סיפור ההצלחה של טל חמדי מבאר שבע, שהפך לצלם האופנה והסלבס המבוקש של תל אביב

$(function(){setImageBanner('785f59ba-8cb8-4d99-a242-d38be176a964','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

תעשו צ'יז: תכירו את טל חמדי (24) שהפך לאחד הצלמים המבוקשים בארץ לצילומי אופנה, מגזין, תקשורת ופרסום ולקוחות כמו סופר פארם ואסתי לאודר, כשהשם שלו מתגלגל יפה בלשון של אושיות רבות (מי אמר נועה קילר ומורן אטיאס?) שכבר עמדו למול מצלמתו המתקתקת של המוכשר מבאר שבע, שהגיע לתל אביב וכבר כבש את תעשיית האופנה והפיימוס. זו הסיבה שלפני כחצי שנה הוא עבר להתגורר בתל אביב כדי להיות במקום שבו יהיה קרוב לסצנה ולאנשים שדרכם יוכל להתקדם לעתיד עם פלאש "האמת שעברתי בגלל שהכל קורה פה ובגלל רצון מאוד גדול להביא את עצמי צעד אחד קדימה" סיפר לנו טל "בבאר שבע יש משהו מאוד משפחתי, מוכר, מחבק ומאוד אותנטי ובתל אביב יש משהו אחר זו עיר שונה שהקצב בה מכתיב הכל, בכל דקה קורה משהו".

 טל חמדי. צילום: פרטי

איך הכל התחיל בעצם?

"כל הזמן הייתה לי משיכה לעולם התוכן הוויזואלי, תמיד הייתי נדהם מקליפים של אמנים מחו״ל וקמפיינים של חברות גדולות, עוד לפני שאהבתי לצלם אפילו. משהו בתוצר צבעוני, מיוחד, שמושך את העין תמיד הדהים אותי."

והבנת שצילום זה העולם שאליו אתה שואף להגיע רחוק?

"צילום זה מושג גדול ואני עדין לומד אותו. אני לומד מה אני אוהב ואיך אני רואה את המצולם. הדגש שלי זה לתת למי שמולי להרגיש בנוח כאילו אני מצלם אותו בטלפון ולא במצלמה, אני רוצה שהמצולמים שלי ירגישו בבית."

אחותו של טל היא דקלה סיסו, שבעברה זכתה בתואר הראוי של  נערת ישראל, אם לדייק בשנת 1997, ויחד הם גדלו בבית פשוט, בלי קשר לעולם האופנה. "הזכייה של דקלה בתואר נערת ישראל הכניסה לבית אווירה של עולם האופנה" נזכר דאז "וזה נתן לי השראה ותחושה שהעולם הזה לא כזה רחוק ממני גם אם אני עדיין לא בתוכו. אחרי הזכייה היא קיבלה שער למגזין ״לאישה״, ובגלל זה אחד היעדים שלי לצלם את השער הזה".

מתי הבנת שאתה רוצה להיות צלם?

מאז ומתמיד הייתה לי כמיהה ליופי ונראות, זו נוגע בי בהמון מקומות בצילום במחשבה, ואיפה שהוא בגיל 14, כשהרמתי מצלמה מקצועית בפעם הראשונה הרגשתי שיש לי שם משהו, להגיד ששם זה קרה? יש סיכוי, אבל בכל מקרה הרגשתי תמיד שהיעוד שלי נמצא בעולמות האלה".

מורן אטיאס. צילום: טל חמדינועה קירל. צילום: טל חמדי

ספר על ההתחלה, מה צילמת, מה היו התגובות מהסביבה

"באחת הפעמים הראשונות שהרמתי מצלמה הייתה יחד עם ידידה שצילמתי אותה סתם לכיף שלנו, התמונה התפרסמה במדור ״מציצים״ בידיעות הנגב, פתאום תמונה שלי, של טל נמצאת בכל בית בדרום? התמלאה בי תחושת סיפוק מטורפת שיש משהו שכולם רואים שנוצר תחת הידיים שלי, זה נקרא אהבת קהל, ולדעתי פה התחלתי להתמכר לתחושה".

הופתעת?

"האמת שהופתעתי מכמות האהבה שאני מקבל דווקא מהסביבה הקרובה מהשיתוף והתגובות. עם הזמן גם מי שהרים גבה על האומץ ללכת לכיוון הזה למד לפרגן, במיוחד מכרים מהדרום. שיודעים שהפער הגיאוגרפי הוא לפעמים אתגר בפני עצמו."

מי המפורסם הראשון שצילמת?

"מצחיק שהכל נשאר בבאר שבע. האמת שהראשונה היא אגם בוחבוט. צילמתי אותה ואת בת דודתה תאיר בוחבוט שהיא חברה ושחקנית מוכשרת מאוד."

אם תדפדפו ברשתות החברתיות דוך האינסטגרם, תגלו שלטל כבר יש לו מעל   18 אלף עוקבים, ובתיקי העבודות המתמלא שלו, ניתן לראות אושיות סלבס שנצטלמו על ידי אמן המצלמה: את נועה קירל הוא צילם למעריב לנוער, את מורן אטיאס ל'סופט טאץ'', נוי פדלון ל'סאגה', נדיר אליהו ל'קאוור מי', דנית גרינברג ל'פאשן קלאב', ואם תשאלו אותו אם קשה לעבוד למול אנשים ואולי בפרט נשים, שרוצות שכל תמונה תהיה מושלמת או לפי הדרישות שלהם, יסביר טל שלהרבה מצולמים יש תסביך כלשהו עם המראה שלהם. "לפעמים צריך קצת להיות הפסיכולוג ולהכניס לפרופורציות שכנראה רק הם שמים לב לדבר הזה וזה לא באמת כזה בולט" הסביר "מה שכן, חלק מתהליך נכון עם מצולם זה גם תוך כדי יום הצילום להסתכל על החומרים ולהבין יחד איתו או איתה מה הכי מחמיא ועובד".

דנית גרינברג

נוי פדלון

יש עדיין דרישה לפוטושופ מוגזם ומה דעתך בעניין?

"יש חד משמעית ואני לא רואה בזה משהו רע בהכרח. אני בראייה שלי רוצה לייצר פנטזיה, רגע מושלם ומרגש שמצריך עבודה נכונה של תאורה, העמדה, איפור וכן גם עריכה ואין מה להתנצל על זה. לפני כמה שבועות אחת הדוגמניות הגדולות בארץ העלתה לסטורי תמונה שצילמתי אותה וטענה שנעשה עליה פוטושופ מוגזם ושבשאר הקמפיינים הגדולים שלה היא לא עוברת ריטוש. זה קצת חסר מודעות להגיד את זה וגם יש בשלב העריכה הרבה היגיון, כי בסופו של דבר חברה רוצה למכור את המוצרים שלה וליצור תכנים שהלקוח יראה, ירגיש שהוא צופה בשלמות מסוימת וירצה כזה לעצמו."

השם שלך כבר החל להיות מוכר בתעשיית הצילום - לאן פניך מיועדות ועם איזה חברות אתה עובד.

יוצא לי לעבוד עם לקוחות כמו סטודיו פאשה, סופר פארם, אסתי לאודר ועוד. המטרה הגדולה שלי היא לעשות דרך ולעבוד בניו יורק עם חברות בינלאומיות, עם מגזינים כמו 'ווג' ו'קוסמופוליטן', אבל בינתיים אני מתרכז בלעשות את הטוב ביותר שלי, לדייק את עצמי, ללמוד ולהשתפר כי תמיד יש לאן".

למה עברת לתל אביב? 

"בהתחלה היו לי עבודות בודדות פה ושם במרכז וזה היה סבבה לנסוע מידי פעם הלוך חזור בימים של עבודה, אבל עם הזמן הדברים התפתחו והגעתי למצב שאני נגמר מהנסיעות והסרבול שבזה והבנתי שזהו הגיע הזמן."

קשה להתחבר היום לעולם ההפקות? מה צריך כדי להצליח?

"להבדיל ממקצוע שמצריך תואר מסוים, פה אין שום מסלול בטוח - הסוד הוא להגיע לכל יום צילום חד במאתיים אחוז, לתת תחושה טובה לסובבים ולא להתפשר על התוצר אף פעם".

עם מי אתה עובד כיום?

"בתקופה האחרונה אני עובד הרבה עם גילי אלגבי ,שהוא אחד השמות הידועים והגדולים בתעשייה. בגלל החיבור שלנו נוצר רצף של יצירתיות ועבודה עם שפה שמאוד ייחודית לנו, וכמובן שאני גם לומד ממנו ומהניסיון שלו בתחום המון. כדי להצליח צריך לאהוב את מה שאתה עושה ופשוט להתמיד."

תוכניות לעתיד?

"בעיקר אחרי התקופה האחרונה להישאר בריא ולהמשיך לעבוד, תמיד להתקדם קדימה ולחייך. השאר יגיע לבד, אני סומך על המזל והגורל".

 נדיר אליהו. צילום: טל חמדי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('49b75dc1-75cd-4815-bc64-17713e4d8ee7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה