מפרגנים לעצמאים ביום העצמאות: משתלה באר שבעית במיקום לא שגרתי

$(function(){setImageBanner('b2ecc547-32cc-48ac-a038-0eb2705742df','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

ברוח יום העצמאות הכירו את העצמאיים הבאר שבעים תוצרת כחול לבן! והפעם הכירו את ים ועומר, 2 הצעירים מבאר שבע שהקימו את משתלת ימתי בחצר ביתם שבשכונה ד', וכיום מנהלים אותה במקביל ללימודים עמוסים באוניברסיטה עם מלא אהבה לאדם ולצמחים

באדיבות משתלת ימתי

לכבוד יום העצמאות פגשנו את העצמאים הצעירים ים ועומר משכונה ד', שנפגשו לגמרי במקרה לפני קצת יותר מחצי שנה במהלך טיול עם הכלב. "ראיתי בחור גבוה עם רסטות והייתי חייב להתחיל לדבר איתו" מספר עומר בריאיון למערכת באר שבע נט. "קשקשנו, מפה לשם הסתבר שאנחנו לומדים באותו תואר, התחברנו על בסיס הלימודים אבל לאט לאט ראינו שיש הרבה במשותף, עד כדי כך שהחלטנו לגור יחד כשותפים בשנה הבאה".

איך ההיכרות המקרית הפכה לשותפות עסקית?

"עוד לפני שגרנו יחד, תהינו מה נעשה בגינות שלנו. ים צחק ואמר 'בוא נקים משתלה'. יום אחרי פרסמנו מודעה בפייסבוק שאנחנו מחפשים עציצים ריקים, ומישהי פנתה אלינו והציעה 200 עציצים. יומיים אחרי השגנו אדמה, ומשם התחלנו לעשות ייחורים, שיחקנו קצת עם העציצים.

במהלך הקיץ שלפני המעבר לדירה, אני נסעתי לעבוד ולטייל, ים נשאר כדי לפתח את המשתלה. כשחזרתי לבאר שבע לגור איתו גיליתי שהוא פרסם את המשתלה בפייסבוק. באותו היום הגיעו 20 אנשים, באותו השבוע הגיעו כמעט ל-100 אנשים. מאז יש לנו משתלה בחצר, אנחנו ממשיכים לשחק עם השתילים. זה עושה לנו הרבה טוב בלב, נותן קצת חופש מהלימודים. אנחנו פוגשים הרבה חברה מחויכים שאוהבים צמחים. 

באדיבות משתלת ימתי

האהבה לצמחים הייתה טמועה בשנינו, הבנו שאנחנו מחוברים עמוק להתעסקות הזו, והחזון שלנו הוא שיהיו כמה שיותר צמחים לאנשים בבית בכמה שיותר זול ולכן שיטת העבודה שלנו היא שיטת הייחורים, ואת העציצים אנחנו לא קונים אלא מביאים עציצים ממוחזרים ממשתלות שזורקות. ככה גם שומרים כמה שיותר על הסביבה ולהוזיל עלויות".

איך זה לנהל עסק עצמאי בתור סטודנטים שמשלבים את ניהול העסק יחד עם התואר?

"לרוב אנחנו בוחרים מתי אנחנו עובדים, זה יחסית נוח. אני אגלה לך שלפני יומיים התחלנו לעבוד בעשר בלילה אחרי יום לימודים ארוך, המשכנו לעבוד עד שתיים בלילה. אבל זה שווה את זה לגמרי, זה משחרר כל כך הרבה דברים טובים לנפש. אחרי השעות הארוכות מול המחשב, אני רואה בזה רק יתרונות. כשיש קצת לחץ בלימודים ובאמצע השוונג מגיע לקוח זה יכול לבאס, אבל השמחה בלב שמישהו מגיע מחויך ומופתע מהמשתלה שווה את זה. מה שיותר נפוץ זה שאנחנו מתבאסים שעכשיו צריך ללמוד ולא להמשיך לעשות ייחורים".

באדיבות משתלת ימתי

מאיפה הידע על צמחים?

"אני הייתי חקלאי לא מעט שנים, אבל הידע הרלוונטי מגיע בעיקר מהאמהות של שנינו שמבינות בזה ואוהבות צמחים, אפשר להפנות אליהן שאלות וזה נחמד, ובמקביל אנחנו עושים הרבה ניסוי וטעיה".

מה תגידו לצעירים כמוכם שרוצים להקים עסק משלהם וקצת חוששים?

"העובדה שאני עושה את זה מתוך אהבה מאוד עוזרת, לא יודע אם הייתי ממליץ לכל אחד זה לא פשוט. ההגשמה העצמית מעל הכסף במקרה הזה. אבל אם לבן אדם יש את התשוקה שלו והוא רוצה ליצור משהו, אז שיעוף על זה הכי חזק! בבאר שבע יש הרבה פלטפורמות להפיץ את הבשורה בלי להתחייב, אפשר לנסות ולראות אם זה הולך. העצה הכי טובה היא לעשות את זה בשביל הלב, אם טובים בזה אז הכסף יבוא".

ומה תאחלו ללקוחות שלכם לכבוד יום העצמאות?

"שימשיכו להיות חמודים ויפים, שיחגגו שלא ימות להם צמח בחיים! (צוחקים).

מוזמנים להגיע לבקר אצלנו במשתלת ימתירחוב פארן 20 בשכונה ד'".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('afb7fcf6-d6d7-48d7-aa74-2bc63c71a99d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה