"המילה הכי קדושה היא לא אמן היא אקשן": רועי קורקין יוצא לדרך מוזיקלית

$(function(){setImageBanner('5fcc4b71-2dca-4013-98d4-b3b02c054ec3','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

רועי קורקין הגיע לפרויקט 'מקורוק' בכלל בתור נגן אבל אז התגלה אצלו כישרון לכתיבה ושירה והוא אף זכה להוציא סינגל בעזרתו של ג'ימבו ג'יי. היום הוא כבר עם מספר שירים מקוריים, רגע אחרי הופעה ראשונה בבאר שבע, ורגע לפני הצבא- מספר בראיון על החלומות הגדולים ("אני רוצה לעשות מופע שונה מהמציאות"), הפחד מהגיוס שישפיע על המוזיקה ("צה"ל זה בית קברות לחלומות אבל אני אופטימי") והסינגל החדש "אקשן" ("אנשים צריכים להפסיק להתפלל שמשהו ישתנה ופשוט להתחיל לעשות בעצמם")

בתור ילד צעיר, רועי קורקין לא דמיין את עצמו עומד על במה בהופעה שלו ושר את שיריו המקוריים, אך בשבוע שעבר זה קרה על במת החלוץ בעיר העתיקה. קורקין רק בן 19, נולד וגדל בבאר שבע, אבל כבר הוציא מספר שירים אותם יצר, ומרשה לעצמו לחלום על הבמות הגדולות, למרות שבתחילת הדרך בכלל החל כנגן. רגע אחרי ההופעה המרגשת, לצד סינגל חדש שיצא לפני שבועיים, תפסנו את רועי לראיון על הדרך המוזיקלית שלו, לצד החששות והשאיפות להמשך.

רועי קורקין. קרדיט צילום: גיל נמט

"מגיל צעיר מאוד אהבתי לשמוע מוזיקה, ונכנסתי לעולם הזה כשהתחלתי לנגן על גיטרה בכיתה י'. ניסיתי להתקבל ללהקת צעירי באר שבע אבל לא הצלחתי והמליצו לי ללכת לנסות להשתתף בפרויקט מקורוק, בו מפיקים ויוצרים שירים למוזיקאים צעירים", סיפר רועי ל'באר שבע נט', "אמרו לי שאוכל להשתלב שם בתור נגן, זה היה נשמע לי מגניב ובאמת התקבלתי. שם גם התחלתי לגלות את עולם הכתיבה". ואכן קורקין השתתף בפרויקט מקורוק 2020 בהנחיית ג'ימבו ג'יי, והוציא במסגרת הפרויקט את השיר "נהג בודד", שג'ימבו ג'יי יעץ בהפקתו ונכח באולפן במהלך ההקלטות.

"ג'ימבו ג'יי נתן לי עצות שעד היום מלוות אותו כמו למשל לדבר את הטקסט ולא בהכרח להושיב אותו על הקצב בחלק מהמקרים, זו הייתה חוויה מדהימה"

ספר על הפרויקט והחוויה שלך

"בכל שבוע היו לנו שיעורים במוזיקה, שבוע אחד שיעור כתיבה ושבוע אחרי שיעור נגינה, השיעורים היו עם ג'ימבו ג'יי, יורם גלילי וטל לייבל. יצא שבמשימות של הכתבה באמת ניסיתי ליצור בעצמי, אני מאוד אוהב ראפ, את טונה, וזה מה שהכרתי אז זה הסגנון בו ניסיתי לכתוב. ראיתי שאני טוב בזה ולאט לאט השתפרתי וזה פשוט קרה לבד, בכל מפגש השמענו קטע ממה שכתבנו וקיבלתי פידבקים טובים. בסופו של דבר נכנסתי לאולפן עם ג'ימבו ג'יי, אני היחיד בשנה הזו שעשה את זה, וככה יצא לאור השיר הראשון שאי פעם כתבתי 'נהג בודד'".

איך היה מבחינתך לעבוד באולפן עם ג'ימבו ג'יי? הרגשת שהוא תרם לך כאמן צעיר בתחילת הדרך?

"כן, לגמרי. הרגשתי שגם קיבלתי טעימה מאיך הדברים קורים באמת בתעשייה, אף פעם לא הייתי באולפן הקלטות לפני... הוא הנחה אותי באיזה צורה לבצע את השיר, עשינו סימולציה שישבנו על הספה בו אני שר לו את השיר. הוא נתן לי עצות שעד היום מלוות אותו כמו למשל לדבר את הטקסט ולא בהכרח להושיב אותו על הקצב בחלק מהמקרים, זו הייתה חוויה מדהימה".

 

רועי גר כיום עם משפחתו ביישוב עומר שליד באר שבע ובימים אלה הוא בשנת שירות בקיבוץ שדה בוקר שם הוא מדריך במכון למורשת בן גוריון ורגע לפני השירות הצבאי. במקביל רועי המשיך בעשייה המוזיקלית והוציא שיר נוסף בשם "מוזה לינה" ולפני מספר שבועות את הסינגל החדש שלו "אקשן", שיתוף פעולה עם הזמר איתי כהן. כמו הרבה זמרים צעירים בתחילת דרכם גם איתי צריך להשקיע לא מעט כסף כדי להגשים את החלום: "זה הרבה תמיכה מהמשפחה וגם חסכונות שיש לי, מוזיקה עולה לא מעט כסף אבל הרגשתי שיש לי הזדמנות חד פעמית להגשים חלום ולהופיע ואחרי הצבא נראה מה יהיה".

"מה שחסר בהופעות של היפ הופ ישראלי זה הטוויסטים, זמרים בארצות הברית מופיעים עם רקדנים ותפאורות... מבחינתי זה החלום, לעשות מופע שונה מהמציאות"

אתה מרגיש שאתה מתחיל לעצב את עצמך כזמר- את מה שחשוב לך להגיד ואת הסגנון המוזיקלי?

"כן, אני מרגיש שיש לי את הסטייל שלי בכתבה ובאיך שהקול שלי נשמע, ובכל זאת תמיד יש לאן להתקדם. אני עדיין לא יודע למשל להפיק שירים, זה משהו שהייתי רוצה לעשות כי לדעתי זה יעזור לי להביא את הוויז'ן שלי למוזיקה. אם כרגע זה 50 אחוז ממני הכתיבה והשירה ו-50 אחוז מהמפיק, הייתי רוצה לתת 100 אחוז ממני. יש לי הרבה לאן לשאוף אבל כרגע גם אין לי הרבה זמן כדי להתמקד רק בזה. אני הולך להיות חייל קרבי בגרעין נח"ל אז בתקופה הזו ככה הנראה אוכל רק לכתוב ולצבור חומרים משלי".

אז אתה לא חושש שזה יעצור את הדרך שעשית?

"יש חשש אבל אני סומך על עצמי שאמצא לזה את הזמן. אני חושש שיכול להיות מצב שפתאום לא אחשוב על זה שפעם רציתי לעשות מוזיקה, אני לא רוצה שזה יקרה. חשבתי על משפט שמשקף את זה, אפשר לומר שצה"ל זה בית קברות לחלומות, המחשבה הזו שהרבה אנשים שהולכים לצבא מסיימים את התחביבים שהיו להם... אז כן, החשש קיים אבל אני אופטימי שיהיה טוב".

רועי קורקין. צילום: מקס פרווזנר 

לצד החששות מהלא נודע, רועי עסוק כרגע בסיבוב הופעות קצר שהוא עושה במטרה לצבור עוד ניסיון על הבמה ולחשוף את הקהל למוזיקה שלו. ואכן לפני קצת יותר משבוע עלה רועי על במת 'החלוץ 33' בעיר העתיקה בפעם הראשונה. "עוד לפני שהתחילה ההופעה מסתבר שהיה חשש שהיא תבוטל! אני לא ידעתי מכלום אבל נוצר מצב בו יונה עמדה על עמוד חשמל מחוץ למקום ופשוט התפוצצה... היה מתח נמוך בכל העיר וחלק מהרמקולים לא עבדו. טל  לייבל, המפיק היה בטוח שההופעה מתבטלת", סיפר רועי, "אבל אמא שלי, האישה הכי מקושרת שאני מכיר, הצליחה להביא טכנאי חשמל שסידר את המצב. אז תודה לאמא שלי שהצילה לי את ההופעה!".

אז איך זה היה עבורך להופיע בבאר שבע עם שירים מקוריים שלך?

"זו הייתה חוויה מדהימה ממש, זו פעם ראשונה שאני מופיע מופע שלם עם הרכב ושירים שהם שלי. היו איתי על הבמה את אור ומיכה, הנגנים, שגם עושים איתי שנת שירות, ועוד שני נגנים נוספים שחר ודניאל. באו גם לשיר איתי על הבמה איתי כהן את 'אקשן' וטל סופר ששרה בפזמון ב'נהג בודד'... היו אנרגיות טובות ממש. זה פתח לי את הרעב מצד אחד אבל מצד שני גם מספיק לי כרגע. אני ממשיך למיני סיבוב הופעות בתל אביב, מצפה רמון ובפסטיבל סמילנסקי וזו קפיצת מדרגה מבחינתי. הלוואי והייתי מגיע לבמות הגדולות אבל אני לוקח את הכל לאט".

"אפשר לומר שצה"ל זה בית קברות לחלומות, יש את המחשבה הזו שהרבה אנשים שהולכים לצבא מסיימים את התחביבים שהיו להם... החשש קיים אבל אני אופטימי שיהיה טוב"

ספר על הסינגל החדש שלך "אקשן" עם איתי כהן

"יצא שאני כתבתי את שני הבתים של השיר ופניתי לאיתי כהן, שהופיע בכוכב הבא, ואמרתי לו שאשמח אם הוא יכתוב לי פזמון. הוא גם חיבר אותי למפיק המוזיקלי זיו שחר והוא עשה עבודה ממש טובה, גם השיר הזה הוא מבחינתי קפיצת מדרגה ברמה שלי. בשיר יש אזכור לתהילים כשאיתי מצטט בפזמון את כהלת, זה מתחבר בעיני גם לתוכן של הבתים. אני בשיר מתאר את עולם הקולנוע כדי להעביר את המסר שלי. בעיני סרטים זו דרך מוכרת לבריחה מהמציאות כי כולם מחפשים את הדרמה והאקשן, אבל זה לא משהו קיים בחיים האמיתיים. בסוף השיר אני אומר 'המילה הכי קדושה היא לא אמן היא אקשן', מתוך כוונה שאנשים צריכים לפעמים להפסיק להתפלל שמשהו ישתנה ופשוט להתחיל לעשות בעצמם".

איך התגובות עד כה לשיר?

"תגובות ממש טובות, היה מבקר אחד שממש אהב, משמיעים את השיר קצת בתחנות רדיו אזוריות... אנשים מאוד אוהבים את השיר, אני מנסה לפרסם בטיקטוק וברשתות החברתיות ומקווה שכמה שיותר ישמעו אותו".

אתה רואה את עצמך הולך בהמשך למשל לתכנית מוזיקה- כזו שתעזור לך אולי להשיג עוד חשיפה?

"אני לא יודע, זה כן חשיפה מטורפת אבל לתחושתי סגנון של היפ הופ פחות בוחנים בתכניות כאלה, אלא יותר יכולות שירה נטו. אולי אם אמצא את הייחודיות שלי, את הגימיק שלי, הדבר שיהפוך אותי למיוחד, זה יכול לעבוד. ההיפ הופ נהיה יותר מיינסטרים בשנים האחרונות אבל אני מרגיש שאני עדיין צריך למצוא את הקטע שלי ואת מי שאני כדי ללכת לתכניות כאלה".

את עדיין צעיר, אז מה החלום הכי גדול?

"החלום הגדול הוא החלום הקלאסי- להופיע בבמות הכי גדולות. הייתי רוצה להגיע לרמה של טונה שהופיע לא מזמן בלייב פארק. מה שחסר לדעתי בהופעות של היפ הופ ישראלי זה הטוויסטים, כמו שיש בארצות הברית למשל... זמרים כמו קנדריק לאמר מופיעים עם רקדנים ותפאורות, מבחינתי אם אגיע לרמה ויהיו לי את התקציבים לעשות את זה פה בארץ זה החלום, לעשות מופע שונה מהמציאות".

רועי קורקין. צילום: מקס פרווזנר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('da2c6ac2-d651-44ec-bde4-97d8ceeda1ed','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה