנא. צילום: פרטי. איפור: רינת נגיד

נחזור אחורה בזמן: כשאירית הייתה ילדה ג'ינג'ית מאושרת שחיה בשכונה שבה כולם חיו בעידן של שממה טכנולוגית (כמעט), כשתמימות גברה על חוצפה, ילדות של חבורות בשכונה חממה של חום ואהבה עם תמימות ופשטות, הרבה סקטים על ארבעה גלגלים, תוכניות טלוויזיה תמימות ומשחקי חברה, טלפון חוגה ואימהות שצועקות מחלונות ומחליפות מתכונים עם השכנות שחיו עם דלתות פתוחות, ילדים שהיו מבקשים לנקות את הרכב של ההורים עם דלי מלא סבון ומים פלוס ספוג עבה.

איך זה להיות ילדה ג'ינג'ית?

"כתום עולה. נולדתי הכי ג'ינג'ית שאפשר וזו הייתה הפתעה מעניינת להוריי כילדה בכורה והג'ינג'ית היחידה במשפחה. לדעתי עד אז לא ידעו ולא חשבתי שצבע שיער יכול לגרור אחריו כל כך הרבה תגובות והתעסקות. הייתי ילדה ביישנית שבכל יום כמעט כל מי שעבר לידי הרשה לעצמו ללטף את שערי האדום או להגיד משהו שמעתי משפטים כמו: "עכשיו היא חמודה, אבל כשתגדל היא תהיה מכוערת כי כל הג'ינג'ים מכוערים", או "תראי לי את הדבר הזה", "בטח היא עקשנית/חצופה/קשה ועוד.."

אלו משפטים שמחלחלים ולא נשכחים

"נדהמתי כמה סטיגמות ורוע יכולים אנשים להגיד לידי. אני מאד רציתי ילד.ה ג'ינג'ית  וכיום יש לי ארבעה ילדים ואף אחד מהם לא זכה להתעטר ברעמה האדומה. אמא שלי ז"ל גידלה אותי להאמין בעצמי, לראות את היופי שלי ולהתעלם מרעשי רקע של אנשים שלא יודעים לפרגן או להחמיא".

מתי החלטת שאת מתגייסת למשטרה ולמה?

"למשטרה התגייסתי מיד עם שחרורי מצה"ל. תמיד זה היה שם, אבא שלי קצין משטרה אז אפשר לומר ש"נולדתי לתוך הארגון". שירות במשטרת ישראל משמעו פיתוח קריירה מרתקת וייחודית המשלבת עשייה משמעותית ואפיקי קידום. במהלך השירות, נפתחות בפניי אפשרויות פיתוח אישי ומקצועי בשלל תפקידים, תוך שילוב לימודים תואר ראשון ותואר שני והקמת משפחה".

אירית  התגייסה למשטרה -  גיוס נשים שהיה דבר נדיר עד בלתי אפשרי. במשטרת ישראל החלה את הקריירה כשוטרת שטח באגף התנועה שכלל מתן דוחות תנועה, ליווי משאיות עם חומרים מסוכנים, הכוונת תנועה בכל תנאי מזג האוויר ועד הגעה לזירה של תאונת דרכים קטלנית. "יש מראות שמלווים אותי עד היו" אמרה. לאחר מכן עברה למודיעין ושם נחשפה לתפקידים מגוונים ביחידה כמו אחראית על גילוי, פענוח וסיכול מקרי פשיעה. "סייעתי בהכשרתה והפעלת סוכנת סמויה במטרה להפליל סוחרי סמים" שיתפה "שפועלים בתחומי בתי ספר תיכוניים בערים שונות בנגב, המבצע המשטרתי זכה לשם "ניחוח אש".

האם מעמד האישה מורגש במשטרה לטובה או עדיפות לתפקידים בכירים גברים?

"בהחלט ניתן לומר שחלה במשטרה מהפכה סביב פעילות הנשים בארגון שנתפס במשך עשרות שנים כארגון גברי. בעבר גיוס שוטרות היה אחת ל.... והיום ניתן לראות גיוס שוטרות לכלל תפקידי הליבה ביחידות ובמערכים השונים: תנועה, סיור, מודיעין, מז"פ, לוחמות יס"מ, בלשיות וחוקרות. ניתן לראות גם נשים בתפקידים בכירים".

מהי מבחינתך שוטרת מוצלחת?

"האדם הוא תבנית מעשיו, מצוינות בעיניי איננה מעשה אלא הרגל ודרך חיים. כל אדם יוצק את האישיות שלו את עצמו לתבנית עשייה בשילוב עם מקצועיות, שירותיות, השקעה ומסירות של השוטר.ת לארגון (שנתיים מצוינת בתפקיד)  מצוינות שזו דרך חיים".

אירית מוסטקי דנא. צילום: פרטי. איפור: רינת נגיד

מה חשוב בעיניך?

"חשוב מדי יום לייצר התקדמות כלשהי בתחום מסוים בחיים, לא באמת משנה אם היא קטנה, גדולה או ענקית – העיקר לייצר התקדמות. ללמוד משהו חדש, להכיר אנשים חדשים, לקבל החלטה חדשה, לנצל הזדמנות חדשה, לקחת סיכון… כך שבסוף היום להרגיש שעשיתי משהו עם היום שלי ופעלתי כדי לייצר בו התקדמות ולתת לו משמעות. כמובן שמדי פעם חשוב לעצור ולקחת פסק זמן מנטלי – אבל בשאר הזמן – התקדמות".

כיצד משלבים קריירה עם משפחה?

"אני נשואה לגיורא מוסטקי, אחראי אכיפה מנהלת הגירה דרום, גם הוא עובד משמרות ויש לנו 4 ילדים מתבגרים, דבר מאתגר לכשעצמו, אז "ניהול" משותף של עבודה ומשפחה דורשת הרתמות והבנה הדדית. מכניסים ליומן אירועים הקשורים בבית ובחיי הילדים, תוך קביעה מראש של עוגנים משפחתיים. מקפידים על אירועים משותפים קבועים כמו: ארוחות ערב משותפות, סרט משפחתי יחד, טיולים אחת לשבועיים והנהגת נוהל קבוע בו אנחנו מפנים להקדשת זמן איכות עם ילדינו".

מה שנקרא, משמרות גם במשפחה?

"בנוסף יש עבודת צוות וחלוקת משימות הבית/ בצרכים, חלוקת נטל המשימות בצורה שווה בין כולם (כולל הילדים!) תוך התייחסות והתחשבות בזמן הפנוי של כל אחד מבני המשפחה.הורות והשילוב בין משפחה לעבודה היא משימה  לא פשוטה אך עם זאת מאוד מתגמלת, נכון שיש נקודות בהן מאתגר יותר אך "הסבלנות מרה ופרותיה מתוקים".

מה השתנה בך?

"כשאנשים נמצאים באותו תפקיד לאורך שנים, הם נוטים לאמץ ראייה שמתאימה לתבנית של הארגון, בעוד אצלי בכל מספר שנים עברתי תפקיד מה שיצר עבורי גיוון ועניין דבר שהרחיב את עולם הידע וארגז הכלים האישי והמקצועי שלי. והכי חשוב תהיו בשמחה ותעריכו את כל המשברים שאתם עוברים הם בונים אתכם ומחשלים אתכם".

מה החלום שלך?

 "החלום הוא להישאר בריאה ולהנות מיקיריי. החלום עבורי הוא חלון לתקווה, כל מציאות התחילה בחלום, ברצון הגשמה ומחשבה. כולי עשויה מחלומות וכך אחרי שאני מסמנת וי על חלום שהגשמתי אני כותבת חלום חדש. אדם ללא חלומות בעיני משול לציפור ללא כנף".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e0fc1acf-0ac9-414c-8c61-c96a6d72b086','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33898,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה