שי חכם חוזר להופיע אחרי שלוש שנים: "לא רק שקשה כאן, גם לא אוהבים לשלם ולא מעריכים את האומן מעצם היותו אומן"

$(function(){setImageBanner('2a24dbc9-9479-4676-b455-ce08de4f435f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

שי חכם מבאר שבע, כבר שלוש שנים חולם לצאת במופע יחיד משלו ולעשות את מה שהוא אוהב באמת ולגרום לקהל שיגיע, לשיר איתו. להיות שמחים. אחרי שהוציא בחייו שני אלבומים, התחבר כבסיסט בלהקת 'מאחיה', עבר אין ספור אתגרים ואכזבות וגם הצלחות, הוא מקווה שאנשים יגיעו לשלוש הופעות סולו ב"חצר". בינתיים הציב לעצמו מטרה: שיגיעו לפחות 30 איש. ראיון מלב אל לב.

צילום: עובדיה צור

שי חכם (47) גרוש פלוס שלושה ילדים מבאר שבע, עובד בקבוצת גדיש-הנדסה וניהול, אוהב את העיר שלו. מבחינתו היא מיוחדת, מתפתחת, מעורבבת באנשים חמים, אבל מבחינתו לא פשוט לגור בה ומצד שני גם קשה מאוד לעזוב אותה. כמי שחולם לעשות מוזיקה, להופיע, להצליח, עבר הרבה רגעי שמחה והרבה רגעי אכזבה ועצב, שהביאו אותו כבר שלשו שנים לחלום על מופע סולו עם כל הפחדים הנלווים. עכשיו זה קורה והוא מאוד רוצה שתצביעו ברגליים ותבואו לשמוע אותו ולשיר איתו. "המוסיקה מלווה אותי כל חיי" אמר בנחת "ברגעי העצב, השמחה, עם חברים וגם כשאני לבד. סוג של תרפיה נפשית".

מגיל צעיר ידע שי שהוא רוצה לשיר, למרות שהגנים לא עברו במשפחה כלל, הוא תמיד ידע שזה לא יהווה עבורו מקצוע ופרנסה, אלא ישולב בחיים מקבילים. מאותגר בכשוריו וחלמותיו, תמיד רצה שי לכתוב ולהלחין שירים שימשכו את לב המאזינים, להופיע עם כל הלב והנשמה ולהתמודד עם הרצון להיות מושמע ולצבור קהל, לאסוף מעריצים ולחדור ללבבות של כולם "מנגד יש לא מעט אכזבות ותסכולים"פותח את נבכי ליבו "כשלא מצליחים להשיג את היעדים המוזיקליים, שלא מגיעים להופעות, כי אתה לא מפורסם ולמרות הניסיון הבימתי הרב וההופעות שלרוב הן חינמיות".

מה עם הצלחות?

"בהחלט, הן חשובות לא פחות. הוצאתי שני אלבומים, מגוון להקות והרכבים בהם ניגנתי מהרוק לג'אז, למזרחי, פופ, בלדות, שירים שמשומעים ברדיו אינטרנטי, בעיקר בזכות אנשים שהם בעצמם מוזיקאים ומפרגנים בכל דרך".

החיבור שלך ללהקת 'מאחיה' החייה בך את המוזיקה?

"להקת מאחייה זה סיפור אהבה שנמשך למעלה מ15 שנה. הצטרפתי  להרכב  בגלגול השני שלו לפני  למעלה מעשור, הלהקה אז מנתה נגנים  יהודים וערבים וניגנה בעיקר שירים אתניים. מאז  עברו הרבה נגנים בלהקה ואני נשארתי  בעיקר בגלל שהחומר מחבר אותי קצת לשורשיות, לערכים שאולי איבדנו בדרך ובעיקר בגלל שיש לי חלק לא קטן בכל מה שמאחייה עוברת ועברה בתחום המוסיקלי, בעיבודים, הנגינה ובתחום השיווק ויחסי הציבור. כמידי שנה אנחנו מופיעים בבית היוצר בתל אביבי עם המופע המסורתי שלנו. ב27.11 זה קורה שוב."

למה לא הופעת שלוש שנים ומה עשית במקום?

"לפני שהחלה הקורונה הייתי חבר בלהקת 'גושפנקא' שאותה הקמתי וייסדתי והיינו בסדרה מוצלחת מאוד של הופעות, שנקטעו באיבם בגלל הקורונה. בגלל שזה לא היה תחום עיסוק העיקרי שלי, התעייפתי מהניסיון להיאבק ולהמשיך להופיע. בד בבד  החל  תהליך הגירושין שלי ששאב  ממני המון כוחות, התחלתי עבודה חדשה  והבנתי שצריך לנתב את הכוחות למקומות אחרים."

ולא בער בך הרצון להופיע?

"בטח. התחלתי שני פרויקטים מוסיקליים בפייסבוק - הראשון נקרא "כל יום שיר" שבו העלתי מידי יום במשך מספר חודשים שירים עבריים שאני אוהב  באטנטרפטציה אישית, בווואן טייק ללא חזרות  ותכנון ממש בספונטניות  מלאה. הסתבר שהקהל אהב וחיכה לזה מידי יום. לאחר מכן עלה פרויקט  חדש שנקרא "שרים אהבה"- שירי אהבה ישראלים מכל התקופות שהפך לשמחתי למופע".  

 צילום: עובדיה צור

מה קרה לאחרונה שהחלטת לחזור לשיר סולו בבאר שבע ולמה לא היה לך דרייב להופיע?

"כשלהקת מאחייה החליטה  לחזור להופיע בהתחלה לא רציתי, אבל בהמשך הבנתי שאולי זה יוציא אותי מהמשבר. מעבר לכך שחזרנו להופיע ההסכם עם החברים היה שאני לוקח כמה צעדים אחורה במעורבות ומשאיר להם להתעסק עם כל  הלוגיסטיקה, עיבודים, בחירת שירים וכו'. אני מגיע  לנגן וליהנות בלבד. ההופעות עם מאחייה החזירו לי את הביטחון עצמי וההבנה שאני באמת שווה לפחות בעיני עצמי ובעיני הסביבה הקרובה, ולאחר שלוש שנים קשות מבחינתי אני חייב להחזיר לעצמי את שמחת החיים".

ממה אתה פוחד בעיקר?

"היום כבר לא פוחד מכלום חוץ מהמוות, יש לי עוד הרבה דברים להשלים ולהספיק, פוחד שלא יהיו לי דברים להשאיר אחרי למזכרת שידעו שהייתי כאן, שידעו שהיה כאן מישהו שאהב מוזיקה, שכתב, ניגן והופיע".

קרה לך בעבר שרצית להרים ידיים ולוותר על המוזיקה כי לא תמיד קל להצליח בארץ?

"זה קורה כל יומיים בערך, לא רק שקשה כאן גם לא אוהבים לשלם ולא מעריכים את האומן מעצם היותו אומן, שמשקיע זמן, ידע וכישרון".

מה תשיר במופע שיתקיים ב"החצר"?

"מתוכננות שלוש הופעות כל אחת בסגנון אחר לגמרי. המופע הראשון  "שרים אהבה" הוא כולו שירי אהבה ישראלים. המופע השני יהיה כולו על טהרת מוסיקת הבלוז שאני מאוד מאוד אוהב - קטעי סולו וגיטרה  חשמלית על גבי מוסיקת רקע וגם שירים בסגנון בלוז. המופע השלישי יהיה מופע שירים  מהקהל - אני מגיע עם רשימת שירים מוכנה ואנשים יעלו לשיר איתי ( בדומה לקריוקי, רק אינטימי יותר)".

הצבת לעצמך יעד של 30 איש, כמה רכשו עד היום? 

"בתוך עמי אני חי וכגודל הציפיות גודל האכזבה.  אם יגיעו 30 איש אהיה המאושר באדם  ואז אוכל להציב יעד של 50 למופע שאחריו. התהילה נבנית אבן אחר אבן בעבודה סיזיפית ולא בכוכבות לרגע."

צילום: עובדיה צור

ואין תאריכים לחודשים הבאים?

"הופעות נוספות כרגע אין. היומן די  פנוי כך שאני אשמח להגיע לכל מקום שבאמת מתאים, ראוי, רוצה ובעיקר מכבד את אמניו".

מה החלום הלאה?

"החלום הגדול באמת הוא להופיע הופעות סלון והופעות חצר בבתים  פרטיים עם "שרים אהבה", הופעות מקור ויחד עם להקת מאחייה להגיע לכל פינה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bf32a955-0592-4f1c-bddc-123b462a63c4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה