קים סט מבאר שבע כובשת את ניו יורק: "בניו יורק יש לאן לשאוף ואין תקרת זכוכית כמו בישראל"

$(function(){setImageBanner('dad1d98a-2f4b-4f13-b09d-add934ae6b74','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

באר שבע-ניו יורק: ראיון עם המאפרת קים סט (26) שעברה לפני שנה להתגורר בניו יורק ביחד עם בנזוגה, שבליבה מטרה אחת: להצליח בתחום ולהגיע עד קים קרדישיאן. מאז היא הצליחה לאפר את נועה קירל ומרגי שהגיעו להופעות בניו יורק, דוגמניות מקומיות ומשתחלת לאט לאט לסצינת האופנה והמודלס. קבלו השראה.

צילום: פרטי

אם שמעתם על מאפרת בשם קים סט, שעושה חיל בניו יורק ומאפרת אמנים ישראלים שמגיחים לארץ המגף כמו נועה קירל ומרגי, בנוסף לאיפור פאשן ולוקים שהיא עושה למודלס אמריקניות - כדאי שתדעו שהיא הגיעה לפני שנה וחצי מבאר שבע אחרי שבנזוגה המליץ לה לעבור לניו יורק יחד איתו ולא ללונדון כפי שרצתה, כדי להגשים חלומות של מייק אפ. מאז היא לא נחה על שמריה, נוסעת בסאבווי לכל מקום שכדאי שיראו את כישוריה ומנסה להשתחל בביטחון מופתי לכל המקומות שבהם תעשיית המודלס, המוזיקה וגם האופנה, יקראו לה ברגע שיקלטו שהיא כישרון בינלאומי ייחודי.

בואו נכיר אותה קודם: קים סט (26 וחצי) קיבלה את השם הבינלאומי מאביה רק בגלל שאהב את השם ולא, היא ממש לא שינתה אותו כדי להתאקלם בנוף הניו יורקי "השם משפחה של סבא מבלגיה" מסבירה קים "לא קוצר או עוברת. הראשי תיבות של סט זה ספרדי טהור".

קים נולדה וגדלה בשכונה ב' באר שבע בבית עם זוג הורים ועוד אח ואחות, ומשם עברו להתגורר בשכונה ט'. ענייני היופי לא החלו לחלחל בדמה מאז בילדותה, אבל כן החלו בגיל 15 כשהחלה לאפר חברים לפורים והבינה שהיא כבר מחכה לאפר שוב. "זה היה לפני שאנשים נחשפו לאיפור של האלווין וכל הוורדיות שסביבו" משתפת קים "התחלתי לאפר את עצמי וציירתי גולגולת לפני שזה הפך לטרנד, ואז שכולם ראו את התוצאהורצו כזה בפורים. לא חלמתי להיות מאפרת, אלא רק להנאתי בלבד. בכלל ראיתי את עצמי בתחום המוזיקה, כי ניגנתי בבית ספר היסודי בצ'לו ומנדולינה, למדתי בקונסרבטוריון והופעתי באירועים מותאמים וטקסי בית ספר, אהבתי גם לרקוד כי אהבתי תזוזה והופעות וכן ראיתי את עצמי עתידית בתחום יצירתי, אבל לא חשבתי על להיות מאפרת. בתיכון הלכתי ללמוד בטכני של חיל האוויר והתלהבתי מהמדים".

מתי הכל התחיל בעצם?

"זו שהייתה עושה לי גבות בזמנו אמרה לי שאני חייבת להירשם לקורס איפור, כי היא רצתה לפתוח ליין איפור בעסק וחשבה שאני מתאימה לעבוד איתה. גם אז לא היה טרנד של מאפרות אישיות כמו היום.  לבסוף הלכתי ללמוד אצל ירין שחף בתל אביב, נערה בת 17 שמחפשת מה לעשות עם עצמה, ומשם המשכתי ללימודי איפור אפקטים, כי זה עניין אותי לאפר, נראה לי מגניב. התחלתי להתמקד באיפור והתאהבתי ברמות מטורפות. הלכתי למאפרות שאהבתי כמו אורטל אלימלך ואדווה אלמקייס שנתנו לי השראה, וכך התחלתי לחדד את היעד ולהכיר אנשים בתל אביב. פתח לי את התיאבון".

ואיך התחלת לשווק את עצמך?

"זה התחיל שכל האינסטגרם החל לייצר תוכן שיווקי, הזמנתי מודליסטיות יפות דרך האינסטגרם שיתאפרו אצלי בבית וכך שיווקתי את האיפור במדיה, מקו ביוטי קבוע לקצת יותר משוגע עם הרבה צלליות ורודות, הברקות, ריסים מלכותיים, התחלתי להתעניין גם בעיצוב שיער, כי זה היה כבר מעבר לאיפור -  צריך קונספט וקריאטיב ורציתי שיראו תמונות שלמות של איפור ושיער וכך יהיה לי ביקוש. ברגע שהבנתי שכבר יש התעניינות ועניין, הפנמתי שזה הזמן לעבור לתל אביב, כי גם ככה נסעתי הרבה כדי להכיר אנשים מהתחום".

איפור וצילום: קים סט. שיער: henry de la paz

איפור וצילום: קים סט

קים מודה על עצמה שהיא הייתה קצת ילדה ווירדית טובת באר שבע שרוצה להתלבש בטרנד העכשווי גם אם בבאר שבע זה לא ממש השוס. ממכנס פדלפון שחזר לאופנה או סטיילינג מרושל, היה מבחינתה יותר קול ללבוש מבלי לחשוב מה יגידו. כמה שיותר קול, מחוספס ולא עוד ג'ינס מזארה - עשה אותה שמחה. "בתל אביב היה נוח לי יותר לשבת לשתות קפה בשדרה ואם מישהו עובר עם חתול על הראש ואף אחד לא היה מתרגש מזה – קנה אותי" נזכרת "התלהבתי מהחיים בתל אביב, עד שנכנסה הקורונה ובגיל 21 מצאתי את עצמי ללא עבודה".

מצב קשה למי שעברה לתל אביב כדי להצליח?

"בגיל 21 הבנתי שיש בעיה, אבל חשבתי שזה גם יכול לפתוח חלון לפתח חדש. החלטתי לא לבזבז זמן ולסגור ימי צילום. צלצלתי למודליסטיות שלא חיות בסרט, צלמים, סטייליסטים, סוכנויות וסגרתי ימי צילום ללא תשלום. ידעתי איך לדבר ולגשת לכל הבקשות בצורה נכונה. הבנתי איך זה עובד, איך לדבר ולגשת בצורה מותאמת, כי בישראל הכל נישתי וחיי בועה. חשוב לדעת איך להיכנס לימי צילום גדולים וידעתי שאני צריכה קודם לארגן לעצמי סטים ולעשות יחסי ציבור חינמי. לא שילמת לאף אחד ולבסוף קיבלתי חומרים טובים וטפיחה על השכם".

מתי חלה התפנית המיוחלת?

"עשיתי דברים טובים בישראל, אבל על אש קטנה. לא הרגשתי שאני עושה מספיק ולא מתפתחת כמו שרציתי והבנתי שרק מעבר לחו"ל יעשה את הבאף. כלומר לקבל את ההכרה המתאימה וחשבתי לעבור ללונדון, אבל אז באה האהבה שלי ושינתה את הכיוון".

מה שנקרא, דלתות מסתובבות

"יש לי אזרחות אירופאית ורציתי להשתמש בזה לטובתי. מאוד אהבתי את לונדון וראיתי את עצמי עוברת לשם ומתמקצעת שם, אבל אז הכרתי את הבנזוג שלי, ישראלי שמתגורר בנו יורק, והוא שכנע אותי לעבור לניו יורק, ארץ ההזדמנויות".

קשה להצליח בארץ?

"הייתי שולחת עבודות שלי למגזינים בחו"ל שהיו מתלהבים מהן ובארץ פחות. אני מאוד אוהבת את לונדון, אבל הבנתי שבניו יורק יש תעשייה שלמה שכדאי לנסות להשתלב איתה. הבנזוג שלי ואני היינו יחד חצי שנה והסכמתי לעבור איתו. הכל פה ענק ומטורף, באתי כמו ילדה קטנה עם כוכבים בעיניים, הכל בגדול, אבל כן צריך לזכור שזו עבודה קשה, רק שיש יותר הזדמנויות. מרגישים שמשהו קורה, זז. מתחילה לעבוד כאסיסטנטית, מכירה ישראלים שגרים בניו יורק ומחפשים מאפרות, וככה הגעתי לאפר את נועה קירל כשהגיעה להופעה בניו יורק".

ספרי לי איך היה לאפר אותה

"היה מהמם, היא ממש צנועה עם רגליים על הקרקע, מוכשרת ויפה בטירוף. מאוד נהניתי לאפר אותה. חודשיים אחרי זה גם מרגי הגיע להופעה וישר חיפשתי את הסוכן שלו כדי שאני אאפר אותו, וזה אכן קרה שעה לפני ההופעה. חשוב להבין שאין פה מצב של לשבת על הערסל ולהגיד את מוכשרת ויקראו לי. אני שולחת הרבה אימליים לכל מי שצריך, משיגה סטייליסט וככה מתחילים להכיר יותר. אמריקה זה גדול ומעורב יותר. יש לאן לשאוף ואין תקרת זכוכית כמו בישראל".

איפור ושיער: קים סט. צילום: אלון ראובני

איפור: קים סט. צילום: גיא סמואל

מרגישה כבר מה זה להיות ניו-יורקית?

"לא מרגישה שסיימתי כאן, יש לי כמה שנים טובות ועד שאני לא מסיימת פרויקט יד ביד עם קים קרדישיאן אני לא חוזרת לארץ".

מה עם איפור כלות אמריקניות?

"להרוויח כסף זה עם כלות ויש גם בניו יורק כלות ישראליות שמחפשות מאפרות, ואני הכי שמחה לאפר אותן. אני מאוד אוהבת להיות חלק מתחום החתונות, אבל בסופו של דבר בניו יורק את רואה מהבית שכל אחד חי בסרט משלו וזה עדיין הסרט הכי יפה בעולם, את מקבלת השראה מכל מה שקורה כאן."

ואיך החיים השגרתיים שלך מתנהלים?

"מאוד אוהבת את החיים והתנועה הלא נגמרת. יש פה מלא מה לעשות באמצע שבוע ובסופי שבוע. מברים ועד מסעדות. אנחנו גרים באזור של מנהטן, אז  לכל מקום הולכת ברגל, כבר רגילה לסאבווי וקל יותר להגיע לכל מקום".

מגיעה לבקר בארץ?

"אני מגיעה בין החגים. שנה שעברה באתי פעמים, בראש השנה ובפסח ואז נשארת לחודש".

מה החלומות הלאה?

"להמשיך לעבוד ולהיות במקומות הנכונים, רוצה לבנות קריאטיב, לאפר בקליפים, אמנים, טאלנטים, להיכנס לעולם המוזיקה שהוא ענק פה וכמובן עולם האופנה. יש פה תצוגות אופנה מהמרשימות שיש. צריכה לבנות קשרים ולהכיר עוד ועוד כדי לבנות את עצמי נכון. כשרון יש ומלאה במוטיבציה ורק צריכה עוד להשתפשף. צריך קשרים כדי להגיע לאנשים שיביאו אותי לדברים השווים".

ומה הסיכוי שתחזרו להקים משפחה בעתיד בישראל?

"אני מאוד רואה את עצמי חיה בניו יורק, אבל כן רואה את עצמי מבחינה משפחתית בישראל בשנים הבאות עם קריירה מצליחה".

 קים והחבר

 איפור וצילום: קים סטאיפור: קים סט. סטיילינג: קרן נפתלי. צילום: אלון ראובני

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4ca1d97a-8eb3-4819-847b-e11d8a7c4c05','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה