מי את סלין לה דיווין?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a825fe6a-41fb-4e23-ba75-63067a16d145','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a825fe6a-41fb-4e23-ba75-63067a16d145','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

אתם מכירים את מלכת הדראג של באר שבע והדרום, סלין לה דיווין. אבל מי עומד מאחוריה? אסף פרן, מעצב אופנה ומאפר מקצועי, אשר מחזיק את בית הופעות הדראג הוותיק בעיר "טווינק". יצאנו לשמוע מאסף על התהליך שעבר, תרבות הדראג ההולכת ומתפתחת והקבלה של קהילת הלהט"ב בעיר

אין אחד שלא מכיר את סלין לה דיווין. מדובר באחת ממלכות הדראג המוכרות בעיר אותה מגלם אסף פרן, תושב באר שבע ומוביל תחום הסטנדראג בדרום. מלכת הדראג של באר שבע מופיעה בליין ה"טווינק" שרץ כבר כמעט 7 שנים בעיר. "הידיעה שמלכת דראג מנהלת חיי יומיום פשוטים וחיי לילה זוהרים בדמות אחרת הקסימה אותי והכניסה אותי לתהליך של גילוי האומנות הזו ומשם להתנסות בה בפועל", מספר ל'באר שבע נט' אסף פרן.

מופע דראג ידוע כמופע בימתי בו הכוכבות הן מלכות דראג שמעלות מופע מרהיב המהווה אטרקציה לכל דבר ומשלב שירה, ריקוד, תיאטרון ואפילו סטנדאפ. סצנת הדראג בבאר שבע צוברת תאוצה, עם מופעי דראג שונים שמתקיימים ברחבי העיר בשנים האחרונות. תרבות הדראג מקבלת מרחב חדש של פתיחות וקבלה גם מצד חברים ותושבים רבים שאינם משתייכים לקהילה הגאה. הם מגיעים יחד עם חברי הקהילה כדי ליהנות ממופע מרהיב וצבעוני, בו כוכבות הדראג יכולות להביע את עצמן בגאווה. את התרבות הזו בעיר מובילה מלכת הדראג סלין לה דיווין, דמותו הצבעונית של אסף פרן.

אסף, בן 27, נולד וחי בבאר שבע. הוא בעל סטודיו לעיצוב אופנה ותלבושות במה, מאפר מקצועי, בעל עסק למיצגים, רקדניות ותוכן אומנותי לאירועים ופסטיבלים ובנוסף מוכר גם בטייטל "מלכת הדראג של באר שבע והדרום"- סלין לה דיווין. הוא מספר שהחל לגלות את עולם הדראג עוד בגיל ההתבגרות: "זה היה בשלהי גיל ההתבגרות, לפני יותר מעשור התחלתי לגלות מי אני, מה אני ומה אני שואף להיות. חלק מהגילוי שלי כלפי האהבה ליצירה ולבמה הביאה במקרה מפגש מול מלכת דראג מפורסמת שהופיעה באיזו מסיבה ומשם זה שאב אותי".

 אסף פרן. צילום פרטי

איך המשפחה הקרובה והחברים הגיבו בהתחלה לדמות הדראג שלך? עברת תהליך גם ברמה האישית עם המעגל הקרוב?

"זה היה ועדיין תהליך. בגלל שהתחלתי בגיל מאוד צעיר ורק הסביבה החברית הקרובה ידעה נתקלתי בהרבה תגובות, חלקן חיוביות, חלקן שליליות- אבל בסופו של דבר החברים שלי ידעו שזה נכון לי ותמיד מינפו, דחפו ותמכו במה שבאמת ידעו שיעשה לי טוב- אין ספק שזו הייתה זכיה גדולה. לצד זה נוצרה לי האפשרות באמת להתחיל את התהליך של הלמידה וההבנה של הדמות, שלי, של מה שאני רוצה להביע ואיפה זה פוגש אותי או למה אני עושה את זה יותר בקלות כי לא התעסקתי בהרבה התנגדויות. המשפחה ידעה על זה רק בהמשך, בהתחלה היה להם נורא קשה להכיל את זה, לא הבינו מה זה ולמה זה דווקא בא ממני, החוסר ידע והנגישות שהיה לזה לפני יותר מעשור במיוחד ב"פריפריה" כמו באר שבע היה עצם זר. לא מדברים על זה, זה לא חשוף ולא מוגדר ולכן קשה היה להסביר שזה בא ממקום של אומנות וביטוי עצמי מבלי שזה ישליך על סטיגמות וסטריאוטיפיות כלפי. עם הזמן זה השתחרר והתברר, התחילו להתעניין, להבין ולראות ולהבין כמה שה"שד" לא כזה נורא- ולהפך. והיום הפירגון והתמיכה הם מאוד גדולים מצד החברים, המשפחה והסובבים".

ספר איפה אתה מופיע? מה הסגנון של ליין ההופעות?

"אני מופיע ומתארח כיום כמעט בכל הארץ. עיקר הפועל והיצירה והעבודה שלי היא בדרום ובבאר שבע בפרט, כיום אני מחזיק את בית הופעות הדראג הוותיק בארץ שנקרא "טווינק" שרץ כבר עוד מעט 7 שנים. הרעיון שלו הוא לתת במה לאומנות הדראג בצורה אינטימית, נגישה ומלאה בהומור וקסם- הוא פתוח לכל קשת אומנות הדראג ומארח בו הרבה יצירה וכשרון, הערב מתקיים בבאר שבע בפאב-קפה "ביאליק 26", הוא רץ שם כבר כמה שנים בהצלחה והרבה כייף, פרגון ותמיכה מבעלת המקום מיקי לוי והשותפים לעשייה. בנוסף, לאחרונה השקתי ליין חדש בבאר שבע מבית ליין ה"טווינק". הוא נקרא "מוגזם" והוא גרסת אקסטרה לארג' של הערב דראג האינטימי שלנו, הוא מתקיים פעם בחודש בפאב ה"קוקה- בר" והוא מביא אליו את השמות הגדולים של עולם הדראג יחד איתי בערב נוצץ, מצחיק, מלא בדראג, שואו והרבה כייף".

 צילום עידן אסלן

 

אהבה תוביל לאהבה

כיום אסף נמצא בזוגיות עם בן זוגו דקל בשנתיים וחצי האחרונות וחולם על תא משפחתי משלו, למרות הקשיים. "אני מאוהב בזוגיות שלנו ובאדם הזה- אני אפילו אגדיל ואומר שרוב ההצלחות הכי גדולות שלי בשנים האחרונות היו הרבה בזכות התמיכה, הדחיפה והפרגון העצום שהוא מעניק לי. יש לנו לחלוטין חלום ענק לתא משפחתי משלנו שנוכל לחנך ולגדל על פי הערכים שלנו, של אהבה, קבלה והגשמה ולתבל אותם בהמון חיוך, שמחה וסובלנות", משתף אסף. הוא מוסיף ואומר שהמדינה מרעיפה קשיים רבים על זוגות חד מיניים ולא תמיד החלום הזה קל להשגה. "למרות הקשיים אין לי ספק שהשאיפה והאתגרים שבדרך רק יהפכו את זה לטוב יותר כשזה יתגשם. לא מפסיקים להאמין, לחלום ולהתקדם", אסף מסביר.

בתוך החיים שבחר לעצמו, אסף זוכה לקבל את קשת התגובות האפשריות על דמות הדראג שלו, כשרובן מכילות ותומכות עם הרבה אהבה. "אנשים מגיבים בהמון אהבה, שמחה ואושר אלי. אני לא אשכח סיטואציה מצחיקה שחוויתי לפני כמה שנים. אומנות הדראג בבסיסה וברמה השטוחה ידועה בתור ביצוע שירים על במה כאשר רוב השירים הם "ליפסינק", כלומר חיקוי, אשליה ותנועת שפתיים לשיר שברקע", נזכר אסף, "הנחיתי אירוע השקה במרכז הצעירים ובין האורחים הייתה גם אמא של חבר. הופעתי עם שיר מוכר וכשהסתיים האירוע קיבלתי שיחה מהחבר שלא הפסיק לצחוק וסיפר לי שאמא שלו אמרה 'שאסף שר פשוט מדהים'".

אתה מרגיש שהעיר באר שבע התקדמה בנושא הקבלה של השונה והאחר, התושבים פה פתוחים יותר לעולם הזה?

"אני חושב שאין להם ברירה, העיר מתחילה להבין את הקצב שאנחנו התושבים יוצרים. אנחנו כאן כדי להישאר, ואני חושב שברגע שמנגישים ומסבירים למי שקשה להבין או להכיל ונותנים לו את זה במנה גדושה של חיוך ואהבה זה נותן לבן אדם את האופציה לפתוח את עצמו ולהתחיל תהליך פנימי של הבנה של מה ששונה. התנגחות תמיד תביא להתנגחות אבל אהבה תמיד תוביל לאהבה וגם אם זה חד צדדי, לפחות הנפש שלנו לא ניזוקה מזה. הקהילה הגאה בבאר שבע חזקה, צועדת ודורכת בעיר ומאירה אותה. עברנו קברת דרך עצומה בעזרת המון פעילות ופעילים מדהימות ומדהימים שסללו את הדרך להמון אהבה להטב"קית, להכלה וקבלה ועוד עובדים על זה במרץ ללא הפסקה, ובנוסף תמיד אושר גדול לדעת שאתה תמיד יכול להיות עוד חלק מהשינוי למען האהבה, הסובלנות והדורות הבאים".

 צילום עידן אסלן

היו בעיר באר שבע מספר מצעדי גאווה בשנים האחרונות, מתי לדעתך הקבלה והשוויון של קהילת הלהט"ב יהיו מלאים? אנחנו עוד רחוקים מהיום הזה בעיניך?

"אני לא חושב שאנחנו רחוקים. אני מדבר אך ורק על העיר שלי ואני אגיד בגאווה שאני חושב שהרבה מהקהילה בבאר שבע החליטו לקחת את המושכות לידיים שלהם. זוגות ויחידים מקיימים חיי משפחה וזוגיות תקינה "לעיני כל", צועדים מורמים בגאווה, בוחרים תמיד להסביר בנועם וסבלנות ובחיוך מאשר בכעס, התנגחות ושנאה. יש חיי תרבות גאה נפלאים בעיר שלנו שבכל פעם קורמים גידים באירועים שונים, יש עמותות, ארגון ובית גאה אחד מדהים שהוקם בשיתוף עיריית באר שבע ומקיים בתוכו פעילויות למגוון קבוצות ומוקד תמיכה לכל מי שצריך. יש שפע של עשייה ושפע של אנשים חמים, צבעוניים, אוהבים וחולמים שבוחרים להשתלב ולשלב את עצמם בתוך החברה מבלי למחוק את עצמם או להתאים את עצמם- ואני חושב שאנחנו מצליחים בשיטה הזו בדרום לפזר צבע ואור על תחום השוויון. תמיד יש נקודות שיפור ועל כן אנחנו נמשיך לצעוד ולהצביע ברגליים, במצעדי חופש ובקולנו- ואני רוצה להאמין שלא רחוק היום בו נזכה להכרה וקבלה. הנכון הוא להבין, לקבל ולהכיל שכולנו כבני אדם שונים, מיוחדים, אנושיים ואוהבים ללא חותמות הבדל דת, גזע, מין ונטייה- ביום שנוכל לאהוב את השונה ולא להתנגד אליו. השוויון כבר יגיע".

 

הערב הקרוב והנוצץ של ה"מוגזם" יהיה ביום שני הקרוב, 10.2 , בקוקה- בר. לצד סלין לה דיווין על הבמה יתארחו מלכות הדראג קיי לונג ויוסלה בערב שכולו מוקדש לוולנטיינז דיי. הערב הבא של ה"טווינק" יתקיים ב-26.02 ב'ביאליק 26'. לפרטים אפשר להיכנס לפייסבוק "מוגזם TWINK" או לאינסטגרם "TWIN.BS".

קרדיט עיצוב Adir Graphic Design

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b1540565-1f09-400e-b16a-c9406d4f335e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה