רוני זוברבסקי, בעל עסק באר שבעי יוצא ביוזמה מרגשת למען ילדי העיר: "מציע אירועים ללא עלות עבור ילדים שידם אינה משגת"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d2ca91cc-2227-43e3-b46a-bacef8198a8e','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d2ca91cc-2227-43e3-b46a-bacef8198a8e','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

מתוך הקושי שהוא חווה כילד בסיכון, רוני זוברבסקי מבאר שבע שם לו למטרה לדאוג לילדים אחרים בכל דרך אפשרית. כיום הוא בעל פאב מקומי ויצא ביוזמה מיוחדת, "ראשון למען הילדים", בה הוא מזמין ילדים שידם אינה משגת או חווים קשיים לבוא ולקיים את האירוע שלהם במתחם ללא עלות: "אני פשוט נותן את המקום באהבה לילדים שזקוקים לכך, אחרי האירוע הם הולכים מחויכים וזה שווה הכל"

"תמיד בחיים, אנחנו רוצים לתת מעצמנו עוד, משהו שנוכל לספר לילדים כשנזדקן. משהו שיגרום לנו להיות גאים בעצמנו שעשינו משהו גדול. חברים יקרים, אני שמח להציג פרויקט חדש - ״ראשון למען ילדים״, אירועים ללא עלות, אצלנו בפלייליסט, בכל תחילת שבוע. בר/בת מצווה, ילד בכל שכבות הגיל, שידם אינם משגת ואפשר להעלות להם חיוך על הפנים, אנחנו פותחים בפניהם את הדלת לאירוע כמו שרק הפלייליסט יודע לעשות. בזמנים כאלו, של חרמות וקמפיינים שליליים, ותלמידים שמרגישים בדידות בבית הספר גם כשהם מוקפים אנשים, ומצב כלכלי לא קל לכולם, יש ילדים שלא מאפשר להם לשמוח כמו שמגיע להם. לכל מי שרוצה להצטרף אלינו - אני כאן!".

את הפוסט המרגש הזה פרסם רוני זוברבסקי (30) ברשתות החברתיות במטרה להגיע לכמה יותר ילדים שידם אינה משגת להם הוא רוצה לעזור. רוני הוא הבעלים של הפלייליסט והפלייבר, פאב ומתחם אירועים פרטיים בעיר. בתקופה האחרונה הוא פותח את דלתות העסק שלו מידי יום ראשון לקיום אירועים לילדים שזקוקים לכך, ללא עלות.

"לכל בעל עסק יש את היכולת איכשהוא לתרום ואם כל אחד ייתן מהקצת שיש לו, האנשים בשולי החברה יכולים בקלות להפוך למרכז החברה. אז אין לי בעיה להרים את הדגל מבחינת היכולת שלי לעזור"

רוני זוברבסקי. צילום: בן גבאי

"רוב חיי יצא לי להתנדב, אני מאוד מחובר לפן ההתנדבותי וכל נושא העזרה לקהילה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים עם קשיים. אני גם הייתי ילד בסיכון וזה חלום חיי בסופו של דבר- לבנות לי כפר עם ילדים ונוער בסיכון ולתת להם סוג של מפתח לדלת שאולי תיפתח להם, לתת להם הזדמנות", סיפר רוני ל'באר שבע נט', "משם נולדה היוזמה שלי "ראשון למען הילדים". אז החלטתי לקחת בעצם יום בשבוע ולרכז את כולו למטרה טובה. שאנשים ידעו שיש את היום הזה בו הילדים שזקוקים לכך יכולים לקיים במקום שלנו אירוע ולהגיע בחופשיות. בלי שאלות, אני פשוט נותן את המקום באהבה. יש כמובן עוד אנשים טובים שהתגייסו ליוזמה, אם זה מאפרת או ספק אוכל... עוד נותני שירות שמוכנים לתת מעצמם. ובעיני אם יש לי את האפשרות לעזור ולתת גם רק קצת במקום שלי, אני אתן מה שאני יכול".

סיפרת שאתה היית בעצמך ילד בסיכון, מה אתה חווית?

"אני בגדול פשוט לא גדלתי עם ההורים שלי שהיו להם קשיים, גדלתי עם סבתא שלי שהייתה האומנת שלי. כשהגעתי לכיתה ז' הלכתי לפנימיית בויאר בירושלים, הייתי צריך מקום שייצב אותי. אם לא הייתי מגיע למסגרת הזו אני מאמין שהייתי עלול להימצא בשולי החברה. אז מתוך זה נובע הרצון לעזור בכלל ולילדים בפרט, יש לי אהבה בלתי מוסברת לילדים ואם יש לי דרך לעזור להם אעשה את זה".

בנוסף אתם גם מארגנים בפאב אירועי אפטר התרמה לנוער בסיכון- ספר על כך, אתה רואה היענות של הקהל הבאר שבעי?

"כן עשינו כבר אפטר התרמה לעוגן הקהילתי ואני מתכוון בראש השנה לעשות עוד אחד. הייתה היענות אנשים הגיעו, נהנו ותרמו. היו גם כאלה שלא הגיעו פיזית אבל עדיין קנו את הכרטיס ותרמו. זה היה מושלם, אנשים שמחו על הרעיון והאפשרות לתרום וזה עשה טוב לכולם".

כבעל עסק חשוב לך לתרום לזולת ולעזור לאחר? אלו ערכים שגדלת עליהם?

"הייתי אומר שזה מובנה אצלי, סבתא שלי הורישה לי את הערכים האלה וחינכה אותי תמיד לעזור איפה שרק אפשר. לכל בעל עסק יש את היכולת איכשהוא לתרום ואם כל אחד ייתן מהקצת שיש לו, האנשים בשולי החברה יכולים בקלות להפוך למרכז החברה. אז אין לי בעיה להרים את הדגל מבחינת היכולת שלי לעזור וזה מה שאני מנסה לעשות".

"אני גם הייתי ילד בסיכון וזה חלום חיי בסופו של דבר- לבנות לי כפר עם ילדים ונוער בסיכון ולתת להם סוג של מפתח לדלת שאולי תיפתח להם, לתת להם הזדמנות"

"אחרי האירוע הילדים יוצאים מחויכים". צילום פרטי

איך היו התגובות ליוזמה של ימי ראשון? קיבלתם כבר פניות וקיימתם אירועים?

"כן, קיבלנו פניות ועשינו אירועים. יש פניות ואנשים מגיעים אלינו לעשות אירוע אבל לא מספיק. מבחינתי שכל יום ראשון יהיה מלא רק בזה וכמה שיותר. עשינו אירוע למשל לילדים שעוברים חרם שזה נותן להם במה להזמין חברה מהכיתה לאירוע שהוא שלהם, זה מחזק אותם. עשינו לנוער עם מוגבלויות ולעמותות, לילדים חולי סרטן... כרגע זה בעיקר עמותות ואני מזמין כל מי שזקוק לכך לפנות אלינו".

יש איזו תגובה מרגשת שזכורה לך במיוחד מאחד האירועים?

"מבחינתי לכל אירוע כזה אני מתייחס כרגיל, כמו כל אירוע, אז אנחנו משקיעים כמו שצריך. אין ספק שבסופו של יום כשהילדים הולכים מחויכים זה שהם נהנו זה שווה הכל. שהם הולכים עם חיוכים וצועקים ושרים ואפילו מבלגנים, מבחינתי זה באהבה. כל אירוע הוא מרגש".

אנחנו רגע לפני ראש השנה, בסימן שנה חדשה והתחלות חדשות, מה המסר שחשוב לך להעביר לקוראים הבאר שבעים?

"קודם כל להיות עירניים לסביבה שלנו, אם מישהו קולט סיטואציה של אדם במצוקה אז לעזור לו. ואני קורא לבעלי עסקים כל אחד בתחומו לעזור ולתת לאחרים, הנתינה מעניקה יותר מכל דבר אחר בחיים".

 רוני זוברבסקי. צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ac3ff16d-fa0d-4c8a-9947-8d22dd44bc48','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה