עידן פלוס 3

$(function(){setImageBanner('f5c8a268-2b9b-4777-94c7-6d6e3eee42e2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

בטח כבר יצא לכם להכיר או לטעום מהקינוחים מעוררי התיאבון של הקונדיטור "לה פטיסייר" עידן בן ברוך (31) מבאר שבע, שאחרי ביס אחד מהטארטלט פטיסייר שוקולד לבן, סנט הונורה, גבינה אפויה ואפילו מוס ריבת חלב שרקם לטעמכם הקולינרי - אתם משכיחים מעצמכם כל מושג של דיאטה, בומיוחד כשאתם פוגשים אותו בחיוך ונועם אופייני בחנות הריחנית בשכונה ה' ובסניף בגרנד קניון שבה אתם ממלאים את הקופסה הממותגת בקינוחים שכל פה היה חולם לבלוס. ביום שישי הקרוב המתמחה בפטיסרי צרפתי, מגשים חלום, ובזכות עבודה קשה של ימים כלילות, פותח לראשונה בית קפה בשכונה שבה נולד ברחוב חוגלה 25, צמוד לחנות הקיימת, וזאת למרות שהיו כאלה שייעצו לו לא לפתוח בית קפה בשכונה ישנה, אבל אל אחד כמו עידן יעצור את פעימת ליבו, כשהוא יכול לטפוח על שכמו שכל שבוע זורמים אליו מאות תושבים שישמחו עכשיו לשבת ולהתענג באיזה קרואסון פיסטוק או משהו מתוק, מלוח וקפה קר. או חם. ראיון של אופטימיות מתוקה של מי שמתכנן לפחות עוד שישה סניפים משל עצמו. טאץ' ווד.

צילום: פרטי

נוף ילדותו על פי עידן היה מאוד בייסיק ונעים, מלבד הנטייה המינית שדי סגרה את עולמו הפנימי "אז חייתי בעידן קצת פתוח מהיום בלצאת מהארון" חושף "בייחוד בבאר שבע, אבל מהר מאוד, בגיל 17, כבר הייתי מחוץ לארון. תמיד עשיתי מה שרציתי והייתי בטוח בעצמי. קיבלו אותי כמו שאני".

מתי התחלת להבין שאתה אוהב ניחוחות אוכל?

"בגיל 14 למדתי ציור, אופנה וסטיילינג. תמיד הייתי נוכח עם אמא במטבח, שהיא מרוקאית סופר בשלנית והיום היא חלק בלתי נפרד מהעסק שלי. בגיל 18 נכנסתי לעולם האפייה. לדעתי הבאתי את האופנה לקונדיטוריה שלי וככה זה הפך לקונדיטוריה סופר קוטור. ראיתי עבודות מטורפות של חבר שלי, נתי ביטון, שהיום הוא אליל הפטיסרי בארץ וחלק בלתי נפרד מהעסק שלי"

עידן למד בבית ספר לקולינריה בגיל 21, ובאותו בית ספר גם קיבל את הביטחון והחל למכור ללקוחות לפי בקשות שאותן הכין במטבח של אמא, ובגלל הביקוש והמחמאות על הטעמים ופריזורה, הבין עידן שהוא מספיק טוב לשדרג את הקריירה בכישרון המולד "התחלתי ללמוד וראיתי שזה הולך למקום מקצועי והרי תמיד חשבתי לצאת מהקופסא" סיפר "רציתי להראות שונה ולהיות אחר. בסיום הלימודים שכרתי דירה בשכונה ה' ברחוב בורלה והפכתי אותה לקונדיטוריה. התחלתי את החיים בבית ספר 'בישולים', אבל הבית הספר האמיתי עד היום זה נתי חבר שלי"

 צילום: ישראל זוארי

התחלה קשה? 

"ההתחלה היית מאוד קשה. הייתי הראשון לדעתי שהתעסק בסגנון הזה כאן בבאר שבע. נורא התלהבו, אבל המון נבהלו מהמחירים הגבוהים שלאט לאט הבינו בעצם שהמוצרים שווים כל שקל"  

בשנת 2014  פתח עידן סניף ברחוב חוגלה במתחם נטוש שאותו החליט להפוך לפנינת טעמים,  למרות שהיו כאלה שטענו שזה יכול להרוס את כל הרפרטואר שבנה בבית "אמרו זה יהיה כשלון" נזכר בהתחלה הקריירה "כי אף אחד לא יגיע לחוגלה, כי זו שכונה עם חיים סוציואקונומי נמוכים, אבל אני התעקשתי ופתחתי. עבדתי קשה מאוד ולא הייתי יישן לילות רק כדי לפתוח". בהתחלה פתח רק בימי חמישי ושישי עם ויטרינות סופר מושקעות, ובמהרה תרגם את ההצלחה לסחרור מכירתי עם השקעה יומיומית. החלום של עידן התגשם ואנשים רבים נהרו לקנות קינוחים מושקעים של מילפיי, טארטלט אלפחורס ועד מוס ריבת חלב שוב ושוב. במילים אחרות: עידן הגשים חלום.

 חלום שמתגשם כי האמנת בעצמך

 "לחלוטין. אחרי ארבע שנים פתחתי סניף בגרנד קניון שבהתחלה מאוד חששתי ממנו כי מדובר בהוצאות מטורפות בסדר גודל שלא ידעתי, אבל היה בא לי להרגיש את זה חי, וברוך השם, הסניף עובד כמעט שלוש שנים ועובד מהמם".

והבנת שאסור לעצור

"נכון. עכשיו הרחבנו את חוגלה והשקעתי שם הרבה מעל המצופה, אבל זה הולך להיות שווה ממש שאף אחד לא פתח, מושקע ובשכונה שהיא לא בדיוק מטופחת ופורחת. העולם משתנה היום ואני בדעה שלא משנה איפה אתה נמצא, אלא מה אתה מוכר".

 צילום: פרטי

מה הכי חשוב לך מבחינת ההצלחה 

"היה חשוב לי מאוד להישאר קרוב לשכונה בה גדלת, כי הברכה הגיעה משם והיה חשוב לי נורא להרחיב ולהרים למקום שאגב הציל אותי גם בקורונה, עשינו חייל שם בקורונה אז זה היה הפירגון שלי למקום. הבנתי שבלעדיו היום אולי הייתי חוזר כמה שנים אחורה"

 איך עוד לא ראינו אותך באיזו תוכנית ריאליטי קינוחים או אחרת, אתה הרי הטייפ קאסט המושלם.

"אני פחות מתחבר לראליטי, פנו אליי מכל תכנית אוכל /שידוכים וכו'', אבל אני מפחד נורא מהחשיפה. מספיקה לי החשיפה הדרומית"

מה יהיה בבית קפה החדש?

"הרבה יהיה שונה, נפתח למאפים נורא מושקעים שלא היו עד היום וגם קצת למלוח שלא נגעתי בזה כמעט מעולם"

מה אתה הכי אוהב ביצירות הקולינריות שלך? 

"אני הכי אוהב כיום את הבצק קרואסון שלנו שהוא גם הכי נמכר, והקהל הבאר שבעי פשוט נורא סומך עליי שכל מה שאני עושה ברוך ה' מצליח"

אז מה החלום הגדול? 

"החלום שלי לפתוח עוד  שישה או שבעה סניפים, שאחד מהם יהיה בעיר תל אביב אהובתי"

 צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('04d3b97c-653f-4466-8581-fc23c1c82835','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה