התחדשות עירונית בשכונה ג'

$(function(){setImageBanner('c9e30c57-ad25-4622-95da-70b764cf85ce','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

קהילתי, ירוק ומסחרי: פרויקט מגורים חדש בשכונה ג' מגדיר מחדש את המרחב האורבני ועתיד למשוך אליו קהילה צעירה, חזקה ובעלת פוטנציאל השבחה של העיר כולה. הפרויקט עתיד להשפיע לא רק על המבנה הנקודתי, אלא על הסביבה כולה.

באדיבות החברה לשימור והתחדשות עירונית

בימים אלו החברה לשימור והתחדשות עירונית מובילה פרויקט התחדשות עירוני ייחודי בשכונה ג' יחד עם משרד האדריכלים LSA לזרוביץ אדריכלים. הפרויקט החדשני יוקם בין שתי תחנות הרכבת של באר שבע, ובסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון ובית החולים סורוקה.

לאחר מאמצים ממושכים של החברה היזמית להניע תהליך של שינוי, החל התהליך מול הרשויות המתכננות. הפרויקט החדש ורחב ההיקף תוכנן במטרה להדביק את הפער בין השכונות הוותיקות בעיר לבין החדשות. "האקלים המדברי בעיר והעובדה כי השכונה נמצאת במרכז אסטרטגי המוקפת במוקדים עירוניים משמעותיים, ממש זימנו תכנון מחדש של המרחב האורבני, הנותן דגש על האקלים, הסביבה, האדם והחברה", מספרת נוי לזרוביץ, מנהלת משרד האדריכלים. "התכנון המחודש של המרחב הקיים בלב באר שבע עתיד לחזק את האטרקטיביות של העיר בעיניי משפחות צעירות וכן לסייע להתפתחותה לא רק כלפי שולי העיר, אלא גם למרכזה".

המטרה המרכזית של תכנון המתחם היא עיבוי המרקם הקיים וטיפול במרחבים הציבוריים, המעצימים את חיי הקהילה והאורבניות התוססת. התוכנית פועלת בשלושה צירי פעילות: קהילתי, ירוק, ומסחרי, צירים בעלי פוטנציאל השבחה גבוה.

הציר הקהילתי

הפרויקט משתרע על השטח שבין האוניברסיטה מצפון, דרך מתחם אורות (מרכז קהילתי שכונתי) ועד הפארק מדרום.

הציר הירוק

בתחום התחבורה: הפרויקט יחבר בין שכונת המגורים לבין תחנות הרכבת מצפון ומדרום לה. בתחום הסביבה: מתחמי המגורים, לצד חצרות חצי – פרטיות מהצד האחורי של המבנים ושדרות ירוקות לאורך הרחוב. אלו יחזקו יחד את המגמה הירוקה שהחלה בבאר שבע.

הציר המסחרי

יהפוך רחוב השלום למרכז חיים תוסס ואטרקטיבי לרווחת תושבי המקום והסביבה. בנוסף, מתחם אורות הישן, יהפוך באמצעות הפרויקט למרכז חיים, בו יתקיימו שלל פעילויות ואירועים.

"ייחודיות הפרויקט היא בהשפעתו החיובית על כלל הסביבה ולא רק על המבנה הנקודתי". אומרת לזרוביץ'.

שלומי לנקרי מנהל החברה לשימור מספר בריאיון לבאר שבע נט: "אנחנו חברה שמאמינה בשכונות שלא כל היזמים אוהבים. ראינו את העשייה בבאר שבע והשיפור שלה בשנים האחרונות ואנחנו נחושים להצליח".

האנשים שמאחורי העשייה

ספר על החברה שלכם

החברה לשימור והתחדשות ערים בישראל היא חברת יזמות ובניה, שהטביעה את חותמה במשך שנים בפרויקטים מובילים של שימור, חידוש והשבחת מבנים ושכונות בישראל, וגם כיום היא עומדת מאחורי פרויקטים משגשגים של התחדשות עירונית בערים שונות בארץ.

החברה מובילה את מהפכת ההתחדשות העירונית בישראל, חידוש שכונות ובניינים בעיר והענקת צביון אחיד ומודרני משפרים את איכות החיים של התושבים, ומאפשרים חווית מגורים איכותית ונעימה יותר. החברה שלנו מאוד גדולה ויש לנו מעל 50 אלף יחידות דיור בכל הארץ מצפון לדרום.

ספר על תהליך הפינוי בינוי

התהליך מונה 6 שלבים. בשלב הראשון בודקים התאמה, בוחנים את כל הפרמטרים שנקבעו ע״י הממשלה כתנאי הסף לביצוע פרויקט פינוי-בינוי באזור. אנחנו בודקים האם דיירים עומדים בתנאי התכנית ולשקף להם את התמונה בצורה כנה ומדויקת כמה שיותר מהר. בשלב השני מגישים לדיירים הצעה מפורטת של כל תהליך הבניה והתוצרים המוגמרים וההתנהלות והזכויות שלהם במהלך התקופה. בשלב השלישי, מגיעים להסכמה, חותמים על הסכם המבטא את כל זכויות הדיירים וחובות החברה. בעלי הדירות, יבחרו עו״ד מטעמם לייצוג ואילו שכר הטרחה שלו ימומן על ידי החברה. בשלב הרביעי, מקבלים היתר בניה, בחמישי מתחילים בהריסת הבניין ועבודות הבנייה, ובשלב השישי והאחרון- הדיירים מקבלים טופס 4 לאכלוס ואיתו את המפתחות לביתם החדש.

למה דווקא שכונה ג'?

שכונה ג' נבחרה כי יש בה אופציות רחבות לתעסוקה, האוניברסיטה ובית החולים, מה שיוצר דרישה לדיור. בנוסף, גם האוכלוסייה בשכונה במצב סוציו אקונומי נמוך, השדרוגים והשיפורים יסייעו לתושבים בשכונה.

כמה זמן התהליך לוקח בדרך כלל?

לרוב פרויקטים כאלה לוקחים בין 7-8 שנים.

מה שונה בין הפרויקטים במרכז לבין הפרויקט בבאר שבע?

בגלל שערכי הקרקע בבאר שבע הם נמוכים, יש צורך לייצר אחדות של כמה בניינים, בניגוד לתל אביב או במרכז שם בניין אחד יספיק. ברגע שהצפיפות עולה לגובה והשטחים הציבוריים נפתחים יש צורך במרכזים ציבוריים.

אם נסתכל על המפה נוכל לראות שבאר שבע ממוקמת בדיוק במרכז הארץ, אם ניקח את השכונה הזו ונעמיס עליה רוכשים חדשים, נצליח לייצר מצב שהאוכלוסייה החלשה בשכונה תוכל לצמוח, ויהיה יותר טיפול בה. פינוי בינוי זה "מחזור קרקע" חשוב שתורם לכולם- התושבים מרוויחים איכות חיים והמדינה מרוויחה מיסים.

שכונה ג'. צילום: שרון טל

אכן מדובר בפרויקט חשוב ומשמעותי שיביא התחדשות רעננה לעיר באר שבע ולשכונה ג' בפרט. לזרוביץ' מסכמת: "ייחודיות הפרויקט היא בהשפעתו החיובית על כלל הסביבה ולא רק על המבנה הנקודתי. אנו גאים לקדם תהליכי תכנון עירוניים לטובת התושבים בתיאום החברה לשימור והתחדשות ערים בישראל, מנהלת ההתחדשות העירונית בבאר שבע, ועיריית באר שבע, ושמחים על ההזדמנות לחדש ולשפר את פני ערי ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6bd8feef-6da2-4215-bc54-c7dbac7a59b5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה