נוסעים לנפוש והכלב נשאר לבד? כך תבחרו את הפנסיון שהכי יתאים לכם

$(function(){setImageBanner('16a8cd27-025f-470f-98f6-bdc94219f1f4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

טסים לחו"ל לחופשת בטן גב, או שבכלל ארזתם מזוודה ונסעתם לדודים בצפון לכבוד החגים?, ובכן, לחלקנו חופשה נשמעת תמיד כדבר קליל ונוח ללא דאגות, אך יש כאלו אשר מבחינתם נסיעה אל מחוץ לבית הינה פעולה שמצריכה בתוכה תכנון קפדני מראש.

חשוב לדעת באיזה סוג פנסיון לבחור. קרדיט - צילום פרטי

בעלי כלבים מכל רחבי הארץ נתקלים מספר פעמים בשנה באותה בעיה – מי ישגיח על הכלבים כשבעליהם נמצאים מחוץ לבית במשך ימים רבים, אם זה לצורך עבודה, או כפי שנוהגים רבים מאזרחי ישראל בתקופת החגים – לנסוע לחופשות ממושכות בחו"ל לרגל החגים, או אפילו לנסוע לנופש מקומי ברחבי הארץ.

ובכן כיום, בניגוד לעבר, מגוון האופציות אשר פרוסות בפני בעלי הכלבים רבות, שכן רמת המודעות לצרכיהם של "חברנו הטובים ביותר" עלתה, וכך גם רמת הביקוש לטיפול קרוב וחם כלפי הכלבים כשבעליהם נמצא אל מחוץ לבית.

כמובן שלפני שאנחנו ניגשים להעביר את הכלב אל הפנסיון יש כמה דברים שחובה לדעת לפני, שכן בחירת הפנסיון ואופי הכלב הוא בין המרכיבים החשובים שיש לקחת בחשבון. על מנת לעזור לנו עם הסוגייה, נפגשנו עם רותם סרפוס מבאר שבע, מאלף כלבים מזה שבע שנים, ודרור גב, בעל פנסיון הכלבים "הגן של שושי" (רחוב ארלוזורוב 14 בבאר שבע) שייתנו לנו כמה טיפים חשובים שכל בעלי כלב צריך לדעת.

מה צריך לדעת לפני שמכניסים כלב לפנסיון?

דרור –"צריך לראות שהמקום נקי ויפה ומסודר. לבוא ולפגוש את בעלי הפנסיון, לראות אם הם נראים לכם אמינים, ובכלל ההמלצה היא תמיד לבוא לראות את המקום קודם".

רותם נותן גם דגש על המצב הפיזי בו רצוי שהכלב יגיע אל הפנסיון בשעות הראשונות – "לפני ששמים את הכלב בפנסיון כדאי להוציא לו אנרגיה ושיהיה עייף ורגוע, זה יעזור לו להגיע בצורה יותר טובה, והוא לא יהיה מלא בהתרגשות, שיכולה לגרום אולי למצב לא נעים עם שאר הכלבים".

מה עלינו להכין כשאנחנו מגיעים עם הכלב?

דרור – "כבעל פנסיון, חשוב לי מאד לדעת שהכלב  מגיע לכאן בריא לחלוטין, לא מביאים גור או כלב לא מחוסן לפנסיון!. בעלי הפנסיונים אמורים לבקש לראות חיסונים ואישור מרופאים. כמו כן מאד מומלץ להביא עם הכלב קולר פרעושים. בין היתר כמובן חשוב מאד להודיע אם יש לכלב אלרגיות למיניהם, או שהוא לוקח תרופות על מנת שההוא ימשיך לקחת אותם גם בזמן שהוא נמצא בפנסיון. כמובן מומלץ להביא את האוכל של הכלב, ואם יש צורך גם את המיטה שלו, זה חשוב לשמר לכלבים את השגרה".

לגבי שימור השגרה של הכלב בזמן שהוא בפנסיון, מדגיש רותם את חשיבות ההתנהגות שלנו – בעלי כלבים, שכשאנחנו מביאים את הכלב ביומו הראשון – "כדאי לא לעשות עניין גדול מהעזיבה – צריך לעשות את זה כמה שיותר שגרתי וחלק, לקום בבוקר לעשות טיול גדול ולהוריד אותו שם ולא לעשות עניין. כל הטקסים האלה הם בעיקר בשבילנו -  הבעלים, אך בפועל הם פחות טובים בשביל הכלב".

פנסיון פרטי בד"כ הוא הנוח ביותר לרוב הכלבים. קרדיט - צילום פרטי

סוגי פנסיון

סוגי הפנסיון מתחלקים בין שני סוגים עיקריים  - פנסיון ביתי/פרטי, ופנסיון כלובים. ההבדל ביניהם הוא מהותי, ורצוי כי בעלי הכלב ייקחו בחשבון את אופיו של הכלב בהחלטה לאיזה פנסיון לקחת את כלבם.

פנסיון פרטי - פנסיון זה יימצא בדרך כלל בביתו של בעל הפנסיון. בפועל ההבדל המשמעותי ביותר הוא בכך שהפנסיון הינו ללא כלובים, כלומר -  כל הכלבים נמצאים ביחד, גם בבית גם בגינה.

דרור – ""לפני שאתה מגיע לפנסיון, צריך להבין אם זה מתאים לך ולכלב שלך. אם הכלב סוציאלי והוא בסדר עם להקה, אין בעיה שתיקח אותו לפנסיון ביתי. כלב פחדן או קנאי לפרטיות שלו, עדיף פנסיון כלובים".

רותם – "בפנסיון ביתי היתרונות ברורים – הכלביים חופשיים, יוצאים לגניה מתי שבא להם, כלומר חיים כמו התנאים בבית".

 אמנם זה נשמע כמעט תמיד כמו יתרון, אבל יש כלבים שזה לא מתאים להם – כמו כלבים שרגילים לשגרה. וכאן מופיע החיסרון בפנסיון פרטי – "אם בבית אני מוציא אותו לטיול בבוקר ובשאר היום הוא לבד בבית, ופתאום אני שם אותו בפנסיון, זה יכול לשנות לו את כל השגרה ויש כלבים שזה לא מתאים להם. אז זה חסרון לאחד ויתרון לאחר.

פנסיון כלובים - בפנסיון זה הכלבים הולכים לישון בתוך הכלוב ולא בתוך הבית. כמובן שהבחירה תהיה בהתאם למה שמתאים לכלב ולבעלים. בעיקרון פנסיון כלובים יהיה גם יותר גדול, אל תחששו מכך שתמצאו שם רק כלבים קשוחים או תוקפניים, יש גם כלבים אשר פשוט חרדים לפרטיות שלהם. לפי דרור – "אם הכלב רגיל לחיות בבית ויעבירו אותו לכלוב, יש סיכוי שנחזור ובימים הראשונים הכלב יתבלבל ויראה בעיות התנהגות, אך אין סיבה שזה יהיה קבוע , והוא יחזור לשגרה תוך כמה ימים.

דרור גב. קרדיט - צילום פרטי

רותם גם הוא טוען כי אין מה לדאוג לגבי הכלובים, אלא להפך, לטעמו זהו דווקא רעיון טוב לכלב במצב שכזה – " רוב האנשים מחפשים פנסיון ביתי וקצת מפחדים מפנסיון כלובים, אך אם זה פנסיון שנותן לכלב את הזמן הנכון להוציא אנרגיה ולפרוק הכול, אין כל בעיה שכלב יחזור לכלוב לאחר מכן, להפך, זה טוב לכלבים אנרגטיים וצעירים. מה גם שהכלוב אינו באמת כלוב קטן כמו שהוא נשמע, אלא כלוב גדול עם המון מרחב לכלב.

שני דגשים שרותם ודרור רוצים שתדעו – 1) אל תביאו את הצעצוע של הכלב, זה יכול לגרום לבעיות של רכושנות ואף למריבה בין הכלבים – לא מומלץ בכלל. 2) כשלוקחים את הכלב, אמנם זה ממש קשה, אבל כדאי לא לתת לו המון תשומת לב בבת אחת, למרות שזה קשה, כי זה יכול לגרום לכלב שינוי גדול מידי וזה מאד מלחיץ.

קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c0803176-1e0e-4470-b3e1-da36efc6500c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה