חנן דהן שר מתוך כאב

$(function(){setImageBanner('0b85848d-f902-4a1d-bf61-244ba6aaa049','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

הזמר חנן דהן מבאר שבע שיחרר לאחרונה את הסינגל החדש שכתב בשם "סיבכנו את הקשר" לאחר שחמשת הסינגלים שלו הצליחו לרגש לא מעט, למרות המשברים שפקדו את החנן הוא מוכיח לא פעם שאין דבר העומד בפני הרצון!

חנן דהן צילום: אבירם בן מוחה

חנן בן 43, נשוי לענת  ואבא לשלושה ילדים, שיראל, שגיא ואגם. הוא נולד בבית מוסיקלי לאבא אינסטלטור שניגן בזמנו על קלידים וכלי נגינה נוספים "למדתי ממנו לנגן על קלידים ובבית ספר למוסיקה לקרוא תווים". בגיל 16 החל ליצור לראשונה שירים וגילה על עצמו שהוא יכול לכתוב ולהלחין "את השיר הראשון שלי שכתבתי הקלטתי בשנת 1998 באולפני קיסר, יהודה קיסר היה אז הגיטריסט, ושם הוקלט הדיסק הראשון שלי שנקרא 'את לא מאמינה' שהושמע בתחנות רדיו". 

אולם לא תמיד הכל היה מושלם, חנן חווה במהלך השנים מספר טרגדיות קשות, אשר כללו תאונת דרכים קשה שלאחריה סבל מחרדות בלתי נסבלות והרגע הנורא מכל שאחיו שלומי שם קץ לחייו. מתוך הקושי החלט חנן לא לוותר ולצמוח, הוא האמין בעצמו ולא הפסיק לשיר, לכתוב את המוסיקה הטמועה בנפשו ובעיקר להאמין שיש מי שמחזק אותו תמיד, כפי שהוא מתאר זאת "כאילו אלוהים נגלה אליך ומחזיק אותך חזק".

עוד מוסיף חנן לספר מהיכן הוא שאב ועדיין שואב את הכוחות והאמונה בעצמו: "בעבר כתבתי והלחנתי לאחי שיר שנקרא "ילדה יפה" חידשתי אותו, השמעתי לו את זה על הקבר וביקשתי שאם אהב שיבוא אליי בחלום, לאחר יומיים חלמתי שהוא שר באיזה מקום והוא אמר לי חנן, אהבתי את השיר. מאז יש בי הרבה כוח לשיר ליצור ולהמשיך את מה ששלומי אהב".

איך נחשפת לקהל? "הופעתי בתוכנית "אברהם ויעקב" בשנת 1999 ובערוץ 2 אצל אברי גלעד וקובי מידן והשיר נחשף, יותר ויותר, החלום שלי היה שכולם ידעו מי זה חנן דהן, שיקשיבו לשירים שאני יוצר, להופיע מול קהל, לשמח ולרגש" כיום חנן ממשיך בדרכו של אביו ועוסק באינסטלציה, אבל לרגע לא מפסיק ליצור, לשיר ולהאמין בעצמו.

קשה היום להתפרנס רק ממוזיקה? "בענף המוסיקה בארץ מאוד קשה להצליח, אבל אני חושב שהצלחתי. הצלחתי לעשות משהו שאני אוהב, להגשים את החלום שלי". ואתה מופיע היום? "כן, אני מופיע בחתונות ומועדונים, כשאפשר במסגרת המגבלות". 

חנן דהן צילום: אבירם בן מוחה

יוצר מתוך הכאב, אבל מלא באמונה שיהיה טוב

לפני חמש שנים חנן עבר תאונת דרכים קשה שבה הוא איבד את הכרתו, גם לאחר שהחלים הוא עדיין סובל מפוסט טראומה. "ניצלתי בנס" הוא משחזר את אותו יום נוראי "הייתי בתוך הרכב תקוע כשהאוטו מעוך ובנס יצאתי מזה מודה לבורא עולם".

אבל אז הגיעה טרגדיה נוראית נוספת - אחיו שלומי דהן, שגם היה זמר ואפילו כתב לו שירים, שם קץ לחייו. "יום שישי בצהריים אמא שלי מתקשרת תגיע מהר שלומי פה מאיים על עצמו" נזכר ביום הקשה מכל "הגעתי וכעסתי עליו, ביקשתי ממנו להפסיק לדבר ככה ולהדאיג את ההורים, אז הוא אמר לי בסדר, אבל לצערי לאחר שעה קיבלנו את הבשורה המרה ששלומי נפל מבניין גבוה. עד היום אני מאשים את עצמי שיכולתי להציל אותו. אם לפחות הייתי נשאר איתו לוקח אותו איתי.  אני כועס על עצמי".

איך הכאב הזה השפיע עליך? "הכאב הזה השפיע עלי מאוד, מאז אני סובל מהתקפי חרדות. בהתחלה לא רציתי לשמוע מוזיקה בכלל, לא יכולתי, הייתי ישר בוכה, הייתי נזכר בו. אחר כך, הייתי בורח מהבית, מתנתק מהמציאות כשאשתי והמשפחה לא הבינו לאן נעלמתי. לבסוף הבנתי שרק המוזיקה תרפא אותי וחזרתי לזה".

על הסינגל החדש 'סיבכנו את הקשר' הוא מספר "אני כתבתי והלחנתי והוא הוקלט באולפני 'פיט' של המעבד רן אביטן עם מיטב הנגנים בארץ, השיר מדבר על כל ההסתבכות שעברתי עם אשתי שלמזלי תמכה בי והבינה שפוסט טראומה וחרדות הם שגרמו לי לברוח מהבית ולהתנתק".

ועם כל המלחמות שניצחת, היום אתה לא מוותר ומוציא שירים, אבל פתאום מגיעה הקורונה, איך התחושות? "הקורונה גרמה להופעות להתבטל. הייתי מופיע המון במועדונים ואירועים, אבל אני מאמין שיהיה טוב. ההשמעות ברדיו מעודדות אותי, נותנות קצת נחמה. חוץ מזה בזכות שיתוף פעולה עם ארלט ספדיה שאחראית על המון להיטים לזמרים כמו חיים משה, איציק קלה ועוד, אני מאמין שתהיה הצלחה לשיר החדש, היא מאמינה בדרך ובשיר החדש ועוזרת לי בהצלחתו".

ומה התוכניות לעתיד? "שנהיה בריאים ושנמשיך ליצור ולשיר ולהופיע במקומות גדולים כמו הזאפה והרידינג".

למה אתה לא הולך לכוכב הבא? "אני לא שולל תוכנית ריאליטי, אני אשמח להיות בכל מקום ושכולם יכירו את חנן דהן".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('425f869d-02ba-4af7-be63-67fd144b5acc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה