סיפור חייו של איתיאל מאיר זינו - מהפרעת קשב וריכוז ועד הקמת אולפן הקלטות מצליח

$(function(){setImageBanner('47a8a9c4-d450-4726-a589-0a5ebe788ed1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

על קולו של חוד: איתיאל מאיר זינו מבאר שבע אובחן בילדותו בהפרעת קשב ריכוז שהובילה אותו לחוסר השקעה בלימודים, אבל דווקא דרכה הוא למד להתרכז בהגשמת חלומותיו ולהוציא מעצמו לידי ביטוי את הקול הייחודי והחוש המוזיקלי הטובים בו. כיום הוא בעל אולפן הקלטות מקצועי בשם 'ETLprod' ומפיק מוזיקלי מצליח, שמספר לנו לראשונה על מסלול חייו עד להקמת האולפן על שמו.

 איתיאל מאיר זינו. צילום: פרטי

איתיאל מאיר זינו (29) מבאר שבע גדל בבית דתי ואובחן עם ADHD (הפרעת קשב וריכוז) שאילצה אותו פחות להשקיע או להתמיד במסגרות הלימוד, אבל זה לא מה שמנע ממנו לעשות את מה שאהב וזה היה בעיקר לטייל באופניים ובמקביל גם לטייל ברגל עם אביו ברחבי העיר, כדי לצפות בבארות ישנות שבנו העות'מאניים - מאות שנים אחורה בהרים שליד הבית. "ההרים האלה היו המפלט שלי ממרוץ החיים" משתף איתיאל. "היה שם עץ אחד שאליו הייתי הולך עם גיטרה ומנגן לו. מדי פעם כשאני מרגיש מותש אני חוזר אליו. הוא עוד שם מחכה לנגן איתי. ילדות פשוטה ומרגשת".

איך השפיעה עליך הפרעת הקשב וריכוז על הלימודים וההתנהלות בחיים?

"ילד שגודל עם בעיות קשב וריכוז, לא מבין עד שלב מסוים מה המסגרת המתאימה לו. התאמצתי והצלחתי להוציא תעודת בגרות הודות למחנך המדהים שהאמין בי לקראת סוף התיכון. ניסיתי חיפשתי עבודות כבר מגיל 16, עבדתי בפיצרייה, עבדתי בסופר, במאפיה ובעוד מסגרות משתנות, הספקתי גם להתחתן ולהתגרש, ואחרי הגירושים הבנתי שאין לי ברירה אחרת, אלא פשוט להמשיך בעשייה שלי ובדבר שבו אני הכי טוב – מוזיקה"

למה?

"מוזיקה היא הלב שלי. היא מה שמתעורר איתי בבוקר ומה שהולך לישון איתי בלילה. במקום הזה התקבלה ההחלטה הלא פשוטה הזו, להאמין בדרך שלי, להתמסר לתהליך, ולהתחיל לעשות".

היום איתיאל כבר בעל אולפן הקלטות משלו הקרוי על שמו ומורכב משלוש אותיות באנגלית של שמו: E,T  וL . "חיפשתי הרבה זמן שם לאולפן" נזכר בחיתוליו של האולפן. "בהתחלה קראתי לו EZplay, אבל בסוף הרגיש לי הכי נכון שהשם שלי יתפוס את המקום בשם של העסק. זה ייחודי ושונה וזה גם עוזר לי לזכור". 

מה הלקוח מקבל ממך?

"לקוח יכול לקבל אצלנו המון. זה מתחיל ונגמר באהבה כמובן, אבל בין האהבה לאהבה יש מגוון ענק של מוצרים כמו: הקלטות לאירועים פרטיים, הקלטות לאירועים עסקיים, ג׳ינגלים עסקיים, קריינות ועוד. חשוב לי מאוד גם להדגיש את הדבר שהכי מחמם לי את הלב וזה אנשים מדהימים שבאים להקליט את עצמם שרים כדי שיהיה להם שיר שלהם שהם אוהבים, עם הקול שלהם עליו. זה מדהים בעיניי והלוואי וכל אדם ייקח יוזמה כזו".

אתה מתמחה בקריינות והפקות מוזיקליות – ספר לי מתי הבנת שיש לך קול ייחודי ומתי החלה הנגיעה שלך במוזיקה.

"בתור ילד קופצני ורועש הייתי עושה לפעמים סתם ככה ״מבצע חדש״ או ״עכשיו ורק עכשיו במחלקת הבשרים שלנו״ וממני זה בא בצחוק, אבל אנשים מסביבי שמעו אותי ואמרו תשמע, יש לך קול רדיופוני - תעשה עם זה משהו, הגוון שלך מאוד יפה. תלך על זה, זה יצליח לך, עד שהסמקתי".

ומה עשית אחרי שהסמקת?

"כשסיימתי להסמיק הלכתי ללמוד הפקה מוזיקלית. הנגיעה שלי במוזיקה הייתה מגיל מאוד צעיר, עוד מהיסודי בלהקת בית הספר. תמיד אהבתי לשיר וזה תמיד היה החלום הכי גדול שלי, אבל הנגיעה האמתית שלי במוזיקה הנגיעה שבה התחלתי להרגיש את הכיף, הייתה כשהייתי בצעירי באר שבע, שם הופענו המון מול קהל.  ההרגשה הזו לעלות על במה ממכרת יותר מכל חוויה אחרת שהכרתי".

איתיאל מאיר זינו. צילום: פרטי

עבדת בתחומים שונים במהלך חייך כמו פיצריות, סופרים, ניהול איזורי, אבל המוזיקה תמיד הייתה במקום הראשון – איך חיברת בין כל העיסוקים למוזיקה ומתי הבנת שאתה רוצה לעבוד רק בתחום שלך?

"הייתי צריך להתפרנס איכשהו, וגם בינינו, להתבגר, להבשיל ולהבין את החיים. לפרוח ולגעת. המוזיקה תמיד הייתה שם, יחד עם העץ השקט שלי בהרים ליד הבית של הורי. אז תמרנתי בין העבודות למוזיקה, הייתי הולך לחזרות של צעירי באר שבע וכשגדלתי ועבדתי בתפקידים יותר בכירים בסופר - מצאתי לי זמן פנוי והייתי מקליט אנשים באולפן שלי. כשהיה לי עוד קצת זמן פנוי, הייתי יושב על הספה עם הגיטרה ושר".

איך מתפרנסים מהאולפן?

"ברגע שיש מטרה, אני מאמין שהפרנסה תגיע מכיוונים שאתה לא מכיר. העיקר שהדרך היא דרך טובה ואמיתית. כל שאר הדברים הם לא באחריותי, הפרנסה היא משמיים, אני פשוט אלך בדרך הנכונה לי כדי לקבל אותה".

מי מגיע אליך?

"מגיעים אליי מגוון גדול של אנשים, ילדים בני 7 עד למבוגרים בני 85. משמאל ומימין, מלמטה ומלמעלה. אצלי באולפן אין מקום לפוליטיקה ושנאה. לחבר׳ה אני אומר שזה המקדש שלי, מותר לדבר על מוזיקה, על המילים של השיר, העקרונות של השיר והכי חשוב - איך מוציאים ממה שקורה באולפן את כל המתוק".

מה חשוב לך שמגיע לקוח ומבקש הפקה מוזיקלית או ג'ינגל?

"שתי נקודות: קודם כל שיידע מה הוא מבקש, שיבין שהמחיר כרגע לא חשוב, אלא המטרה חשובה. ברגע שלקוח מגיע אליי עם מטרה אני מגיע איתו אליה, למקום הספציפי שיושב לו בראש. נקודה שניה ולא פחות חשובה היא שיבוא עם ראש פתוח. היו לי הרבה מקרים שלקוח הגיע מקובע על משהו אחד, כשיש עוד כל כך הרבה אפשרויות וזה מונע מרעיונות חדשים וטובים יותר להגיע. הייתה פעם אחת בלימודי ההפקה שלי שנמחק לי פרויקט גדול שעבדתי עליו המון זמן. המרצה שלי אמר לי ״שתדע שאם נמחק פרויקט הפרויקט הבא אחריו יהיה פי שתיים יותר טוב, כי אתה לא תגיע בדיוק לאותם צלילים שעשית בפרויקט הראשון. אתה כן יודע מה הכיוון, עם רעיון משודרג יותר. ממש כמו לעשות טעות וללמוד ממנה".

קיבלת איזו בקשה מטורפת או הזויה?

"האמת שכן. התקשר אליי אדם שנשמע קצת לחוץ ואמר לי שהוא מתכנן לתבוע מישהו בבית המשפט, והוא רוצה לשלוח לי קובץ שיש בו רעשים. כלומר הוא רוצה שישמעו את הבן אדם טוב יותר כדי לדעת מה הוא אומר. לא לקחתי את הפרויקט, כי הרגשתי לא כל כך בנוח".

מה עם לשדר ברדיו?

"האמת שלאחרונה התחלתי לעבוד על זה קצת יותר ולהגיע לאנשים הנכונים בתעשייה. מאמין שאגיע גם לשם."

ספר על פרויקטים מעניינים שעשית עד עכשיו 

"יש פרוייקט אחד שאני מאוד גאה בו וזה פרויקט של יזם מקסים בתיווך של משרד פרסום. להם עשיתי קריינות רצה ברצף סרטונים על כל מיני סדנאות שהוא מעביר לילדים בכל הגילאים בבתי הספר בנושא זהירות בדרכים. פרויקט חשוב ומעניין".

מה החלום שלך?

"שיהיה שמח במדינה. שנדע לצחוק לרוע בעיניים ולחייך בחמלה למי ששונה מאיתנו. מעבר לזה החלום הפרטי שלי הוא שבעזרת השם אוכל להגיע גבוה, לפרוח ולעשות את מה שאני עושה הכי טוב ומה שעושה לי הכי טוב – מוזיקה".

האולפן הקלטות של איתיאל מאיר זינו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('00a008d7-e453-475f-b94f-944cb7911f6c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה