וולקאם טו מיאמי, לוקו

$(function(){setImageBanner('722ee72e-3351-400c-b5cf-12b428963328','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אלון דה לוקו, פיטר פן נצחי עם לוק של ילד מתבגר, חגג השבוע 46 רגאטונים בלי מסיבה או הפקה גרנדיוזית, כי פשוט העולם נסגר לו ולנו. אז החלטנו לשמוע ממנו מה הוא עושה בימים אלו ואיך היה במיאמי והוא אפילו נתן לבאר שבע נט הצצה לקליפ החדש שלו. צפו

אלון דה לוקו | צילום: i&i records

אלון דה לוקו למד להנות מחגיגות יום הולדת מצומצמות, אבל הכי שלמות עם עוגה וסושי פירות ולקבל חיבוק ממשפחתו, לחלום על האלבום הבינלאומי המטורף "התנגשות תרבויות", שהקליט במיאמי. תדגישו במרקר ביומן: ב-25.11 הסינגל הראשון יוצא לאוויר העולם (תזכרו איפה קיבלתם טעימה ראשונה ממנו) ובקרוב גם סרט קולנוע של 45 דקות שצילם עם כל המשפחה ושאר קליפים בינלאומיים עם אמנים ורקדנים תוצרת חו"ל. 

אלון כבר בן 46, נראה ילד, אבל עדיין מלא אנרגיות לעשייה. דבר אחד השתנה אצלו וזה התובנות "הייתי חוצפן" הוא אומר "פאקינג בן 46 ואני שותה רק קולה, אוהב את זה ולא נכנס למה מותר או אסור וכמה סוכר. תמיד דאגתי להישאר ברוח. כשאומרים לך 'אתה מתנהג כמו ילד' זה בדרך כלל שלילי, אבל לדעתי זה לא שלילי, כי להיות ילד זה הדבר הכי יפה בעולם. למה? כי ילד רואה את העולם  בוורוד, אז אני ילד עם אחריות ותובנות". וכשאתה מביט במראה היום אתה אוהב את מה שאתה רואה? "כשאני לא מגולח? לא. לא אוהב את הזיפים הלבנים, כי אני לא אוהב להרגיש מבוגר. חושב שבן אדם רוצה להרגיש טוב, רוצה שיאהבו אותו או שיתסכלו עליו בצורה מסוימת. אנשים לא רואים אותך באמת ואת הבפנים שלך, אלא כעטיפות שמתעדכנות".

אבל אם יש מערכת משומנת זה מקדם יותר?

"מאחורי מהפכות לא קמה מערכת משומנת, מהפכות נוצרות מלמטה. אנשים שמים כסף היום על הדבר שאני המצאתי וזה היופי. מערכת שנוגעת באנשים שאני נגעתי ראשון, שאני זיהיתי פוטנציאל. אתה עושה איתם כסף כי אני אמרתי את זה, אבל זה לא העניין. אנשים כמוני לא יכולים להיות שייכים לקבוצה ממסדית כי הם נגד המערכת ולא בקטע רע, כי המערכת שייכת למי שנמצא במערכת ומי שיש לו את הכישורים להגיע למערכת, יחסי ציבור כדי להגיע, תקציבים או אינטרס לשרת את המערכת. אני רוצה להיות הפוך על הפוך, אני היוזר ואני נצלן כלפי המערכת. למה? כי ככה זה צריך להיות. המערכת עובדת בשבילי ובשבילך".

אז איך  הצלחת להתעלות על הדבר הזה שנקרא מערכת משומנת ולעשות הכל לבד?

"אני 46 שנה פה וואלה, מסתכל אחורה וקולט מכתבים שכתבו לי ששינו לאנשים את החיים. שמשפחה מספרת לי שהילדה שלהם הייתה בטיפול נמרץ אחרי שאח שלה התאום נפטר והאמא משמיעה לה את השיר אור".

אלון דה לוקו | צילום: i&i records

ברזומה של חייו רשומים אצל אלון שירים רבים שכתב והלחין, הופעות בכל המדיות ובכל במה אפשרית, בולט בתעשיית המוסיקה כדה לוקו מן,  התעסק באופנה ולימודי ריקוד, השתתף בתוכניות ראלטי וזכה במקום הראשון ב"לה לה לנד". הופיע וניגן במסיבות הכי טובות ובמיאמי כבר רוכשים לו ריספקט, אבל בארבע שנים האחרונות הוא שומע אנשים תוהים לאן הוא נעלם "קודם כל זו הגדרה כללית, נעלמת מבחינתי זה דבר טוב" הוא מסביר "לא שומעים אותך וזה חסר למישהו זה טוב, לא נעלמתי, אני כל הזמן בעשייה. אני לא אהיה בתוכניות הבידור ולא אבנה את הדברים שלי בצורה הזו, כי אני לא מספק אייטמים, אני האייטם. בונה את החיים כדי שאוכל לספר עליהם. כולם עושים ראנגטונים ואלון עולה לבמה בן 40 ומשהו ועושה יו יו, רואה ילדה בת 25 שיכולה להיות הבת שלי פותחת את הפה וזה מה היא חושבת? סבבה, הכסף בכיס, היא נהנתה אני  נהנתי - זו העבודה". אבל מה עם האומן שבך, הדרך? "אני בונה את הדרך בידיים שלי."

 משמע אתה כאן חי ובועט.

"לפני ארבע שנים הכל התפוצץ ואני הייתי אמור לקבל פירגון מכל התעשיה כי יש עליך צפיות ורייטינג ואתה יוצר תוכן ואתה רגאטון. ובמקום לתת פירגון או תמיכה, לזה שזכה בתוכניות, ששינה פה דברים ושכולם עושים את המוסיקה שלו, שכותב לאנשים, אני שומע דברים אחרים. כמו מהרדיו, ששם אומרים לי שאין מספיק צפיות כדי שישמיעו אותך. שזו בדיחה, כי השיר יצא לפני שעה! אני לא קונה צפיות ולא מקדם ולא שם כסף, אני השקעתי כסף במוסיקה והמוסיקה אמורה להביא לי כסף. "להגיד לי 30 מיליון ביוטיוב? זה מגיב ככה כשאתה משלם 50 אלף לקידום".

בגלל הקדמה פלטפורמות עוד יותר ישתכללו

לפני ארבע שנים לאלון ואשתו ענבר נמאס. הם הרגישו שלא מבינים אותו מספיק וקמה ההחלטה שהוא לא מופיע יותר וזה הזמן לעצור הכל ולגבש אג'נדה חדשה ולחשוב מה אלון רוצה לעשות בעשרים שנה הקרובות. ההחלטה הייתה לעצור הכל בארץ, לא לעשות מוסיקה ולא לעבוד עם מוסיקאים בארץ "האמן שבי שיצא החוצה החליט שכולם צריכים לשיר בעברית" סיפר אלון "האם זה אפשרי? האם אני משוגע? לא. אם גננגה סטייל הלך למה כולם לא ישירו עברית?". 

אלון דה לוקו | צילום: i&i records

ההחלטה לעזוב למיאמי אירעה כמה שנים אחרי שענבר אשתו הבריאה ממחלת הפסוראזיס שחלתה באופן מפתיע ואף רופא לא מצליח לאבחן מה יש לה. אלון קבע שכמו שזה בא ככה זה ייעלם. "כשאני הבנתי שזה קרה לה בגלל סטרסט אמרתי לה שאין דבר כזה בלי הפיך. אם הגוף יצר אותו מסטרסט אני אעלים אותו. לא צריך להיות רופא, אלא להבין את ההיגיון. אם יש אהבה והבן אדם על הקצה הוא יכול להקשיב לך. אם הוא בסטרס הוא לא הראה מה יש לו מבפנים ולא הראה החוצה בגלל התפקיד של מנהלת על כל התחומים, עבדה קשה ולא פרקה מתחים ולכן הגוף פרק עליה. אני חיפשתי את הדרך וניסיתי להבין איך להוריד לה את הסטרסט".

אז מה פתר?

אלון: "להיות ער, זה לדעת להשקיף, להסתכל על המצב ולבחון אותו ולא לספוג אותו. לפחד דווקא כן, אבל קח את הפחד ולהפוך לדחף". לפני ארבע שנים ענבר הציעה לאלון לקפל הכל ולעבור עם הילדים למיאמי "הוא לא הבין מה אני אומרת לו בכלל, באותה נשימה אמרתי שאנחנו הולכים לעשות את זה בחו"ל כי אנשים בארץ לא מבינים אותך ונמאס" סיפרה ענבר. השניים סגרו את המשרד והאולפן ונחתו בעיר ללא הפסקה. מהרגע הראשון שנחתו במקום, מה שחשבו שייקח להם שנה, קרה ברגע. אלון מבקש רכב למבורגיני? למחרת מקבל. אפילו האומן הכי גדול של הראגטון, שזה דון עומר, נפגש איתו למחרת וכבר ביקש ממנו שיכתוב לו שיר "אנחנו מוצאים אותו שבועיים איתנו באולפן. ישר הבינו אותו, בלי להסביר". שיתפה ענבר. 

אלון דה לוקו ומשפחתו | צילום פרטי

למה חזרתם אם היה כזה טוב?

ענבר: "אלון הופיע עם הסימפוניה של מיאמי עם 60 נגנים, מול 5,000 איש, דברים מטורפים בחודש, חזרנו לארץ ואני מתחילה עם ההכנות שלי, מודיעה לכולם שאנחנו עוזבים ולא עובר שבוע אלון חוזר לשם כדי לסגור בתי ספר ולמצוא דירה במיאמי. שלחת אותו לחודש לבד ואז הלבד הזה גרם לו לחשוב הרבה. כשהוא חזר בא אליי ואני סגרתי הכל, אמר לי תקשיבי, כסף נעשה בכל מקום וזה לא הגיוני שבזמן הזה בשנים שהולכות ונגמרות להורים שלנו ניקח את הנכדים והילדים שלנו מהסבים והסבתות ודווקא בזמן הזה זה השנים שהם הכי יזדקקו לנו".

אלון מוסיף: "למה לא כאן וכאן? יהיה יותר קשה, נעלה ונחזור אבל לא ניקח את השורשים שלנו מהבית. כאן זה הבית, כאן זה הבסיס". באלבום החדש שרתי בעברית וכל השאר שרים בשפות שלהם. גרמתי להם לשיר מילים בעברית, גרמתי לעשות פיוז'ן. בנינו מערכות יחסים במשך ארבע שנים כדי שנוכל לעשות שיווק משם".

ואתה היית רוצה להיות סטטיק ובן אל?

"לא. זו בדיוק הדוגמא שככה צריך לעשות, זו מערכת משומנת, זו עוד שיטה. זו מערכת עם תקציבים, כסף, תשתית, קשרים, הכל הולך כמו שצריך, מוצר טוב, אנשים מוכשרים, יש את כל המדיות - למה שלא יעבוד? הם יכולים לעשות מה רוצים ואם עושים טוב אז כפיים. אני לא הייתי רוצה להיות ססטיק, הוא היה מת להיות כמוני. נקודה. הוא לא יכול להיות אלון דה לוקו הוא צריך להיות אלון דה לוקו, יש לו את כל התשתית להיות אלון דה לוקו, יש לו את כל הפלטפורמות להיות אלון דה לוקו אבל לא בזמר, אלא בהלעביר מסר, לשנות, לצבור כוח, להעצים, להגדיל. אל תשכחי הוא היה אצלי לפני כולם, אבל לא בקטע רע, זה ילד שלי, אח שלי, אוהב אותו, אבל אני רואה מה ההצלחה עושה לאנשים ומבין את זה. לא כועס,  פגוע כן, אבל לכעוס לא. קיבל הזדמנות לחלום וזה המחיר, אם יאבד קשר עם אח שלו, אני אקבל את זה, למה? כי באיזה שלב תובנות נופלות לכל אחד. אם שתלת טוב, זה ינחת. זה יחזור. וכולם חוזרים, קוראים לזה מסלול שנה. בדוק".

בגיל 50 איפה נפגשים?

"פעם ראשונה בחיים שלי אני אומר: תני לי בריאות, סגרתי איתך הכל, לא צריך כלום. רק בריאות. איפה אני אהיה? אני בטח אעשה את אותו דבר עד שאהיה מסופק, שהשלמתי את הייעוד שלי. עם עוד תובנות ואולי יותר חכם ואולי יותר שיער לבן. יודע שרוצה להיות יותר נקי, יותר טוב". 

צפו בהצצה לקליפ החדש של דה לוקו: 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fd8269ee-38d3-40cc-b9c7-8915fe2c89e2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה