הפרויקטים של עליזה מנור

$(function(){setImageBanner('57569c9e-6ab1-46f4-9b1b-be125dedb255','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

עליזה מנור, אישה עם ניצוץ בעיניים שרואה למולה בעיקר יעדים להגשמה ואין פרויקט שהוא לא נמצא עמוק בנשמה שלה שלא צלח. כבר שנים שהיא מחזיקה בגאון את הטייטל המכובד של בעלים ומנכ"לית של חברת שיווק הנדל"ן "מנור פרויקטים", עם לוק ושיק מהז'ורנאל, המשווקת ומלווה פרויקטים מסחריים ברחבי הארץ, ואל תחשבו שהיא אמרה את המילה האחרונה. גם אם הקורונה באה באמצע החיים והביאה אותה לשנות קצת פאזה

עליזה מנור החלה את דרכה בתחום הקניונים והנדל"ן המניב עוד בשנת 1990 עת פתחו את קניון הנגב הראשון שנבנה בבאר שבע בו שימשה כמנהלת הכספים. לאחר כארבע שנים עברה לנהל את קניון באשדוד שהיה בזמנו הקניון הכי גדול בארץ ובו כיהנה בקדנציה של ארבע שנים, עוד שימשה כמנכ"לית ביג ומשנת 2001 היא הבעלים של חברת "מנור פרויקטים" שהרחיבה את תחום העיסוק למניפה של שירותים נדלניים בתחום המסחר.

"בראש ובראשונה אנחנו חברה שמלווה יזמים וחברות שמעוניינות לבנות מרכז מסחרי סגור או פתוח, שכונתי או אזורי, מתחמים של שימושים מעורבים ובהם מסחר, משרדים ומגורים" משתפת "אנחנו מלווים לפי דרישה נקודתית את כל הקניונים בארץ שצריכים החלפות ושינויי תמהיל ומסייעים לגייס שוכרים חדשים, רשתות גם ותיקות וגם חדשות שמבקשות סיוע שלנו בפיתוח עסקי ובפריסה ארצית ויחד איתם אנחנו ממקמים אותם במיקומים המדויקים והנכונים להם. אנו מתמחים בשינוי והחלפת זהות תמהילית למתחמים שמבקשים לעשות שינוי כזה כדוגמת "השדרה השביעית" ששינתה פניה למתחם לעיצוב הבית, וקניון שרונים של קבוצת חצי חינם בהוד השרון בו החלפנו והשבחנו את איכות השוכרים". 

עליזה מנור | צילום פרטי

איזה פרויקטים נעשו ונפתחו שהם מוגדרים כהצלחה בעינייך? "ליווינו את חברת שיכון ובינוי בשיווק קניון "עיר ימים" בנתניה, השדרה השביעית - מתחם דיזיין פלוס בבאר שבע, מתחם ברושים באוניברסיטת תל אביב. ליווינו את קבוצת חצי חינם בקניון שרונים בהוד השרון, אנחנו המשווקים הבלעדיים של חברת "אביסרור משה ובניו" בכל הפרויקטים המסחריים שלהם בארץ שבדרך כלל משלבים מסחר, משרדים ומגורים".

תתני לנו הצצה לפרויקטים שעובדים עליהם בימים אלו? "אחד הפרויקטים העכשוויים שאנו מטפלים בימים אלו הינו מרכז מסחרי שכונתי הכי גדול בשכונת הפארק בבאר שבע של כ-13,500 מ"ר מסחרי ומשרדים, כשכל העוגנים הגדולים כבר אתנו כולל שופרסל, פארמים וקופות החולים ששכרו שטחים גדולים. בנוסף, אנחנו עובדים בצמוד עם חברת י.ח. דמרי שגם היא דוגמה לחברה שבשנים האחרונות נכנסה למגרש הנדל"ן המניב ושבנתה את סינמה סיטי באר שבע, אחד הפרויקטים המושקעים והיפים בארץ שנפתח ערב הקורונה ושכולנו מצפים לחזרה לפעילות בתי הקולנוע ומתחם הסינמה בכלל. בחודש מאי השנה אנו עתידים לחנוך את "דמרי סנטר" במרכז העיר דימונה – מתחם מסחר ומשרדים בן כ- 16,000 מ"ר המשלב משרדים כגון סניף ביטוח לאומי גדול, מרפאות, חב' היי-טק ובעלי מקצועות חופשיים. יש לנו עוד שני פרויקטים באופקים, אחד במרכז העיר והשני בשכונת רמת שקד, ועוד". 

איזה פרויקטים לא יצאו לפועל או נדחו ולמה? "יש פעמים שבאים אלי יזמים שאין להם מושג ויכולת להקים מתחם, אבל יש להם חלום לבנות לאישה שלהם קניון במקום לקנות לה יהלום ואני מקווה שאחרי שהם יושבים איתי הם הולכים בסוף לחנות התכשיטים. בעבר נשלחתי על ידי יזם ישראלי שביקש לבנות קניון גדול בפראג לבחינה של השטח והמתחרים. זו הייתה תקופה שביקרתי שם תכופות ולבסוף המלצתי הייתה שאין מקום לבנות את הקניון בעיר בה יש 24 קניונים ומרכזים מסחריים. לשמחתי היזם שמע לעצתי ולא בנה". 

עם יד על הלב, הקורונה משפיעה בהחלט על כל תחום המסחר, אבל לעליזה אין ספק שלא הקניונים והמרכזים הפתוחים הם אלו שמעלים את התחלואה, ומי שחושב שמתחמים יסגרו או לא יפתחו חדשים, לטענתה, טועה. "הצרכן הישראלי נכון שלמד לקנות באונליין" אמרה "אבל אין מי שלא אוהב לבקר, לקנות ולמשש את הסחורה, בשיטוט במרכזים המסחריים ובכל הדו"חות הכלכליים שאנו מקבלים בתחום רואים שהקהל מצביע ברגליים כשהסגרים מסתיימים והכל נפתח. אין לי ספק שהכל יחזור לקדמותו, עם ישראל מכור לקניות וזו עובדה". 

אז למרות שנדמה אחרת, יש בקשות למסחר בקורונה? "מאז תחילת הקורונה בניגוד למצופה יש אלינו פניות רבות של רשתות ארציות שחושבות קדימה ועל היום שאחרי. כל חברות הקניונים כמו עזריאלי, מליסרון וביג באו לקראת השוכרים והתאימו עצמם למצב, נתנו הקלות ואף ביטלו שכירויות למרות שהם לא פוצו על ידי המדינה והרשתות הגדולות קיבלו פיצויים גבוהים. נכון שייקח זמן לחזור למצב הקודם אבל מי שהיה חזק לפני ימשיך להיות חזק ומי שלא ישרוד, במקומו יכנסו שחקנים חדשים".

"ייקח זמן לחזור למצב הקודם אבל מי שהיה חזק לפני ימשיך להיות חזק" עליזה מנור | צילום פרטי

את פעילה ציבורית ומשמשת כחברה בוועד המנהל של תיאטרון באר שבע, ומשמשת כיו"ר אגודת ידידי תיאטרון באר שבע, כיהנת כחברת מועצת עיר בבאר שבע ועשית עוד המון דברים גדולים ומדהימים. איך זה להיות אישה פעלתנית ויוזמת בחברה גדושה בגברים שאוהבים שליטה? "כחלק מהאג'נדה שלי תמיד היה חשוב לי לתרום מניסיוני האישי והמקצועי, למקום בו אני מתגוררת ומעולם לא הרגשתי שהיותי אישה הפריע לי בתפקידים שכיהנתי בהם, ההיפך. אני בטוחה שנשים מביאות איתן את המשהו הנוסף באינטליגנציה הרגשית הנשית שעושה את התפקיד או העסקה לאיכותי יותר ואפשר לראות שהמון נשים מכהנות כיום בתפקידי מפתח בבנקים ובחברות כלכליות, ברפואה ובאקדמיה. אנחנו בעידן אחר".

הרגשת פעם שפסלו אותך רק בגלל היותך אישה? "אף פעם לא הרגשתי אפליה מגדרית. תביאי את המקצועיות שלך לידי ביטוי ותהיי שווה ואף טובה מגברים בתפקידים זהים". 

האם אנחנו עדיין חיים בחברה שוביניסטית שמעדיפה לעבוד למול גברים מאשר נשים? "יש עדיין תחומים כמו פוליטיקה שתמיד נראים גברים יותר מנשים, כי לדעתי נשים לא בנויות לכל ה"פוילישטיק", האגו ובזבוז הזמן שהרבה פעמים פוליטיקה מערבת. נשים ענייניות יותר, אותנו מעניין לסמן מטרה ולכבוש אותה, לא הפוליטיקה שבדרך ליעד אלא היעד עצמו". 

עליזה כאמור הייתה בעברה חברת מועצה לקדנציה אחת וזה הספיק לה כדי להבין מה מתאים לה בחיים. "ווליום העבודה שלי גבוה וכשרציתי להוציא לפועל פרויקטים שהבירוקרטיה לא אפשרה להוציא אותם לפועל בזמן סביר ובגישה העסקית אליה אני רגילה הבנתי שאני מבזבזת את זמני" מודה בפה מלא "אני מעדיפה לסייע מבחוץ ואין פעם שרוביק פנה או יפנה אלי לכל דבר ועניין שלא אתייצב לבקשתו. רוביק הוא הדבר הכי טוב שקרה לעיר באר שבע".

בנוסף לכלל התפקידים שלה עליזה מנור היא אמא לשלוש בנות מופלאות: אלה, ד"ר לפסיכואקוסטיקה באוניברסיטת סידני באוסטרליה, ספיר - שחקנית ונועה שהיא סטודנטית בפקולטה לאופנה ואקססוריז ב"מרגוני" מילאנו. "הבנות שלי הן המהות שלי" מספרת עליהן בחיוך אמהי מובהק "הן החברות הכי טובות שלי ובשל העובדה שאנחנו גרות במקומות שונים על הגלובוס אנחנו מדברות כל יום בשיחות וידאו בשעות שאחרים ישנים ובמיוחד בתקופה זו שאין אפשרות לטוס ושביטלו לי טיסה לאוסטרליה להיות נוכחת בלידת נכדי הראשון תום שחוגג כבר תשעה חודשים. הוא "תינוק מסכים" שמכיר ומזהה את "סבתי" בנייד אני והבנות מחכות בקוצר רוח להיפגש ולטייל בעולם עם נכדיי תום וחתני ירון". 

"הן החברות הכי טובות שלי" עליזה מנור | צילום פרטי

התחביבים של עליזה הם בעיקר לטייל בעולם, פילאטיס מכשירים אצל המאסטר שלי "ליאתיס", חופשות סקי היא חופשה אהובה עליה, אבל בגלל שתי פציעות קשות ברגליים מנעו ממנה את התחביב והוא הוחלף בהפלגות עם חברים כל שנה, כל פעם ליעד אחר. "הקורונה הוציאה גם ממני כמו רבים אחרים את החוש לבישול ואפייה, שבדרך כלל בשל חוסר זמן ושעות עבודה מרובות לא הייתי מבשלת, אלא רק בסופי שבוע. אפייה תמיד הייתה ההובי שלי ואחד החלומות שלי לעשות פסק זמן וללמוד את התחום באופן מקצועי בחו"ל". 

עזבת את עומר ועברת לפנטהאוז בבאר שבע, למה החלטת לשנות מקום? "חזרתי לגור בבאר שבע היות ובנותיי עזבו את הבית והעדפתי לעבור לפנטהאוז בבאר שבע שגם בו יש לי מרפסת מטופחת עם המון צמחייה אותה אני מטפחת באדיקות. מאוד ממליצה!". 

איפה ניפגש בעוד עשר שנים? "מבחינתי עדיין בעשייה עסקית וציבורית עם עוד כמה נכדים מדהימים. למדתי שאסור לתכנן יותר מדי, החיים שלנו שבירים ואין לנו תמיד יכולת לקבוע ולתכנן לזמן רחוק".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('033abe92-e070-4c94-b9e9-f32b2c2cb579','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה