הריקוד שלהן

$(function(){setImageBanner('9c0ed13b-0698-4b85-80c2-dc66b50c133f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

נשים רבות אוהבות לרקוד, לנוע ולהזיז את הגוף, כשרבות מהן עושות זאת באמצעות תחום שאולי פחות נפוץ- ריקודי בטן. וכן, גם הנשים הבאר שבעיות כבר מזמן שמו את הסטיגמה בצד ופשוט רוקדות כדי ליהנות ולהשתחרר: "אנחנו מסירות את האמונות המקבילות ורוקדות כדי לעשות טוב לגוף ולנפש"

כשחושבים על חוגי ריקוד לרובנו יעלה לראש בלט, היפ הופ, סלסה או ברייקדאנס. אבל יש עוד סגנון ריקוד, קצת פחות מיינסטרימי אבל כזה שלגמרי חוגג את הגוף והנפש- מחול מזרחי, או בשמו העממי ריקודי בטן. גם כאן בבאר שבע ובדרום הנשים כבר מזמן הכירו את סגנון הריקוד המיוחד ורבות מהן אף רוקדות אותו בצורה מקצועית מידי שבוע.

צילום פרטי

"אני הגעתי לבאר שבע לפני הרבה שנים בתור סטודנטית ונשארתי בדרום כי אני אוהבת אותו. אני רוקדת מעל לעשרים שנה ריקודי בטן, או כמו שאני אוהבת לקרוא לזה מחול מזרחי אוריינטלי", סיפרה ל'באר שבע נט' יעל גלבוע, מורה לריקודי בטן ומעגלי נשים ויצירה, "כשעברתי לבאר שבע חיפשתי כאן חוג ריקודי בטן ולא היה אחד כזה אז החלטתי להתחיל ללמד את זה גם מתוך גישה שהריקוד הוא בשביל נשים, למעננו, כדי שנוכל ליהנות ולקבל את הגוף שלנו. לרקוד כדי לעשות משהו עבור עצמנו".

מתוך הרצון ליהנות ולשחרר גילתה גם אורלי כהן אונא את האהבה לריקודי הבטן. "אני תמיד רקדתי ויום אחד לפני 13 שנים יעל הגיעה להעביר שיעור ביישוב בו גרתי. ממש התלהבתי מהריקוד וגם מהגישה של לשחרר וליהנות, גיליתי שאני גם די טובה בזה וזה גרם לי להישאר ולהתמיד". אורלי במקצועה היא אחות בבית החולים סורוקה, אך למרות השגרה העמוסה היא לא תוותר על אף שיעור: "אני תמיד מבקשת לעשות משמרות לילה אחרי שיעור כי ככה אני מגיעה לעבודה מרוממת נפשית ועם כוח ואנרגיה לעבור את הלילה. זה משהו שאני מחכה לו כל השבוע וזה שווה את המאמץ".

צילום: דודי ארדון

חוגגות נשיות

יש כאלה שיחשבו שריקודי בטן מתאימים לטייפקאסט מסוים של אישה, כזו שהיא אולי רזה או חטובה, שבהכרח צריך לחשוף את הבטן, שהריקוד הוא סוג של פיתוי או משהו זול. אבל סגנון הריקוד הזה מביא איתו הרבה יותר מזה, חוגג נשיות וקבלה עצמית. "מישהי אמרה לי שבאמת הייתה לה חשיבה מקובעת על ריקודי הבטן, אבל אז היא הגיעה וראתה שהיא נהנית. אנחנו מנפצות את הסטיגמות ורוקדות בשביל הכיף", מוסיפה יעל.

אז באמת הרבה פעמים נשים חושבות שריקודי בטן מתאימים רק לנשים רזות וחטובות- את כאן כדי להגיד שזה יכול להתאים לכל אחת?

יעל: "לגמרי. יש לי נשים בנות 75 שבאות פעם בשבוע ורוקדות ונהנות. ריקודי בטן מתאימים לכל אחת בכל גיל ומשקל. כיום המחשבה שעוברת אצל נשים שרוקדות זה רק כמה זה כיף ועושה טוב לגוף ולנפש. זה באמת מתאים לכל אחת ולא משנה שום דבר. אנחנו מסירות את האמונות המקבילות ורוקדות כדי לעשות טוב לגוף ולנפש".

אורלי: "יש לריקודי בטן סוג של סטיגמה של משהו פתייני או זול, אבל כשבאים ורוקדים מבינים שזה עולם ומלואו, עולם של גמישות, של ריקוד נכון ותנועה, של נשיות. אני רקדתי ג'אז ויש הרבה פציעות בריקודים האלה, הם פחות מחוברים לנשיות וריקוד הבטן יותר מחובר לטבע הנשי שלנו. גם לא כל אחת מרגישה נוח עם הגוף שלה, לי באופן אישי תמיד היה עניין עם דימוי הגוף שלי אז ריקודי בטן באמת גורמים לי לאהוב את עצמי, להרגיש מחוברת לגוף שלי ולא לרצות להיות מישהי אחרת. לדעת שאפשר להפיק מהגוף הזה גם משהו יותר חושני ונשי וליהנות".

איך הריקוד גורם לכן או בכלל לנשים להרגיש? מה כל כך כיף בזה בעיניכן?

יעל: "אני בתור מורה כבר שנים מאוד נהנית לראות נשים רוקדות. משהו באישה רוקדת זה מראה שמח, לראות אישה משוחררת ומחוברת לגוף שלה. זה מאוד משמח אותי, יש הרבה נשים בחברה שלנו שלפעמים מקובעות אז משמח לראות נשים שעושות מה שבא להן בלי לחשוב מה יגידו".

אורלי: "זו הרגשה ממש טובה וזה מומלץ בעיני לכל אחת. גם יש משהו אצל יעל כמורה שהוא אחר, מעבר ללמידה של הטכניקות היא דואגת שכל אחת תביא את עצמה לריקוד".

 צילום פרטי

ריקודי הבטן אם כן מתאימים לכל אחת בכל גיל ואין סיבה שתחששו לעשות את הצעד ולבוא להתנסות. "זה מתאים אפילו לנערות צעירות שבתקופה הזו הן כל הזמן מתעסקות עם הגוף שלהן. ברמה האישית אם בגיל 16 הייתי רוקדת ריקודי בטן, כנראה שהייתי במקום אחר מבחינת המחשבה שלי על דימוי הגוף שלי", משתפת אורלי. גם יעל מדגישה שיש אצלה בחוג מגוון של נשים בכל הגילאים, והיא אף מעבירה שיעורי ריקוד לנשים עם מוגבלות: "אני מעבירה להן שיעור במחול מזרחי והם רוקדות ונהנות, הן שמחות להזיז את הגוף ומתחברות למוזיקה. אני כמובן מתאימה להן את ההסברים והקצב אבל פשוט רואים שזה עושה להן טוב וזה עוד דוגמא שזה מתאים לכל אחת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b484043a-6d27-4ee4-865f-4147665e73da','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה