כוכבים בני חמש: החיים הסודיים של התאומים מאור ואיתן אבוהרון מבאר שבע

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1358efad-94d2-4c13-894e-4d155bfc4747','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1358efad-94d2-4c13-894e-4d155bfc4747','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,33920,'Image','');},7]]);})

התאומים מאור ואיתן אבוהרון בני החמש מבאר שבע, הפכו במהרה לילדים הכי מפורסמים במדינה, לא רק כי הם יפים להפליא ויש להם חיוך כובש ואין אחד שלא מבקש מהם כבר להצטלם סלפי, אלא כי בסדרה 'החיים הסודיים של בני חמש' שמשודרת בyes', השתתפו הזהים גנטית בצילומים והציגו עולם מהפנט ומסקרן של ילדים עם נתינה ועזרה שרק בא לנו לחבק אותם. אפילו נועה קירל ביקשה להצטלם איתם. ראיון עם אמא גאה.

צילום: יחסי ציבור 'יס"

אי אפשר שלא להתאהב בתאומים מאור ואיתן אבוהרון בני החמש משכונת רמות באר שבע, שהם עכשיו על תקן האחים הכי מפורסמים במדינה  בכלל ובבאר שבע בפרט, אחרי שנחשפנו אליהם בתוכנית "החיים הסודיים של בני החמש" שמשודרת בערוץ יס, שחזרה בעונה חדשה ומרגשת,  ומציגה הפעם דוקו מופלא עם ילדי הגן שלומדים לבחור בעצמם מה טוב להם, מגלים מהי מנהיגות ואהבת חינם ואף נחשפים גם לילדים ששונים מהם. אם ראיתם כמה קל היה לאהוב את הטוב שבהם, הרצון לעזור ולהיות חלק מקהילה שתורמת ומודה, תבינו שהכל בא  מהחינוך של הבית שבו גרים באחווה, בתרומה, באהבת האחר - אימא שני, מנהלת מרחב קהילתי בחברת כיוונים ואבא שי, חוקר ברשות ההגירה, הבן לביא קטן בן השנה וחצי,  שיחד הם נראים שלישייה דומה ומהפנטת.

הילדים שלכם מרגישים כוכבים?

"הם בהחלט מרגישים שמכירים אותם. היינו ביו חמישי באילת בבית מלון והיה שם ילד שפנה אליהם ואמר להם אתם הילדים מהתוכנית? והם ענו בחיוך שכן, אז הוא המשיך ואמר תדעו ששיחקתם אותה. שמאור היה שריף מצוין ואפילו ביקשו להצטלם איתם. היה מי שביקש מהם חתימה, אבל הם ענו שעדיף סלפי, כי זה נשאר לתמיד".

מעניין לדע איך הם מבינים את זה שהם מפורסמים

"הם מרגישים את הפרסום. היינו בתל אביב בתערוכה וכבר בכניסה לתערוכה עצרו אותנו ושאלו אם  הם הילדים מהתוכנית? היינו בהשקה חגיגית של הסרט פינוקיו עם כמה ילדים מהתוכנית וכמה ילדים ניגשו אליהם וביקשו להצטלם. אחרי כך עשו להם הפתעה וקראו להם להיכנס לבית הקולנוע, ומי נכנסה לשם בהפתעה? נועה קילר. הילדים התרגשו ביותר והיא הצטלמה איתם. היה קטע אינטימי  בתוכנית שבו הראו להם תמונה של המלכה אליזבת, בעיתוי מטורף,  ושל נועה קירל, ושאלו מי מלכה בעיניהם, אז הם ענו נועה".

ומאז הם הפכו לתאומים לא אנונימיים שגם מתארחים אצל ניב רסקין  בתוכנית הבוקר

איתן בטלפון: "בתוכנית בוקר של 12, חיים כהן השף היה שם  וגם הצטלמנו איתו, אימא מעריצה אותו. אני לא".

מה גיליתם עליהם במהלך התוכנית?

"הרבה דברים, אבל היו שני דברים שהדהימו אותנו וזה הקשר המטורף ביניהם, מבטי העיניים שדרכם יכולים לתקשר גם ללא מילים, איך הם מכילים האחד את  השני, מבינים מתי אחד עצוב. הוכיחו את עצמם בכל הקשור בעזרה לזולת ולהתנדב, לחשוב על אחרים ומי שלבד ניגשים אליו. היה בתוכנת קטע שבו אחד הילדים המקסימים, שהוא לבקן, התקשה למצוא בקבוק והם ישר ניגשו לעזור לו. הייתה ילדה בשם אגם שקצת הציקה להם (מאור מתערב  בשיחה:"למה? כי היא הייתה דלוקה עלינו.") והם היו מובכים, שאלו כשאוהבים מציקים? וגם תהו אם גם אני הצקתי לאבא  מרוב אהבה ועניתי שכן, אז בפרק האחרון המראיינת שאלה אותם על זה והם ענו בטבעיות שאגם מציקה להם כי היא אוהבת אותם כמו שאמא שלהם מציקה לאבא, כי היא אוהבת אותו ואפילו מרביצה לו. מכרו אותי בשקל תשעים".

איך התגובות?

 "בלי סוף, תגובות בעיקר על כמה הם היו מדהימים, שיש להם חינוך מיוחד להכיל אחד השני והקשר המדהים ביניהם".

צילום: רפי דלויה

הכל התחיל שאבא שי ראה מודעה שמחפשים ילדים מתאימים לתוכנית ושיתף את שני. השניים הסכימו לשלוח סרטון וידאו שבו התאומים מספרים על עצמם שגרמו להפקה לקחת אותם אחרי סינון מ180 סרטונים שהגיעו מכל הארץ. התאומים עברו מפגשי דינמיקה קבוצתית ועם הפסיכולוגית התוכנית שרון, שמלווה אותם כל התוכנית, עד שקיבלו את התשובה שהם נבחרו להיות מבין 12 המשתתפים. הצילומים נערכו בחול המועד פסח אשתקד באולפנים ברמת השרון.

מסתבר ששני לא זרמה בהתחלה בהחלטה שהתאומים שלה ישתתפו בתוכנית טלוויזיה. היא קצת חששה ממה שהפרסום והחשיפה ישפיעו עליהם, אבל כן סיקרן אותה להיות זבוב על הקיר, לשמוע ולראות מה קורה בסביבה הטבעית של בניה ללא מבוגר אחראי, ומה שהיא ראתה  לבסוף הפך אותה לסופר אימא גאה.

איך עבר התהליך?

"הם הרגישו שם בקייטנה הכי מושלמת ולא רצו לעזוב, אלא ביקשו שזה יהיה הגן הקבוע שלהם. בפרק אחרון רואים כמה קשה היה לילדים להיפרד מרוב שהיה להם טוב ביחד. לא מדובר בתוכנית צהובה  ואת בעיקר מחפשת לראות הדינאמיקה ואיך הם מתמודדים בכל מיני מצבים."

הם הבינו שמצלמים אותם?

"בהתחלה הם הבינו שמחברים אותם למיני מקרופון שצמוד להם בגוף, אבל מהר מאוד הם התעלמו מהדבר הזה ומה שעניין אותם היה לשחק. אין מצלמות גלויות, זה כמו האח הגדול אבל מוסתר יותר. הם כן ראו קצת מצלמות צדדיות. אחד הילדים שראה את התוכנית שאל את אימא שלו למה צילמו אותו, כי הוא לא הבין שמצלמים בכלל. היו שם אוסף ילדים מדהימים והם נפגשים גם אחרי שהתוכנית הסתיימה, מאוד מחוברים ונהנים יחד. גם אנחנו ההורים שומרים על קשר. פתחנו קבוצה ומתעדכנים."

ספרי לי איך זה לגדל תאומים?

"מאתגר מאוד בחלקים הראשונים של החיים. בשנתיים הראשונות זה שוק, כמו מכונה מתנהלת בחיים, אבל עם הזמן את מבינה שזו זכות גדולה. הם כוח, מראה אחד של השני כדי להתמודד עם כל דבר ואצלם זה בולט יותר. כל אחד בודק מה יש לו שאין לאח אם זה בחוזקות ואם זה בחולשות. כל אחד בודק את עצמו דרכו. לכל מקום שהם הולכים יחד הם כוח, ביטחון וגם אין קשיי הסתגלות".

צילום:בייביבוק

מה הטיפ לחינוך וערכים נכונים בבית שמוכיח לנו דרך התוכנית איך ילדים צריכים להתנהג נכון?

"קודם כל מתייחסים אליהם כבוגרים מאז ומתמיד. העבודה שלי היא סביב קהילה ותרומה לקהילה והם חווים הרבה רגעים כאלה יחד איתי. מגיעים אליי לעבודה ומבינים מה זה יום המעשים הטובים ואני מסבירה להם הכל במונחים שלהם ובהתאם לשלבים שלהם, ולכן זה נותן להם להתמודד כמו בוגרים ומעורר אצל סקרנות לשאול. גם בעלי שי מתנדב במד"א וחובש בבית הלוחם והם מבלים יחד איתו שם, רואים נכי צה"ל, מבינים את המשמעות מה זה להיות נכה ומה זה לעזור ולהתנדב".

חושבים על בת רביעית?

"אני את שלי סיימתי בעולם הילודה, אז אני בעיקר חושבת על הכלות שיהיו לי. הם עברו חינוך טוב כדי להביא כלות טובות".

במה הם דומים ושונים האחד מהשני?

"דומים בזה ששניהם עם  שמחת חיים, שמאוד אוהבים לרקוד, לראות הצגות, ביטחון יחסית גבוה וסקרנות לידע. איתן הוא יותר טכנולוגיה, טאבלטים, מסכים ופלסטיישן, פלפל ושרמנטי ומאור הוא רגיש, אוהב משחקי חברה, אנשים, פחות מסכים."

למה הם לומדים בכיתות שונות?

"הם לומדים בכיתה א' בבית ספר 'הרצוג' ומרגע שהגיעו לגן עירייה החלטנו להפריד ביניהם. יש לי חבר טוב שהוא גם אח תאום וכל השנים דיברנו, גם לפני שהייתי אימא, ואני זוכרת עד היום משפט שאמר לי וחלחל לי לחיים עד היום: תאומים זה גימיק ומהמם, אבל הם לא בחרו בזה, ולכן כל אחד הוא עולם ומלואו וכל אחד חשוב שיהיה לו עולם משל עצמו, ללמוד להכיר חברים חדשים בזכות עצמו, להתמודד עם אתגרים לבד, להתחזק בחיים ובעיקר כי הם תאומים זהים גנטית - הרבה מהילדים לא תמיד מזהים מי זה מי ולכן מכנים אותם בשם מאור איתן ברצף כדי לא לפגוע בשניהם יחד. לא היינו מלבישים אותם באותם בגדים, מתייחסים לכל אחד בהתאם לצד הרגשי ולצרכים שלהם, לא לוקחים ברור מאליו וגם חוגים שהם אוהבים לא ביחד. התחילו לגלות מה זה להיות אדם לבד."

צילום: בייביבוק

על מה הם רבים?

 "כמו כל הילדים שרבים על משחקים, מי קיבל את זה ואין לו את זה. מה שמדהים בהם, זה כשהם מתפוצצים אחד על השני תוך שתי דקות הם מגיעים שליח צדדי וסוגרים עניין. אני לא מתערבת להם כי זה קורה בדקות. פותרים ריב במבט עיניים אחד ושיח. הם כן ישנים יחד במיטה זוגית בלילה ולפעמים אני באה בלילה ורואה אותם מחובקים".

כבר עושים להם תכניות הלאה?

"אנחנו נותנים לדברים לזרום. קיבלנו הרבה תגובות ולא הלכנו בשביל שהילדים יהיו מפורסמים, זו לא הייתה המטרה, אלא כי רציתי לדעת על החיים הסודיים שלהם שאני לא רואה ביום יום תמיד. רציתי לראות איך הם מגיבים בסיטואציות שונות ואני השגתי את המטרה. תמיד שואלת ומשתפת אותם אם הם רוצים ללכת להתראיין בתוכנית טלוויזיה או שיכתבו עליהם. אני מחליטה, אבל רוצה שתהיה להם מידת השפעה. בינתיים אנחנו נהנים מזה והם במיוחד. מרגישים שהם קצת כוכבים, אבל אנחנו תמיד אומרים להם שקודם כל הם בני אדם לפני הכל וצריך לשמור על צניעות ולהתנהג יפה. מצד אחד ליהנות מהר ומצד שני לא לעוף גבוה".

  צילום: פרטיצילום: יחסי ציבור 'יס"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6e1ade06-a470-4ca2-b555-2d0a5fe8ac60','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה