"יש לי קול שרוצה להישמע אחרי כל מה שעברתי בחיים"

$(function(){setImageBanner('48214eeb-b9c1-4339-bda5-46a0a7db5533','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הוא חווה ילדות לא פשוטה בשכונה ו' בבאר שבע, כשהמציאות אליה גדל ראודור חדד גרמה לו לבחור במוזיקה אחרי שאיבד את אחיו ואימו. בראיון ל'באר שבע נט' הוא מספר על השירים שנוצרו מתוך הכאב, על הרצון לרגש ולעזור לאחרים באמצעות המוזיקה, על ימי הקורונה, הסינגל החדש והאלבום שבדרך

ראודור חדד, הרוקר מבאר שבע שחלקכם אולי זוכרים מהתכנית "אקס פקטור" בה השתתף לפני מספר שנים, הוציא לאחרונה את הסינגל החדש שלו "הכי ישר הוא הכי עקום" לקראת אלבום שני. בראיון ל'באר שבע נט' הוא מספר על המקום העמוק ממנו הוא כותב, על הילדות הקשה שעיצבה אותו, על ימי הקורונה ועל הבחירה שלו כל יום מחדש במוזיקה.

"גדלתי בשכונה ו' במבצע עובדה בבאר שבע, בתקופה שלי בשנות ה80-90 החיים בשכונה היו כמו מערב פרוע... כשהייתי בן 11 איבדתי את אחי שנהרג בתאונת אימונים בצבא. אחי היה מוזיקאי רוקיסט והיה בלהקת מטאל. אחרי שהוא נפטר עסקתי בספורט, בעיקר בג'ודו וכדורגל, אבל בגיל 17 סבלתי מפציעה קשה ולא יכולתי לחזור להתחרות ברמות הגבוהות", סיפר ראודור ל'באר שבע נט', "בגיל הזה גם איבדתי את אמא שלי בשל מחלה. יום אחד חברים קבעו להיפגש לג'אם בבית הספר, לא ידעתי מה יש לי להציע אבל מצאתי את המיקרופון של אחי והלכתי... מאז לא עזבתי אותו, באותו רגע הבנתי מה אני רוצה לעשות בחיים".

ראודור חדד. קרדיט: אלעד קיים

מתי שרת בפעם הראשונה על במה?

"התחלתי לכתוב ולהלחין לפני שידעתי לנגן... לא ידעתי אם אני טוב בזה או לא, רק ידעתי שאני רוצה לעשות את זה. ידעתי מה אני רוצה ולא מה אני יכול. הפעם הראשונה על במה הייתה בטקס לזכרו של יצחק רבין בבית הספר, כשהייתי בגיל 17. אז גיליתי שאם אתה מספר למאה אנשים בהופעה את מה שיש בך ואת מה שאתה מרגיש, זה מוריד אבן מהלב, שיש בתוכי משהו שרוצה לצאת אחרי כל מה שעברתי בחיים, יש לי קול שרוצה להישמע".

ספר קצת על הילדות שלך, זה גם ההשראה שלך ליצירה והמוזיקה?

"לא היה לי מושג שזה מה שאני רוצה לעשות, מגיל קטן הבנתי שאני לא עובר חיים רגילים, המוות אצלנו תמיד היה באוויר. איבדתי את אחי, את אמא שלי ולאחרונה גם את אבי. אבל בעיני זה מה שהופך אותי לייחודי, כי אני כותב את החיים שלי. אני מנסה להוציא את המוגלה שנמצאת אצלי ואני שם לב שזה כן נוגע לאנשים, זה מרגש אותם. יש שאומרים: שינית אדם- שינית עולם. אני כותב על דברים שאני עובר ורואה ויש משהו בטקסטים שלי שהוא ישר לתוך הפנים וזה מה שחשוב לי, לגעת באנשים".

 ראודור חדד. קרדיט: גל אלי

הכי ישר הוא הכי עקום

לאחרונה, כאמור, הוציא ראודור סינגל חדש מהאלבום השני שלו עליו הוא עובד, "הכי ישר הוא הכי עקום" שיר אותו כתב והלחין יחד עם בן שופן שגם הפיק. "השיר מדבר על זה שכל מה שלמראית עין נראה נטול רבב ומושלם, לא תמיד ככה באמת. אם אנחנו מסתכלים על אנשים שתמיד היינו רוצים להיות כמותם, איפה שאתה חושב שהכל מושלם- שם תתחיל לדאוג", מסביר ראודור, "האנשים שבאים עם הפגמים החוצה הם אלו שמביאים את האמת שלהם, בגלל זה הכי ישר הוא הכי עקום. גם בקליפ לקחנו טייס שנמצא בטיסה שמתרסקת ואין לו על מי לסמוך... יש בשירים שלי המון מסרים ורבדים".

איך התגובות של הקהל באר שבעי?

"אני מאוד אוהב ללכת בבאר שבע ויש אנשים שעוצרים אותי ומדברים איתי, אתה לאט לאט מתחיל להרגיש שהעבודה הקשה נותנת את הפירות שלה, זה מגיע מהשטח... למשל היה לא מזמן את מצעד הרוק של ישראל, התעוררתי בבוקר וגיליתי שאני במקום הראשון כשבכלל לא ביקשתי מאף אחד להצביע, אבל אנשים פשוט אוהבים אז מצביעים, זה מרגש ונותן המון כוח. הרצון שלי להתפרסם ולהגיע לכמה שיותר אוזניים מגיע מהמקום של לרצות לעזור לאחרים ולהראות שאם אני יכול כל אחד יכול".

עם חוויות כמו שעברת יכולת בקלות להידרדר למקומות פחות טובים, מה גרם לך לבחור במוזיקה?

"החלום היה שם תמיד, חשוב לי לא לוותר על העולם הזה לפני שיש מאחורי כמה אלבומים, כי אין מצב שהסבל שעברתי היה לחינם, שכל זה יקרה לי ולא אעביר את זה הלאה... אם אתה יכול לעזור עם המוזיקה, גם אם זה לאדם אחד, זה שווה הכל. אני עם הזמן מגלה שזה לא אדם אחד שמתחבר ומתרגש מהמוזיקה שלי, זה כל הזמן גדל וזה כל מה שרציתי. כואב לי שנוטים להעריץ רק את מי שיפה או שיקי, אין הרבה ערך מוסף באנשים שמעריצים היום, אני תמיד מחפש את המעבר, גם כמאזין. כיף שמשהו שעברת ואתה כותב עליו נהיה משמעותי לכל כך הרבה אנשים, אני שמח לעזור לאחרים עם המוזיקה שלי".

השתתפת גם בתכנית 'אקס פקטור' בעבר, אתה מתחרט על כך? היית עושה את זה שוב?

"אני חושב שקצת מיהרתי כשהלכתי לתכנית, תמיד תכננתי להצליח בכוחות עצמי, בלי קיצורי דרך. אז אחרי שיצאו שלושה סינגלים רציתי ליצור יותר באזז סביב האלבום וזו הייתה אחלה פלטפורמה להשתתף בה. ניסיתי למנף את עצמי ולקבל חשיפה וזה עזר מאוד, עד היום מזהים אותי".

 

ראודור, כמו כל האמנים בארץ, נאלץ להפסיק להופיע בעקבות הקורונה וגם הוא רק מחכה שהמצב יחזור לשגרה. "כואב לי לראות מה שקורה בארץ, אני מרגיש את הקושי של החברה שאנחנו חיים בה. אני בנתיים מנצל את הימים האלה ליצירה, אין לי דרך אחרת, זה לא תחביב, זה דרך חיים", אומר ראודור, "אני מחכה ליום שהכל ייפתח אחרי הקורונה כדי לבוא מוכן. למרות שחברות תקליטים עצרו הפקות ואלבומים אבל אני החלטתי לא לעצור, להמשיך להוציא שירים, המוזיקה נותנת לאנשים שפיות ועל הדרך אני מקבל גם שפיות בעצמי בזכות זה".

אחת מההופעות הבודדות שראודור כן עשה לאחרונה הייתה במרכז בריאות הנפש בבאר שבע, הופעה שהוא הגדיר כמרגשת ביותר שהייתה לו. "כשהגעתי ראיתי מצלמה והבנתי שיש הרבה מטופלים שנמצאים במחלקה סגורה מהרגע שהתחילה הקורונה וכך הם יאפשרו גם להם לצפות בהופעה וידעו שתמיד חושבים עליהם", נזכר ראודור, "אז אני מתחיל להופיע, פונה למצלמה ולא יכול לעצור את הדמעות... פתאום הטקסטים של השירים קיבלו משמעות אחרת לגמרי, זו הייתה הופעה צנועה, בלי זיקוקים או תקשורת ועדיין הכי מרגשת שיש".

מה התכניות להמשך הדרך? איזה עוד חלומות אתה רוצה להגשים?

"אני ממשיך לעבוד על האלבום החדש שיצא בקרוב והמטרה היא תמיד ליצור כמה שיותר, להמשיך לייצר אומנות איכותית. ההצלחה בעיני היא תולדה של עבודה קשה וכל השאר יגיע, אני רוצה להמשיך לגעת באנשים ולרגש. עוד חמש שנים אני רוצה להיות עם עוד שלושה אלבומים, להתקדם ולהשתפר ופשוט להמשיך לעשות מוזיקה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('484dd3c2-acab-4aa6-afa6-014e91231c13','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה