ראיון עם כוכב שנות ה-90 שמשתתף בהצגה 'אלוף העולם' בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('4a6d0b2f-299d-4330-b3b3-8bbf582b27ec','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

תשריינו מקום: באר שבע יצאה לדרך בחול המועד סוכות עם פסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי של תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע, שמתקיים זו השנה השישית במרכז 'תמוז'. השנה, יעלו הצגות, פעילויות ומופעים ייחודים שיתמקדו בנושא החברתי הבוער בימים אלו: אחדות וקבלת האחר. בין כל ההצגות, תוכלו לצפות ביום רביעי הקרוב (4.10) מחזה חדש מבית בתיאטרון אורנה פורת בשם "אלוף העולם" ( זוכה פרס ההצגה הטובה ביותר 2022, תיאטרון ילדים ונוער) החוגג את שיריו של הזמר הפופולרי, חנן בן ארי, ואחד השחקנים שמגלם שתי דמויות בהצגה הוא הזמר והשחקן האהוב, אייל שכטר, סולן להקת אבטיפוס המיתולוגית.

אייל שכטר. צילום: אילן בשור

קו העלילה: להקת הנוער מתקשה להמריא, הם מחפשים נואשות מישהו שיכתוב להם שירים, והם ממש לא מסתדרים. כשמגיע נער חדש, תום, ומצטרף ללהקה - הכל משתנה.

תום מתגלה ככותב שירים מוכשר והלהקה מתחילה לעלות בחזרה על המסלול, אבל הוא מסתיר סוד גדול שקשור בתאומה שלו, שירה, נערה כבדת שמיעה ורגישה. הסוד מאיים להרוס לתום את כל מה שבנה ומאלץ אותו להסתכל במראה. המחזה עוסק במציאת הקול הפנימי, האותנטי וביכולת של כולנו ליצור, לקבל ולחיות.

אייל שכטר, סולן להקת אבטיפוס המיתולוגית וכוכב שנות ה-90 ( בין להיטיו: 'בוקר טוב עולם', 'תשאירי לי מקום לחבק אותך', 'מועקה', זוכת להקת השנה של גלי צה"ל וקול ישראל 1995) שמגלם בקאסט שתי דמויות בהצגה, מודה בפה מלא שהוא לא תמיד אהב מחזות זמר בחייו והז'אנר הזה לא ממש דיבר אליו, אבל דווקא בהצגה 'אלוף העולם' נדלקה לו נורת הנפש. "זה שילוב של כל השירים של חנן בן ארי, שהם חלק אינטגרלי מזה" שיתף אייל בשיחה "והתפקיד שהדליק אותי היה לגלם מורה למוזיקה בבית ספר למוזיקה, זה מה שהניע אותי ללכת קדימה ולהסכים. כל התהליך מהחזרות להצגה ועד העמידה על הבמה, מאוד כייפי עם אחלה מוזיקה ואנשים נהדרים. מהבמאי הנפלא ועד שאר השחקנים המוכשרים".

עם חנן  בן ארי יצא לך לדבר בנושא ההצגה?

"חנן הגיע מספר פעמים למפגשים בנוגע להצגה בזמן תהליך החזרות וגם כחלק מההצגות הראשונות שעלו. הוא מאוד התרגש, זה היה מעיין הלם בשבילו לראות ולשמוע את השירים שלו משולבים בתוך מחזה לילדים. מכיוון שיש בו קסם גדול, כל ההתרגשות הביאה אותו לצאת החוצה לכולם וליהנות מהחוויה. כיף גדול לראות אותו כאמן מתרגש ונפעם מכל החוויה".

יש לך רזומה עשיר של מוזיקה ורפרטואר עשיר של משחק -  איך היה מבחינתך לעבור לנישת הילדים?

"אני עושה לא מעט הצגות כבר שנים בתיאטרון אורנה פורת ומשתתף כיום בשתי הצגות נהדרות, אחת מהן היא "אדיסון" שמיועדת לילדים ולבני נוער, ולכן זה לא זר לי. בגדול אני מאוד נהנה מהעשייה והיא מבורכת בעיניי, אני ממש נהנה עד הסוף".

ספר לי על הדמויות שאתה מגלם?

"שתי דמויות, האחת היא של אבא ממשפחה בדרום, אולי מבאר שבע, שעוברת לתל אביב אחרי שהאמא נפטרה והוא דואג ורוצה שיהיה לילדים רק טוב, שיצליחו, שיאכלו טוב, ובגלל זה הוא גם  יוצא לקורס בישול בשבילם. אבא מגונן וקצת קלמזי. התפקיד השני והיותר דרמטי ומשמעותי שאני מגלם, הוא של המורה למוזיקה שמניע את העלילה. איש מריקני שעלה לארץ ולא בגלל שהוא ציוני, אלא כי הוא אוהב מוזיקה ורוצה ללמד ילדים שמאוד אוהבים אותו בחזרה. איש כריזמטי, קצת משוגע ולא נורמטיבי, לבוש אחרת וזה מתאים להלך התקופה של חיינו שבה מגלים שאנשים לא נורמטיביים יכולים להיות הכי נורמליים ומגניבים, וזה המסר הכי חשוב".

 ההצגה 'אלוף העולם'. צילום: תיאטרון אורנה פורת

יש גם מסר גדול בעקבות הילד תום שלא מספר על אחותו שהיא כבדת שמיעה

"לגמרי. אני חשב שלצורך העניין מדברים על האחות כבדת השמיעה והקבלה שלה, אבל זה בעיקר מעביר מסר לכולם לקבל את האנשים השונים. גם המורה למוזיקה הוא עוף מוזר וגם אותו לומדים לקבל, להכיל ולהבין כמה הוא איש מגניב. העיקר לא לשפוט, כי זה קורה הרבה כיום בבתי ספר. הילדים מבינים וזה חודר אליהם, מבינים לעומק ליבם שגם אם לא מסבירים להם מי האדם שמולם, זה לא בסדר לצחוק, להתנכל ולפגוע בחלש מהם או האחר. רוב הילדים מבינים, ומי שלא, כנראה גדלו בסביבה שבה הם מנצלים כוח וחולשה כדי להשיג לעצם יתרון. המסר הוא  להתמודד  עם הפחדי, שכל אחד יכול להיות אלוף עולם".

היום בעיקר אתה כבר לא רדוף על ידי עדת מעריצים בני/ות 12, אלא יותר האימהות מזהות אותך

"נכון, עברתי בחיי את שלב המוכרות שהייתי יותר צעיר וזה בסדר גמור. נסוגתי לאחור, אני מתעסק כיום בתיאטרון ומוזיקה וזה בסדר. אני כבר לא זקוק לאישור שאני אדם מוכר. זה תמיד מלטף ונעים שמזהים אותי, אבל לא יותר מזה. בתקופתי לא היה אינטרנט, אז שהייתי כוכב בשנות ה90 זה לא היה נפוץ כמו היום שיודעים עליך הכל. אין לי מושג לאן זה היה מוביל ואולי אם הייתי חי כיום את ההכרה והחשיפה הגדולה, זה לא היה מוביל אותי למקומות טובים. טוב לי כמו שהיום".

היום זה כבר בלתי נסבל

"יצא לי להיות מעט פעמים עם אומנים בסדר גדול עצום של ישראל, מהשורה הראשונה, ואז קלטתי איך אדם או אישה יכולים לשבת בבית קפה, ללגום קפה להנאתם ותוך שנייה אין להם רגע דל ליהנות מהקפה, כי כולם עוטפים אותו בבקשות לתמונות וחתימות. לי זה כבר לא מגניב".

 ההצגות והמופעים מיועדים לכל המשפחה, לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים למופעים
המרכזיים היכנסו לקישור הבא: https://did.li/iZMlC  או בטלפון: *8035

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('eed6dded-677d-4ec9-9dc1-235be1395b1a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה