מהכוכב הבא לכוכב החרדי: "נכון להיום אני מופיע בפני קהל מעורב, גם נשים"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6461c445-7dd7-4430-abf7-921b47e5d8f5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('6461c445-7dd7-4430-abf7-921b47e5d8f5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

תכירו את הגיבור החדש: אסף הרוש, בן 31, אברך, נשוי אבא לשלושה ומוזיקאי שמקיים אורח חיים חרדי, שגדל והתבגר בשכונה נחל עשן בבאר שבע, שאולי אתם זוכרים אותו מהעונה הראשונה של "הכוכב הבא" כמתמודד חזק עם המראה הנכון, אבל פרש בשיא כי חיפש משמעות. לבסוף חזר בתשובה, אבל לא הזניח לרגע את עולם המוזיקה והקול היפה שטמון בו מלידה, והוציא לאחרונה סינגל בשם "גיבור" עם קליפ שכולו סופרמן, יריות ואקשן. עכשיו הוא חוזר לקדמת הבמה ומספר על החיים לפני החזרה בתשובה ולאחריו.

צילום: טל עבודי

החיים של אסף הרוש, ההפתעה המוזיקלית הכי נעימה בסביבה, נעו  תמיד בבאר שבע ועברו את המסלול השגרתי של בית, לימודים, בגרויות, צבא ועבודה מועדפת כשהמוזיקה תמיד הייתה בעוכריו "גולות, פורפרות, ברכיים משופשפות, ילדות טיפוסית" נהנה לזכור "בשבת כל האחים היו מגיעים בערב לסעודה, מתענגים על המטעמים של אמא,מחליפים חוויות."

ומתי הגיעה המוזיקה לחייך?

"בגיל 17 למדתי לנגן על גיטרה באופן עצמאי וכל צליל שהוצאתי גירה אותי לנסות להלחין עליו שיר משלי" סיפר "יצא שככל שהעשרתי את אוצר האקורדים שלי בגיטרה, הייתי חווה יותר מוזות והתחלתי גם לכתוב."

 תמיד חלמת להיות זמר?

 "האמת שאף פעם לא שאפתי לשיר, אבל בגיל 18, אחרי שאתה מחבר שיר, אתה רוצה לשמוע תגובות, אתה צריך להשמיע, אז אתה שר. עד היום אני לא חושב שאני זמר, אבל אני לא מתווכח עם המאזינים (צוחק) שומר שבת, שומע שיעורי תורה מידי פעם ובעיקר מפנה לי זמן ביום לדבר עם ה', שיחה חופשיה ואישית".

 מתי שרת לראשונה?

 "אני חושב ששרתי לראשונה בתיכון בפרויקט מוזיקלי של הצגה כלשהי. יצא לי לעשות את זה כמה פעמים, זו הייתה ההיכרות שלי עם האולפן למעשה וגם עם קהל."

 מה אהבת לשמוע בעיקר?

 "מוזיקה אתנית, מרוקאית, פופ, ראפ, רוק, ישראלית, ים תיכונית. בקיצור, הכל. אני חושב שזה גם מה שנותן לי כל כך הרבה כיוונים שונים ביצירה שלי, כל ההשפעות האלה. בוא נאמר שבשנת 2000, המועדפים שלי בארץ היו עמיר בניון, אביתר בנאי, אמיר דדון. תקופה כזו ובמוזיקה הלועזית זה קצת ארוך לכתוב, אבל בוא נאמר שקולדפליי בין היתר".

 בגיל 17 התחיל אסף להיחשף ליהדות בצורה יותר עמוקה  מהעולם החילוני שאותו הכיר, התחיל ללכת לשיעורי תורה, אהב את מה ששמע בתורות של ר' נחמן מברסלב, והחל להתקרב לדת לאט ולסירוגין עם השנים, שמר שבת, הניח תפילין ומצא את הזמן הנכון והקבוע ביום שהוא מפנה לדבר עם אלוקיו "שיחה קרובה ואישית" אמר.

 מתי הייתה ההבנה שאתה חוזר בתשובה?

."גיל 24 בערך, מבלי שעברתי תאונה ושהיתי בקומה (צוחק), החלטתי שאני צריך למצוא את האמת שלי ואם זו היהדות, אז צריך להיות אמיתי עם עצמי ואי אפשר כבר ללכת למועדון עם כיפה בכיס. עליתי לישיבה של הרב שלום ארוש בירושלים כדי לראות אם זה באמת מה שחסר לי ושם אצליח למלא את עצמי. מבלי להאריך, כעבור שמונה שנים, אני עדיין שם. ברוך השם, טוב לי."

 איך המשפחה שלך קיבלה את החזרה בתשובה?

 "המשפחה קיבלה את זה מאוד קשה, לא תמיד אני מבין למה זה ככה, אבל אני גם קצת מבין. בסופו של דבר אתה לוקח את כל החיים ושם אותם במד ומתחיל מהתחלה. מעגלים חברתיים חדשים, שגרה חדשה, תחביבים חדשים. יאמר לזכותם שתמיד תמכו בי בכל דרך בה בחרתי ללכת. לא משנה לאן, סומכים עליי. אף פעם לא התנערו ממני בגלל ההחלטות שלי לגבי החיים"

 לאחרונה הוציא אסף את הסינגל השישי שלו והזרוע עוד נטויה, שאת כולם הוא כתב והלחין. וגם מבצע כמובן. "היום זה או שאתה מיליונר, או שאתה עושה הכל לבד." סיפר "אז אתה לומד גם לנהל את עצמך ולקדם במדיות ולעשות קליפים ולביים. האמת שזה כיף גדול כי בסופו של דבר הכל הופך ליצירה אחת עם חותמת אישית."

 ספר לי על  ההשתתפות שלך בתוכנית "הכוכב הבא?"

 "הייתי בעונה הראשונה של הכוכב הבא, אז זכו האחים גת מי שזוכר. האמת, שכבר הייתי חרדי בארון  וזו הייתה חוויה ממש מעניינת, אבל הבנתי שזה ממש לא בשבילי. הגעתי למוזיקה ממקום של יצירה וכשאתה פתאום צריך להיות זמר, נטו. לשיר שירים שלא שלך ולבצע ביצועים שלא תמיד מביעים את הייחודיות שלך, זה לא קל. לא תמיד מוצאים מה לשיר ולא תמיד מתחברים, אבל היה מעניין בהחלט. אדרבה, זה גם מאוד בירר לי מה אני באמת אוהב במוזיקה. ליצור, לדבר, להעביר מסר ולהשלים אליו ניגון שמבטא את הרגש שבמילים. בסוף נשרתי בשלב הכניסה לנבחרת".

 נשארת בקשר עם החברים מאז?

 "שכשחזרתי בתשובה אז יצא שאני דיי בשכנות עם גיל גת ויצא לנו להתראות דיי הרבה, אבל למי היה זמן לזה. באתי עם תיאבון מאוד גדול לתורה ולהשלמה של כל המושגים שאף פעם לא נחשפתי אליהם ".

 בצבא הוא שירת בחיל האוויר, אבל רוב השירות היה קרוב לבית. בהתחלה שירת כטכנאי מסוקים  בחצרים ואחר כך עשה הסבה "בדרך כלל כל יום יצאתי הביתה אז היה לי את הזמן  לכתוב וגם להרים הרכב קטן שיחד הופענו בפאבים בעיר והיה ממש כיף. בסוף ברחתי  להם לירושלים". סיכם את תקופת המדים.

מתוך הכוכב הבא. צילום: יח"צ

 אתה נראה דוס, אבל מאוד שמרני, גרוב, מודרני ונאה.

 "תראי, אני לא חושב שדוס צריך להיראות מוזנח. יש את הקו שזה שחור לבן, חליפה. מכאן תחליט כמה נקי ומסודר אתה תהיה. טריגר לא באמת היה, פשוט תמיד חיפשתי משמעות לשהות שלי על הכדור הזה ואני בכל אופן מצאתי את התשובה ביהדות."

 אתה מאוד מזכיר בשירה שלך את נתן גושן

 "האמת שכל אחד אומר שאני שר כמו מישהו אחר, נתן גושן, ים רפאלי, בניה ברבי ועוד. אני חושב שכשאתה חדש אז תמיד מנסים להשוות למשהו מוכר. אני מקווה שאוטוטו נתפוס משבצת חזקה בתודעה ככה שכבר יבינו שאני שר כמוני" .

 ספר של ששת הסינגלים שהוצאת

 "הסינגל הראשון שלי יצא ב2008 ואם תשאלי מה לקח לי כל כך הרבה זמן להגיע לשיר השישי אז התשובה ברורה: אני חושב תקציב (צוחק) חומרים יש לי בערמות שרק מחכים כבר להגיע לאולפן ולצאת לעולם. תקציב זה דבר שהוא קצת פחות מצוי, אחרי הכל אני אברך, ולמרות מה שחושבים, מקבלים הרבה פחות משכר מינימום בישיבה חחח"

 והשיר החדשני שלך "גיבור"?

 "אני חושב שגיבור מדבר טוב בעד עצמו. הנקודה היא שעד היום הורגלנו לחשוב שגיבור זה אחד שיודע לעוף ולטפס על הקירות, אבל אני חושב שגיבור הוא אדם שמצליח לתת לי את הכוח ואת הכלים להתמודד עם הקשיים היומיומיים, פרנסה, משפחה וכו'. זה יכול להיות חבר טוב או קרוב משפחה ואפילו רב. מישהו שיודע איך לרומם אותי ולתת לי כוח כשנגמר ובתקופה הזאת עם כל השינויים הקיצוניים שמתרחשים לנו במדינה אני חושב שכולם מתחברים לזה. כולם רוצים גיבור, מנהיג אמיתי, מישהו שירגיש את הכאב שלנו, באמת ויעזור"

 גיבור עם יריות

 "לגבי היריות, כשאתה עושה קליפ עם גיבורי על, אתה משתדל שזה יהיה תואם לקונספט".

 ואתה מופיע קהל נשי?

 "נכון להיום אני מופיע בפני קהל מעורב, גם נשים. כמובן שאני תמיד מתייעץ עם רבנים לגבי שאלות הלכתיות בעניינים האלה שהרי אני מחויב להלכה. בגדול מנסים לעשות טוב ולתת טוב ובעזרת השם בדרך לאלבום. בוא נראה מתי נגיע".

 צילום: טל עבודי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('97344c5f-2982-4835-a042-51409c580ca5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה