הבאר שבעים שאחראים על ה-F35 החדש של צה"ל

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('99253e95-7c75-42fa-ab49-c4bf48a73871','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('99253e95-7c75-42fa-ab49-c4bf48a73871','/dyncontent/2022/9/29/6d85e308-fcfa-410d-ae1c-105b97c61e18.jpg',15320,'מכללת השף אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

חיל האוויר הישראלי הוא הראשון במזרח התיכון שמחזיק במטוס המתקדם ה-F35, מטוס החמקן העתידני. יכולתו העיקרית של המטוס היא טיסה בעומק שטח האויב ללא זיהוי על ידי מכ"מים, תוך נשיאה אפשרית של כ-16 טונות של פצצות, טילים ודלק. בואו לפגוש את הבאר שבעים שאחראים על ה'צעצוע' היקר ביותר של צה"ל.

מטוסי האף 35 ("אדיר") מהדור החמישי והמתקדם שרכש משרד הביטחון, יצעידו את חיל האוויר קדימה ולמעלה, וישפרו באופן משמעותי את יכולותיו להגן על מדינת ישראל מפני מגוון רחב של איומים. המטוסים החלו להיקלט כבר ביוני האחרון בבסיס נבטים שבנגב, מידי חברת "לוקהיד מרטין", בטייסת החדשה- "נשר הזהב".
 

אין ספק שיכולותיו של F-35, שייתכן שיהיה המטוס המאויש האחרון, מרחיבות את הדמיון. כבר עכשיו ניתן לכתוב כי חתימת המכ"ם שלו נמוכה מאוד בהשוואה ל-F-15 מה שהופך אותו למטוס הקרב הטקטי החמקני ביותר בעולם. לפיכך הוא תמיד יוכל להוות את המכה הראשונה והחשאית כדי להפתיע את האויב בטווחים קרובים ורחוקים, חבילת החיישנים שלו היא מהגדולות ביותר שהותקנו אי פעם על מטוס קרב, והופכות אותו לרואה ואינו נראה.
  
בין אנשי טייסת ה"אביר" הרבים, ישנם גם שני באר שבעים- רס"ם טוביה ורס"ם אורן, שאת החגים בילו עם משלחת הקליטה בארצות הברית, במסגרת מבצע ההסבה של המטוס לכחול לבן.
 
"ממרומי גילי וניסיוני אני זוכר חוויות רבות, מקצועיות ואישיות", מספר רס"ם טוביה, ממונה על מערכות החשמל במטוס החדיש, "אחת מהן היא ההחלטה האם להישאר בקבע, שהייתה גורלית והשפיעה רבות על חיי. כמוה גם ההחלטה של נער מתבגר האם לוותר על תקופה של בילויים עם חברים לטובת קורס קדם צבאי. וכמובן הבחירה החשובה מכולן - הבחירה באשתי וילדיי, אבל אף חוויה לא הכינה אותי למה שחוויתי במשלחת הזו - למידה אינטנסיבית לקראת תפקידי כמ"ע חמ"מ (ממונה על תחום החשמל במטוס ב.ש) על המטוס המתקדם בעולם".
רס"ם טוביה במטה ה-F35. צילום באדיבות דובר צה"ל
רס"ם טוביה מסביר את תחושת השליחות הגדולה בתפקידו, "להיות חלק ממשלחת האדיר זה אומר להשתייך לקבוצה איכותית של אנשי חיל האוויר שעזבו הכל וטסו למדינה אחרת כדי לחזור מוכנים, עם הידע הנדרש, לקראת קבלת מטוס העתיד של מדינת ישראל".
   
טוביה נמצא עם המשלחת הישראלית כבר חודשיים, במהלכם עבד צמוד עם אנשי צוות אמריקאים, "במהלך החודשיים האחרונים נפגשנו עם טכנאים אמריקאים, הרחבנו את הידע שלנו על העולם הטכני באופן כללי ועל מטוס האדיר בפרט ולמדנו דברים חדשים. גם אנחנו הצלחנו להכיר לעמיתנו האמריקאים מספר דברים חדשים בדגש על תרבות התחקור של החיל, הלמידה המהירה ויכולות אנשי החיל. תחושת השליחות מפעמת בנו בכל רגע כאן".
     

תקופת החגים מעצימה את תחושת הגעגוע, לטוביה 4 ילדים בארץ, "החוויה הקשה מכל היא ללא ספק המרחק מהמשפחה והגעגוע האינסופי לאשתי היקרה ולארבעת ילדיי, שהקטנה בהם רק בת חצי שנה. בקרוב מאד אחזור לארץ עם חבריי שהפכו למשפחתי בחודשים האחרונים, היישר לזרועותיהם של יקיריי. אסע משדה התעופה בנתב"ג בגאווה ובשמחה, את הדרך דרומה לבירת הנגב שהיא גם ביתי, בכדי לחגוג את החגים במדינת ישראל עם המשפחה".

ישרוד במקומות שאף מטוס לא יוכל. מטוס F-35 (צילום חיל אוויר)

וכיצד טוביה מסביר את ההצלחה שלו במשימה הקשה? "לדעת שבקרוב תהיה לנו את היכולת להתמודד עם כל איום, בזכות קליטת המטוסים החדשים, רק מחדירה בי יותר מוטיבציה וגאווה בתפקידי ובשליחות שאליה יצאתי".

לבסוף סיכם רס"ם טוביה: "משפחתי, כמו כל מדינת ישראל, יכולה לחגוג בשקט ובביטחון את החג הקרוב ואת החגים שעוד יבואו. בנימת גאווה רבה על העשייה שלנו לקראת קבלת מטוס האדיר לשורותיו של חיל האוויר הישראלי, אני מאחל בשם משפחתי ומשפחת חיל האוויר- חג שמח ושנה טובה!".

    

"במהלך שנות ילדותי, משפחתי ואני נהגנו לעבור מבית לבית, מעיר אחת לאחרת, בהתאם לבסיס בו אבי שירת. גרנו בימית, במצפה רמון ואפילו באילת", מספר רס"ם אורן, טכנאי מטוסי קרב, גם הוא מבאר שבע, "בהמשך, בחרתי גם אני לשרת בחיל האוויר בעקבות אבי, ועברתי מעיר אחת לאחרת על פי דרישות התפקיד. מעולם לא תיארתי לעצמי שהבחירה שלי יכולה לקחת אותי כל כך רחוק. אבל הנה אני כאן, אלפי קילומטרים הרחק מהמדינה שלי, הרחק מהבסיס והטייסת שלי והרחק מאשתי וילדי. דווקא כאן, במדינה זרה, אני מבצע את התפקיד הכי חשוב ומשמעותי בכל שירותי הצבאי, עבור ביטחון ישראל ותושביה".

רס"ם אורן מסביר את הסיבה ליציאתו עם המשלחת, "נעתרתי למשימה על מנת להתמודד עם האתגר, להתפתח כטכנאי מטוסי קרב אך יותר מכל כדי לקחת חלק במשימה בעלת חשיבות לאומית".

אורן מסביר את החלק הכי קשה במרחק הרב, "מכורח המציאות, משפחתי אינה כאן לצידי והיא חסרה לי יותר מכל, אבל שמירה על שגרת חיים רגילה של לימודים ועבודה עדיפה לטווח הרחוק. הגעגוע מתעצם כשאני חושב על חזרתי לארץ לקראת החגים הקרובים, אותם אחגוג עם זהר אשתי ושלושת ילדי המדהימים – שירה, נדב ואוהד. בימים בהם אנחנו מטיילים ברחבי ארה"ב אני מצטער שהם לא איתי "רואים עולם". אין ספק שהדבר הראשון שאעשה כשאשוב ארצה יהיה לחבק אותם חזק בזרועותיי עד שלא יישאר לי אוויר בריאות".

לבסוף, מסכם רס"ם אורן: "מדובר במשימה מאתגרת מכל הבחינות, מקצועית, מנטלית ואישית, אך בכל יום מחדש אני מוצא את עצמי מתעלה על היכולות שלי ומזנק ברמה המקצועית. אני מודע לאחריות הכבדה המוטלת על כתפיי, הרי בסיום ההכשרה אני אהיה הממונה על תקינות מטוס האדיר וזו גם גאווה אדירה! חג שמח ושנה טובה לכל בית ישראל".

שנה טובה מטייסת האדיר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3c3bc72a-7d14-4cd6-9754-f8d86317c268','/dyncontent/2024/12/2/ec01fc17-6600-46e6-9b9b-487e45d04e92.jpg',18776,'כיוונים 1224 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה