טל מגרה, הבחור שמחייה את אופקים בראיון בלעדי: "בוחן את האפשרויות לקראת הבחירות באוקטובר 2023"

$(function(){setImageBanner('7633097e-a174-4aae-a444-8e271e985443','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

לא עוזב את העיר: טל מגרה מאופקים, פעיל חברתי ופוליטי מוכר, שמגזין 'כלכליסט' בחר בו מבין 36 צעירים מבטיחים בישראל מתחת לגיל 36, לא מפסיק לזוז. כחבר מועצת העיר ואחד ממקימי ומובילי "תפדאל" -  קהילה צעירה באופקים ובין היזמים של פסטיבל "הפרי סקול- "free School", שנה שנייה, שיתקיים בשבוע הבא באופקים, הוא גאה לחיות בעירו ועושה הכל כדי שיהיה חינוך, תרבות וקידום פני העיר. בגלל זה הוא בוחן אפשרות לקראת הבחירות הקרובות. ראש העיר הבא?

 טל מגרה. צילום: רעות שמעוני

תכירו את האיש שעושה הכל למען עירו: טל מגרה מאופקים, בן 33, נשוי לניצן ואבא של נועם, פעיל חברתי ופוליטי באופקים וגם עובד כשכיר ועצמאי ברשויות המקומיות, שמוביל קהילת צעירים ומיזמים נוספים ואף חבר מועצת העיר -  אחד ממקימי ומובילי "תפדאל" -  קהילה צעירה באופקים ובין היזמים של פסטיבל  "הפרי סקול- "free School, שיתקיים בשבוע הבא באופקים וכולו עם אג'נדה של לתת במה לכוחות מקומיים שיוכלו להעביר את הידע שלהם לתושבים אחרים. כאיש פעיל ראוי להערכה שמגזין "כלכליסט" בחר בך מתוך 36 הצעירים המבטיחים בישראל מתחת לגיל 36, זה הזמן להכיר אותו לעומק ולבדוק אולי הוא יהיה ראש העיר הבא.

אתה בהחלט פטריוט העיר אופקים

"אחת התובנות שלי לאורך השנים היא שכדי לגרום לאנשים להישאר לחיות באופקים ולאנשים מבחוץ לרצות לבוא, עלינו לייצר קשרים אנושיים משמעותיים. בשורה התחתונה, כל אחד מאיתנו צריך את החבר או החברה לשבת איתם לכוס קפה בסוף היום או לצאת יחד עם הילדים לטיול. הקשרים החברתיים ותחושת הקהילתיות משפיעים באופן ישיר על איכות החיים והאושר שלנו. לאור כל זאת, התחלנו תהליך לפני חמש שנים שבו התחלנו פעילות קהילתית ברחבי העיר בנושאים מגוונים ולשמחתנו לקחו בהם חלק אלפי אנשים, וכיום במעגלים השונים לוקחים חלק מאות מתושבי העיר."

זהו פרויקט שהוכרז כהצלחה?

"ההצלחה הכי גדולה בעיניי היא שאני מכיר עשרות חיבורים בין אנשים שנרקמו דרך הקהילה. בכל שבוע מתקיימים מפגשים בין אנשים שנפגשו והכירו בקהילה וזה מייצר להם תחושת שייכות ומשמעות בעיר. אנחנו גאים להגיד שכקהילה אנחנו כל הזמן מתפתחים ובשנה האחרונה אף פתחנו בית קהילתי פיזי שאנחנו מקיימים בו אירועים, מפגשים, פגישות, חלל עבודה ועוד. יתרה מכך, אנחנו עובדים היום גם על הקמת בית קפה קהילתי. למעשה כשיש חבורה של אנשים איכותיים שפועלים יחד אז השמיים הם הגבול ואין דבר שאי אפשר לעשות".ספר לי על פסטיבל "הפרי סקול- free school" שיתקיים בשבוע הבא

  
"פסטיבל הפרי סקול- Free School, הינו פסטיבל שיתוף ידע והשנה אנחנו מקיימים אותו בפעם השנייה בעיר. מטרת הפסטיבל היא לתת במה לכוחות מקומיים שיוכלו להעביר את הידע שלהם לתושבים אחרים וכל זה קורה בכל רחבי אופקים וללא תשלום. לשמחתנו, 26 אנשים התנדבו להעביר את הידע שלהם בהתנדבות, חלקם הם אנשי מקצוע בתחומם ואצל חלקם זה תחביב משמעותי".

מה יהיה בו ומי יעבירו הרצאות וסדנאות – האם תושבים נרשמים ורוצים להיות חלק?


"בין הסדנאות שלנו יש סדנת שמרים, ניפוח זכוכית, סדנת צופיות, סדנה מדעית, סדנת סטיילינג, סדנת חלומות, סדנת קרמיקה, איך כותבים ספר, כלים להורים מעולם ה- CBT, איך קוראים סיפור, זקנה מיטבית, סדנת נגרות, סדנת בישול בדגש על תזונה ים תיכונית, הגדרה מחודשת של השונה, יוגה נשית, סדנת צילום בפלאפון, רוגע דרך צמחים, סדנת הישרדות, הדפסה בתלת מימד ועוד. יש לנו 16 מרצות, 8 מרצים, 2 ארגונים, פרופסור אחד ודוקטור אחד. המרצה הצעיר ביותר הוא ניתאי בן ה-16 והמרצה המבוגרת ביותר מתקרבת לגיל 70. מגוון מדהים של מרצים אופקימיים שיש להם אוצר שאותו הם הולכים לשתף."


צילום: פרטי
טל משרת כיום כסרן במילואים לאחר ששירת כקצין חימוש ביחידות קרביות במשך חמש שנים. לקראת השחרור שלו מקבע, החל טל לחשב מסלול במה היה רוצה לעסוק בעתיד. הוא ידע בוודאות פנימית שהוא מחפש מקצוע ועולם תוכן שבו יוכל להשפיע על חייהם של אנשים. "הבנתי מהר מאוד שהשלטון המקומי הינו המשפיע ביותר על חייהם של תושבים במדינת ישראל" שיתף "כתוצאה מכך, הלכתי ללמוד בתוכנית צוערים לשלטון המקומי שהופכת צעירים למומחים לשלטון מקומי ובהמשך לתוכנית עבדתי בעיריית דימונה בלשכת ראש העיר, וכיום אני מנהל את מושבי יחדיו במ.א. בני שמעון. בנוסף, למדתי תואר שני בתכנון ערים ולקחתי חלק בהכשרות מובילות בתחום. בשנה האחרונה הפקתי והנחיתי פודקאסט בנושא שלטון מקומי שבמסגרתו אני משוחח עם בעלי תפקידים בכירים בארץ וכל פעם על נושא אחר. השלטון המקומי הוא מקצוע- מאתגר, מגוון וחשוב מאין כמותו ואני מאמין שמי שרוצה להוביל במקום הזה צריך להשתדל ללמוד אותו ככל האפשר".

 

היית  ממקימי שבט הצופים המחודש באופקים וקידמת מהלכים לטובת החינוך הבלתי פורמלי בעיר  - ספר לי על כל זה והאם חינוך בלתי פורמלי מצליח באופקים?

"נושא החינוך הבלתי פורמלי קרוב לליבי מכיוון שאני מאמין שבעזרת משאבים לא גדולים ניתן לשנות את החיים של מאות אם לא אלפי בני נוער בעיר. התנועות נוער יודעות לתת כלים וכישורים חשובים ורלוונטיים שיכולים לעזור לנו כעיר להפוך את בני הנוער שלנו למבוגרים מצוינים בעתיד, מבחינה ערכית ומקצועית.  החינוך הבלתי פורמלי בעיר הוא טוב, אבל הוא יכול להיות הרבה יותר טוב. הוא טוב כי יש אנשים מצוינים בתנועות הנוער שלנו. אפשר לציין לטובה את קהילת הגרעין התורני שמפעילה ומקדמת את תנועת בני עקיבא, את ההורים, השינשינים והשכבה הבוגרת בצופים, אותו דבר גם בכנפיים של קרמבו, אחריי וסח"י.
בנוסף, גם יש אנשי מקצוע מצוינים ביחידת הנוער. יחד עם זאת, המשאבים שהעירייה משקיעה בתנועות הנוער בפרט ובחינוך הבלתי פורמלי הם אפסיים ולכן זה לא הופך מטוב למצוין. בעזרת השקעה לא גדולה ניתן לחזק את תנועות הנוער שלנו באופן דרמטי ולהוביל לעלייה של 100% בכמות החניכים וכל זה יוביל לחיזוק המעורבות בעיר, השייכות, לשיפור בציונים ולמילוי תפקידי מפתח בשירות הצבאי וההתנדבותי".

בנוסף, היית ממקימי מוישה האוס באר שבע  - מיזם אנשי אופקים ונבחרת לייצג את אופקים בכנס השנתי של ארגון JNF אוסטרליה, לטובת גיוס כספים לפרוייטים בעיר ואתה חבר מועצת העיר.

"כנער לקחתי חלק במשלחת של הסוכנות היהודית ולאחר מכן אף הייתי בשליחות. מאז ועד היום אני מעורב מאוד בפעילות יהודית ברחבי העולם וישראל. לפני מספר שנים יחד עם שותפים נוספים הקמנו בית קהילתי יהודי בבאר שבע בשם מוישה האוס. מוישה האוס הוא ארגון יהודי בינלאומי עם יותר מ120 בתים כאלה בכל העולם והחלטנו להקים אחד בבאר שבע שיצר מאז ועד היום מאות אירועים קהילתיים שחלקם הגדול גם עם אופי יהודי, לשמחתי המקום עדיין פועל."

עוד הוסיף: "בנוסף, יצרנו באופקים את מיזם Humans of Ofakim  - מיזם שבמסגרתו אנחנו מראיינים ומצלמים את תושבי אופקים וחושפים את הסיפור שלהם לעולם וכך אנשים מכירים אחד את השני יותר לעומק. לפני מספר שנים קראו לי לדגל וביקשו שאסייע בגיוס כספים לטובת העיר באוסטרליה וכמובן שנעתרתי בשמחה, השתתפתי שם במספר אירועים וערבי גאלה ושמחתי להכיר קהילה מקסימה וציונית שאני עדיין בקשר משמעותי איתם."

  צילום: פרטי

מגזין "כלכליסט" בחר בך מתוך 36 הצעירים המבטיחים בישראל מתחת לגיל 36 – איך הגבת ולמה אתה חושב שבחרו בך?

"זה כמובן היה מחמיא מאוד ומשמח. הם חיפשו אנשים שפועלים ציבורית במספר מישורים ואני מניח שאני עונה להגדרה הזאת. אופקים בפרט והנגב ככלל הם שליחות. אני מאמין גדול בלקיחת אחריות על האזור שלנו ועל הקהילות שלנו. זה מה שאני עושה כבר המון שנים בדרכים שונות וגם אמשיך לעשות בעתיד, אם רוצים לשנות אז צריך לקום ולעשות, אין דרך אחרת".

למה בחרת לחיות באופקים?

"אופקים היא הבית שלי מאז ומעולם, אני אוהב אותה ומחובר אליה. המשפחה שלי, הקהילה שלי והחברים שלי כאן. אני חושב שאופקים היא עיר נהדרת עם הון אנושי מדהים והבחירה לגור בה היא קלה".

למה עדיין לא עושים מספיק לשיפור אופקים בכל תחומי החינוך, התרבות והשארת צעירים לאחר צבא. עדיין צעירים עוזבים בטענה שאין מה לעשות באופקים, אין עבודה – דעתך?


"ראשית, אני חושב שיש שיפור באופקים, יחד עם זאת הוא לצערי לא מספיק. אופקים יכולה וצריכה להיות במקום הרבה יותר טוב מבחינת חינוך, תרבות, הזדמנויות ותשתיות. לפני כחמש שנים החלטתי לרוץ למועצת העיר על מנת לקדם את האג'נדה שלי ולהביא קול צעיר שלא היה במועצה. נבחרתי בגיל 29 כאשר ממוצע הגילאים במועצה היה 55. חשוב לציין, שאופקים נמצאת תחת הסכם גג שבמסגרתו העיר עתידה לגדול באופן דרמטי בעשור הקרוב. רק בשנים האחרונות העיר גדלה ביותר מעשרת אלפים איש. לצד זה שיש כאן הזדמנות משמעותית לעיר, יש פה גם סכנה גדולה".

מה הכוונה סכנה?

"לפני הגדילה וגם היום אופקים היא עיר שנותנת שירותים סבירים עם בסיס כלכלי בינוני ועל מנת לקלוט כמות כזאת של תושבים העירייה צריכה להיות זהירה מאוד ולהיערך בהתאם בכל התחומים - חינוך, תשתיות, שירות לתושב, איתנות כלכלית, תכנון עירוני ועוד. חשבתי שאת ההשלכות של ההסכם אנחנו נראה רק בעוד כמה שנים אבל כבר היום אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של הגדלת העיר: פקקים קשים בחלק מהמקומות ובכניסות לבתי הספר, חוסר בסייעות בגני הילדים, בתי ספר שלא עומדים בעומס, חוסר בפיתוח בחלק מהשכונות ועוד. לבנות בתים זו לא חוכמה, לייצר איכות חיים ברמה גבוהה לכלל התושבים-הוותיקים והחדשים זה האתגר. "

מהן התוכניות לעתיד, פוליטיקה?
 
"אני תמיד אהיה במקום שבו אני חושב שאני יכול להשפיע הכי הרבה על חייהם של אנשים בכלל ושל תושבי אופקים בפרט. כיום אני חבר מועצה וכמובן שאני רוצה להשפיע יותר ולכן בתקופה הקרובה אני בוחן את כל האפשרויות שלי לקראת הבחירות באוקטובר 2023."

 צילום: פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c6e13c09-6e78-4173-935d-fe80b6f9fc90','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה