מיוחד ליום האישה: אילנה גינזבורג ווקנין מספרת על סוד ההצלחה שלה

$(function(){setImageBanner('38c94ccf-4493-4d66-90a1-f272cb372ae2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אילנה גינזבורג ווקנין, אמא ל-4 ילדים, חברת מועצת העיר באר שבע, יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי, יו"ר הנהלת חברת 'כיוונים', מנהלת משאבי אנוש בחברת רזיליון, איך היא עושה את כל התפקידים האלה ומה סוד הקסם שלה? בראיון לבאר שבע נט היא מסבירה הכל

את עושה ללא ספק המון דברים בהמון מקומות וניכר שאת פורצת לא רק את תקרת הזכוכית, אלא כל גבול שיעמוד בדרכך. מה סוד ההצלחה שלך?

"האם אני פורצת את תקרת הזכוכית? אני רק אישה אשר במהלך היום עושה גם וגם ומחליפה כובעים: לפעמים אני תופסת את כולם בצורה מדויקת, לפעמים הם נופלים וזה כואב ולפעמים הם נופלים בצורה מצחיקה. הסוד שלי הוא פשוט לעשות ולדעת שזה לא יהיה מושלם. אגיע למשימה כלשהי, אעשה כל מה שניתן ובמקרים רבים ייתכן שהתוצאה לא תהיה מושלמת. הסוד שלי הוא לחיות עם העובדה הזאת בשלום, ופשוט לנוע קדימה. האם זה קל? ממש לא, אבל לגמרי משתלם, מתגמל ולרוב גורם לי לחייך".

אילנה גינזבורג ווקנין

ספרי על ההחלטה להיכנס למועצת העיר באר שבע, מה היה חשוב או עדיין חשוב לך לקדם? והאם הצלחת לקדם זאת עד כה?

"אני תמיד אומרת שרוביק דנילוביץ׳ חלם עבורי חלום שלא חלמתי. נכנסתי למועצת העיר בגיל 28, אמא לילדה בת שנתיים ואחרי חצי שנה של הלם נדבקתי בחיידק של עשייה שעד היום גורם לעיניים נוצצות ולדופק מוגבר. אני גאה כל כך בתפקידים שלי במועצת העיר: יו״ר הוועדה לקידום שוויון מגדרי ויו״ר הנהלת חברת 'כיוונים'. מאות פרויקטים, חידושים, שינויים ומהפכות מאחורינו ועד היום אני מתרגשת מכל פרויקט ומכל יוזמה. יש לי זכות ענקית להיות מוקפת באנשים מדהימים ולהנות מלחלום להגשים. ביום שלא אתרגש ולא אחלום מהעשייה, אשמח להחזיר את המפתחות ולמצוא את עצמי בחופשה בתאילנד. 

זה המקום להודות לכל כך הרבה שותפות ושותפים ותודה מיוחדת לורד ששון, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, שותפה וחברה לדרך, האישה וההשראה". 

העולם העסקי/מקצועי ידוע בהעדפת גברים בתפקידי מפתח, את מרגישה את זה? חושבת שיש מקום לשינוי?

"העולם השתנה: אנחנו רואים הרבה יותר נשים בתפקידים בכירים... אבל יש עוד דרך ארוכה ואין ספק כי תקופת הקורונה פגעה בנשים קשות בהיבט הכלכלי, תעסוקתי ועסקי. נזרקנו אחורה והשילוב בין קריירה ואימהות נהיה אישו כמו לפני שני עשורים לפחות. בטוחה שהמצב יחזור לקדמותו, אך זה ייקח זמן והרבה עבודה". 

האם תוכלי לספר על קשיים מקצועיים שנתקלת בהם והאופן שבו בחרת להתמודד? וודאי יהיו מי שיקבלו מכך השראה... 

"כולנו נתקלים בהם ומתמודדים איתם: נשים וגברים כאחד. אני תמיד משתדלת להסתכל פנימה ולהיות הגרסה הכי טובה של עצמי שאני יכולה להיות. עובדת על המקומות שקשים פנימה והחוצה. כבר שנים שאני עובדת בסביבה גברית ועושה הכול על מנת להביא לתחום ההיי טק כמה שיותר נשים בתפקידי פיתוח וניהול. החלום שלי לראות הוגנות מגדרית במקומות עבודה".

ובפן האישי, האם את מרגישה שעדיין גם כיום 2021 על נשים מוטלת אחריות גדולה יותר? 

"כמובן... אבל זאת בחירה. חשוב לי להיות נוכחת בחיים של הילדים. שוב, אני מנסה גם וגם וזה לעיתים קשה, מתיש, אך מתגמל ומספק. הייתי שמחה לחיות בעולם מתוקן בו אישה בוחרת מה חשוב לה בלי שהחברה תשפוט את ההחלטה ותהיה מסוגלת ללכת עם ההחלטה: קריירה, הורות או גם וגם. אני בחרתי במודע בגם וגם כשאני יודעת שזאת החלטה מורכבת. לצערי, אנחנו עדיין חיים בצל של שיפוטיות חברתית ובחוסר מנגנונים אמיתיים לאפשר לנשים לחלום ולעוף על החלומות שלהן.

וכאן המקום להודות להורים האהובים שלי, לבן זוגי התומך ומאפשר ולילדיי הבכורים שעוזרים, מבינים ותומכים".

אילנה גינזבורג ווקנין והבת

ולכבוד יום האישה מה תרצי לומר לנשים, האם כאישה מצליחה יש מסר שחשוב לך להעביר לנשים שמגבילות את עצמן רק בגלל תפיסות חברתיות מיושנות?

"קודם כל, תעשו עבודה עם עצמכן ותחליטו מה חשוב ומדויק רק לכן. החלטתן? לכו על זה בכל הכוח ואל תוותרו על עצמכן ולעצמכן. גם אם הדרך לפעמים מורכבת ומלאה בנפילות וקשיים, הכל מסתדר לטובה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('32e2eed9-c52f-45dc-8e5f-3a1895debdb4','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה