סיבת הסיבות: סיפור חייו של מאור שושן - מהילדות בבאר שבע ועד הזכייה בפרס אקו"ם לשיר הכי מושמע בשנתיים אחרונות

$(function(){setImageBanner('2ece3684-f1a9-4e6c-8aec-22136c87028c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

סיבת הסיבות לשמחה אצל משפחת שושן: מאור שושן, מלחין ומעבד מוזיקלי מצליח, הבן של דוד, רנטגנאי ראשי בבית חולים "סורוקה", קיבל לאחרונה פרס אקו"ם לשיר "סיבת הסיבות" שנבחר לשיר המושמע ביותר בשנתיים האחרונות, וזה הזמן להכרות נעימה עם הבחור המוכשר שכל חייו אהב בעיקר מוזיקה, וכיום כבר הפיק שירים רבים שכולכם מכירים לזמרים כמו ישי ריבו, נתן גושן, יסמין מועלם ועקיבא, עם חלום אחד גדול בנפש של מוזיקאי: להפיק שיר לבועז שרעבי.

מאור שושן. צילום: אור גפן

מאור שושן (33) נשוי פלוס שניים, קיבל לאחרונה פרס אקו"ם לשיר "סיבת הסיבות" של הזמר ישי ריבו, שנבחר לשיר המושמע ביותר בשנתיים האחרונות - שיר שלו עשה את העיבוד המוזיקלי שכל אחד מאיתנו שר אותו ללא הפסקה ונהנה לרקוד ולשיר לצלילו. אז זה הזמן להכיר את הבחור שנולד בבאר שבע לאבא דוד שושן, שכולנו מכירים כרנטגנאי ראשי ואהוב של מחלקת הרנטגן בבית חולים "סורוקה", שגאה בבנו שהצליח בחייו למרות שהיה ילד "בעייתי" שבחר בעולם המוזיקה במקום במסלול הלימודים הנורמטיבי.

מאור מתגורר כיום עם אשתו ושני ילדיו ברעננה, ולמרות שאת מרבית חייו הוא העביר בבית אמו במרכז הארץ, בשל העובדה שההורים התגרש ואבא דוד נשאר לגור בבאר שבע, ומודה בפה מלא תווים שיש לו עדיין רגש לבירת הנגב בהוויה שטמונה רק בה. "הייתי ילד שלא עניין אותו כלום פרט למוזיקה" נזכר מאור "זה מה שעניין אותי, פחות מבית ספר וזה גם הרגיש לי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי. זה התחיל מנגינה בגיטרה, עד היום הכלי המועדף עליי והאהוב, מחיים בבית ששומעים בו מבועז שרעבי ועד הג'יפסי קינג. היה לי קראש לשמוע מוזיקה וזה היה עולם התוכן שלי. אפילו בספר מחזור של כיתה ח' רשמו שמאור יעשה בחייו מוזיקה, כי זה היה השיגעון שלי מהבית. הייתי ילד שהוריו לא מגיעים לטקסים כדי לבשר את הצטיינות ועכשיו הפרס עושה אותם מבסוטים. אותי זה מרגש יותר, כי פה יכולתי לשמח את הוריי והם גאים בי".

אבא שלך הוא דוד שושן, רנטגנאי ראשי בסורוקה שכולנו אוהבים לאהוב, בזכות הלב והנשמה שלו – ספר לי על אבא מהצד שלך ועל החיים איתו כילד.

"ללכת עם אבא שלי בילדות ברחובות היה לעצור כל מטר הליכה כי  אנשים רבים היו עוצרים אותו כדי לדבר איתו, וזה היה לפעמים מעצבן אותי. רציתי תמיד את אבא רק בשבילי, אבל הוא תמיד היה מגיב לכל אחד, מחייך, מדבר, שואל לשלומם ותמיד בגובה העיניים, לא משנה מאיזה מעמד האיש שמולו ומאיפה בארץ, גבר, אישה - כולם שווים יחס. ודווקא מהמקום שלו ספגתי ערכים של איך להתנהל עם אנשים, יחסי אנוש, גם מאימא שלי כמובן. ולמרות שעברתי למרכז בגיל צעיר, זה היה כאילו להכיר שתי "שפות", בתים של מרוקאים, אשכנזים, דתיים, חילוניים, ואני אומר את זה בקטע טוב, כי ככה הכרתי גון עולמות וזה אפשר לי ליצור חיבורים. בדיוק כמו השיר "סיבת הסיבות".

תסביר

"חושב שאם אני מסתכל על סיבת הסיבות, שהוא הכי נשמע ברדיו, ככה יצא לי לחשוב, זה כי הוא נשמע הכי רוחבי. אם זה בתחנת רדיו חרדית, תחנה חילונית, תמיד חוצה אוכלוסייה לרוחב וגם במנעד של גיל, ששומעים אותו מגיל שלוש עד מבוגרים, וזה יצר אימפקט שהוא מושמע הרבה. "

ספר לי על ההתעסקות במוזיקה בחייך, איך התחלת להשתלב בתעשייה המוזיקלית?

מאור שושן עם ישי ריבו. צילום: אור גפן

"בעיקרון הייתי מקליט בבית באולפנון קטן ושם החלה הדרך שלי. למדתי קצת ברימון, אבל לא הגעתי ללימודים של שנים או תואר. התחלתי לעבוד בתור עוזר טכנאי אולפני, מכין קפה ומסתכל על הנעשה סביבי, מבין מה כן ומה לא לעשות, ככה גדלתי אוטודידקט, להכיר את התחום בשטח. שוכר גיטרות ומנגן. סיפור סינדרלה של פעם".

יש למאור רפרטואר שירים שאותם הלחין,  שרק יכולים לתת לו את הצ'אפחה על הכתף שמעוררת הרגשה עילאית של הצלחה. הגיע הזמן שתיחשפו לכך שמאור עומד מאחורי העיבוד המוזיקלי כשהפיק שירים מוצלחים של ישי ריבו "הלב שלי", "לשוב הביתה", של הזמר עקיבא, לשיר "יחפים" של יסמין מועלם ולנתן גושן  בשיר "יש בלגן גדול", שמוכיחים שלא חייב שיהיה לך מסלול ילדות כמו שמצופה ממך, או כמו שהרב נחמן מברסלב, לדבריו, קורא לו בשם "שביל מן הצד", שמוכיח שניתן הצליח בחיים עם אתה עושה מה שאתה אוהב נטו מאהבה.

ספר לי על הקשר שלך עם ישי ריבו (שהחמיא לך על הביצוע, על החברות ביניכם), איך הכרתם ולמה הוא בחר בך שתעבד לו את השיר "סיבת הסיבות"?

"התחברנו בתחילת הדרך שלי ושלו, כשהתחלתי לנגן איתו בהופעות ראשונות שבהן היו עשרה איש בקהל ובשולחנות יושבים המשפחות שלי ושלו. בסוף עשינו חמישה אלבומים יחד והשיר 'סיבת הסיבות' יצא לאוויר העולם בתקופה שבו חשבנו שהקורונה מאחורינו, כי זה דיבר על חזרה לשגרה, כשהיה אופק לסיום והכל מאחורינו. השיר הרגיש טוב לאחרים. היה מטורף".

איך חשבת דווקא להפוך אותו לשיר קליל עם מוזיקה מרקידה אפילו

"התחיל מהגיטרה שהיא מלכתחילה כלי קופצני וזה הכתיב את מה השיר רצה. בהתחלה לא היינו בטוחים אם התוצאה היא כן או לא נכונה, אבל ברגע שהשמענו לאנשים והם התחילו לשיר את הפזמון שוב ושוב, הבנו שיש פה משהו. אתה באמת אף פעם לא יודע מה יקרה".

 צילום: אור גפן

קיבלת לאחרונה פרס אקו"ם  לשיר "סיבת הסיבות" שנבחר לשיר המושמע ביותר בשנתיים האחרונות.  איך ההרגשה לזכות בפרס ראוי? איך הגבת? למה לדעתך השיר כה אהוב על הציבור?

"הייתי מבסוט על זה. אקו"ם הודיעו בטלפון ובמייל שזה השיר הכי מושמע, מן הודעה לציבור, אבל בתאכלס, שתדעי, זה נותן טפיחה על השכם ולא שיצאתי מגדרי. אני תמיד מסתכל על הדרך ולא ההישגים, כי אני מבין שהכל שליחות. לעשות שירים שיעשו טוב לאחרים בעולם כל כך לחוץ זה לתת רפואה לשמחה והנאה וזה ההישג האמיתי ומה שעומד מאחור זה, לא העיקר".

קבלת פניות מזמרים  נוספים מאז הזכייה?

"כן, תמיד יש פניות וזה בהחלט מעלה את המיתוג"

 יש איזה שיר חדש עם ישי שאתם עובדים עליו, או עם זמר אחר?

"עכשיו אנחנו בפגרה של החגים, אבל יש דברים שמתבשלים ואחרי החגים מקווה שנעשה רק דברים טובים"

עם איזה זמר או זמרת אתה חולם לעבוד איתו ולכתוב לו?

"האמת שדיברנו מקודם על זה ששמענו בבית בועז שרעבי, אז זה ממש קלוז'ר של החיים. בא לי לכתוב לו, כי שאני שומע אותו שר עם הקול הענק שלו אני נדלק. חלום".

 על מה אתה באמת חולם?

"להוציא מוזיקה מקורית שלי בקו שלי ולרגש מטקסטים שלי, זה נראה לי היעד הבא".

דוד ומאור שושן

 צילום: אור גפן

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d0a067df-9463-4f5d-bd80-8970df3ac4cf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה