צפו: מחזירים את הדופק לעיר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d3dbeddd-daf5-406f-964c-4ef4b28e5dfc','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('d3dbeddd-daf5-406f-964c-4ef4b28e5dfc','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

אריאלה בנימין דומפרוכט ביוזמה מדהימה מחזירה את הדופק לבאר שבע ומפיקה קליפ מרגש במיוחד יחד עם בני הנוער של באר שבע ובשיתוף כלל מקומות בפנאי והבילוי שנאלצו להיות סגורים בתקופת הקורונה. צפו

חיידק היוזמה והיצירה לא מפסיק לחלחל בגוף של אריאלה בנימין דומפרוכט, יזמית, מפיקה, במאית, מנהלת מוזקלית ובעלת מרכז אריאלה לאמנויות הבמה, ואין שום אנטיביוטיקה שתאט לה את הקצב. אחרי אין ספור פרויקטים, גם הפעם החליטה אריאלה שצריך לקחת את כל מקומות הפנאי והבילוי שסגורים כרגע ולהעניק להם פוש תודעתי של כמיהה לחזרה לחיים, ויזמה את מיזם "מחזירים את הדופק לעיר" מתוך אהבה ופטריוטיות לעיר באר שבע ובפרט מתוך האהבה האישית שלה לפעילות והעצמת בני הנוער בעיר. 

יחד עם תלמידי מרכז אריאלה לאמנויות הבמה בחרה אריאלה ליצור את הפרויקט שבסופו הופק קליפ בו התלמידים מבצעים את השיר "קטן עלינו" "על רקע מקומות ברחבי העיר, שנפגעו בתקופת הקורונה מכל הסקטורים ביניהם: זאפה באר שבע, אצטדיון טוטו טרנר, מועדון הפורום, המשכן לאמנויות ואת היתר  תוכלו לצפות בסרטון שלבטח ידגדג לכם את חדוות היציאה מהבית. 

אריאלה בנימין דומפרוכט

מה הדבר הראשון שעמד למול עיניך במיזם?

"מספר מטרות. ראשית ולפני הכל, עידוד ותקווה לתושבים, יצירת תעסוקה לבני הנוער שלנו שבימים אלו סגורים בבתיהם בסגר נוסף, ללא חברה ועידוד התושבות והתושבים להחזיר יחד את העיר לחיים ולהתחסן נגד נגיף קורונה, ויחד סוף סוף לחזור לשגרה לה כולנו מייחלים".

מה משקף הסרטון? 

"את ההוויה הקיימת, את החוסר המשמעותי שכולנו חשים בתקופה הזאת, נוכח מגפת הקורונה שכולנו מצרים עליו. הסגירה של מוקדי התרבות מורגשת ביתר שאת לכלל האוכלוסייה וצר לנו על כך. כולם כמהים לחזור וליהנות בחופשיות מהאתרים הנהדרים שהעיר באר שבע מציעה ומהביחד. זאת הסיבה שבחרתי אחדות, חוסן, חשוב לי להעביר מסר של חוזק. השיר מבטא עבורי את הכוח שיש לנו כעם, כמקשה אחת, לכן בחרתי בשיר של סטטיק והמעבד המוזיקלי ג'ורדי בשם "זה קטן עליי", שכתבו והלחינו בעקבות משבר הקורונה בישראל. המילים מעבירות מסר של אחדות, סולידריות ואהבת חינם. שמעביר את הרצון והאתגר לצלוח את מה שתקופת הקורונה מביאה עמה, באופטימיות, שמחה, תקווה מחודשת לטובת תקופה טובה יותר". 

היוזמה שלך? ואם כן, איך חשבת על הרעיון?

"היוזמה היא שלי, היא נולדה מתוך צורך שזיהיתי. שעות הפנאי של בני הנוער בתקופת הקורונה נפגעו באופן משמעותי, חלל הזמן שנפער הוא אינסופי. נערים ונערות רבים מצאו עצמם שוקעים בתוך עצמם, בחוסר מעש, בהתמודדות עם זמן פנוי שלא נגמר. זיהיתי את הצורך הזה גם בשיחות אישיות שקיימתי עם התלמידים שלי. הצורך השתלב עם המחשבה שלי ליצור שיר שימזג אופטימיות לעיר באר שבע, סולידריות עירונית, יחד עם הצורך לסייע לבני הנוער ליצוק משמעות בזמן הפנוי הרב שלהם. היזמות שבי והצורך המתבקש הובילו אותי לרעיון ולתוצר הסופי שנוצר". 

צילום: אריאלה בנימין דומפרוכט

הנערים ששרים בקליפ הינם תלמידים במרכז אריאלה לאמנויות הבמה: מור ממן, אנאי נוסינוביץ',מאיה כהן, אורי שושן, נועה נבון, לוטן שחר, הילי חגג ורפאל אסרף. כשרונות אמיתיים, ששרים מכל הלב והנשמה, שניגשו כולם באהבה לצילומים שנערכו במועדון הפורום, בזאפה, בעתיקה בנחלה, במשכן לאמנויות הבמה, במרכז " ביג", באצטדיון טרנר, מסעדת קמפאי, אחוזת אנילביץ ועוד. את הסרטון צילם טום בס וערך נועם טמס. כל בעלי המקומת בהם צילמו שיתפו פעולה, הגיעו ופתחו במיוחד עבורם את המקום, הלב והתרגשו יחד איתם מהתוצר הסופי והמרגש. 

מה ראית בעיניך כשבאת לכל אותם המקומות הגדולים שסגורים כל כך הרבה זמן?

"חשתי כאב. כאב על אותם עסקים שנמצאים באי ודאות כלכלית ונפשית זמן רב כל כך. בחרתי לצלם דווקא שם בשביל ליצור הזדהות, לומר להם, אנחנו רואים אתכם, כואבים את כאבכם. כולנו מחכים בדיוק כמוכם לרגע בו נוכל למלא את המקומות, להנות, לחזור לשגרה המבורכת. ראיתי את התסכול הרב בעיניהם, את החשש מהלא נודע, יחד עם זאת הם שמחו שבחרתי לצלם דווקא במקומות שלהם כמובילי תרבות בעיר באר שבע".

למי מיועד הקליפ והיכן הוא יופץ?

"הקליפ מיועד לכלל תושבי ישראל באשר הם, הקורנה לא פסחה על איש ועל כולם להביט למציאות בעיניים ולהתחבר לכאב". 

צילום: אריאלה בנימין דומפרוכט

מדברים על זה שאחרי הסגר השלישי התרבות חוזרת ראשונה, מה הדבר הראשון שעולה לך בראש לעשות בעניין בתחומך?

"בתפקידי כמפיקת תיכון רבין בבאר שבע, יחד עם מנהל בית הספר, שמשון רפאל ונגרובר והצוות החינוכי, אנו עמלים על מיזם "קול העם" שמטרתו לאחות את הקרעים לרכך ולאחד את העם. המיזם יציג קליפים שונים המייצגים סקטורים שונים הכוללים עיבודים חדשים ועכשוויים לשירים ישראלים המחברים ומשלבים אוכלוסיות שונות בעם. הקליפ הראשון יחד עם צוותי הרפואה בסורוקה, כאות הוקרה על פועלם ותפקודם בתקופה מאתגרת זו. קליפ נוסף יציג את תחום החינוך בהשתתפות מנהל המחוז, רם זהבי, מפקחים, מנהלים, מורים ותלמידים שיבצעו יחד את השיר "תנו לגדול בשקט" בתקווה לשגרה שקטה ובטוחה. מתוכננים שמונה קליפים שונים ובעלי ייחוד, שייגעו בלב של כולנו". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1cff2868-68c2-4ddd-8d3b-7bd8fed4f4d0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה