"לא חייבים להגיע עם רקע בנושא כדי להצליח"

$(function(){setImageBanner('5f81baa0-5527-48aa-9b6c-17c2e8c4e16c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

השבוע (ד') סיימו 25 בנות תושבות הדרום את מחזור א' בבית הספר למקצועות המחשב של מכינת הנשים בבאר שבע, מכינה מיוחדת במינה של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. רותם פיליפ, אחת מהתלמידות במכינה - "אם את מתאימה – את תצליחי, וזה משתלם. לכו על זה"

הבנות המוכשרות בזמן המכינה. קרדיט - דובר צה"ל

מכינת הנשים היוקרתית של בית הספר למקצועות המחשב מגיעה לבירת הנגב: את הקורס עברו הבנות בבסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב), שם מועברים כל הקורסים היוקרתיים ביותר במקצועות המחשב בצה"ל. בוגרי הקורסים משתבצים בצוותי פיתוח בכלל יחידות צה"ל, החל מחיל האוויר וחיל הים, ועד לאגף המודיעין ולמטה הכללי. 

בית הספר תמיד שואף להשתפר ולהנגיש עצמו לכל אדם הנמצא מתאים, ולכן ברגע שניכרה הצלחת התוכנית, נעשו צעדים להרחבתה לכל קצוות הארץ. במסגרת התוכנית, נפתחה לראשונה מכינה בבירת הנגב, באר שבע. "הבנו בבסמ"ח שיש מעט מאוד בנות, בפרט מאזור הדרום, המשתתפות בקורסי הליבה. המטרה שלנו הייתה לייצר שוויון הזדמנויות לכולן, במיוחד למי שלא הגיעה מעולם התוכן הזה, לשאוף ולהגיע הכי גבוה שאפשר," מתארת מפקדת בסמ"ח, סא"ל ליאת ליטבק.

אחת מהמשתתפות במכינה היא רותם פיליפ (18), המתגוררת במיתר עם הוריה ושלושת אחיה, תומר (24), עידו (22) ושהם (12). לאחר לימודים בבית הספר היסודי "פסגות" עברה לתיכון "מיתרים", שם הרחיבה את המגמות מדעי המחשב, הנדסת תוכנה וכימיה. רותם עומדת לסיים השבוע יחד עם חברותיה את המחזור הראשון של המכינה בדרום ומשתפת בחוויותיה מהתוכנית:

"כל צורת הלימוד היא ממש שונה ממה שהכרתי בתיכון. בשונה מהלימוד הפרונטלי הקלאסי, כאן מעודדים אותנו ללמוד את רוב החומר בעצמנו, לבד, באמצעות סיכומים ומחקר עצמאי. הימים בנויים משיעורים ותרגולים, כאשר הסגל והמפקדים תמיד נמצאים בקרבתנו לעזור ולענות על כל שאלה. אנחנו לומדות בצוותא בתרגולים ועוזרות אחת לשנייה. בסוף כל יום ישנה שעת התמקצעות, שנועדה למי שאינה בטוחה דיה בשליטתה בחומר, ובה היא יושבת לחזרה אחד על אחת עם המפקד/ת שלה, על מנת לחזק את הנושאים החלשים יותר."

המסלולים הליבתיים והיוקרתיים ביותר בבית הספר, דורשים רמה גבוהה של הבנה בחומר ואוריינטציה טכנולוגית מפותחת כבר לפני הגיוס, שכן מסיימי המסלולים עומדים בראש צוותי הפיתוח והתחזוקה של המערכות הטכנולוגיות-מבצעיות המתקדמות ביותר בצה"ל. לאחר בדיקה, ניכר כי בשנים האחרונות אחוז נמוך יותר של בנות עבר את המיונים למקצועות הנחשקים, ביחס לאחוז הבנים שהתקבלו. בית הספר למקצועות המחשב בפרט, ואגף התקשוב ככלל, מתפארים בשוויון המגדרי של משרתיו בכלל התפקידים. על כן, הוקמה מכינת הנשים הקדם צבאית הייחודית, עבור מלש"ביות בעלות פוטנציאל אשר היו קרובות לעבור את רף המיונים, ומטרתה להכשירן למסלוליו היוקרתיים של בית הספר.

סא"ל ליאת ליטבק. קרדיט - דובר צה"ל

המחזורים הקודמים של המכינה נחלו הצלחה רבה: 90% מהמשתתפות במחזור הקודם, אשר התקיים במרכז הארץ, סיימו בהצלחה והשתבצו ביחידות השונות. "השאיפה היא 100 אחוזי הצלחה, שכולן יעברו את המכינה וישתבצו במקצועות המובילים אצלנו," מסבירה מפקדת בית הספר סא"ל ליאת ליטבק. היא מתגאה כי ממש השבוע נפתח מחזור נוסף של קורס תוכניתן, אשר יחס הבנים-בנות בו הוא 50% אחוז: שווה בשווה. בקורס מגן סייבר האחרון, מספר המסיימות עלה על מספר המסיימים. "בשנה הבאה מתוכננות שתי מכינות נשים נוספות, אחת מהן גם בדרום הארץ, כאשר אנו שואפים ל-50 חניכות שיצטרפו אלינו בסופה, על מנת לתת לכל מי שחפץ בכך את האופציה להצטרף לשורותינו."

סא"ל ליאת ליטבק מרחיבה בנושא: "יכולת הלמידה העצמית והחקרנות הן יכולות הנדרשות בעולם הטכנולוגי אשר מתפתח באופן תדיר, ולכן תפיסת הלמידה של בית הספר משלבת תרגול מעשי וחוויתי לצד למידה עיונית. החניכים מפתחים את יכולתם לחקור לבד, אל מול פיתוח היכולת לעבוד בצוות ובקבוצה, תוך שילוב של כלים טכנולוגיים מרובים, כך שנוצרת אווירת למידה חוויתית ומאתגרת."

רותם הגיעה לעולם המחשבים ולמיונים לאגף התקשוב וההגנה בסייבר בהמלצת שני אחיה הגדולים, אשר משרתים שניהם בקבע באגף. תומר משרת כמהנדס רשת ביחידת "מעוף" שבלוטם, ועידו משרת כתוכניתן ביחידת הפיתוח והתוכנה "שחר" שבלוטם. "הלכתי בעקבותיהם, הם המליצו לי על האגף בחום וזה תחום שתמיד משך אותי", היא מספרת.

לאחר המיונים קיבלה רותם את הבשורה שהתקבלה למכינת הנשים ובאפשרותה להתקבל לאחד מקורסי הדגל של בסמ"ח. את המכינה התחילה יחד עם חברותיה לספסל הלימודים בתחילת אוקטובר, כאשר אורכה כ-5 שבועות. "מבחינת היקף החומר, כל מה שעשיתי בשלוש שנים בתיכון הסתכם בשבועיים הראשונים כיישור קו. למדתי פה המון חומר חדש, אך פריסת השיעורים והשעות על פרק זמן זה אפשרה ללמידה להתקיים בנחת", מתארת רותם.

"החלק הכי טוב בכל החוויה הן ההצלחות - את מרגישה סיפוק גדול כאשר את מצליחה לפתור בעיה מסובכת, וזה באמת כיף. הסגל מעריך ורואה אותנו, נותן פידבק לטוב ולרע. אחד הדברים שעזרו לי להישאר מרוכזת וחדה הם מערכת המישוב במכינה: בערך כל שבוע יש לנו מעין תרגיל גדול שבו העזרים השונים הם מחוץ לתחום. מדובר בכמה שעות שבהן עושים תרגיל לגמרי לבד. אחריו, יושבים עם המפקד/ת אחד על אחת והוא/היא מראה מה לשמר ומה אפשר לשפר. זה משהו ממש משמעותי, והרבה מעבר לציון. מראים לי ממש איפה החוזקות והחולשות שלי."

"בונוס נוסף של המכינה הוא שהבנות ממש מקסימות, כולנו גרות קרוב אחת לשנייה ומתעניינות באותם הדברים עם שאיפות דומות. אנו מקוות להשתבץ לאותם הקורסים." משתפת רותם ומבקשת להדגיש: "בנות יקרות שעדיין מתלבטות, גם אם זה מפחיד ומלחיץ ללכת על זה, אם את מתאימה – את תצליחי, וזה משתלם. לכו על זה!"

"לא חייבים להגיע עם רקע בנושא כדי להצליח בעולם הטכנולוגי, אנחנו עדים להצלחות רבות ביחידות גם לחסרי רקע", מסכמת מפקדת בית הספר למקצועות המחשב, סא"ל ליאת ליטבק "ניתן לראות בסבבי הלחימה האחרונים עד כמה הטכנולוגיה הייתה גורם משפיע על שדה הקרב ועל תוצאותיו. השליטה בעולם הטכנולוגי מביאה לקפיצת מדרגה ביכולות האישיות והתעסוקתיות גם בצבא וגם מחוצה לו. אני מאחלת לכולם לשאוף רחוק, לחלום בגדול ואין דבר העומד בפני הרצון."

קרדיט - דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('81dc4e91-1f4f-4ced-8456-352465c4fcc2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה