"הפסקתי לעשות מה שצריך והתחלתי להגשים את עצמי"

$(function(){setImageBanner('60830657-e5c8-4411-a631-1168e4df85d0','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אחרי 30 שנה בתחום השיווק החליטה כרמלה אוזן שהיא משנה כיוון ויוצאת לדרך חדשה בעולם האימון האישי והטיפול ב-NLP מתוך רצון לעזור לאחרים לשנות גם כן את החיים. בראיון ל'באר שבע נט' היא מספרת על התהליך העצמי שעברה, על הסיפוק מהעזרה לאחרים באמצעות הטיפול ועל המתכון שלה להצלחה

מה גורם לאדם לעצור את מסלול חייו ולהחליט על שינוי? לעשות צעד ולשנות תחום קריירה או לימודים? עבור כרמלה אוזן מבאר שבע הייתה זו תחושת מיצוי בקריירה המקצועית שלה יחד עם הרצון להשפיע על אחרים באמצעות עולם הטיפול. היא אמנם בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, אך רק אחרי 30 שנים בהן עבדה בתחומי הפרסום, שיווק ויחסי ציבור החליטה לעבור קורס אימון בסיסי ולצאת לקריירה חדשה כשהיא נחשפה על עולם ה-NLP.

"למדתי מדעי ההתנהגות כאן באוניברסיטה, ידעתי שהכיוון שלי זה פסיכולוגיה וסוציולוגיה אבל שמתי את זה בצד ועסקתי בעולם היח"צ והשיווק במשך שנים רבות", סיפרה כרמלה ל'באר שבע נט', "עד שקמתי בבוקר יום אחד והרגשתי כאילו פקע לי המיתר במנדולינה, כאילו כבר לא יוצאים הצלילים, שפשוט מיציתי. אבל גם הרגשתי בתוך עצמי שיש עוד כל כך הרבה שלא מיציתי ואז החלטתי לעשות שינוי".

כרמלה, חיה בבאר שבע כבר 45 שנים, נשואה לאנדריי אוזן. כיום היא מאמנת אישית מטפלת ומאסטר NLP, טריינרית מרצה ומסמיכה בקורס לפרקטישיונר מטעם מכללת תוצאות, מאמנת אישית לחיים ולפריצת דרך ומאמנת לפרישה מעבודה.

צילום פרטי

ספרי על תחילת הדרך בשינוי הכיוון בקריירה

"הלכתי לעשות קורס קואצ'ינג והתחלתי לאמן אנשים אחד על אחד, הייתי עושה סדנאות והרצאות לקבוצות קטנות ולאט לאט התפתחתי. הייתי כל הזמן הזה בקשר עם המאמנים שלי בתחום הקואצ'ינג, מישהי נסעה ללונדון ולמדה שם על ה-NLP והציעה לנו לעבור אצלה קורס. לאחר מכן שאלה האם יש מי שרוצה להיות מנטור במכללה חדשה שנפתחת ל-NLP. אז החלטתי להרים את הכפפה ולפתוח את סניף מכללת תוצאות בבאר שבע. ה-NLP עוסק בפסיכולוגיה חיובית, זה כמו לתת לאנשים מתכונים כדי שיוכלו לעשות שינוי בחיים לטווח ארוך בצורה יעילה ומהירה. מסתבר שעוד לפני שנחשפתי לתחום על סמך האינטואיציות שלי עסקתי בדפוסים של NLP וקאוצ'ינג".

ספרי על הקריירה החדשה שלך כמאמנת אישית ומטפלת NLP?

"הייתי מנטורית בקורס הראשון במכללת תוצאות בקורס פרקטישיונר, קורס בסיסי ראשוני במקצוע נלפ. למדתי נלפ מאסטר, קורס מתקדם יותר ולפני שלוש שנים פתחנו את הסיף של המכללה בבאר שבע. לאחר מכן למדתי גם קורס נלפ טריינר כדי שתהיה לי האפשרות להיות מרצה ולהסמיך אחרים לתעודה בתחום. מאז פתיחת המכללה פתחנו כבר 13 מחזורים לקורס פרקטישיונר, 2 מחזורים לקורס מאסטר ואנחנו ממשיכים לצבור תאוצה. עולם ה-NLP הפך לטרנד עולמי, אנשים מבינים שיש כאן כלים טובים שמייעלים את היכולת שלנו לעזור למטופלים שלנו. כיום אני מלמדת שלוש קבוצות בשבוע, קורס לא קל של חמש שעות בשעות הערב. זה קורס שעובדים בו, מקבלים בו כלים ועוברים תהליך התפתחותי מאוד עוצמתי, זה יוצר שינוי בתפיסה, מערער אמונות מקבילות ומאפשר להשתחרר מהפחדים ולהתחיל להגשים".

 

אז למי שלא מכיר, NLP היא שיטה מתקדמת להשפעה על התנהגות המוח באמצעות שפה ואמצעי תקשורת אחרים. על ידי NLP יכול אדם להשתמש במוח שלו ובכל להשפיע על כל התוצאות המשמעותיות בחיים. נלפ- ניתוב לשוני פיזיולוגי- מציע מגוון טכניקות ומיומנויות שמטרתן יצירת השפעה ושינוי במחשבות, רגשות והתנהגויות ודרך זה שינוי של הרגלים, דפוסים ואוטומטים  ורתימתם להשגת תוצאות רצויות. השיטה שואפת לשינוי ושיפור התקשורת הבין-אישית והתוך-אישית.

"המוטו שלי הוא שראוי כל אדם לעמוד נוכח העולם במלוא עוצמתו ומלוא גדולתו. כל אדם הוא יהלום, גם אם צריך להוריד אבק וללטש אותו. הרבה פעמים אנחנו שופטים מהר, מקבעים סטיגמות על מישהו אחר וזה נובע מתוך מקומות עמוקים של פחדים, של השפעות מהילדות שלנו", מסבירה כרמלה, "גם ההורים הכי נורמטיביים למשל יכולים לצרוב בילד אמונה מקבילה במשפט אחד שאמרו לו בילדות. לדוגמה ילדה בת 4 מספרת לאמא שלה איך היה לה בגן אבל האמא עסוקה אז היא אומרת לה די ייגמרו לך המילים... כתוצאה מזה הילדה ממעטת לדבר למרות שיש לה מה להגיד. אנחנו לא חושבים איך הדברים האלה יכולים להשפיע עלינו אבל על זה עובדים בשיטת ה-NLP במגוון טכניקות".

מה עולם האימון האישי וה-NLP שינה אצלך ברמה האישית?

"העובדה שהלכתי להגשים את עצמי, הפסקתי לעשות מה שצריך והתחלתי לעשות את מה שאני רוצה. אנחנו יכולים להשיג דברים החיים עם מחשבות של 'חייב, מוכרח, צריך' אבל אנחנו יכולים לשלם על זה מחיר יקר ברמה המנטלית והפיזית, גוף ונפש הם אחד. היכולת הזו לשחרר מאמונות מקבילות וכבלי עבר היא חשובה. החוכמה בנלפ זה שלמדו איך המוח עובד ומנצלים את זה לעשות שינוי פנימי לטובה. בן אדם יכול לעבור טראומה או שיש לא פוביה ממשהו, בשניות האירוע הזה נצרב בנוירונים של המוח שמשתלבים בצורה מסוימת. אז בגישת הנלפ יש דרך לשחרר את החיבור הספציפי של הנוירונים ולאפשר לאדם רווחה אישית, לאפשר לו לא לחיות בפחד ובחרדות".

מה לדעתך גורם לתחום ה-NLP לצבור תאוצה כזו גדולה בשנים האחרונות? אנשים רואים שבאמת ניתן ליצור שינוי רצוי בחיים בדרך זו?

"בוודאי, זה שיש אפשרות לעשות שינוי שהוא מהיר ומחזיק מעמד זה דבר שהוא מבורך, כאילו אנשים פתאום גילו את אמריקה. בשיטה הזו אפשר לעשות שחרור מהיר בפוביה גם ב15-20 דקות, פשוט למדו איך המוח מקודד אירועים ואנחנו מקודדים אותם מחדש. גם אם הורדנו את הפוביה מרמה של 10 ל-2 זה מספיק. קחי לדוגמה סיפור של מושבניקית שהייתה לה פוביה מנחשים, בשבלה להיות במשק בחוץ זה בסיסי אבל היא כל כך פחדה שגם אם הייתה יוצאת לשתות קפה בדשא היא שמה מגפיים וגם הדביקה בזה את הילדים שלה, זה נהפך למטרד. אז ברבע שעה של שחרור מפוביה היא למדה שצריך להיזהר מנחשים אבל לא ברמה שבה היא הייתה. יש עוד דוגמה של בחור כבד שמיעה שהצטרף לקורס. בהתחלה הוא הרגיש חוסר ביטחון לדבר כי גם מכשיר השמיעה לא היה מתאים לו. הוא ביקש להקפיא את הקורס אבל הצטרף שוב מחזור אחרי, החליף את מכשיר השמיעה והפך להיות כוכב. בקורס עובדים על טכניקות והתנסות, התרגול זה החווייה והעוצמה של הקורס. פתאום הוא התחיל להשתתף, עשה שינויים בחיים, הפסיק לעשן, מצא בת זוג והאהבה שלהם פורחת. יש המון דוגמאות קטנות של שינויים אבל בשביל אותו בן אדם זה החיים".

 צילום פרטי

מבחינת כרמלה עולם ה-NLP יכול להשפיע עלינו בדברים הקטנים ולגרום לשנוי גדול: "זה כמו שאבן נזרקת למים ויוצרת אדוות, האבן גורמת לעוד ועוד שינויים. ככה גם אדם שפתאום הופך ליזם את החיים שלו, לוקח אחריות ומאמין שהכל אפשרי. הקורס הזה באמת יכול לשנות לבן אדם את החיים".

מה היית רוצה להגיד לכל הקוראים הבאר שבעים?

"חשוב לי להגיד לכל הקוראים שה-NLP זה לא מיועד רק לאנשים שרע להם, זה מתאים לכל אחד, זה מתכון להצלחה והגשמה עצמית. כל מי שבא וחושב שהחיים שלו דבש מגלה שאפשר לנטרל גם את העוקץ, למתן את החסמים, את הדאגות ולהתחיל לגדל את העוצמות והחוזקות, שיהיה 80 אחוז דבש ו-20 אחוז עוקץ. זו האפשרות של כל אחד פשוט לפרוץ אל העולם, פשוט לחיות".

מי שמעוניין לשמוע עוד על העולם הזה יכול להגיע ליריד ה-NLP הגדול של הדרום של מכללת תוצאות שיתקיים ביום שישי ה-25/06/2021 בין 11:00-15:00. "יהיו הרצאות במגוון נושאים, עמדות של בוגרים שמספרים, אוכל ושתייה ואווירה טובה. זה פתוח וחינם לקהל הרחב. אנחנו רוצים להנגיש לכולם את חזון המכללה ואת העולם הזה", מסכמת כרמלה. היריד יתקיים במתחם ה"וורקיז", אליהו נאווי 24 באר שבע.

יריד ה-NLP של הדרום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dfa3ced7-61f7-44a9-ba04-431afb68dea5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה