פרויקט סליחות זה in ביום כיפור: אושיות העיר חושפות ממי הם מבקשים סליחה השנה

$(function(){setImageBanner('0136b3d9-582d-48a4-98d4-159cb231feac','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

פרויקט סליחה, סלחנו, נסלח: לכבוד יום כיפורים הקרב, קיבצנו חמש אושיות דרומיות שאתם מכירים, שחשפו לנו ללא היסוס ממי הם יבקשו השנה סליחה, ומי הם חושבים שצריך לבקש מהם סליחה.

צילום: פרטי

 

כולנו כבר למדנו שיום כיפור הוא יום אידיאלי לבקש סליחה ומחילה ואף לכפר על החטאים של עצמנו. שזה הזמן המדויק לבקש סליחה אם פגענו באדם קרוב, ומצד שני גם למחול למי שיבקש סליחה. ברוב המקרים זה עובד, אבל מה עם אלו שלחוצים מעצם הרעיון המביך, מבחינתם, או מאידך, עם חשש לקבל דחייה? פנינו לחמש אושיות דרומיות ונתנו להם הבמה לבקש סליחה וגם להגיד בריש גלי ממי הם צריכים לקבל סליחה. שזה מעניין, תודו.

צילום: רשת 13

משה קוגמן, דייר תוכנית הריאליטי 'אח הגדול' - עונה 2020

ממי אתה רוצה לבקשה סליחה השנה?

"אני רוצה לבקש סליחה מצופי התוכנית של האח הגדול שהיו חשופים לנתינת יד לחרם מצד דיירים בבית, ושלקח הרבה מאד זמן עד שעשינו לזה סוף.  לא ייתכן שקבוצה ששולטת מרשה לעצמה להחרים אנשים אחרים רק כי הם לא מסתדרים אחד עם השני , ואני שמח על כך, שבתור איש חינוך ידעתי לעשות כל מה שנדרש על מנת למנוע חרם על בן אדם בבית".

מי צריך לבקש סליחה ממך?

"כל אותם אנשים שחשבו שאני שחקן והבינו שלא. כל אותם דיירים שחשבו שאני אבגוד בקבוצה שאני הקמתי וגילו שלא עשיתי דבר כזה מעולם. שרין, שעדיין ממשיכה להתעסק בשטויות ובהחרמות ובטינה לא מוסברת. תתקדמי, התכנית נגמרה".

 ד"ר ליהי וטשקי

ד"ר ליהי וטשסקי, רופאת שיניים.

ממי את רוצה לבקשה סליחה השנה?

"הייתי רוצה לבקש סליחה מהמשפחה היקרה שלי, בגלל תקופת הקורונה שקדמה לשנה האחרונה, נעדרתי יותר מהרגיל. פספסתי רגעים משמעותיים שלא יחזרו שוב, חלקם משמחים וחלקם עצובים מאד ועל כך אני מבקשת סליחה".

מי צריך לבקש סליחה ממך?

"בתור סטודנטית, בזמן הלימודים באוניברסיטה היה מרצה שאמר לי במפורש, שהוא חושב שאני לא מתאימה להיות רופאת שיניים, ואף הגדיל ראש ואמר לי, שהוא אישית אף לא היה מעסיק אותי בתור המנקה במרפאה. תקופת הלימודים במיוחד לסטודנטית לרפואה בשנים הראשונות  היא תקופה עמוסה רגשית, קשה מאד בשל העומס החומר הנלמד, הרב קרליבך אמר כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו, ולי למזלי היו שניים. אני מודה לך אימא ואבא, כי בזכותכם אני ד"ר וטשסקי ליהי."

צילום: רועי מרואני

 ראודור חדד, זמר, יוצר ומלחין.

ממי אתה רוצה לבקש סליחה השנה:

"לאחרונה יצא לי לחשוב לא מעט על הדרך המקצועית שעברתי בקריירה ואחד הדברים שהייתי רוצה להתנצל עליהם, ולמרות שביקשתי סליחה ותמיד עשיתי את זה בדרך הכי יפה שבעולם ובכל זאת,אני מבקש סליחה מכל אנשי המקצוע, נגנים, מפיקים, יחצ"נים, אנשי סאונד, שפגעתי בהם על רקע מקצועי. זו פגיעה לא קלה. כשאומרים לך "אני אוהב אותך ואתה אדם מדהים, אבל זה פשוט לא מספיק טוב כרגע למה שאני צריך" . דווקא כשמשלמים על העבודה והכל מתנהל בנימוס ולבסוף לא משתמשים בה".

למשל; קליפ שנגנז, מיקס, שיר, או אפילו אלבום שלם רחמנא ליצלן. כשאף אחד לא ניצל אף אחד וסך כל העניין הוא שזה פשוט לא זה פשוט לא טוב עבורי, לדעתי. כל 'לא' אחד כזה שובר את הלב וה"אגו" המקצועי וגם קצת מעבר לו. מי כמוני יודע. האמת היא שבחיי שמעתי יותר 'לא' מאשר 'כן' ולא משנה כמה עבה העור שלי, זה תמיד כואב. לא משנה כמה משופשף אני."

מי צריך לבקש ממך סליחה?

"זה כל מי שניצל לרעה את הרצון שלי להיות הוגן וישר. כל מי שניסה לסחוט אותי רגשית על רקע כלשהו. כל מי שסגר דלתות בכוונה תחילה ושפט אותי ללא סיבה מוצדקת. כל מי שמנע מקולי להישמע מקצועית, אנושית, רוחנית.   חשוב לי לציין שאני סולח מראש ומבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו או בה שלא במודע ובכוונה תחילה. אני חושש מאנשים ומקרים בהם פגעתי ללא ידיעתי כלל ושאולי לא אדע על אותם אנשים לעולם. מאותם אנשים אני ספציפית מבקש סליחה ומחילה מעמקי ליבי. מאחל לנו חתימה טובה ותמיד נשאף להשתפר כבני אדם ושנצליח."

צילום: יח"צ

רווית אזוט, יושבת ראש ארגון הקוסמטיקאיות במחוז דרום,  בעלת קליניקה לקוסמטיקה ואסתטיקה בבאר שבע.

ממי את רוצה לבקשה סליחה השנה?

"בימים אלו של סליחות  כולנו עושים חשבון נפש. בטוחה כי חבריי, משפחתי, ואעיד על עצמי אם אני פוגעת באחרים אני ממהרת להתנצל ולא מחכה ליום כיפור, מכירים את סגנון חיי. אך יש אדם אחד שאני צריכה לבקש ממנו סליחה וזה סליחה מעצמי! בייחוד בשנה המאתגרת והלחוצה הזו, אז סליחה מעצמי שלקחתי את הגוף והנשמה כמובן מאליו .  סליחה שלא תמיד אהבתי, סליחה שלא תמיד פרגנתי לעצמי". 

סליחה על ימים לחוצים ורגעים שכמעט ולא נשמתי סליחה על בחירות לא נכונות לפעמים. סליחה על ביקורתיות, שיפוטיות והשאיפה לפרפקט. סליחה שאפשרתי לאנשים שליליים וזוללי אנרגיות לנגוס מהאנרגיות הטבעיות והטובות."

מי צריך לבקש ממך סליחה?

"אותם אנשים שליליים שאפשרתי להם לזלול לי את האנרגיות הטבעיות והטובות".

עו"ד אלי אונגר. צילום: פרטי

 עורך דין אלי אונגר

ממי אתה רוצה לבקשה סליחה השנה?

ום כיפור הוא לעולם יום של חשבון נפש, יום שבו ניתנת לאדם הזדמנות מלאה לחשוב על השנה שחלפה וכיצד יוכל להשתפר ולהיות טוב יותר לאחרים בשנה הבאה. משפחתי היקרה, הוריי, אחיי ואחותי הם האנשים מהם אני חש כי עליי לבקש סליחה. לא תמיד הייתי זמין עבורם ונוכח בחייהם כפי שהייתי רוצה בשנה החולפת, זאת בשל עבודתי ועיסוקיי הרבים הייתי רוצה להתנצל בפני כל מי שפגעתי בו עלבתי בו כמובן ללא כוונה רעה."

מי אתה חושב שצריך לבקש ממך סליחה?

"אני התברכתי באנשים טובים סביבי ואיני חש כי מישהו צריך לבקש סליחה ממני לשנה טובה. תבורכו ותחתמו".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ab8d5346-f73e-40a5-bd58-724821b450df','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה