טוב לשוכרים, פחות למשכירים: מחירי השכירות בבאר שבע בשפל חסר תקדים



אמנם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על עלייה במחירי השכירות בעיר ברבעון הראשון של השנה, אבל כאשר שכר הדירה ממוצע בעיר עומד על כ-2,913 ש"ח, באר שבע עומדת במרכזו של פרדוקס

נווה זאב. צילום: שרון טללמרות שבמגוון דו"חות שפורסמו בנוגע למכירת דירות חדשות ויד שנייה בבאר שבע, בירת הנגב מככבת ברבעון הראשון של 2024, כעת מתפרסמים נתוני השכירות - וכאן ישנו פרדוקס מעניין במיוחד.

כאמור, על פי נתוני הלמ"ס, שכר הדירה בממוצע הארצי עלה ברבעון הראשון בכ-7%, זאת אחרי שבסוף שנת 2023 נרשמה ירידה בשכר הדירה כמעט בכל הערים שנבדקו.

על פי הנתונים, שפורסמו במסגרת מדד מחירי הדיור האחרון, ברבעון הראשון של השנה עמד שכר הדירה הממוצע של דירה בישראל (שקלול של דירות מכל סוגי החדרים) על סכום של 4,682 שקל בחודש – עלייה של כ-7.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז עמד שכר הדירה הממוצע על סכום של 4,368 שקל בחודש. ביחס לרבעון הקודם (הרבעון האחרון של השנה שעברה) מדובר בעלייה של כ-4.6%, לאחר ששכר הדירה הממוצע בחודשים אוקטובר-דצמבר 2023 עמד על סכום של 4,476 שקל בחודש.

העיר הרצליה מובילה בעליית שכר הדירה ברבעון הראשון של השנה, עם עליה של כ-7.1%. אשדוד רושמת עליה של 5.7% בשכר הדירה, מה שממקם אותה במקום ה-7 בארץ בעליית שכר הדירה. אשקלון השכנה, שעדיין זולה יותר למגורים מאשדוד, רושמת עליה של 4.7% בשכר הדירה. אשדוד ממוקמת במקום ה-11 בגובה השכירות הממוצעת, עם ממוצע של 4,116 ש"ח בחודש. באשקלון עומד שכר הדירה הממוצע על 3,419 ש"ח בחודש.

ואיפה בירת הנגב? ובכן, עירנו האהובה רשמה את העלייה הנמוכה ביותר מבין הערים שנבדקו - 3.5 אחוז בלבד. למעשה, שכר הדירה בבאר שבע עומד על פי הלמ"ס הרחק מתחת לממוצע - שכן להשכיר דירה בעיר עולה כ-2,913 ש"ח, אפילו פחות מאשקלון. בבאר שבע גם נמצאה על פי הדו"ח הדירה הזולה ביותר לשכירות, כזאת שמכילה כ-2 חדרים ומחירה לחודש הינו 2,187 ש"ח.

מדובר כמובן בבשורה טובה עבור אלו אשר מחפשים פתרונות דיור נוחים, כגון זוגות צעירים וסטודנטים שמגיעים העירה. מבחינת המשקיעים עם זאת, מדובר במכה רצינית, אשר יכולה להוביל להפסד של עשרות אלפי שקלים בשנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה