סיפור הצלחתו של הצלם ערן דיין מבאר שבע: מארץ נהדרת ועד ביקור הנשיא ביידן

$(function(){setImageBanner('99a2853d-b907-4e93-bcbe-6e88f1cb6a04','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

תעשו צ'יז: אתם בטח מכירים את הצלם ערן דיין (48) מבאר שבע, הבעלים של חברת הצילום "פריים – צילום חתונות ואירועים לחברות הפקה גדולות וצלם טלוויזיה מעל 24 שנים, שכבר שנים הפך לגאווה מקומית כצלם מבוקש בתוכניות פופלאריות מ'ארץ נהדרת' ועד 'נינג'ה ישראל', שנבחר לתעד את ביקור ביידן בארץ ועד תחרות מיס יוניברס ומשחקי נבחרת ישראל בכדורגל וכדורסל, שלא מסתנוור מהביקוש ונשאר לחיות בבאר שבע, בדיוק כמו אביו דדה דיין ז"ל, שהיה הבעלים של חבר הצילום "פוטו דדה" הנוסטלגית בעיר וממנו ירש את הצניעות, האהבה לעין העדשה ולזוויות צילומים. שיחה מפריים לפריים.

ערן דיין

 זה הזמן להכיר את המתעד המבוקש: ערן דיין הינו בוגר מכללת הנגב בתואר ראשון בתקשורת, שלאחר סיום לימודיו החל לצלם בטלוויזיה לסרטים דוקומנטריים כמו את סרט 'אנשי הדממה' על סיירת קומנדו שסיפרה על הצלילות בקישון, צילם סדרת דוקוסופט על בית החולים 'דנה' באיכילוב וכללה שישה פרקים לרשת 13, שבה צילם במשך שנה צילומים שוטפים בבית החולים, ומאז הפך לצלם חדשות, צלם ספורט בכיר למשחקי נבחרת ישראל, ליגת על, כדורסל וכל ענפי הספורט, צלם בתוכניות פריים טיים גדולות שמופקות לקשת 12,לרשת 13,ערוץ הספורט, הופעות חיות בקיסריה, בהיכל מנורה, והרשימה עוד רחוקה מלהסתיים.

תספר לי על הרזומה המרשים שלך

"אני צלם של לע"מ (לשכת העיתונות הממשלתית) שלה אני מצלם ממסיבת עיתונאים ושידורים של בית הנשיא, ראש הממשלה וכל דבר שקשור בגוף ממשלתי כמו ביקורים של ראשי ונשיאי מדינות בארץ. צילמתי את האירוויזיון, הכוכב הבא, מיס יוניברס, נינג'ה ישראל  - כל העונות, זמר במסכה, רוקדים עם כוכבים ,ארץ נהדרת, משחקי השף ואף מצלם ניצולי שואה שנשארו בארץ  - פרויקט מיוחד מאוד עם הרבה רגש".

ממתי אתה מחזיק מצלמה בעצם?

"מגיל 13 אבא שלי לימד אותי את תחום הצילום, שמו של אבי היה דדה דיין, צלם מוותיקי באר שבע שהיה הבעלים של חברת הצילום 'פוטו דדה' המוכרת בעיר, לכן תמיד היו בבית מצלמות וציוד צילום, וזה סיקרן אותי מילדות, כך שנחשפתי לתחום הצילום והתחלתי לצלם עם אבי בחתונות ואירועים. כיום אני נשוי למירב ואבא לאיתי, אורי ואופיר".

מה אהבת לצלם תמיד?

"אהבתי מאוד את נושא היצירתיות בעולם הצילום מלבד לשמח אנשים באירוע שלהם. היה חשוב לי להתפתח ולא לצלם כמו כולם, להביא רעיונות ותעוזה חדשים לתחום, ושברתי לאבא שלי הוותיק המון מיתוסים והרגלים בתחום".

מה ההבדל בצילום אירועים לפני עשרים שנה להיום?

"בעבר היו מספר צלמים ו"לא כל אחד היה יכול להיות צלם" היה אומר אבא שלי, רק אנשים מיוחדים. בעבר היו מצלמים בפילמים ולא כמו היום שהכל דיגיטלי  - אם החשיפה של הפילמים לא הייתה מדויקת אז התמונות היו נשרפות, כלומר אין תמונות. היום אתה רואה מה אתה מצלם על גבי מסך ויש לזה יתרונות וגם חסרונות. פעם היה מרגש מאוד פעם להמתין עד לפיתוח הפילמים ורק אז לדעת האם צילמתי טוב את האירועים או שלא - מפחיד ומלא התרגשות".

פעם לא היו הרבה צלמים נעים, היום התחרות גדלה - זה פוגע בך?

"תחרות זה דבר נפלא ,זה משפר את הרמה והידע של הצלמים תמיד לשאוף לגבוה יותר. אני מאמין שאם אתה כישרוני ומקצוען תמיד יעריכו אותך וייקחו אותך, למרות "שחאפרים" לא חסר בכל תחום".

מה מיוחד בערן פריים?

"ערן מפריים מייצג את החיים שלי בתור צלם בכיר, מקצוענות, אדיבות, ידע, יצירתיות, חדשנות והטבעת חותם אצל הלקוח. אני מצלם אירוע מבחינתי כמו שאני מצלם בטלוויזיה תוכנית של הכוכב הבא בשידור חי, תמיד חשוב לי לתפוס את הרגע הכל בספונטניות ועם המון רגש".

הנשיא ביידן ויאיר לפיד. צילום: ערן דיין

ביבי ושרה נתניהו. צילום: ערן דיין

ספר לי על היותך הצלם בארץ נהדרת - איך הגעת לשם, מה אתה רואה מאחורי הקלעים שאנחנו לא רואים

"אני מצלם בתוכנית את כל הכוכבים המוצלחים שלה, צוחק הרבה תוך כדי שמצלמים גם את הטעויות והליפסניג של הסלב. לפעמים מצלמים את אותו הקטע מספר רב של פעמים עם סבלנות רבה -  לא פשוט לשמוע את אותו הטקס המון פעמים".

ובנינג'ה ישראל?

"נינג'ה ישראל לדעתי זו ההפקה הגדולה ביותר שיש לנו במדינה, זו תוכנית שמורכבת מהמון אנשים שעובדים בה כל אחד בתחומו. הפקה שמתקיימת בנמל חיפה ומצטלמת כל הלילה משעה 19:00-06:00 בבוקר, זה קשוח לחלוטין לצלם תוכנית כזו ולהישאר ער ומרוכז במהלך ההתמודדות על המסלול. אנחנו רואים את המתמודדים לפני התחרות ברגעים הלחוצים שלהם לפני העלייה למסלול, ברגעים הלא נעימים ובהפסדים יש מלא דברים שלא רואים בטלוויזיה, אבל אנחנו חתומים על סודיות וזה חלק מהתוכנית ונצמדים להוראות הבמאי של התוכנית" .

איזה פסטיגלים צילמת והאם אתה עוזר לחברים להצטלם עם סלב?

"צילמתי במהלך השנים המון פסטיגלים, תמיד ילדים ובעיקר ההורים מבקשים את עזרתי בסרטון לילד/ה, ממש מתחננים כאילו אין מחר. אני עוזר בשמחה עד כמה שניתן, לפעמים יש סלב שלא אוהבים לעשות סרטונים באופן כללי כמו רותם סלע ואסי עזר או סטטיק ובן אל, שצריך לפנות לאמרגן שלהם וכו', וכמובן שיש סלב שנענים בשמחה".

ערן עובד עם לשכת העיתונות הממשלתית ומצלם בבית הנשיא, בית ראש הממשלה, כנסת ישראל וכמעט בכל אירוע ממשלתי, כולל אירוח נשיאי ומנהיגי מדינות גדולות וקטנות, ביניהם נשיא ארצות הברית, טראמפ, ביידן, נשיא רוסיה פוטין ועוד.

ספר לי על הביקור עם נשיא ארצות הברית בישראל?

"צילמתי את  ביידן בחדר מצומצם מאוד  של ועידת השלום, כאשר בחדר נכחנו ראש ממשלת ישראל לשעבר, יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית. היינו שני צלמים שנבחרו בקפידה מאוד, כי הייתה לוועידה הזו חשיבות עליונה בביקור של טראמפ בארץ והאחריות של הצלם היא גדולה -  זו בעצם ועידה ששודרה לכל העולם בשידור חי. צילמתי גם את העלייה למטוס של ביידן שבה הייתי הצלם היחידי שצילם את כל הטקס בשדה התעופה, שכללו אישורי אבטחה מהשב"כ ואנשי האבטחה האמריקאים".

איך מרגיש  לך המעמד לצלם נשיא ארצות הברית?

"זו הייתה חוויה מאוד גדולה ומרגשת להיות באותו החדר עם ביידן במרחק של  שני מטר ממנו ,לכוון את הפריים וקומפוזיציה צילומית, כלומר איך הוא אמור להצטלם שכל העולם יראה אותו בצורה טובה, אצילית וכמנהיג בזווית הנכונה. קיבלתי ממנו את מלא שיתוף הפעולה שהייתי צריך, ממש חוויה שתיזכר לכל החיים".

נינג'ה ישראל. צילום: ערן דיין

ערן עם אייל קיציס

זה תמיד מרגש אותך לצלם?

"תמיד מרגש לצלם מחדש, היות והצילום מבחינתי הוא יצירה וכל פעם זה מתחדש, אז אני מתרגש מחדש לצלם.

טקס מיס יוניברס – איך היה לצלם תחרות ענקית שכזו?

"ואוו, הפקת ענק ממש בנמל אילת, היינו שישה ימים מלאים של חזרות אינטנסיביות היות והגיעו להפקה צוות אמריקאי שעושה את התחרות שנים והיה חשוב להם שהכל יתבצע כמו שהם רוצים ובדיוק שלהם, זו הייתה חוויה עצומה, סט מדהים, מיטב הטכנולוגיה של העולם היו בהפקת הענק הזו, צילמנו יום קודם חזרה גנרלית מצולמת על מלא ולמחרת הצילומים נעשו לאורך כל הלילה, היות ושעת השידור הייתה צריכה להתאים לשעות של ארצות הברית. מלא  ספרים/יות, מאפרים/ות אנשי הפקה ותעשייה מכל העולם, נהניתי מכל רגע" .

בעידן הסמארטפונים והטיק טוק -  עדיין מבקשים ממך כל שניה לצלם או שזה פחות כיום?

"האמת שכל הזמן מבקשים גם שאצלם אותם במצלמת טלוויזיה בשידור חי ואז הם מקבלים תגובות בוואטסאפ מהבית שראו אותם. בטקס המשואות שהיה לפני כששלושה שבועות, צילמתי את הטקס במצלמה הראשית מול הבמה ומשני צידי ישבו אח"מים. קצת לפני השידור פנתה אליי אישה בבקשה אם אוכל לצלם אותה בנייד שלה, כי תכף בעלה יגיע  ויעלה למיקום המשואות והסכמתי כמובן. פתאום בעלה מגיע והוא דמות חשובה ורצינית משירות הביטחון, לא נעים לי להגיד מי זה, וזה היה מצחיק. צחקנו ביחד והוא אמר לי 'כשאשתי מבקשת אני נענה תמיד.'

מה החלום שלך, את מי ואיפה היית רוצה לצלם?

"החלום שלי זה לצלם משחק גמר כדורגל בחו"ל של ליגת האלופות, זה באמת סוגר לי את כל עניין החלומות. בקיץ האחרון צילמתי את אליפות היורבסקט של פיב"א בכדורסל בגרמניה בברלין וזה כמו לצלם את המונדיאל של הכדורגל. כל הקבוצות כדורסל מהטופ בעולם משתתפות בו כמו כדורסלנים של הNBA . צילמתי בשנחאי בסין באותה התחרות לפני כשנתיים ולפני כ- 20 שנים צילמתי לערוץ האופנה העולמי, היינו המון בחו"ל, מצלמים קליפים של דוגמניות לערוץ האופנה העולמי".

ערן והנשיא הרצוג. צילום: פרטי

תחרות רוקדים עם כוכבים. צילום: ערן דיין

אוהד חמו בשטח. צילום: ערן דיין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('32c5911d-af1b-4eae-96e2-affcf0ae72db','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה