לא עוצר בבני אור

$(function(){setImageBanner('e7d75fc3-9247-4056-9691-de82db0c0c66','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לאורן כהן, תסתגלו לומר, שחקן תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע ישראלי, יש שתי סיבות למסיבה: האחת היא שהסדרה המדוברת "בני אור" עולה לשידור ב 25.4 שבה נראה אותו מגלם שוטר קשוח לצידו של השחקן גיא עמיר ("עספור")השנייה היא, שבאותו יום ממש הוא יחגוג את יום ההולדת ה- 41 שכוללות רזומה מפואר של 14 שנות עשייה ויצירה. ולעוד 50 שנים כאלה לפחות. טאץ' ווד.

צילום: מעיין קאופמן

אורן למד להסתכל על עצמו במראה ולאהוב את ההשתקפות שלו, הבגרות שבו והשלווה שבאה עם שנת הקורונה, ואפילו את השערות הלבנות שמגיחות, מה לעשות, עם הגיל המתקדם. "אני מסתכל במראה ורואה יותר ויותר שערות לבנות שלמדתי לאהוב" מודה אורן "פעם היה לי עניין עם השיער הלבן, חשבתי שהנה אני מזדקן, אפילו פעם אחת רכשתי חומר שמכהה את השיער ועכשיו לשמחתי התפכחתי ולמדתי לאהוב את זה ככה טבעי".

מה השתנה באורן בשנה החולפת?

"אני חושב שעברתי שנה מאוד משמעותית – אני מרגיש שהייתי בשיעור ומקווה שלמדתי ממנו את מה שהייתי אמור ללמוד – זה נשמע קצת רוחני, אבל השנה לימדה אותי להעריך את הדברים הפשוטים, להעריך את הבית, את המתנות שנמצאות מתחת לאף, שבמהלך מרוץ החיים אתה מתייחס אליהן כמובן מאליו, ובשנה הזאת אני ממש מרגיש שהרווחתי את המשפחה, את לילך אשתי, את הילדים  ועכשיו אני מודה ומכיר בזה שזו הייתה שנה מדהימה, למרות שהתחילה עם הרבה חרדות".

חרדות מהסוג שגורמות קצת להזיע כשאתה מבין שהמקצוע שתפור לך בבפנוכו הוכנס להולד ולא מרצון, ואתה מנסה לחשוב עם עצמך איך אני  מביא פרנסה הביתה "היה מלחיץ," מודה אורן "אבל לקחתי את זה להתבוננות והתבודדות והרבה שיחות עם אלוהים, והנה אחר כך נותנים סיוע ומענקים ומשהו לאט לאט נרגע. אתה לומד להעריך את הדברים הפשוטים ואת המתנות שקיבלת בחיים, את האושר שבחיי, שלא הייתה לי הזדמנות לעצור את קצב החיים ולהעריך.  יש בי משהו שאפילו קצת מפחד מהקצב הישן שלפני הקורונה."

מפחד ממה?

"אני תכף חוזר לקצב וברוך השם אני רואה את לוח ההופעות המלא. רואה כל פעם שיש הצגה בעיר אחרת בארץ, מצפון ועד דרום, אז כמובן שזה משמח לחזור לעבודה שאני כל כך אוהב ושמאוד התגעגעתי אליה, אבל אתה גם יודע שזה מגיע עם מחיר - לכך שאני רואה את הילדים רק בבקרים וברוב המקרים לוקח אותם למסגרות ולפעמים גם זה לא יוצא אם אני בתקופת חזרות בתל אביב, ואז אוספים אותי להצגה בוואן מחדר החזרות ואני חוזר רק בלילה".

עוד הוסיף: "יש משהו בקצב הקודם שאני חושש לחזור אליו, כי הייתה פה אתנחתא שבסופו של דבר, בחוויה האישית שלי, ברובה הייתה נעימה ומקרבת. היום אני יותר קנאי לזמן עם המשפחה. לא אוותר עליו בקלות כמו שיכולתי לוותר בעבר".

הסדרה הישראלית "בני אור" הינה דרמת פשע, שיצרו גיא בלילה ואלעד ביטון, שניהם באר שבעים ותשודר בערוץ yes  שבה אורן יגלם את רוני -שוטר חוקר נוער חמום מוח ("בטייטל נקרא לו השוטר הרע") ביחד עם החוקר הראשי הנוסף, השחקן גיא עמיר ("עספור") "מצחיק שבעספור גיא היה קצר ובתפקיד הזה אני משחק את הקצר" מספר אורן בחיוך אופייני.

הסדרה מתרחשת בבאר שבע ועוסקת בעולם הסמים בעיר כשהיא מבוססת על סיפורים אמיתיים שקרו בבאר שבע, בין חבורת צעירים סוחרי הסמים בתחילה מכרו לסטודנטים שלומדים באוניברסיטת בן גוריון הסמוכה ומשם החליטו לגדול ולהפוך לארגון פשע "הם הלכו עד הסוף ונכנסו לעולם הפשע בכל הכוח" מדווח מהשטח "עד שמתחילים לסגור עליהם מצד החוק - אנחנו השוטרים נכנסים לעלילה ומתחילים לסגור עליהם. אני לא יליד העיר, אז פחות הכרתי את השכונה. שמעתי עליה מהיוצרים של הסדרה, גיא ואלעד המוכשרים, שגדלו בשכונה הזאת ואת הסדרה כתבו בעקבות אירועים אמיתיים. עושה רושם מהקצת חומרים שראיתי והוויב שהיה בצילומים, שזה הולך לחשמל את המסך".

 איך זה מרגיש לגלם שוטר רע?

"לגבי הרוע אני חושב שזו אולי תוצאה לצופה, אבל כשחקן אני צריך להצדיק את הפעולות שלי ולהבין מאיזה עולם ערכים הדמות שלי מגיעה, ואם כשוטר אני צריך להיות הקשוח יותר על מנת לפתור את החקירה אז זה מה שיהיה ,כך שמבחינתי לא שיחקתי שוטר רע אלא שוטר שחשוב לו מאוד ובכל דרך לפתור את התיק הזה. האמת שיש לי שני אחים חוקרים וזה התפקיד השני שאני מקבל כחוקר , גם בעונה החדשה של "מלכות" בהוט.

איך לומדים להיות שוטר רע?

"הסתייעתי באחיי ובמיוחד באחי הבכור, לא בגלל שהוא רע חלילה (צוחק)  אלא כי הוא חוקר בבאר שבע והתייעצתי איתו על התפקיד. אפילו עבדתי איתו על הטקסט כאיש מקצוע ואני כשחקן. גם על הסט לי ולגיא היה חשוב שלא נזייף בשום דבר, שאלנו שאלות  לדוג  כמו האם בחקירת בני נוער מותר לחקור עם נשק וכל מיני דברים שלא היינו בטוחים לגביהם.  חשוב היה שזה יהיה כמו בחיים, כי לפעמים אתה רואה סדרה או סרט ואומר לעצמך מה זה השטויות האלה, זה הרי לא ככה במציאות לכן נעזרתי באחי שכמה שיותר ידמה את התנהלות חקירה בחיים האמיתיים, בשורה התחתונה היה חשוב לי שלא יראה את הסדרה חוקר נוער ויגיד שזה לא ככה באמת. שיהיה אמין".

 ואיך היה לשחק לצידו של גיא עמיר?

 "סיפור אהבה. אני חושב שמיד שנפגשנו משהו בנשמות שלנו דיבר - התחברנו בדקות עוד לא פני הקראת טקסט. כאילו הלב דיבר עוד לפני שדיברנו בפה. הוא אדם מוכשר, מצחיק, כולו לב, ואנחנו בקשר טוב ושומרים על חברות. שמח על המפגש איתו".

 צילום עצמי

גם הזמר שלנו, עמיר בניון, משחק בסדרה את התפקיד הכי אותנטי: נרקומן לשעבר. באחת הסצנות אורן מוביל את בניון לחקירה, כי המשטרה חושדת שחלק מהדברים שקורים עם הבני נוער קשורים אליו. הבן של בניון בסדרה הוא ממנהיגי החבורה. "אנחנו מנסים להבין האם יש לו קשר לכל הפרשה ואולי הכל קרה בשליחותו" סיפר אורן על המשחק עם בניון.

זה התפקיד הראשון שלו כשחקן, למרות שהוא לא שחקן בחייו.

"נכון שהוא לא שחקן, אבל לדעתי זה מהתפקידים שמלהקים כי הוא מכיר את זה מקרוב ולא צריך לשחק אותו, כי זה הוא. הוא לא צריך לחפש איך עושים את זה נכון, כי זה מה שהוא עבר.  באופן אישי אני מאוד אוהב את המוסיקה והיצירות שלו והיה כיף לשבת, לדבר, ולשמוע ממנו איך הוא עבר את החיים".

על  מה דיברתם בעיקר?

"סיפר על הילדים שלו ועל הילדה שלו המוכשרת ששרה (לפני שיצא הדואט) סיקרן אותי לשמוע אותה ואז יצא הדואט. זה היה מדהים, הוא מקסים ומתוק ובכלל, כל הצילומים שם היו לי לחוויה מהממת ונעימה- מסוג הפרויקטים שאתה אומר זה היה מתנה."

 ויש שפוחדים שזה יוציא את באר שבע כעיר פשע

 "אני אגיד לך מה אני חושב בתור בן אדם שמת על באר שבע וגאה בה. כיום אנחנו במקום שכל כך התקדמנו שאין שום סיבה לרגשי נחיתות, בכל עיר יש את האזורים המפותחים יותר והמפותחים פחות ואני לא חושב שאנחנו במצב שצריך לפחד שזה יפגע בתדמית, להפך, אין מה לפחד אלא לעודד כמה שיותר יצירות, שיבואו לצלם בעיר שלנו. יש פה מקומות הכי יפים והיוצרים של הסדרה הם באר שבעים, אז זה בכלל מהמם, כי יש פה בשורה".

 ואתה ממשיך לשחק בתיאטרון באר שבע

"ברוך ה' , שלוש הצגות באוויר, "דרך השלום" ו"לא משלנו" שבה אני מגלם את הבן של גבי עמרני ו"הבא אחריו" שזה עיבוד מהתנ"ך לספר מלכים, סיפור דוד, שם אני משחק את שלמה ונתן דטנר מגלם את דוד המלך. זו הצגה שהיא מעין "משחקי הכס" תנכי - מאוד מגניבה. אני גם משתתף גם בסדרה לנוער שתצא בכאן חינוכית בשם "מי פה הבוס" יחד עם מריאנו.

ומה עם בית הספר למשחק בנתיבות שבו היית שותף?

"נעצר בגלל הקורונה, אמנם המשכתי לעשות איתם שיעורי משחק דרך הזום בשיתוף שח"ם, אבל נראה אולי נמצא את הדרך להניע מחדש. 

לאן אתה הכי שואף להגיע?

"מממ .... שאלה קשה.... בקריירה אני רוצה בע"ה להתקדם כל הזמן, להרגיש שאני כל הזמן בעשייה משמעותית, שאני הולך וגדל עוד מתפקיד לתפקיד, שאקבל  תפקידים שאני ארגיש שהם משמעותיים עם סיפור ועם מסר, בין עם זה במסך או על הבמה. יש עוד עניין שנראה לי נכנס לקטגוריית השאיפות  - שכשהתחלתי בקריירה תמיד אמרו לי שאני חייב לעבור לתל אביב כדי להיות שחקן ולא עברתי. כאן בניתי את ביתי ואני חושב שטפו טפו הוכחתי שאפשר לעשות ולהתפתח גם אם אתה גר בבאר שבע ולא לחשוב שכל הדברים צריכים להיות בתל אביב. תל אביב היא עיר נפלאה, אבל באר שבע היא לא פחות ממדהימה".

 צילום עצמי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c82a1aab-661e-47b2-aaba-4a0c7361d7dd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה