ה"אקזיט" הבא של ישראל - מגיע מבאר שבע

$(function(){setImageBanner('8d941c3e-358f-4c17-a49d-65f28a844c0a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

חברת "Green point" מתכוונת להיכנס בכל הכוח אל שוק הקנאביס העולמי, והכל התחיל ממש כאן בבאר שבע לפני כשנתיים. כעת הם יוצאים למסע גיוס כספים לפני כניסה אל השוק הגדול - הבורסה בקנדה, ובדרך הם גם לא מפחדים להגדיר מטרות יותר גדולות - כניסה אל השוק האמריקאי ולשאר מדינות העולם אשר בהם ישנה לגליזציה.

קרדיט - Green pointלא הרבה מודעים לכך אבל בשקט רב, מתחת לרדאר הציבורי, צומחת בבאר שבע אחת מחברות ההייטק המבטיחות בשוק הקנאביס העולמי. אותו שוק שהיקפו נע בין 18 ל – 20 מיליארד דולר מכיל בתוכו מנעד רחב של תחומים – רפואי, ביוכימי, פסיכולוגי וכד'. אבל ישנו תחום אחד ספציפי בו מתמחה חברת "Green point", וזהו תחום הצריכה העצמית.  

תחום הצריכה העצמית מהווה כעת קרוב ל-20 אחוז מנתח השוק, ולשם בדיוק מנסה להשתחל החברה הקטנה גדולה מבאר שבע. והיא מתכוונת לעשות זאת בעזרת מכונה פורצת דרך מסוגה בכל המובנים האפשריים, במובן המכני ובמובן הצרכני – מכונה מבוססת קפסולות לייצור שמן קנאביס בבית.

התהליך החל לפני כשנתיים כאשר שני אנשי עסקים מבאר שבע – איתי פרקש ועזרא מרק, חברו אל מכר ותיק שלהם, גם הוא כמובן מהעיר - בן ליבושר שמו. האחרון הציע בפניהם רעיון אשר בזמנו נשמע מעט מופרך – כניסה אל שוק הקנאביס העולמי.

מערכת באר שבע נט יצאה לפגוש את בן במשרדי החברה במתחם "'Workies" בבאר שבע, לשמוע ממנכ"ל החברה הצעיר (27) על הדרך הארוכה והמאתגרת שעברה החברה מרגע היווסדה ועד היום, כשהם מתקרבים בצעדי ענק אל עבר כניסה אל המשחק הגדול, וממש בימים אלו החלו בגיוס משקיעים פרטיים בסכום מינימלי של 50 אלף שקלים, וכל זאת בכוונה אחת  - הנפקת החברה בבורסה בקנדה וכניסה אל השוק האמריקאי.

אז מאיפה הגיע הרעיון הראשוני בכלל, הרי אתם לא מהתחום?

"לפני כמה שנים נחשפנו לסיפור על בחור שצורך שמן קנאביס מסוג "ריק סימפסון" בביתו, והגענו בינינו לשיחה על כמה קשה לו לקנות וכמה זה לא קיים בסביבתו. התחלנו לדבר בכלל מה זה השמן הזה, מה זה עושה לצרכן?. וככה בתקופה שלאחר המקרה, החליטו שני השותפים שלי להשקיע כמה מאות אלפי שקלים, כאשר בהתחלה זה היה רק אנחנו, ולקח כמה חודשים לראות שאנחנו בכיוון בכלל, שיש באמת לאן להתפתח".

אז פנית אל איתי ועזרא ואיך הצלחת לשכנע אותם באמת להשקיע בך ובמיזם בכללי?

"פניתי אליהם ואמרתי להם – "אתם תביאו כסף ואני אהפוך את החלום הזה למציאות. זה תחום שמאד תפס אותי, והרגשתי שיש שם משהו שונה שעוד לא נגעו בו בצורה שבה אנחנו רוצים. אז בימים הראשונים רציתי קודם כל לאפיין לאן החברה הולכת, מה המוצר, ומשם החל תהליך גיוס כוח האדם".

איתי פרקש - אחד ממייסדי החברה. קרדיט - צילום פרטי

ומרגע שמושקע הכסף? מה קורה לאחר מכן, ידעתם מי הולך לעשות מה ובאיזה אופן?

"תראה, אני לא מהנדס תוכנה, ולא מכונות, וגם לא חומרים, אז היינו צריכים להבין מי הם אנשי המקצוע שאנחנו רוצים להפקיד בידיהם את הפיתוח. אז השלב הראשון היה להיעזר באנשי הצוות מתוך המעבדה במפעל (מרק ע.ש תעשיות בבאר שבע), ולאחר מכן חברנו אל חברת הקנאביס ישראלית אשר השקיעה בנו כסף – "יוניבו תעשיות פרמצבטיות בע"מ", שנחשבת מהענקיות בתחום הישראלי ומחזיקה שרשרת ייצור ואספקה מהגדולים בארץ – מגידול ועד חנות קצה".

מרק ע.ש תעשיות. קרדיט - נירו חג'ג'למיטב הבנתי, לא היה לכם באמת למי או למה להשוות את עצמכם בהתחלה?

"נכנסו בעיקרון לוואקום, כי אין כרגע שום מכשיר שיכול לספק שמן קנאביס בהכנה ביתית".

אבל יש מכשירי עישון לא..?

"אני לא מתכוון שאנשים יעשנו, אני רוצה שהמכונה שלנו תיתן לצרכן דרך אחרת לצרוך קנאביס. עד כה יש רק מכונות שמסרבלות אותך ורק עושות לך עבודה קשה. אנשים עובדתית צורכים שמן קנאביס בבית, ואנחנו רוצים לחשוף אותם לדרך קלה ונוחה יותר, לא כזאת שתגרום להם להפוך את כל העולם בשביל זה".

אז זה בעצם מכונת אספרסו לקנאביס?

"לא בדיוק, כן מבחינת זה שיש קפסולה שמכילה את המוצר, אך בכל הקשור למכניקה האופי הוא שונה – אנחנו מנסים לייצר "חוויה" – מכונה שתוכל לתת לך לצרוך שמן קנאביס בבית, באוכל ובשתייה. המכונה הזאת תדע לעשות הכול".

קרדיט - Green pointהמכונה המדוברת יכולה להסתמן כאחת ההמצאות הגדולות ביותר שיצאו ממדינת ישראל, שכן בלחיצת כפתור אחת פשוטה, אמורה המוכנה להמיר את צמח הקנאביס אל תמיסת שמן. אותו שמן יכול להיצרך במגוון דרכים, זאת לאחר שהצרכן יוכל להגדיר ע"פ החברה – את אופן השימוש בו ירצה לבחור, וכך יוכל להחליט אל סמיכות התוצר. יש לציין כי המכונה פורצת דרך גם באחוז הניצולת אותו תספק לצרכן  - עד 14 אחוזים, זאת לעומת שאר המוצרים בשוק שמספקים בין 8 ל-10 אחוזים.

אתם רואים כבר חנויות שמוכרות את זה?

"השוק כמובן הוא ארצות הברית - שם יש לגליזציה. ואנחנו מכוונים לשווקים ששם יש צרכני קנאביס, וקנאביס הינו חלק מהלייף סטייל – שאנשים יוכלו לשים את המכונה של "Green point" על השיש שלהם במטבח ולהתגאות בכך".

אז מה שונה מכם ומחברת תרופות, איך בכלל אתם מתכננים להתחרות בהם?

"אנחנו לא מתיימרים להיות חברת תרופות, זה לא השוק שאנחנו מכוונים אליו. אנחנו מכוונים אל צרכנות לשם "הנאה" במלוא מובן המילה, וחוץ מזה גבולות השוק הרפואי אל מול הפנאי מטשטשים כל הזמן – כשאתה נכנס לחנות בקליפורניה ההבחנה בין צרכן קנאביס לצורך רפואי ולצרכן לשם פנאי היא קשה מאד, כמעט בלתי אפשרית. אז מי שחי את זה, וצורך קנאביס באופן שכזה הם אלו שאליהם אנחנו מכוונים בתור חברה. אנחנו על סף התפוצצות בכל הקשור לעולם המחקר בתחום הקנאביס – יש המון סוגי צמחים שהתכונות הסגוליות שלהם טובות ביותר וחיוניות לגוף האדם, אז כרגע שוק הקנאביס הוא ה"סקסי" ביותר, אך הכוונה בעתיד היא לחלוטין לייצב את המכשיר שלנו ככזה שממצה שמנים מתוך כל צמח שהוא. אך יש לנו עוד שנים רבות עד שנהיה שם, וכרגע אנחנו ממוקדים כולנו בשוק של הקנאביס".

מה התגובות ברחוב?

"עד היום אנחנו במגע עם עסקים ומגדלים – מהארץ ומחו"ל. כרגע אנחנו מקבלים פידבקים מאד חיוביים מהשוק בחוץ לארץ, וגם פה בארך כבר שמענו (ממשאל שעשינו בפורום של צרכני קנאביס רפואי) תגובות מאד חיוביות לקונספט אותו אנחנו משווקים, אנשים משוועים לכזה דבר".

מנכ"ל החברה בן ליבושר. קרדיט - עדן זמר

אז איפה אתם עומדים היום?

"נכון להיום סיימנו פיתוח, ואנחנו יוצאים ממש בקרוב לסבב גיוס בקרב משקיעים פרטיים דרך "people biz" (פלטפורמה להשקעה ומימון המוני), כאשר מינימום השקעה תהיה 50,000 שקלים. בכסף הזה נשתמש על מנת להגדיל את מערך הייצור ההמוני שלנו, כאשר המטרה העילית היא ההנפקה בעוד שנה – בבורסה של קנדה".

כיום התחום הגדול ביותר בבורסה הקנדית הינו תחום הקנאביס, קרוב ל-160 חברות מהתעשייה כבר נסחרות בבורסה, שמהוות כמעט שליש מסך כל החברות אשר נסחרות בכל הבורסה עצמה. מאז אישרה "מדינת עצי המייפל" לחברות פרטיות לייצר קנאביס בשנת - 2014, ישנה עלייה משמעותית של עשרות אחוזים בניסיונות מצד חברות פרטיות, לנסות ולהישכר בבורסה, וכעת ממתינות בתור קרוב ל-70 חברות מהתחום.

אז מבאר שבע לקנדה? איך זה בא לידי ביטוי בעשייה?

"Green point" יכולה הייתה להיות בכל מקום אחר בארץ ובמיוחד בעולם – איפה שיש שווקים לגליים. אך אנחנו בחרנו להישאר פה, כי כולנו מפה, אנחנו מאד מחוברים למקום, באר שבע זאת העיר שלנו, חברת הפיתוח שלנו היא מפה, השבבים במכונה מיוצרים במפעל פה בבאר שבע, הצוות כמעט ברובו הוא מבאר שבע. ומעבר לכך – גם בעתיד שנהיה חברה הרבה יותר גדולה עם מאות עובדים – החזון הוא שמוקד החברה יישאר פה בבאר שבע".

והכל מתנהל כאן במשרדים בבאר שבע. קרדיט - Workies

למה שמשקיעים ירצו להשקיע בכם?

"נכון שכשהתחלנו זה היה מאד ריסקי, אבל המשקיעים בסופו של יום משקיעים בנו - בצוות האנושי ובמוטיבציה שלנו, אותה מוטיבציה שמניבה תוצאות בשטח – מרעיון תאורטי לפני כשנתיים, יש לנו כעת מכונה שמוכנה לשיווק. ואנחנו יכולים להגיד בפה מלא  - "Green point" יצרה את המהפכה הבאה בתעשייה, ומשקיעים ירצו להיכנס כי אנחנו נכנסים לשב הבא בהתפתחות, שלב הפעולות בשטח – כניסה אל הבורסה בקנדה, שיווק לחנויות בארצות הברית, ולשווקים אחרים בעולם. כעת הגענו אל רגע האמת – אל השלב שבו מתחיל הרווח הכספי, ולשלב הזה אנחנו מחפשים שותפים שיוכלו להיות חלק מהתהליך הנפלא שאנחנו עוברים".

לסיום, לאחרונה מתחילים דיבורים על לגליזציה בשנה הקרובה, כשזה ייקרה, אתם תהיו שם בשורה הראשונה לתת מענה ולגרוף רווחים?

"גם כשהשוק יעבור לגליזציה, אנחנו מניחים שהוא יחל את דרכו בתור שוק "רפואי". ומאנליזות שעשינו בחברה הגענו למסקנה שאנחנו נהיה שם, אך יש זמן רב עד שנגיע לנקודה שהשוק יהיה בשל להכיל אותנו ובכלל, את הרעיון של קנאביס כמוצר לייף סטייל לגיטימי, כלומר - צריכת קנאביס לצורך הנאה כמו שקורה בשווקים רבים במספר רב של מדינות בעולם – ארה"ב, קנדה, אורוגוואי וכד'. אז כן, אנחנו נהיה שם, אבל נצטרך להמתין בסבלנות לתורנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7c78ea20-cba1-4912-9490-c28cb02d6cb0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה