יום האישה: באר שבעיות מפרגנות לנשים בחייהן

$(function(){setImageBanner('06cd3ab0-19fa-42bd-a35c-705a3caf7885','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אין כמו יום האישה כדי לחגוג העצמה נשית, במיוחד אם זה אומר שיש לנשים הזדמנות לפרגן האחת לשנייה. אז שמענו מארבע נשים באר שבעיות מובילות שסיפרו ל'באר שבע נט' על המודל לחיקוי שלהן ועל הייחודיות של הנשים בעיר

ציפי הרפנס, רכזת רבדים+ של תפנית בחינוך מחוז דרום, מדריכת התנסות מעשית של פרחי ניהול באקדמית חמדת

מי המודל לחיקוי הנשי שלך ומדוע?

"המודל לחיקוי שלי היא אחותי- מירי פרוכטר. מאז ומתמיד היינו חברות טובות, קרובות אחת לשנייה, מאפשרות מרחב של התפתחות אישית ומקצועית, מהוות משענת ומקור חוסן לכל המשפחה. אחותי היא מנהלת ביה"ס "הדר" בשדרות, אשת חינוך פורצת דרך, מתנדבת רבות בקהילה, תומכת ומלווה משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים, אך לא רק... אמא בעלת עוצמות ועצומות, מקפידה ללמוד כל הזמן ומכל אדם, אוהבת לקרוא ולהעשיר את עולמה ואת עולם הסובבים אותה, מנהיגה ונחושה בדעתה לקדם שוויון הזדמנויות בחינוך. חיינו שזורים אחת בשנייה. ילדינו גדלים כאחים. אנחנו נפגשות כל הזמן, מטיילות ומתרגלות חשיבה חיובית והסתכלות על הדברים הטובים בכל מצב ובכל אירוע. מקפידות להיות בקשר יום יומי ולהתייעץ אחת עם השנייה. אחותי מירי-האחת והיחידה, חברתי הטובה ביותר, הרבה הישגים בחיי הם בזכותה ובגללה. יש לנו שאיפות ותוכניות רבות יחד".

אם היית יכולה להחליף אישה אחת ליום אחד- מי היית רוצה להיות?

"אף אחת. לא הייתי רוצה להחליף או להתחלף עם אף אחת. אני גאה מאוד במסלול חיי ובמסע שלי, מזמינה כל אישה, נערה וילדה ללמוד ולהכיר את עצמה- חוזקתה, יכולתה והמתנות איתם נולדה, להתמקד בטוב תוך התמודדות עם המוטב... אל תבקשו החלפה ותחלופה עם אף אחד ואחת, יש סיבה לכל דבר... אתן נמצאות במקום שאתן צריכות לצמוח ולהתקדם ממנו ובזכותו".

תארי במשפט את הנשים הבאר שבעיות

"כילידת באר שבע למשפחת פרוכטר, ממקימי העיר, אני גאה לייצג את העיר ואת נשותיה במעגלים רבים. הנשים הבאר שבעית חזקות, יודעות מה הן רוצות וצריכות. שותפות בכירות בהצמחת העיר בכל התחומים, לא חוששות להביע את דעתן באמצעים שונים. מנהיגות ופורצות דרך בתחומים רבים. אוהבות לתרום ולהעניק, משכילות ועצמאיות, בעלות יכולת לנהל חיים בעלי משמעות עבור עצמן וסביבתן. אני שמחה לגדול ולחנך את ילדי ותלמידי בעיר הזו וקוראת לכל אישה לקחת חלק משמעותי בהצמחת העיר תוך התפתחות אישית מיטבית".

מה תרצי לאחל לכל הקוראות ליום האישה?

"היו גאות בעצמכן. העמיקו את החוסן הנשי שלכן. הגדילו את מעגלי ההשפעה שלכן. לימדו, התפתחו, העשירו את עולמכן, צרו תעדוף בחייכן. אל תוותרו לעצמכן! ובוודאי לא לאלו שמנמיכים ומקטינים אתכן! אני שמחה להיות חלק מכן".

ציפי הרפנס ואחותה מירי פרוכטר. צילום פרטי 

נעמה ספיר, יזמית ומקימת מיזם הסיורים  I LOVE BASH

מי המודל לחיקוי הנשי שלך ומדוע?

"מיטל לב קנפו, מנהלת השוק העירוני של באר שבע. אישה מרשימה וחזקה, אסרטיבית במקסימום, עושה תפקיד שיכול היה להיות הכי מגדל השן אבל היא ממלאת אותו עם מלא לב, נשמה, חיוך, טונות של תשוקה. מחוברת לשטח, לאנשים, למקום ועושה את הכל במקצועיות אינסופית".

אם היית יכולה להחליף אישה אחת ליום אחד – מי היית רוצה להיות?

"את הגננות והמורות של הילדים שלי, רותם ושחר. תמיד מסקרן אותי לראות אותם בסיטואציות חברתיות שאני לא מכירה, לראות אותם מקרוב-רחוק. עם מי משחקים, איך מגיבים לכל מיני מצבים, איך עובר עליהם היום, במה הם אוהבים לשחק".

תארי במשפט את הנשים הבאר שבעיות

"הנשים של באר שבע הן עם DNA ייחודי ומיוחד. זר לא יבין זאת. יש לנו גאווה מקומית עצומה, אנחנו, כולנו, אוהבות לאהוב את באר שבע. אנחנו מאמינות בה וגאות בה".

מה תרצי לאחל לכל הקוראות ליום האישה?

"בעיקר שיעשו מה שהן אוהבות, שיקיפו את עצמן בא.נשים טובים וטובות, שיעשו למען משהו שהן מאמינות בו, ויחזקו אחת את השנייה".

נעמה ספיר. צילום: יהודה ספיר

 

אפרת זיו אספיס, מנכ"לית תיאטרון הפרינג' באר שבע

מי המודל לחיקוי הנשי שלך ומדוע?

"המודל לחיקוי הנשי שלי היא אמא שלי, מיכל נחום. אמא שלי שהיא כליל השלמות, היא התגלמות הטוב, היא חכמה ואופטימית, היא שמחה ומוצאת בכל אדם את הטוב. היא עוגן, היא מודל לאמהות, היא הלב של המשפחה המורחבת שלנו והיא מארחת למופת".

תארי במשפט את הנשים הבאר שבעיות

"נשים באר שבעיות הן נשים. יש בהן כח, יש בהן אור, ערבות הדדית ואחווה. הנשים הבאר שבעיות גם אם אני פוגשת אותן בעולם יש תמיד את המשפט: תגידי גרת בשכונה ב׳... את מכירה את הקיוסק של רוברט? תגידי… גרת בשכונה ה׳… בטוח נפגשנו בפלאפל הגשר, תגידי את משפחת נגר, את קשורה לגולן מהמוסך או לפארק הרכב גבי. אני יודעת שחברות ילדות שלי יהיו בשבילי תמיד".

מה תרצי לאחל לכל הקוראות ליום האישה?

"לכל הקוראות אני מאחלת אהבה עצמית, מאחלת הגשמה עצמית, מאחלת אופטימיות ושמחה, מאחלת הכרת הטוב והודיה על מה שיש ועל מה שעוד יהיה".

אפרת זיו אספיס ואמא שלה מיכל נחום. צילום פרטי 

שלי מרגי ועקנין, ליצנית רפואית ופעילה חברתית

מי המודל לחיקוי הנשי שלך ומדוע?

"יש נשים מדהימות שמשפיעות עליי כל יום מחדש. הראשונה אמא שלי, דליה מרגי, אישה ערכית המפגינה מאה אחוז אהבה ללא תנאים ומחויבות של ממש לילדיה ולנכדים והנכדות. אני מעריצה אותה על כך שתמיד תמכה בי ועזרה לי לעשות שינוי בחיי, כך אני רוצה להשפיע גם על אחרות. השניה היא הקולגה לעבודה רונית איבגי, מנהלת קיימות עירונית. היא מציגה מנהיגות נשית ייחודית במינה, בעלת אינטלגינציה רגשית של ממש המתאפיינת בגמישות ניהולית ונותנת את ההזדמנות לשאוף קדימה למצוינות ולהיות הכי טובה. אני מעריצה את המחויבות שלה לעבודה ואהבת האדם שרואה ומעצימה את הכישורים והפוטנציאל. העשייה המשותפת והפרגון אצלה הוא דוגמה קלאסית של win-win ומצב ששני הצדדים מרוויחים. האישה השלישית היא עו"ס שושנה אגאג'ני, אישה מיוחדת בעלת רוח התנדבות. אני זכיתי להתנדב לצידה והיא השראה ענקית לכך שאין גיל ולא עוצרים בעשייה למען הקהילה, היא גאווה לעיר".

אם היית יכולה להחליף אישה אחת ליום אחד – מי היית רוצה להיות?

"הייתי רוצה להיות חברת כנסת בשליחות ציבורית ליום אחד, מלאת תעוזה ולהט לייצג את הציבור השקוף שקולם לא נשמע ולהיות חלק בדיונים סביב השולחנות העגולים ולעלות על סדר היום את הנושאים החברתיים למען שוויון הזדמנויות בחברה. לא משנה מאיזה מעמד האישה מגיעה יש לתת לה את ההזדמנות להשפיע, להוביל ולשנות, והרגע שהצלחת לשנות זו הצלחה. חשוב בעיני לתת לנשים ונערות מוחלשות הזדמנות לשינוי".

תארי במשפט את הנשים הבאר שבעיות

"לי יש דווקא מסר לנשים הבאר שבעיות הצעירות והוא לא להתייחס לסטריאוטיפים של מקצועות נשים וגברים, עצם זה שיש את התשוקה ללמוד, להתמקצע ולהתמיד זה מה שחשוב. לא להרפות עד שתגיעי למקום שבו את רוצה להיות, רק להאמין בעצמך".

מה תרצי לאחל לכל הקוראות ליום האישה?

"תעשי רק מה שאת אוהבת, רק מה שאת חושבת שיהיה לך טוב". תתני לקולך להישמע, דעי כי בך הכוח לצמוח ולהיות כל אשר אי פעם חלמת. הכי חשוב שתיהיי את".

צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bb9ea3c2-a58d-42a5-91b7-c04a0e474699','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה