נוודת על גלגלים

$(function(){setImageBanner('b2a364ad-f20d-4384-b5cd-80a27f9d7456','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ככה מגשימים חלום: היא רק בת 23, אבל היא עצמאית לחלוטין, מטיילת עם וואן ברחבי כל הארץ, מכירה אנשים ויוצאת להרפתקאות. פגשנו לריאיון את נופר בליט, נוודת על גלגלים, והיא חושפת בפנינו את מה שקורה מאחורי הקלעים של הטיול המיוחד שהיא בחרה לעצמה.

צילום: רועי תורג'מן

אחרי השירות הצבאי ישראלים רבים מוצאים את עצמם ב"שביל החומוס"- טיול במזרח או בדרום אמריקה, המקוריים ייסעו לטיול באוסטרליה וניו זילנד או באפריקה, וכנראה יעשו בדיוק מה שרבים עשו לפניהם. אבל יש גם כאלה שבוחרים בדרך מקורית יותר...

נופר בליט, תושבת קיבוץ באזור באר שבע, השתחררה משירות בתור כתבת צבאית בביטאון חיל האוויר, היישר לתקופת הקורונה. לאחר מספר חודשים בבית, החליטה להגשים חלום שהיה לה כבר הרבה זמן בראש: לטייל בכל הארץ עם וואן לגמרי בעצמה.

צילום: רועי תורג'מן

מאיפה הגיע הרעיון?

הכל התחיל מזה שהייתי כתבת צבאית בדובר צה"ל, זה התחיל את כל העניין של הנדודים, במהלך השירות הייתי מסתובבת בין בסיסים ונוסעת המון, היה לי את כל הציוד על הגב ולא הייתי יודעת איפה ומתי אני אסיים את היום. לעבור לוואן זה שדרוג מבחינתי, יש לי מיטה ואני לא צריכה להתבסס על אף אחד מלבד עצמי.

למה בארץ ולא בחו"ל?

אפשר לומר שהקורונה דחקה את הדילמה הצידה מכיוון שלא היה אפשר לטוס במשך תקופה ארוכה. כשדמיינתי את החיים בוואן דמיינתי את החיים עצמם, לקום בבוקר לטבע, להכיר אנשים חדשים...לא דמיינתי את החלום בארץ או בחו"ל, וזה השתלב עם זה שלא יכולתי לטוס.

ברגע שהבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים שלי, הבנתי שאני רוצה לעשות את זה בישראל. אני מאוד אוהבת את הארץ שלנו, היא מאוד מגוונת מבחינה תרבותית וגם מבחינת הנופים שיש בה- למרות שהיא כל כך קטנה.

יש פה כל כך הרבה מה לראות, כשאומרים שאין זה אפילו מכעיס אותי. עוד יתרון משמעותי שיש לארץ זו הזדמנות לחיבור מחודש עם חברים שלא פגשתי הרסה זמן. כדי להיות מאושרים לא צריך הרבה, החיים בוואן מוכיחים את זה. ישראל מדהימה, גם אם יש אזורים שנראים פחות מרשימים מניוזילנד ואוסטרליה יש בה כל כך הרבה דברים מדהימים וטובים.

צילום: רועי תורג'מן

איך מתכננים טיול כזה?

התחלתי לעשות מחקר ומצאתי אנשים שמטיילים בוואן בפייסבוק. בהתחלה הייתי אמורה לעשות את הטיול עם החבר שהיה לי, אבל נפרדנו. לאחר הפרידה היו לי קצת חששות ותהיות האם לעשות את זה בעצמי, ובסוף הבנתי שאני רוצה לעשות את זה ושזה לגמרי אפשרי. הבנתי שיש קבוצה של נשים שעושות את זה בעצמן בארץ וזה נתן לי השראה, קניתי וואן, ושיפצתי אותו יחד עם אבא שלי.

מה המסלול שעשית?

בהתחלה נסעתי לשבועיים באילת, אחר כך למרכז באזור עמק האלה, עכשיו אני באזור ירושלים. עשיתי גם כמה ימים בים המלח, אזור השרון ועמק חפר. אני מגלה אנשים, מקומות וישובים שתמיד חלפתי על פניהם ולא באמת הכרתי. למרות שאני מרגישה שאני מכירה את הארץ אני מגלה כל יום מקומות ודברים חדשים. זה לגמרי אפשרי לעבור את כל המדינה בשבוע אחד, אבל מצד שני אני יכולה שבוע שלם להישאר באזור מסוים ולהמשיך לגלות עליו דברים חדשים, וזה ממש מגניב לדעתי להכיר את המקומות לעומק.

איך את נערכת עם אוכל מקלחת וכל הלוגיסטיקה הכרוכה בכך?

זה ממש פשוט, כל אחד יכול ללכת לישון באוטו שלו. בניתי מטבח, אני יכולה לבשל פה, יש לי גזיה וכירה ניידת, יש לי ג'ריקן וכיור, אני ממלאת מים בכל פעם שאני צריכה.

צילום: רועי תורג'מן

איך זה לטייל לבד? לא בודד קצת לפעמים? האם יש אתגרים נוספים כאישה שמטיילת לבד?

אני בן אדם מאוד סוליסטי ועצמאי וטוב לי עם זה, אין ספק שלפעמים מרגישים בודדים, היתרון בישראל זה שתמיד יש מישהו שאת מכירה במרחק נסיעה, חברים, משפחה, ואנשים שאת יכולה להיעזר בהם במקרה הצורך. אני הרבה פעמים נפגשת עם חברים, ולפעמים חברים מצטרפים אלי ללילה כדי לישון איתי. אני גם אוהבת להכיר אנשים במהלך הטיול, להיכנס לישובים ולהכיר את האזור דרך המקומיים. מבחינת השינה לבד זה יכול להיות קצת מפחיד, אין ספק שאני ערנית ודרוכה יותר ממה שאני בבית. אני משתדלת לישון במקומות בטוחים כשיש אנשים בסביבה ולא להיות מבודדת. אני נועלת את האוטו ויש לי גז פלפל, ומשתדלת לא לנסוע לבד בלילה בחושך.

ספרי על חוויה לא נעימה שיצא לך לחוות במסע שלך

פרצו לי לוואן כשהייתי במסיבה באזור באר שבע. השארתי את הרכב בשטח, חזרתי וגיליתי שכל החלון מנופץ, ולקחו לי שקית עם בגדים וצידנית (במזל לא משהו יקר ערך). זו חוויה שגרמה לי להבין שאני צריכה להיות פחות תמימה, הבנתי שיש אנשים בארץ שיעשו דברים כאלה, ואני צריכה להיות ערנית ולהיות מודעת לזה.

החוויה הכי מוצלחת?

אין חוויה אחת, אפשר לקרוא לזה "הרפתקאות", העניין הזה של להכיר אנשים ממקומות חדשים ולזרום עם זה, זה הביא אותי למקומות שלא דמיינתי שאני אהיה בהם בכלל עם אנשים שעכשיו פגשתי. כל יום קורה דבר כזה, אין לי איזה משהו ספציפי. להגיד כן לדברים, להכיר אנשים, להתחבר איתם, למצוא את עצמי במקומות שלא דמיינתי ולא חשבתי שאני אהיה בהם, זה מה שכייף ומגניב.

צילום: רועי תורג'מן

האם הכסף משחק תפקיד בטיול כזה?

אין ספק שהחיים האלה דורשים הרבה השקעות כספיות כגון מוסך, ביטוח, דלק ואוכל, אני עובדת בחצי משרה בכתיבת תוכן וניו מדיה מהמחשב, זו משרה שהגעתי אליה כחלק מתכנון החיים האלה בוואן. הרבה פעמים אני יושבת בארומה, מטעינה את המחשב ועובדת, אני לא חוסכת, אבל זה מכסה לי את ההוצאות. מאז הקורונה הרבה מהעבודות עברו לעבודה מהבית, והעבודה מרחוק הפכה להיות נגישה יותר עבור לכולם.

ברכות על עמוד האינסטגרם החדש- 1100 עוקבים!

בעמוד האינסטגרם שפתחתי אני כותבת בצורה קצת פילוסופית על החוויה, אני רוצה להעביר אותה לאנשים שעוקבים אחריי, אולי זה ייתן להם השראה ויגרום להם גם להגשים את החלום שלהם. אני רוצה להראות לאנשים שזה אפשרי. 

טיפים למי שרוצה לבוא בעקבותייך? (עשית לי חשק, מודה)

אחד מתוך שני אנשים שאני פוגשת ומספרת להם על החיים שלי, אמר לי "זה החלום שלי, אני מת לעשות את זה". זה גרם לי להבין שזה חלום אוניברסלי שהרבה אנשים מתחברים אליו. הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת זה פשוט לקפוץ למים, כל מי שעשה את זה הבין מה הוא צריך תוך כדי תנועה. עד שלא מנסים זה יכול להיראות מסובך, קשה ורחוק, בסוף כל מה שצריך זה לקנות אוטו ולהתחיל לנסוע. החוויה עצמה הכי מלמדת.

אני מזמינה אתכם להצטרף למסע שלי בעמוד האינסטגרם שלי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ee7f0192-c46f-42ea-abf1-cf41686a0058','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה