סיפור חייו: "לאחר שהחלמתי ונולדה בתי, ידעתי שאני רוצה להנגיש את הסיפור"

$(function(){setImageBanner('c470a754-b926-4eee-9739-76aaf00f3955','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

זה סיפור מנצח ומרגש של בחור בשם טל יוסף, בן 34, נשוי לחוה ולהם שלושה ילדים, שכל חייו גדל והתחנך בבאר שבע, בן למשפחת יוסף הידועה בעיר שהחלה את הקריירה של חייהם בתחום הצילום. טל שחלה בלוקמיה חודש וחצי אחרי החתונה, הבין שמסע חייו מתחיל והחליט לספר אותו לעולם וכאן אתם נכנסים לסיפור >>>

טל יוסף ופרופ' יעקב רואו | צילום פרטי

טל יוסף כאמור נולד בבאר שבע "מאוד אהבתי את העיר והחברים הכי טובים שלי משם" וקצת לפני החתונה עבר להתגורר בעופרה כדי להיות קרוב לעבודה ולחוה אשתו. "ידעתי מההתחלה שהיא תהיה אשתי, לה לקח חודש להבין את זה ואחרי חמש שנים וחצי של חברות, ביוני 2010 התחתנו" סיפר "אנחנו מאוד דומים בהרבה  תחומים, כך שנושא הדת לא היווה מכשול". 

לאחרונה סיים טל לכתוב את ספרו "המסע ליער קמיה" וכעת הוא נמצא בעיצומו של פרויקט הדסטארט לגיוס המונים, שבו מזמין את כולנו לתמוך בו ובהוצאת הספר על ידי בחירה משלל התשורות באתר. מבחירה בספר דיגיטלי או מודפס ועד סדנה זוגית לאפיית חלה. רבים כבר תמכו ונשארו עוד שבעה ימים לסיום פרויקט חייו, אז בואו לתמוך, לתת ולקבל חזרה. 

"מדובר בספר פנטזיה מלא אופטימיות על התמודדות והתגברות ולא תמצאו בו מילים כמו סרטן, לוקמיה, בית חולים או מחלה, אלא גיבורים שמתאגדים יחד למטרה משותפת" מספר טל ומוסיף: "תמצאו חום, אהבה וגם קצת מתח שמתאים למבוגרים וילדים כאחד. גיבור הספר הוא קארל ג'ורדון בן ה-24 שיוצא להציל את אי הצדק מהחיות הלבנות החיות ביער קמיה הסמוך, ובדרכו פוגש שלל אנשים המגיעים לעזרתו כמו המכשף רובסון, לוחמים נאמנים של אי הצדק, מכשפות היער ועוד אחרים עד להפתעה בסוף המסע. אגב, המאיירת של הספר היא בר פביאן, גם באר שבעית במקור, שהכרנו בתיכון מקיף ו' ואיירה למופת". 

ולמי פונה הספר? "הספר פונה לכל מי שנקלע למכשול וקושי, מכל סוג שהוא. בימינו כולנו זקוקים למעט חיבוק, למעט מרגוע וכולנו מנסים להבין איך אנחנו עוברים את המכשולים. הספר נותן כוח והבנה איך מתגברים על כל מכשול ויכולים לתת חיזוק לכל הילדים המרגישים דחויים או מוחרמים". 

טל יוסף וד"ר אהרון (סרג') רונסון | צילום פרטי

ואם לרגע נחזור לסיפור חיים האישי שלך, מתי גילית שחלית בלוקמיה? "חודש וחצי אחרי החתונה, באוגוסט, התחלתי להרגיש לא טוב ובסוף אוגוסט הגיעה האבחנה  – לוקמיה, ומשם החלה מסכת של אשפוזים, בידודים, השתלה וכו'. כל הסיפור של הכימותרפיה וההקרנות, נשירת השיער והבחילות, הכל מהכל". 

אתה בחור צעיר וחולם - איך הצלחת לשרוד את המחלה? "כמו שאני תמיד אומר, לקיתי בלוקמיה שמאפיינת בדרך כלל ילדים. אני מרגיש כמו פיטר פן - ילד  תמידי ואכן האופטימיות, הצחוק וההומור עזרו מאוד לעבור את התקופה. לא שלא היו רגעים לא פשוטים, אבל התקופה ככולה לא זכורה לנו כמשהו רע. אני חושב שהפכתי בזכות המחלה להרבה יותר רגוע, מחושב ואחראי". 

וכבר באותה תקופה קשה התחלת לכתוב ספר? "כבר באשפוז כתבתי שירים, זו הייתה דרך לפרוק את החוויות. שניים מתוך השירים האלו כבר מלווים את הספר. לאחר שהחלמתי ואחרי שנולדה ביתי הבכורה, ידעתי שאני רוצה להנגיש לה את הסיפור וכתבתי את הספר. זה לקח לא מעט זמן של עיבוד וליטוש והתלבטות ובסופו של דבר הקורונה אפשרה את זה. המטרה פה נחלקת לשניים - מצד אחד להסביר למי שנמצא בתהליך או מי ממכריו  - מה הוא הולך לעבור ולתת כוח. הפחד הכי גדול זה חוסר הידיעה. המטרה הנוספת היא פשוט ספר קליל ומשעשע שנותן 'בריחה' של כמה רגעים לכל אדם, השראה ואולי איזו פרספקטיבה להתמודדות עם כל מכשול". 

טל יוסף | צילום פרטי

האם הבקשה למימון הספר על ידי חברים וקהל היא קשה להשגה? "מאוד! קודם כל קשה מאוד להיות בצד המבקש, להיות תלוי באחר. זה קצת מזכיר לי את התקופה בה חליתי בה נאלצתי לא מעט פעמים להיות תלוי באחרים - כשהייתי תשוש פיזית למשל. אני נמצא במסלול של הכל או כלום -  זאת אומרת שאם אצליח הספר יצא לאור, ואם לא, החלום ייאלץ להמתין להזדמנות אחרת. אני מאמין שזה הזמן הנכון, ממש עשור אחרי שחליתי, שהסיפור הזה ייצא לאור. אני מאמין ביכולות של הספר לתת תקווה. אני לא מכיר עוד ספר כזה - הוא באמת בשורה שמתאימה לכל אדם - קטן או גדול. כל אחד ואחת יכול למצוא בו משהו ולהרגיש שהוא מדבר ממש אליו". 

נשארו בך פחדים? "אני בז לסכנה, אני צוחק ישר בפניה" (סימבה ממלך האריות) משתדל לא להיות מוזן בפחדים, אלא להתחבר לדברים הטובים ובעיקר להאמין". 

אז מה החלום שלך? "בראש ובראשונה להיות בריא ומאושר יחד עם המשפחה המקסימה שלי  ועכשיו גם שהספר ייצא לאור, זה ממש כמו עוד ילד שצריך להיוולד לעולם".

לתמיכה בקמפיין ההדסטארט של טל >>> לחצו כאן <<<  

טל יוסף | צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('332d4c71-b1b6-4b55-a2bc-d619b480a945','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה