פרידה הגיעה לשכונה: "זו סגירת מעגל עבורנו לפתוח עסק בשכונה בה גדלנו"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e96bcb89-57c3-4aab-bd1c-1b2b1f9aed8f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e96bcb89-57c3-4aab-bd1c-1b2b1f9aed8f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

שניהם גדלו בשכונה ב' בבאר שבע, הכירו כשעבדו יחד באחת המסעדות בעיר והפכו לזוג, ואז החליטו אור דאי ורועי שמחון לפתוח מקום משלהם בשכונה שעבורם היא בית. הכירו את "פרידה- דברים טובים ויין", מקום חדש וצבעוני עם קונספט מיוחד שכל פודי באר שבעי חייב להכיר. בראיון ל'באר שבע נט' הם מספרים על תחילת הדרך, על ההתרגשות עם הפתיחה וגם על השילוב של קשר זוגי בתוך העסק

צילום פרטי

אם גם לכם יצא ללכת ברחוב יעקב כהן בשכונה ב' בבאר שבע וודאי ראיתם לאורך שדרת החנויות את המקום החדש והמסקרן שנפתח בשבועות האחרונים- "פרידה- דברים טובים ויין". מדובר בעסק מקומי חדש של בני זוג באר שבעים שהחליטו לשתף עם העיר את האהבה שלהם ליין, גבינות ותוצרת מקומית איכותית. את פרידה פתחו בני הזוג אור דאי ורועי שמחון. שניהם עבדו לאורך השנים בעולמות המסעדנות, הקולינריה והיין וכעת הם פתחו את המקום הקטן שלהם – מעדניה שבמרכזה חומרי גלם מאזור הדרום ומסביבם בוטיקים ישראלים וחומרי גלם בינלאומיים.

"עבדנו במספר מסעדות בבאר שבע בעשור האחרון וגם הכרנו במסעדה ויצא לנו לעבוד יחד, שנינו גדלנו בשכונה ב' ולכן כל כך התחבר לנו הרעיון של לפתוח את פרידה בשכונה שאנחנו כל כך מחוברים אליה", סיפרה ל'באר שבע נט' אור, "זו בעצם מעדנייה מגניבה שמתרכזת בחומרי גלם מאזור הדרום, סוג של בוטיק ישראלי בתחום היין והגבינות".

צילום: אריאל גמון

ממה יכול ליהנות מי שמגיע ל"פרידה"?

"בפרידה אפשר ליהנות גם מגבינות מיוחדות וגם מיין טוב, בחרנו את חומרי הגלם שלנו בקפידה אחרי תהליך ארוך. אנחנו רוצים לתת במה לחומרי גלם מקומיים ובינלאומיים ואנחנו מוכרים את היין במחירים נגישים, אפשר ליהנות גם ממוצרי מעדנייה שקונים כדי לבשל בבית ואפשר גם לבוא ולשבת בכיף על כוס יין איכותית ופלטת גבינות, להגיע בשביל החוויה. אנחנו מציעים לא רק שופינג אלא גם בילוי. אנחנו רוצים להנגיש את תרבות היין בבאר שבע ולהציע חוויה ללקוח עם חומרי גלם שהוא לא יכול למצוא כמעט בשום מקום אחר. אנחנו פונים לכמה שיותר קהלי יעד וגילאים, אם זה סטודנטים שגרים בשכונה או חבר'ה בני 50 ו-60, אנחנו מציעים תרבות יין נגישה ובילוי כיפי, פרידה היא לכולם".

מאיפה נולד השם "פרידה"?

"קודם כל על שם פרידה קאלו שהיא אמנית מקסיקנית מוכרת, עבורנו היה בה משהו פורץ דרך, צעיר, חצוף, מעניין ומאוד ריגש אותנו להביא את זה כי בעינינו אנחנו מביאים משהו שונה לעולם המסעדנות בעיר. בנוסף, גם לכלבה שלנו שנפטרה קראו פרידה, אז זה זיכרון נעים עבורנו לצד הייצוג של דמות האמנית. כל הקונספט בתוך השם של 'דברים טובים ויין' מרמז לחנות שיש בה פודיז לאנשים שאוהבים לבשל מצד אחד ואנשים שרוצים להתחבר לתרבות היין מצד שני, להיכנס ולשתות כוס יין גם אם הם מבינים יותר או פחות ופשוט ליהנות מהחוויה".

 צילום: אריאל גמון

כך תוכלו להנות לדוגמא מיין אריאל לבן של יקב לה פורה בלאנש לצד בורגון צרפתי, גבינות בוטיק של מחלבות דרומיות לצד גבינות יבוא צרפתיות, פסטות איטלקיות, חומרי גלם אסיאתיים ועוד גודיז שנבחרו בקפידה על ידי בני הזוג. תפריט היין משתנה ובנוי על אהבותיהם של אור ורועי ולכן תוכלו לפגוש במדור היין יקבים האהובים עליהם כמו גארז' דה פאפא, פלדשטיין, לה פורה בלאנש אבל גם מגוון יינות שאבלי ויינות אחרים שאלו אוהבים. פרידה לא מיועדת רק לשופינג אלא גם לבילוי וכך תוכלו להגיע למעדניה, לקנות מעדנים אבל גם להנות מיינות שנמכרים בכוסות, פלטות של גבינות ושאר טעימות. במקביל עומלים בני הזוג על תפריט נשנושים לשעות הבוקר, הצהריים והערב שיושק בקרוב.

פתחתם את העסק לאחרונה בזמן הקורונה, מה גרם לכם לעשות את זה? לא היה חשש שאולי ניכנס שוב לסגר נוסף?

"אנחנו אמנם עוד בתוך קורונה אבל האמנו שהעולם יחזור לשגרה ואנשים ירצו לבלות, ליהנות ולחוות דברים חדשים, כמובן שגם היה החשש שניכנס שוב לסגרים. אז מעדניות יכולות לעבוד גם בסגר, המעדנייה יכלה לתת חווית בילוי בקנייה מצומצמת וזו הייתה המחשבה מבחינת אפיק הקורונה כך שנוכל לתת שירות ומענה. אבל באופן כללי אנחנו מאמינים שצריך לנסות, נכון שהקורונה עצרה את החיים אבל בשלב הזה אנחנו חוזרים לשגרה, היינו בתהליך חצי שנה עם הפתיחה של העסק ותמיד הייתה אמונה שהדברים יחזרו למסלולם. בא לנו לעשות את הדבר המיוחד בעיר, זה בער בנו. הגענו לצומת בחיים שאמרנו לעצמנו שאנחנו רוצים לפתח את התחום הזה שאנחנו מרגישים שחסר בבאר שבע, לתת מעצמנו תוך סיכון מושכל ואמונה שיהיה בסדר. בינתיים אנחנו בתקופת הרצה ואנשים מגיעים ומתעניינים, יש לקוחות שחזרו כבר כמה פעמים, הגיעו בערב ספונטני לשתות כוס יין וחזרו למחרת למעדנייה, זה מקסים וכיף מאוד".

אתם בני זוג שמנהלים את העסק יחד- יש גם קשיים ואתגרים?

"זה מעניין, אני ורועי הכרנו כשעבדנו יחד במסעדה בעיר ואנחנו ביחד כבר ארבע שנים. אז כן היה לנו את הניסיון של לעבוד יחד ואצלנו הזוגיות בנויה על חברות טובה וגם ראייה אישית של הדברים בצורה דומה. אנחנו באים מאותם עולמות תוכן. אז לצד החששות יש גם אמונה בדרך שלנו יחד, שבנויה על חברות וגם מקצועית אנחנו עוברים הרבה תהליכי התפתחות ומשלימים אחד את השנייה. כדי שעסק יצליח לכל אחד יש את התחום שלו ויחד זה יוצר תמהיל מושלם".

בחרתם לפתוח את פרידה בלב שכונה ב', מבחינתכם הייתה גם חשיבות למיקום?

"המשפחות גם של רועי וגם שלי הם תושבי שכונה ב' הוותיקים, כשהתחלנו לצאת החלטנו להשתקע בשכונה ב', אנחנו אוהבים את השכונה ואת ההתעוררות וההתפתחות שלה. זו סגירת מעגל עבורנו לחזור למקום שהתחנכנו וגדלנו בו, מקום שאתה מכיר בו את הריחות והאווירה. סבא וסבתא שלי גרו כאן, יש משהו קוסמי בזה שאנחנו מגיעים בגיל 30 לפתוח עסק במקום בו הלכנו בתור ילדים ולא היה כאן כלום חוץ מחול ואדמה, היינו מסתובבים עם הכלבים בחולות... השכונה השתנתה לטובה ומקסים לראות את זה, מבחינתו פה זה הבית והמקום הנכון עבור פרידה. כולם מוזמנים לבוא וליהנות".

 צילום פרטי

 

פרידה – דברים טובים ויין, רחוב יעקב כהן 4, באר שבע, טלפון: 08-6887073 או 0544876354.

שעות פתיחה: שני – חמישי : 10:00-16:00, 17:00-23:00  ; שישי: 9:00-16:00 ; שבת : 12:00-23:00

צילום: אריאל גמון

צילום: אריאל גמון

צילום פרטי

צילום: אריאל גמון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('789033e5-bbb9-4eb8-8069-d0af0adc6a11','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה