סלומון ביטון מבאר שבע, שאיבד את ראייתו בצבא והיום מעסה רפואי מבוקש, חולם יום אחד לראות את ילדיו ונכדיו

$(function(){setImageBanner('9b95feb5-74ac-4324-a5f6-9443216dd24b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

סיפור חייו המופלא של סלומון ביטון (67) מבאר שבע, שאיבד את ראייתו במהלך שירותו בצבא שבו נתן את חייו במשך 29 שנים. אחרי תקופה ארוכה של שיקום שבה הרגיש שחייו הם תהום אחד גדול, הוא החליט לא להיכנע ולעשות את מה שהוא הכי אוהב וזה לגעת באנשים בקסם ידיו. כיום הוא אחד המעסים הרפואיים המבוקשים בכל בסיסי צה"ל, בבתי חולים ובקופת חולים מאוחדת, שרץ לכל מקום שצריכים אותו, מתנדב ממחלקה אונוקולוגית ועד נכי צה"ל, ואף רץ לחיילים בזמן מלחמה. השבוע הוא קיבל את מגן שר הבריאות כהוקרה לתרומתו.

צילום: פרטי

סלומון ביטון (67) מבאר שבע הוא אחד אנשים שמכניסים את עולמנו לפרופורציות והבנה שאם אין אני לי מי לי. סיפור חייו הלא ייאמן של מי שאיבד את ראייתו במהלך שירותו הצבאי שבו נתן את חייו במשך 29 שנים על מדים. בעקבות טראומה בזמן לחימה בקרב, הוא הפך לאחד האנשים האנשים המופלאים  והמוערכים בארץ כמעסה רפואי מתנדב מבית חולים 'סורוקה' ועד כל בסיס צה"לי בארץ, שיכול לרפא כל נפש של מי שזקוק ליד טובה. גם אם יש מבצע צבאי או אזעקות מאיימות, סלומון לא חושב פעמיים ומגיע לחיילים בשטח אש כדי להעניק להם מגע נחוץ.

סלומון נולד במרוקו ועלה ארצה עם הוריו בשנת 1961. חיים רגילים של ילד פעיל שרוקם חלומות ורואה את החיים בצבעים משלו. במהלך הצבא איבד את ראייתו ואף נפגע בגב וברגל "הייתה טראומה בעקבות  שירות במלחמות ישראל שבהם השתתפתי" נזכר. "בעקבות כך נפגעה הרשתית של עיני ועוד פציעה קשה בגב וברגל. לראייה אין ולא היה תיקון. הפכתי לאדם עיוור לחלוטין, שלמרות מצבי הקשה החדש החלטתי לא לוותר ולהמשיך בחיים. יצאתי לדרך חדשה, למדתי רפואה משלימה במכון ווינגיט ומזה 18 שנה שאני מנהל קליניקה פרטית ועוסק בטיפולי המגע כמעסה רפואי בכיר".

איך זה השפיע על החיים שלך?

"שינוי גדול בחיים, הייתי אדם פעיל במקום גבוה בחיים ונפלתי למקום הכי נמוך, לתהום. מאדם שיכול לעשות הכל הפכתי לאדם חסר אונים. עיוור לחלוטין. נפלתי לתהום חשוכה. לאחר תקופה ארוכה עם תמיכה מהמשפחה והסביבה הקרובה אליי, התחלתי לצמוח מחדש. הגרוע זה אובדן העצמאות ולמרות המצב הקשה החדש החלטתי לא לוותר ולהמשיך בחיים. החלטתי לעשות מה אני אוהב וזה לטפל באנשים, באנוש, במגע, בנפש".

 צילום: לירון ביטון

כיום סלומון עובד כבר שמונה שנים בקופת חולים מאוחדת בבאר שבע כמעסה ראשי, במרפאת כאב, בבית הלוחם באר שבע, מתנדב בבית החולים סורוקה במחלקה אונקולוגית, ב"רוח דרומית", כפר שיקומי עלה נגב, ארגון נכי צה"ל, ומטפל בקבוצות של אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים. גולת הכותרת היא שבמלחמת צוק איתן יצא להתנדבות בעוטף עזה, על הגבול, ושם טיפל בלוחמים ובחיילים במשך 30 יום. "הייתי סגן מפקד יחידת גששים בפיקוד דרום ויצאתי לשם לטפל בלוחמים" משתף "מאדם אחד הפכתי לקבוצה גדולה של 250 מתנדבים שנותניםן תרומה גדולה ומתנדבים באהבה למען חיילי צה"ל, ומאז הקמתי את "סיירת המעסים" שמתנדבים בבסיסי צה"ל בטיפול במגע בחיילים ופעילות נרחבת בהתנדבות בכל בסיסי צה"ל. משתתפים בבסיסי צהל, בימי ספורט וימי כיי ובריאות, מגיעים ופורסים מיטות ומבצעים טיפולי מגע לחיילים, רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסוי, טווינה, עיסוי תאילנדי כל מה שאפשר לתת משחררים אותם ממכאובים ולחץ ומפנקים. קיבלתי תעודה הוקרה כי אני מבין הבודדים שבא לעזור לחיילם בזמן אזעקות"

למה זה חשוב לכם?

"אנו באים בשמחה בהתנדבות מזמננו החופשי ועושים זאת באהבה ובחיבוק חם ולבבי. בנוסף אני מקיים הרצאות בהתנדבות לכל המוסדות שמעוניינים לשמוע את סיפורי על ההתמודדות עם אובדן מאור עיניי, השיקום, והעשייה שלי כיום. זה נותן המון השראה, עוצמה לכל מי ששומע את ההרצאה. כי למעשה כל מי שעובר משבר בחיים יכול להביט קדימה, יש לכם פה דוגמא חייה, הייתי  במקום גבוה מאוד, נפלתי לתהום והפכתי להיות חסר אונים כי למעשה נלקחה ממני העצמאות. הדבר הקשה ביותר בעיוורון. והנה אני היום, פעיל ועושה למען הזולת, מטפל רפואי בכל רמ"ח איברי. כל העיסוק שלי הוא התנדבות וזה מחזק אותי שאני מסוגל לעזור לאחרים. כאדם שחווה על בשרו את התהליך אין חכם כבעל הניסיון ומניסיוני והבנתי עד כמה חשוב להיות בעשייה במצב שכזה לצאת מהחשכה אל האור".

מתי הבנת שזה עתידך?

"במהלך ההרצאה שעשיתי עבור המרכז לעיוור בישראל הם אמרו וואו גם אנחנו רוצים. מה רוצים? ללמוד קורס עיסוי, גם אנחנו רוצים לעבור את הקורס שיוכל לתת לנו תעסוקה, משמעות ואת האפשרות לתת מעצמנו לאחר. ראיתי את הרצון העז שלהם ומיד החלטתי להרים את הכפפה ולהגשים להם חלום לקחתי על עצמי לפתוח את הקורס יחד עם החבר אלפונס טרשל ממרכז שיקומי אורתופדי בשיתוף המרכז לעיוור ללא עלות, בהתנדבות מלאה של מרצים, של אסיסטנטים, גייסתי מתנדבים בכל התחומים לאחר תהליך ראיונות וקבלה יצאנו לדרך עם קורס עיסוי שוודי וטכניקות מתקדמות. המטרה להכשיר אותם למקצוע חדש בחיים ולתת להם עצמאות, משמעות ופרנסה".

ואיך התגובות?

 "לא מאמינים שאדם עיוור שיכול לעשות הרבה דברים בעת ועונה אחת, אבל זו מציאות. לפני שלושה ארבעה שבועות קיבלתי פרס יוקרתי במדינת ישראל, מגן משר הבריאות למתנדבים מצטיינים במעמד מכובד בירושלים, ברשות שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות שנתנו לי תעודה הוקרה לעשייה שלי."

צילום. לירן ביטון

איך הכרת את אשתך?

"אשתי נאדי ואני הכרנו במרכז הארץ  לפני שאיבדתי את ראייתי. אנחנו נשואים ויש לנו שלושה ילדים, שבעה נכדים. אני  הסבא הכי טוב שיש, השבוע פינקתי אותם בסופשבוע במלון באילת  עם כל המשפחה".

מה החלום שלך?

"החלום שלי לראות את הכלות שלי, את הנכדים והנכדות והלוואי וימצאו פתרון לסוגיית העיוורון. אני מקבל תיאורים איך כולם נראים ומספר לעצמי סיפורים בראש, אבל הכל יכול להיות שונה. אני אראה את השוני אם רק יהיה ניתן".

צילום: לירן ביטון

צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8e036cdf-0ddb-40b0-9635-2da6a233ed35','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה